Liefhebbers kaartlegging gevraagd

Gestart door Hogepriesteres, januari 22, 2019, 11:36:42 AM

Hogepriesteres

Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en heb me genoemd naar een kaart van de Grote Arcana die me erg aanspreekt. De Hogepriesteres. Ik doe al jaren kaartleggingen ( keltisch kruis )  en wie een kaartlegging wil laat het maar weten want zo blijf ik lekker aan het oefenen en leer ik steeds meer. Wel fijn als er na afloop feedback komt. Ik doe altijd een ‘open’ legging, dus zonder vraag want dan komt er vanzelf uit wat belangrijk is. Verder wil ik zo min mogelijk weten van de persoon voor wie ik kaarten leg om er open in te gaan en niet beïnvloed te kunnen worden. Ik heb ook geen verdere gegevens nodig, een naam is genoeg. Ik geef je dan eerst de eerste kaart door, de kern, dus waar het om gaat en wat er bij jou op dat moment speelt. Als die kaart klopt was mijn concentratie goed en de rest van de kaarten moeten dan ook kloppen en geef ik dan op het forum door.

Groetjes, Trix

Carla

Ik maak heel graag gebruik van je aanbod. En ik ga je dus niet vertellen waarom :)

Hogepriesteres

Carla, bij jou eerste kaart ligt Pentakels VI. Deze kaart heeft met liefdadigheid te maken en het eerlijk verdelen van giften. Op de afbeelding zie je ook een weegschaal waar dat op afgewogen wordt, alles moet in balans zijn. Het heeft ook met geven en nemen te maken . Ieder krijgt wat hem toekomt. Als deze kaart nu bij je past geef ik je de andere kaarten ook door.


Geert

Hoi Trix,

Ik kan deze aanpak wel waarderen. Het heeft iets dat mij aanspreekt.
Net als Carla, wil ik ook gebruik maken van je aanbod.

Groeten,
Geert.

Hogepriesteres

Geert, jou eerste kaart is Staven IX . De persoon op de kaart heeft een witte band om zijn hoofd wat laat zien dat hij een wond heeft opgelopen door een vroegere (geestelijke) strijd. Je bent nu alles op een rijtje aan het zetten. Gebruik je verstand en breng een scheiding aan tussen werkelijkheid en verleden. Ik hoor wel of deze kaart bij je past en als dat zo is geef ik je ook de anderen door.

Geert

Hoi Trix,

Dank voor je reactie. Maar helaas.
Ik voel geen associatie met deze kaart, het resoneert niet.
Niet in de schaduwkant en ook niet in het verdrongene.
Op dit moment spelen er ook geen zaken die ik zou kunnen relateren aan deze kaart.

Dus tja, jammer.

Geert.

Hogepriesteres

Oke, vreemd....het gebeurt zelden tot nooit dat het niet klopt. Ik leg op een ander forum namelijk al jaren kaarten en dat klopt eigenlijk bijna altijd wel. Dat je alles op een rijtje aan het zetten bent kan je dus ook niets mee? Maar het kan altijdnatuurlijk dat mijn concntratie niet goed genoeg was.

Toch ga ik je de volgende twee kaarten nog even door geven en als je daar ook niets mee kan geef ik het voor nu even op en probeer het volgende week nog een keer.

Bij het probleem ligt Zwaarden VI. De kaart die geestelijke bagage laat zien en soms ook de verhuiskaart is. Deze kaart laat ook zien dat je in rustiger vaarwater komt en zegt dat je zelf actie moet ondernemen om betere omstandigheden te creëren.

Waar het probleem vsndaan komt ligt Pentakels X. Je bent gehecht aan  huis en haard en er zijn sterke familie banden.


Geert

Staven negen zou kunnen zijn, dat die slaat op dat wat van mij is, dat ik dat beter ben gaan beschermen.
Dat is in het verleden vaak misgegaan. Ik zorg nu beter voor mijzelf.

Met Zwaarden zes ben ik in die zin, aan het roer gaan staan van mijn eigen leven.
Dat is mij niet in dank afgenomen, met als resultaat dat de familiebanden niet meer hecht zijn.


Hogepriesteres

Dus dan zou het wel kunnen kloppen en waar het probleem vandaan komt met familiebanden te maken heeft. Soms moet je de dingen even anders draaien omdat ik niets van je weet. Ik ga de legging morgen even verder doen en hoor dan wel wat je er verder mee kan.

Geert

Ben benieuwd.
Familiebanden, het aardige is, dat ik er geen probleem mee heb.

Hogepriesteres

Geert, ik gooi de handoek in de ring. Volgende week ga ik het nog eens proberen, want het klopt voor geen meter volgens mij. Leuke binnenkomer hier op dit forum, haha. Maar de aanhouder wint en laten we het er maar op houden dat ik een dipje had....

Carla

Oei.. ik vind 'm moeilijk te plaatsen. Er zijn wel 2 regeltjes die er voor mij nu wat uitspringen:

Citaat van: Hogepriesteres op januari 22, 2019, 14:20:14 PM
.. alles moet in balans zijn... Ieder krijgt wat hem toekomt.

Om met het laatste te beginnen, ik heb altijd het idee dat dingen niet voor niets gebeuren, dat er wel een reden is en dat iets hoe dan ook (achteraf) een mooie ervaring kan worden. Viereneenhalf jaar geleden kreeg ik kanker, dubbele borstamputatie waarbij niet alles even fijn verliep, ik had zo'n 2 jaar nodig om weer wat in balans te komen en mijn weg te vinden. En toen werd Klaas ziek, hij kreeg de veteranenziekte (legionellabacterie), dat is dus nu al ruim 2 jaar geleden, maar hij is sindsdien nog niet echt beter geweest, heeft laatst nog in het ziekenhuis gelegen.. Ik merk de laatste weken dat ik me af en toe gewoon moedeloos voel, dat ik het écht wel genoeg vind nu, zoiets. Dat ik erg graag zou willen dat onze levens weer wat meer in balans zouden zijn..

Kan je dit plaatsen, bij Pentakels VI?

Geert

Trix, niet opgeven, maar anders bekijken.
Pentakels tien is gewoon een heel mooie kaart.
Die verteld mij dat, na 70 jaren in dit leven, ik kan terugkijken en mijn zegeningen mag tellen.
Als je de legging nog eens goed bekijkt in dat licht. Wat krijg je dan te zien?

Niet zien als een probleem, maar als het opmaken van een balans:
- Wat ging goed.
- Wat ging fout.
- Wat zijn je zegeningen.
- Wat had je op een andere manier op moeten lossen.

Dit zijn vier vragen die heel mooi passen in een legging. En misschien ook wel in deze legging.

Haal de handdoek maar weer uit de ring.

Hogepriesteres

Bedankt voor je peptalk Geert. Maar het is een feit dat die kaart ( Pentakels X) de derde kaart is en dan komt het probleem daar vandaan. Maar aangezien jij geen probleem ziet, kan het ook nergens vandaan komen...

Misschien is er een klein probleempje die geestelijke bagage laat zien. Jij heb er nu geen probleem meer mee dat er geen familiebanden meer zijn maar misschien zit er diep van binnen toch nog iets van oud zeer.

In het verleden ligt Pentakels VI. Op de afbeelding is ook een weegschaal te zien en dat wil zeggen dat er balans moet zijn, ook in geven en nemen. Verder heeft de kaart te maken met liefdadigheid en verdelen van giften. Het verleden is heel breed, kan gisteren geweest zijn maar ook tientallen jaren geleden.

Bij je wens/doel ligt de Koningin van Bekers. Iemand die gevoelig en intuïtief is en die thuis gekomen is bij zichzelf.

De eerste kaart in de toekomst is Bekers VII. Over ongeveer een maand ben je daar en die kaart laat beproeving en verwarring zien. Illusies die uiteengespat zijn.

De kaart die iets over jou zegt is Bekers IX. Vervulling van wensen, genieten van aale goeds dater is, maar ook overdaad schaadt. De kaart staat ook voor ontspanning en gastvrijheid.

Zoals de ander jou ziet of hoe jij door de ander wordt beïnvloed ligt Pentakels VII. Diekaart laat iemand zien die een beetje moedeloos wordt van het lange wachten. Ook staat deze kaart voor een rustperiode. Op de achtergrond van de kaart staan paarse bergen die spiritualiteit laten zien.

Je hoop en/of vrees is de Ridder van Bekers. Ridders laten altijd beweging zien, deze ridder gaat naar rechts, het oosten en is dus zegebrengend. De kaart laat boodschappen van liefde en vriendelijkheid zien.

De laatste kaart is het antwoord of vermoedelijke verloop. Daar ligt De Toren. Een heftige kaart die meest staat voor een plotselinge, onverwachte gebeurtenis waardoor je hele leven op z’n kop komt te staan. Of een schokkende verandering. Het is de vernietiging maar ook bevrijding. Het kan ook doorbreken van nieuw inzicht zijn.
Op de afbeelding zie je een toren die door vuur wordt getroffen. Je ziet hier de menselijke persoonlijkheid op drie niveaus, lichaam, ziel en geest ( de drie vensters op de afbeelding )

Als die laatste kaart niet voornu is  ben je daar over ongeveer een half jaar als alles loopt zoals het er nu uitziet. 


Hogepriesteres

Carla, kan het zo zijn dat je nu voor je man aan het zorgen bent en dat dat onder liefdadigheid valt?

Bij jou probleem ligt Bekers X, de kaart die een gelukkig gezin laat zien, harmonie en het genieten van alle goeds op aarde. Door de ziekte nu van je man is dat niet aan de orde, dus een probleem.

Waar jou probleem vandaan komt is Staven X. Je ziet door de bomen het bos niet meer en je hebt een zware geestelijke last te dragen. Kan ook met huiselijke zorg te msken hebben. Draag je last op een andere manier en staar je niet blind op details is het advies verder van deze kaart.

De kaart die in het verleden ligt is de Schildknaap van Staven. Boodschappen die je bereikten en kinderlijk vertrouwen dat je had.

Bij je wens/doel ligt Staven VIII. Dit is de tijd kaart, dus alles heeft tijd nodig. Ideeën en plannen die je in het verleden gemaakt heb wil je uit laten komen.

De eerste kaart in de toekomst laat De Duivel zien. Het is kaart XV   1+5=6 en het getal 6 laat een keuze zien. Bij De Duivel gaat het vaak om een negatieve keuze. De Geliefden staat daar recht tegenover en is kaart VI ( dus 6 ) en laat een positieve keus zien die gemaakt wordt. Al het negatieve houdt op, zodra je uit het negatieve het positieve haalt dat erin verborgen zit. Het grensgebied tussen verstand en gevoel is het jachtterein van de duivel.

De kaart die iets over jou zegt is De Dood en laat het verbreken van oude banden zien en een verandering. Het einde van een tijdperk.

Zoals de ander jou ziet of hoe jij door de ander wordt beïnvloed is Staven VI. Een overwinning na een strijd en dapper optreden in moeilijke situaties.

Je hoop en/of vrees is Bekers II. Deze kaart stast meest voor een tweelingziel en gaat over twee liefdevolle gevoelens voor elkaar. Verliefdheid, intieme vriendschap en hartstocht.

De laatste kaart is het antwoord of vermoedelijke verloop en daar ligt De Keizer. Het verstand kent niet de belangen van het hart. Je zit teveel in je denken en te weinig in je gevoel. Je beheerst je emoties. Op de afbeelding zie je dat de voeten van De Keizer gehanarst zijn en voeten symboliseren innerlijk begrip. Er is nog maar een klein stroompje water over wat bijna opgedroogd is en water laten gevoelens zien. De Keizer draagt een gouden kroon met drie diamanten die staan voor wijsheid, gerechtigheid en liefde. Daardoor is hij zich ook bewust van zijn verantwoordelijkheid zoals dat bij jou dan ook zal zijn.