relatie tarotkaarten verband

Gestart door M21, mei 02, 2019, 16:30:23 PM

M21

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over een situatie waar ik in zit ennse tarotkaarten die ik daarbij getrokken heb.

Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik iemand ontmoet waar ik een bijzondere chemie mee heb.
Wij hebben daar beide nooit wat mee gedaan omdat hij in een relatie zit. Onlangs hebben wij elkaar weer getroffen en verrassend genoeg uitgesproken dat wij elkaar ontzettend leuk vinden. Hij heeft dit ook aan zijn vriendin verteld..

Ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie moet. Nu kreeg ik onlangs zo een ontzettend sterk gevoel dat ok kaarten moest gaan leggen. Tijdens het schudden vielen de bekers 3, staven 4 en schildknaap van zwaarden uit.

Kan iemand mij inzichten geven deze kaarten te beredeneren? Gekoppeld aan de situatie waar ik in zit.



Geert

Een vriendschap hoeft helemaal geen belemmering te zijn.
Dat lijken de kaarten ook aan te geven.

Wees wel op je hoede, dat is wat de Schildknaap te vertellen heeft.

De geest is 7. Dat is de Zegewagen. Ook niet verkeerd.

Wees trouw aan jezelf, geef duidelijk jouw grenzen aan.

Hogepriesteres

Je zegt dat tijdens het schudden die drie kaarten uitvielen. Wat voor kaartlegging heb je dan gedaan en welke kaarten waren dat? De kaarten die tijdens het schudden eruit vallen zijn voor extra informatie.
Bekers III laten vriendschap, gezelligheid en plezier zien.
Staven IV laat een periode zien die afgesloten is. Daarom wordt er feest gevierd en zie je een samenkomst van familie en vrienden op de kaart.
Bij de Schildknaap van Zwaarden zie je donderkoppen op de afbeelding en die staan voor een slechte tijding. Je zit teveel in je hoofd zegt die kaart, je denkt dat de ‘vijand’ zich buiten je bevind, maar die zit in je. Zwaarden kaarten laten altijd een strijd zien.
Deze kaarten kunnen natuurlijk ook met wat anders in je leven te maken hebben maar dat weet jij het beste.

Geert

#3
Hoi Hogepriesteres.

Met excuses voor het zomaar inbreken in jouw duiding.
Met deze kaarten kun je letterlijk alle kanten op.
Ik had een iets andere duiding. Hieronder op een andere manier uitgelegd.
M21 zal moeten beslissen welke het meest resoneert.

M21 waar ben je? M21 klinkt als een geheime dienst. Laat wat van je horen.
Zodat we weten wie hier de juiste interpretatie heeft gegeven.

Groetjes,
Geert.


Omdat de Geest van Legging 7 is, wil ik deze legging positief duiden.
Als zijnde een overwinning op jezelf.
Bekers 3 plus Staven 4, is de zeven van Zegewagen.

Bekers dooft het vuur van de staven.
Het vieren van de vriendschap en de blijdschap om de thuiskomst.
De Schildknaap brengt verjonging en met zijn Zwaard nieuwe ideeën.

Je staat zelf aan het roer van de Zegewagen, je geeft zelf richting aan.

Hogepriesteres

Hoi Geert

Geen probleem hoor, klopt ook wat je zegt dat je met die kaarten alle kanten op gaat.

Bij De Zegewagen laat het getal 7 een overwinning na een strijd zien. Toch ligt die kaart er niet maar twee kaarten van de kleine arcana. Ik kan daar eerlijk gezegd niets mee als je die getallen bij elkaar optel en dan bij een kaart van de grote arcana uitkomt die weer een andere betekenis heeft. Ik zie het getal 7  ( als je de 3 en 4 optelt ) als een periode die afgesloten wordt.
Schilpknapen zijn altijd boodschappers en jong en een beetje onervaren. Dat het zwaard nieuwe ideeën laat zien kan ik persoonlijk niets mee. Zwaarden kaarten laten zover ik weet altijd een strijd zien. Deze Schildknaap is erg op zijn hoede, wat niet nodig is. Op deze manier zie ik de kaarten maar interessant dat jij het weer anders ziet.

Ben ook heel benieuwd naar de reactie van M21

M21

#5
Hoi hoi,

Ik zat een beetje te dromen over de situatie zoals ik die omschreven heb. Daarbij kreeg ik een heel sterk gevoel dat ik kaarten moest gaan leggen.
Tijdens het schudden van de kaarten, met de beschreven situatie in mijn hoofd vielen de drie kaarten tegelijkertijd uit de stapel.
Na dat deze kaarten er uit gevallen waren heb ik geen kaarten meer gelegd.

Ik ben redelijk nieuw in het gebruiken van tarot kaarten en begrijp de
Link tussen de kaarten (nog) niet.

M21

Vanavond heb ik een eenvoudige relatie legging gedaan.

De eerste kaart: bekers 10
De tweede kaart: aas van kelken & koningin van pentakels (deze pakte ik onbewust tegelijkertijd)
De derde kaart: de Dwaas.

Geeft dit wellicht meer inzicht?