Veel hogkaarten en grote arcanakaarten in keltisch kruis

Gestart door Tarotjager, april 23, 2019, 15:38:27 PM

Tarotjager

Met heel veel interesse heb ik de uitleg gelezen over het Keltisch Kruis. De enige vraag die mij blijft bezighouden is wat het betekent wanneer er in een legging veel hofkaarten en grote arcanakaarten liggen. Van de grote arcana weet ik dat het dan om grote thema's gaat. Maar ik ben benieuwd wat het betekent wanneer er nauwelijks kleine arcanakaarten liggen.

Ik heb een keltisch kruis met daarin:
4 grote arcanakaarten
3 hofkaarten
3 kleine arcanakaarten

Dank!

Hogepriesteres

De kaarten van de grote arcana laten inderdaad de belangrijkere dingen in het leven zien.  De kaarten van de grote arcana laten de kosmische invloeden op je levensweg zien en die van de kleine arcana laten weer zien hoe je je op die levensweg gedraagt. Er zijn 22 kaarten van de grote arcana tegenover 56 kaarten van de kleine arcana. Als je veel kaarten van de grote arcana hebt ben je erg spiritueel.

De hofkaarten laten de koning zien die gezag uitstraalt en het hangt ervan af of er bekers, staven zwaarden of pentakels bijstaan want allemaal hebben ze een andere betekenis. De koningin symboliseert de ziel en het innerlijk. Ridders laten beweging zien en rijden op een paard. De Schildknaap is een boodschapper en laat een verandering zien.

De kleine arcana bestaat uit staven ( staan voor willen ) bekers ( laten gevoelens zien ) pentakels ( laten alle goeds zien en de realistische mens ) en zwaarden ( laten strijd zien )

Verder kunnen  de getallen en kleuren ook het nodige vertellen. Je kan dus heel veel uit tarot kaarten halen.

Tarotjager