Auteur Topic: Pentakels 5 en zwaarden 7  (gelezen 174 keer)

Lowietje

• Nieuw lid
  • *
  • Elke ochtend een dansje
Pentakels 5 en zwaarden 7
« Gepost op: december 22, 2018, 18:41:26 pm »
Dag mensen,

Ik vraag me af of deze kaarten een zelfde emotionele betekenis kunnen hebben. In beide gevallen staat er iemand buiten de gemeenschap. De ene heeft zijn armen vol en de ander leeg. Maar het is allebei een eenzame positie.
Ik heb beide kaarten getrokken in een legging vol vernieuwende kaarten zoals het rad van fortuin, aas bokalen en de dood. Een grote stap in de ontwikkeling van je eigen authenticiteit kan eenzaamheid insluiten omdat het iets kan zijn waarin anderen je pp dat moment (!) niet kunnen volgen. Die eenzaamheid zie ik in beide kaarten terug. In de ene kaart wint hijj iets in de andere staat hij  in de kou. Twee kanten van de medaille. Maar beiden zijn afgezonderd van de mensen waar ze op dat moment aan denken. . Wat denken jullie van deze interpretatie of herken je er iets in?
« Laatst bewerkt op: december 23, 2018, 10:57:25 am door Lowietje »
L*O*w*i*e*t*j*e

Leasta

• Nieuw lid
  • *
Re: Pentakels 5 en zwaarden 7
« Reactie #1 Gepost op: december 27, 2018, 18:32:13 pm »
Hoi Lowietje,

Pentakels 5 zie ik als bang zijn voor de eenzaamheid, maar dat hoeft niet echt zo te zijn.
Deze kaart staat o.a. voor beperkende overtuigingen.
Het anker in het raam symboliseert je hoop, je geloof, je vertrouwen in wat je doet, waar je je aan vast kunt houden.
Zwaarden 7 zegt dat je mogelijk niet altijd eerlijk bent tegen jezelf en anderen.
Deze kaart kan duiden op succes, maar ook op een ideaal dat nog niet bereikt is.
Mogelijk ga je confrontaties uit de weg en is het verstandig om actief iets aan de situatie te doen.

Groetjes, Leasta

Lowietje

• Nieuw lid
  • *
  • Elke ochtend een dansje
Re: Pentakels 5 en zwaarden 7
« Reactie #2 Gepost op: december 27, 2018, 19:37:39 pm »
Dank je !  Fijn, een reactie. Zo kunnen we onze gedachten verder blijven slijpen als een diamant.
Kan zijn, vijf pentakels als angst voor eenzaamheid. Toch zie ik het vooral als een momentopname. Ten slotte zie je maar een klein stukje beeld en daarbuiten lopen ook mensen op straat en de persoon staat niet stil en is niet gevangen of geketend maar in beweging.

Zwaarden zeven:
Confrontatie uit de weg gaan lijkt me een voor de hand liggende betekenis bij deze kaart. Maar of confrontatie altijd wijs is vraag ik me af. Helpt het je verder of blijf je eerder hangen in gedoe waar je niet los van komt?

Ik denk dat je het op twee manieren kan bekijken. Dat deze kaart de beleving is van degene die wegloopt met de zwaarden. Dan kan er een hoop onduidelijkheid zijn wat opgelost moet worden.  Maar er kan ook iets anders aan de hand zijn.  Dat dit het is zoals de achterblijvers het zien. De persoon staat los van de groep dus er kan onderhuids van alles spelen. Volgens mij is dat het in dit geval. Met al de vernieuwende kaarten die eromheen liggen is dat heel waarschijnlijk.

Voor degene die vertrekt gaat alles op rolletjes. Dat kan scheve ogen geven, voor mensen die dolgraag hetzelfde willen maar daar niet toe in staat zijn. En een jaloers persoon kun je maar beter met rust laten, terwijl je zonder haast de zaken klaarmaakt voor vertrek.

Het volgende beeld kan pentakels vijf dan zijn. Zoals het voelt voor de persoon die zich losmaakt van een groep of persoon. Op dat moment is een gevoel van eenzaamheid onvermijdelijk. Maar alles gaat door. Als God een deur sluit laat hij altijd een raam open. Met als volgende stap: Alleen verder gaan op weg naar een nieuw leven dat ongetwijfeld komt.
« Laatst bewerkt op: december 28, 2018, 13:08:52 pm door Lowietje »
L*O*w*i*e*t*j*e