Een stronk hout onder mijn bed

Gestart door Anja, november 14, 2019, 22:18:34 PM

Anja

Vannacht droomde ik dat mijn vader een stuk hout onder mijn bed schoof. Hij dacht dat ik het niet merkte. Het stuk hout was een deel van een boomstam.

Carla

Dromen kunnen voor iedereen weer een andere betekenis hebben. Het meest zwaarwegend zijn altijd jouw eigen associaties. Waar denk jij aan bij een stronk hout?

Ik denk gelijk aan 'iets' met wortelen. Kan het zijn dat je vader je bewust wil maken van familiewortels?

Anja

Beste Carla,

Dank je voor je feedback! Gelet op jouw altijd zeer goede inzichten, kan ik er op zich vanuit gaan dat mijn droom iets met familie te maken heeft. Maar.......nu komt voor mij de kleine clou.
Als het om familiewortels gaat, had hij mij dan misschien naar een hele nog in de grond zittende boomstam (draai dit woord eens om!) ge of verwezen?

De Chinese astrologen zien het element hout voor uitbreiding en geluk. Kan het dan misschien (ook) om goed (familie)nieuws gaan?

Vooralsnog (ik hou jouw optie open!) ga ik van een positieve verrassing van vaders kant uit. Nu ga ik iets schrijven wat puur op mijn gevoel gestoeld is. Ik denk dat hij op iets enige tijd gaat 'broeden' en dat hij dan ineens met iets goeds komt (daar ga ik maar even vanuit) maar dat het dan wel snel afgewikkeld moet worden.

Groetjes van Anja

Carla

Dromen zijn altijd persoonlijk, de gebruikte symboliek is dat ook. Als je er een beetje voor openstaat en rustig de tijd neemt om te associĆ«ren ontdek je meestal wel wat een droom wil vertellen. Ik ben benieuwd of je gelijk hebt. Hou me op de hoogte   :)