Pentakels 2

Gestart door Anja, december 31, 2019, 23:32:25 PM

Anja

Bovengenoemde kaart heb ik voor 2020 getrokken!

Damaris

leuke kaart. De pias, die me altijd aan de dwaas en de magier doet denken. Hoewel hij gelinkt is aan de Hoge priesteres, het is een 2 kaart. Het is een kaart vol beweging. De schepen achter hem, en het dansen van de man. En ineens komt er in mij op: de rattenvanger van Hamelen.

https://www.youtube.com/watch?v=_eSNpDRiFrE

en dan zijn we weer onderweg! ::) En dan hebben we weer een reisschema nodig.
En al lezend op wikipedia over de serie

De serie werd uitgezonden in vijf seizoenen. De afleveringen werden onregelmatig uitgezonden en hadden ook een ongelijke lengte

Zo passend bij deze kaart, het lijkt niet te kloppen. kleine scheepjes, grote scheepjes. Geen balans, en toch balans. Maar dat heb je bij het getal 2. Zo suggestief, 2 kan niet zonder 1. 0 is niets, helder. 1 is 1 dat is ook nog te begrijpen. Maar 2.....dan is ineens meer, en lijkt het pas echt te beginnen. En nu hoop ik dat je me begrijpt.  ::) Anders denk je "ach die Damaris.....een echte Pias". Die dobbert wel weer verder op de woelige baren, en haal je gewoon je schouders op!

Mijn kaart in 2020 is de Magiër. De chaotische goochelaar.

liefs
Damaris.

Anja

De pias, mijn idee: het moet eerst een zootje worden (die reisschema's dus :)) wil je klaar zijn voor een nieuw begin. Wel, in deze fase zit ik overduidelijk. Een groot oriëntatievermogen is hiervoor mijnerzijds vereist! Waar we het dus in dat vorige bericht ook al over gehad hebben.

Ik zie deze kaart als iemand die ervoor studeert om De Dwaas te worden! Op je intuïtie af durven gaan, je niet laten afleiden (druk leven met al die programma's dus) en een eigen koers varen. Die droom lijkt dat naar mijn gevoel ook aan te geven: mijn eigen koers varen!

Woelige baren (emoties), ik begin hem meer en meer te snappen! Eerst thuis komen bij mezelf en dan pas op reis!

Jouw kaart De Magiër kondigt ook voor jou een nieuwe, belangrijke levensfase aan! Je gaat het lot meer en meer in eigen hand nemen. De meningen van anderen worden steeds minder belangrijk ;). Soms kun je wat autoriteitsconflicten hebben maar die zijn oplosbaar!
Ook jij gaat goochelen  :D maar dan niet chaotisch! Diep in je hart weet je wel wat je wilt en voelt maar je durft (vanwege je omgeving?) daar nog niet altijd aan toe te geven. Misschien een rare vraag maar ben jij (hoog) begaafd en durf/durfde je daar niet aan toe te geven?

Liefs,

Anja

Damaris

Citaat van: Anja op maart 30, 2020, 17:39:36 PM
Jouw kaart De Magiër kondigt ook voor jou een nieuwe, belangrijke levensfase aan! Je gaat het lot meer en meer in eigen hand nemen. De meningen van anderen worden steeds minder belangrijk ;). Soms kun je wat autoriteitsconflicten hebben maar die zijn oplosbaar!
Ook jij gaat goochelen  :D maar dan niet chaotisch! Diep in je hart weet je wel wat je wilt en voelt maar je durft (vanwege je omgeving?) daar nog niet altijd aan toe te geven. Misschien een rare vraag maar ben jij (hoog) begaafd en durf/durfde je daar niet aan toe te geven?

mijn lot meer in eigen hand nemen, tja daar zeg je wat. Ik weet niet wat mijn lot (roeping) is.
autoriteitsconflicten daar ben ik een ster in. Ik houd niet van regels, van wetgeving die zijn opgelegd. Natuurlijk je steelt niet, je slaat niet. Maar de regels die zo overdreven veel zijn. Al de gebodsborden buiten. Daar mag je niet lopen. Daar mag je niet staan. Ik kan daar heel slecht tegen. Ik houd me er wel aan, maar van binnen maakt het me heel verdrietig. Dat is ook een reden waarom ik nooit onder een baas heb kunnen werken. Ik kom altijd in conflict.
Er word inderdaad gedacht dat ik hoogbegaafd ben. Ik heb alle testen geboycot. Ik haat zo'n sticker. Mijn schoonzoon is  hoogbegaafd, met "sticker". Het brengt meer onrust in je leven als rust. Iedereen kijkt je aan of je "gek" bent, want jij hebt iets aparts. Sowieso staan wij al zo "buiten" want we wijken af van het "normale".En daar word je bijna dagelijks mee geconfronteerd, omdat mensen je meestal niet begrijpen. De sticker is dan enkel alleen een bevestiging, en de maatschappij kan er niets mee.

liefs
Damaris

Anja

Beste Damaris,

Kan De Magiër dan misschien ook een signaal zijn om voor jezelf te beginnen en/of een studie te gaan volgen?

Als ik jou zo eens lees dan kan het misschien zijn dat je in essentie slechter tegen zinloosheid/nutteloosheid kunt. Regels prima maar ze moeten van nut zijn.

Misschien dat je de Mensa stichting hierover kunt contacten? Zij zijn ingespeeld op deze problematiek. Zonder dat je je hoeft te laten testen.

De meeste mensen spelen op zekerheid (geld, materie). Jij kijkt door al deze zekerheden heen en gaat meteen naar de essentie. Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet alleen mensen betreft die het echt niet begrijpen maar ook en misschien wel vooral niet willen begrijpen.

Liefs,

Anja

Damaris

Citaat van: Anja op maart 31, 2020, 20:12:26 PM
De meeste mensen spelen op zekerheid (geld, materie). Jij kijkt door al deze zekerheden heen en gaat meteen naar de essentie. Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet alleen mensen betreft die het echt niet begrijpen maar ook en misschien wel vooral niet willen begrijpen.
Anja

Dat denk ik ook. En ik snap dat ook met heel mijn hart. Ik heb ook naar materie en geld verlangd. Zonder "fopspeen"  leven is zwaar, en soms  ook niet leuk. Ik weet alleen dat geld en materie fopspenen zijn, en heel vaak kijk ik in iedere lade van mijn levenskast waar ik de mijne heb gelaten. ::) en verlang ik als een klein kind om hem te vinden.

liefs
Damaris

Anja

:D Mooi omschreven! Zoek naar een speen die voedt zou ik zo zeggen! Want met die voeding wordt het leven ook minder zwaar.

Damaris

HERKENBAAR

Citaat van: Diotima op januari 29, 2010, 21:38:13 PM
Beste Ricca,
Je schreef dat je niet zo goed uit de voeten kunt met de afbeelding van de Magier op de NV-kaart.
Dat de magier tegenover een mensenschaar zijn kunsten vertoond en het aapje, banadrukken wat mij betreft dat de magier een buitenstaander is in de maatschappij. Net als circusmensen is hij voor hen een beetje vreemd, een beetje een freak, omdat ze iets van hem niet in zichzelf herkennen. Hij schijnt over bepaalde kennis te beschikken, die zij niet hebben.Hij kan toveren en tovert ook met zijn woorden. Hij tart met de elementen en zet zo alles waar mensen altijd heilig in hebben geloofd op losse schroeven.

Dit is zo herkenbaar. Nu snap ik ineens mijn jaarkaart. Zo ben ik 2020 ingestapt.

Damaris

Ronaldb

Ik ben net nieuw op deze site, maar niet nieuw met Tarot of met helderziende waarnemingen. Dat wil niet zeggen dat ik gelijk moet hebben. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik reageer.

Voor Damaris met de Magiër: Jij blokkeert jezelf te veel en durft niet te vertrouwen op de weg die er voor jou ligt om te bewandelen. Daarvoor trek jij de Magiër. Jij bent te bang om te zien wie je geestelijk werkelijk bent en daarvoor pak je niet de taak op die je “moet” ontwikkelen. Ik zeg “moet”, omdat je niet helemaal vrijwillig aan deze taak op aarde ben begonnen. De Magiër herinnert je eraan dat je die moet gaan oppakken.

De Magiër is het begin van de Tarot en is een zeer krachtige kaart. De Dwaas daalt met vertrouwen naar de aarde om er wijsheid op te doen. Hij komt met een opdracht. Aan de ene kant is hij dwaas, want waarom zou je je zoveel ellende op de hals halen, aan de andere kant is hij zich zeer bewust van waarom hij het doet.
Om die opdracht te kunnen vervullen heeft hij aantal gereedschappen en talenten nodig om op de aarde zijn doel te kunnen verwezenlijken. Dat is wat je moet doen, inzicht in je talenten en gereedschappen en dat doe je door te leren omgaan met anderen. Niet ze te bestrijden, want dan pak je je taak juist niet op.

Voor Anja met de pentacles 2. Ik zie een relatie die je nooit goed begrepen heb. Jij hoort op jezelf te zijn en te schouwen. Er is een groot verschil tussen de helderziende en de persoon die je bent. De persoon (ziel) Anja heeft nog steeds moeite om een relatie zodanig te begrijpen dat ze een echte relatie goed werkbaar kan maken.

Pentagrammen is vormgeven. Het cijfer 2 staat voor dualiteit die je overkomt.  Eenvoudig uitgelegd: Cijfer 1 is de bron, Cijfer 2 is de spirituele en emotionele intentie, cijfer 3 is hier de intentie van persoonlijke ontwikkeling. Cijfer 4 is hier het vormgeven van jouw persoonlijke ontwikkeling doormiddel van de de middelen de er voor jou zijn op deze aarde. Cijfer 2 zegt dat je niet goed weet hoe je jezelf vorm moet geven. De cijfers 1 tm 10 vertellen voor mij een aansluitend verhaal, een cycles.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Damaris

Dank je wel voor je mooie heldere boodschap. Ik snap het met heel mijn hart. Ik ben heel hard aan het werk, met vallen en opstaan om te leren "moeten". Een woord wat ik "spiritueel" wel volg, maar op aards  nivo moeilijk kan begrijpen of hanteren, waardoor mensen mij vaak niet begrijpen, en ik niet het geduld kan opbrengen het uit te (blijven) leggen. Maar zoals ik al schreef ik werk eraan, want ik weet dat ik dit in dit leven mijn opdracht is.

liefs
Damaris

Ronaldb

Fijn dat je het herkent, dat doet me goed.

Ronald.

Anja

Het klopt dat er een relatie in mijn leven is geweest die ik nooit heb begrepen! Met de man in kwestie communiceer ik nog steeds op energetisch niveau. Er is nog iemand met wie ik op dit niveau communiceer, zij het oppervlakkiger, o.a omdat die band veel minder intens is. Via een ander kanaal maar toch.

Ik ben momenteel ook het liefst op mezelf, niet alleen om te schouwen  :)

In de loop der tijd ben ik er wel meer en meer achter gekomen wat in een relatie goed/beter werkt voor mij en wat niet. Maar moeite doen om een relatie werkbaar te maken doe ik niet meer. Ik heb dat al teveel gedaan en nu is het klaar! Ik hoef niet altijd degene te zijn die het meeste inlevert als het op een relatie aan komt. In een relatie gaat ALLES samen, ook opofferingen! Ik denk aan beiden, niet alleen aan mezelf of aan hem.
Ik snap inderdaad niet wat ik fout doe. Mensen zijn niet in hokjes te plaatsen ik weet het. Maar door de bank genomen val ik op types die een contact of relatie rustig opbouwen. Elkaar rustig verkennen en zo. Helaas merk ik dat ik vaak types aantrek die al een relatie met je willen beginnen terwijl je ze amper aan kent! En dan word ik kwaad, je wilt het niet weten :o Ik vraag me inderdaad af wat ik dan fout doe als mij dit steeds overkomt.
Dit komt heel tegenstrijdig over, ik weet het maar dit is het enige wat nu spontaan in me opkomt, wat aansluit op wat jij zegt.

Anja

Ronaldb,

P.s: zie mijn droom over de Siamese Tweeling!

Ronaldb

Ik zal morgen kijken Anja, ben benieuwd.

Fijn dat je mijn woorden herkent, dat doet me goed.
Ik ben wel iemand die je zou kunnen helpen om het inzichtelijk te maken, maar ik weet niet in hoeverre dat moet, kan en of je dat wilt en zeker niet hier op het forum. Ga ervan uit dat het zwaar voor je kan worden.

Even over je stukje: Het is ook vreselijk moeilijk om iets echts te zeggen over problemen waar je mee worstelt. Je laat dat ook zien en dat is een teken van eerlijkheid, maar ook van kwetsbaar durven te zijn. Ingrediënten die onontbeerlijk zijn om verder te komen. En nee, het is niet tegenstrijdig, je herkent alleen de puzzelstukjes nog niet, die bij jouw puzzel horen. Net zoals ik in mijn droom, in mijn puzzel.