Interpretatie gevraagd...

Gestart door Geert77777, maart 13, 2019, 14:52:55 PM

Geert77777

Laatstleden een heel concrete vraag gesteld namelijk...

Hoe verloopt het verder tussen Kat en mij als koppel?

Graag had ik geweten hoe deze legging op deze vraag te interpreteren...

1 De wereld
2 Staven Acht
3 Staven Aas
4 Kelken twee
5 De Hierofant
6 Pentakels Zeven
7 Zwaarden Koning
8 De Keizerin
9 Kelken Koning
10 Kelken Page

Kan iemand effe duiden aub?

Carla

Welkom Geert,

Ik ben niet zo goed in duiden, dus daar ga ik me ook niet aan wagen, maar het lijkt me wel van belang dat je er even bijschrijft wat de kaarten binnen jouw legging symboliseren. Als je bijv het Keltisch Kruis hebt gelegd, dan laat de 1e kaart de uitgangspositie zien, enz enz.

Geert

Plus dat de vraag ligt bij de sectie Lenormand.
De kans dat jouw vraag NIET wordt gezien door de Tarotisten is redelijk groot.

Carla

Jee Geert, dat had ik nog niet eens gezien, ik ga dit topic even verplaatsen  :)

Geert

#4
Een wat vage vraag en niet weten wat de kaarten symboliseren zoals Carla terecht aangeeft.

Ik kan wel wat uit jouw legging halen en die komen als vragen naar voren:
Hoe kun jij je verbinden zonder de ander te claimen?
Welke open houding neem jij aan, zodat je liefdevol kan ontvangen?
Welke twijfels zijn er om je echt en onvoorwaardelijk te verbinden?
Wie laat je zien als de ander jou echt wil zien?

Geert77777

#5
Hey naamgenoot, het betreft inderdaad het Keltisch Kruis.
Heb het dan ook in die zin aangepast.

Kat en ik zijn een koppel geweest en nu een tijdje uit mekaar. Ik heb het gevoel dat ons boek nog steeds niet uitgeschreven is en hoewel zij het anders zegt heb ik de indruk dat haar woorden en daden niet overeenstemmen...

1- De uitgangspositie, hier gaat het om : De wereld
2- Dit is wat erbij komt, 'wat het kruist', belemmerend of bevorderend : Staven Acht
3- Het onbewuste niveau, 'hierop rust het' : Staven Aas
4 - Het recente verleden, de oorzaken : Kelken twee
5- Het bewuste niveau, dat wat je doel is : De Hierofant
6 - De nabije toekomst:  Pentakels Zeven
7-  De vragensteller, hoe kijkt deze er tegenaan : Zwaarden Koning
8 - De omgeving, invloed van anderen :  De Keizerin
9 - Hoop en vrees: Kelken Koning
10- Vooruitzicht op de lange termijn, waar het toe leidt : Kelken Page

Geert

#6
Bij een topic van Trix (Hogepriesteres) vraag je om een kaartlegging. En dat is prima.
Niet prima is het, om gelijkertijd twee leggingen te laten duiden.
Zullen we met deze even wachten? Dat lijkt mij wel zo verstandig.

Even van man tot man, ik spreek uit ervaring, misschien zou ik qua leeftijd je opa kunnen zijn.
Als je meisje zegt dat het uit is, dan is het uit.
Als ze zegt: "we kunnen nog wel vrienden blijven", niet doen.
Wees een flinke vent. Sta op, klop het stof uit je kleren, en ga verder op jouw pad.
Alles wat je nodig hebt in je leven dat heb je al, en dat ben jij zelf.

Geert77777

Citaat van: Geert op maart 16, 2019, 09:48:12 AM
Hoe kun jij je verbinden zonder de ander te claimen?
Welke open houding neem jij aan, zodat je liefdevol kan ontvangen?
Welke twijfels zijn er om je echt en onvoorwaardelijk te verbinden?
Wie laat je zien als de ander jou echt wil zien?

Hier heel even op terugkomen Geert.
Uiteindelijk quasi de nagel op de kop...  Hoe kan ik me verbinden zonder de ander te claimen...
De hamvraag in deze relatie. Ze is intussen afgelopen en zoals in de legging van Trix gebleken is heeft inderdaad de wereld op zijn grondvesten gedaverd. Ik ben gisteren teweten gekomen dat ze eigenlijk iets heeft met mijn, intussen niet meer, beste kameraad...


Tarotjager

Ik weet dat de legging niet meer actueel is maar ik ben ook mijn skills aan het verbeteren dus vind het toch leuk a.d.h.v. de kaarten een duiding te geven. Ook leuk om voor anderen te doen!

Het minikruis laat zien dat je tov je relatie in je eigen wereld leeft. Ondanks de meervoudige nee die je hebt gehoord blijft jouw wereld om jullie relatie draaien. Er komen snelle ontwikkelingen in de fysieke wereld die dit duidelijk gaan maken voor jou.
Je verleden laat zien dat jullie een fijne relatie hebben gehad en die wil je dolgraag nieuw leven inblazen. Jij wilt graag een nieuwe verbintenis in formele vorm en bent ook bereid daar hulp bij te vragen. Hoe dan ook zal de hogepriester je duidelijkheid gaan geven. De nabije toekomst laat zien dat hoe graag je dit ook wilt en hoezeer je ook hoopt dat deze vruchten door jouw hoop en inzet vanzelf rijp gaan worden ze dat niet gaan worden. Je kunt wachten tot je een ons weegt maar die fantastische vruchten worden niet plukbaar. Je hebt veel verwacht van deze relatie maar het blijken onrealistische verwachtingen te zijn. De koning van zwaarden laat zien dat je teveel met je hoofd bezig bent. Jouw hoofd wil het romantische plaatje terug maar wat wil je hart en luister je daarnaar? Je mag liefdevoller voor jezelf zijn en je mag veel meer naar je emoties gaan luisteren want je verbergt ze voor jezelf. De uitkomst laat zien dat de uiteindelijke uitkomst voor jou totaal onverwacht komt en je door deze situatie een emotionele ontwikkeling gaat doormaken. De liefde die je voor een ander reserveerde mag je aan jezelf geven. Minder denken en je gevoel gaan volgen vanuit je hart en niet vanuit je hoofd.

Het minikruis laat dus zien wat er in realiteit al is gebeurd. De overige kaarten laten zien dat je hierdoor emotioneel zult ontwikkelen. Of je de lessen oppakt is aan jou. Maar deze verrassende uitkomst veroorzaakt door twee mensen die je vertrouwde doet de vraag rijzen in hoeverre je je geviel hebt gevolgd. Komt het onverwacht dat je zo belazerd bent of zag jouw gevoel dit al aankomen en was je vanuit ego te gefixeerd?