Auteur Topic: Wat betekent deze legging  (gelezen 467 keer)

Christina1@

• Nieuw lid
  • *
Wat betekent deze legging
« Gepost op: november 07, 2018, 11:43:55 am »
Hoi ik ben christina ben nieuw hier.moeder van 2 kinderen 1van 10 en 1 van 4.ik leg zelf ook kaarten en snapt ok wel waar ze om slaan,na mij idee dan.
Maar nu is t erg emotioneel ook voor de kids.
Ik had een vraag betreffende de liefde. Heb zelf de kaarten gelegd maar kan iemand me helpen met de uitleg.
1 het oordeel
2bekers 2
3syaven 8
4de dwaas
5ridder van zwaarden
6munten 2
7zwaarden 10
Mijn vraag was wat te doen in mijn huidige relatie
M.v.g christina
« Laatst bewerkt op: november 08, 2018, 22:51:24 pm door Christina1@ »

Ephraïm John

• Nieuw lid
  • *
  • Binnen al mijn vrijheid ben ik gaarne de dwaas...
Re: Wat betekent deze legging
« Reactie #1 Gepost op: november 12, 2018, 20:52:26 pm »

Ha! Die Cristina.,

Proloog:

Met een lach op mijn op mijn smoelwerk: in deze proloog krijg je aardig wat tekst te verwerken. Doch ik kan niet anders, zo ben ik nu eenmaal. Dus schuif je rechterhand over je humanistenhart en verschoon mij hierin.

Je moet weten dat ikzelf -net als jij- aan het begin sta om een dialoog aan te gaan samen met de Tarot omtrent het definiëren, het vaststellen. (aanduiden) Het is dus een behoorlijke verantwoording als je een legging doet voor een ander. Sterker nog de verantwoording is nog groter als je een legging definieert die door een ander is gelegd met de vraagstelling vooraf door dezelfde persoon die de legging heeft geformeerd.
Nu, binnen dit verhaal. heb jij de legging gelegd met de vraagstelling als rode draad in je achterhoofd tijdens deze legging. Aangezien de Tarot vanuit jouw empirisch en inkleuringsvermogen je van antwoord voorziet, vraag je nu aan een ander om voor jou te definiëren. Bedenk dan wel dat ik het geheel vaststel vanuit vanuit mijn perceptie en inkleuring, die waarschijnlijk niet de jouwe is.
Ik heb mij dan ook afgevraagd of ik dit wil doen, te meer om de juiste bewaarheidsvinding binnen jouw situatiesnaar voren te verkrijgen. (met een lach) Begrijp je nu mijn dilemma binnen dit verhaal?
Welnu, ik durf het aan en ga dit toch doen. Te meer omdat ik leer door het definiëren (duiden) van een bestaande legging te doen. En zal hierin zéér voorzichtig zijn en tevens mijn best doen om neutraal te blijven zonder enige inmenging vanuit mijzelf omtrent een eventuele en aankomende waarschijnlijkheid.
Tevens als je deze tekst hebt gelezen, zou ik je willen vragen om alsnog de kaarten opnieuw neer te leggen zoals de legging die je hebt gedaan en zelf ook probeert deze legging te doen definiëren. En als binnen de definitie van mijn kant momenten zijn die niet met jouw gevoel en directe ervaring overeen komt, negeer deze dan. Luister naar jouw innerlijk en empirisch gevoel tijdens als jij jouw inmiddels gedane legging opnieuw voor jouzelf aan het duiden bent. Anders wordt het meer de vraag naar de bekende weg. Ik weet ook zeker dat je dat kunt, domweg dat anders de Tarot en jijzelf elkaar niet gevonden zou hebben. Want toeval heeft nooit bestaan; óók nu niet, en in onze vermeende toekomst niet. Het zijn jouw keuzes die je doet. Sterker nog, geen keuze hebben is een keuze op zich.
Overigens heeft het even geduurd om ook daadwerkelijk aan de slag te gaan daar ik domweg niet wist wat voor schema je nu had toegepast, dan alleen dat je 7 kaarten had gebruikt. Inmiddels weet ik het nu: de Hoefijzer. Had dat opgezocht via internet, sowieso een leuk schema mag ik je bekennen.

Einde deel 1

Ephraïm John

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: november 12, 2018, 20:54:45 pm »

Definiëren:

Ik begin met kaart | 1 | het Oordeel | dat het verleden weergeeft en kaart | 4 | de Dwaas | dat de kern aangeeft.

Omdat kaart 4 in wezen de kern van het geheel is, combineer ik deze met verschillende kaarten binnen jouw legging. Overigens zal elke kaart met elkaar in verhouding staan ofschoon ze ook op zichzelf apart informatie verschaffen.

In het begin was je waarschijnlijk zéér content in je huidige relatie, je begon iets nieuws. Je zag het helemaal zitten. Het was iets nieuws en je liet al het oude los.
Doch in je achterhoofd speelt nog iets mee. Ergens wil je deze relatie nog een kans geven. Misschien niet eens voor jezelf, maar meer voor je kinderen. Dit omdat je weet, dat wat je keuze hierin ook zal zijn, je de kinderen daar in meeneemt.
Je denkt óók op een diep niveau ergens aan een verzoening, te meer voor je kinderen. En ergens heb je ooit iets in je wederhelft gezien, gevoeld als het ware en daardoor alle vertrouwen binnen jouw keuze een relatie bent aangegaan. (zie kaart | 2 | Bekers 2 | dat het heden weergeeft.) En wat blijkt dat als binnen deze gevoelens tot elkander in de loop van jullie relatie hier en daar een leugen blijkt te zijn ontstaan. (zie het conflict) Jullie hebben daar wellicht bepaalde verwachtingen gehad die niet geheel zijn uitgekomen. Lag de lat te hoog en is van daaruit de irritatie ontstaan. Hoe dan ook! Is men bereidt om daar eventueel voor te vechten, vooralsnog dit mogelijk zou zijn.

Als ik naar de kaarten kijk wat betreft invloed, kaarten | 3 | Staven 8 | Innerlijk invloeden | en | 5 | Ridder van Zwaarden | invloeden van buitenaf | Typ er wel bij dat de kaart | 5 | Ridder van Zwaarden | een behoorlijk druk geeft op het geheel. Zeker als ik de laatste kaart bekijk (zie kaart | 7 | Zwaarden 10 | de uitkomst | Kom daar later op terug.
Ofschoon Kaart | 3 | in combinatie met kaart | 4 | het Oordeel | een soort tegenstelling blijkt te zijn. Met andere woorden, dat heel summier de legging aangeeft dat de rek er enigszins nog in zit wat verzoening betreft. Te meer omdat je als mamma ook aan je kinderen denkt. Neem ook nog even kaart | 2 | Bekers 2 | mee binnen het geheel. Het geeft aan dat kaart | 5 | enigszins wat zwakker ligt ten aanzien van kaart | 3 | in combinatie omtrent de kern van het geheel. (zie kaart | 4 | het Oordeel |. Doch we zijn er nog niet. Kaart | 5 | laat zich zeker gelden, en is zéér sterk aanwezig. Er zijn redelijke invloeden van buitenaf die je niet geheel naast je neer legt. Zeker niet als je deze hebt van vrienden, en zeker jouw familie. Het sterkt bij jou de chaos aan en de drang om opnieuw aan iets te beginnen. En of ik het nu wil of niet, kaart | 2 | Bekers 2 | is hierbij óók aardig van de partij. Het conflict en eventuele verzoening, indien dit nog mogelijk is. Het zou kunnen zijn dat het conflict zo hoog is opgelopen dat het behoorlijk moeilijk is om daarin de oplossing te zien. Ergens, latent, is dit nog op diep niveau bij jou aanwezig. Deels door de kinderen, doch óók binnen datgene wat je bent; het Zijn, jouw gevoel binnen directe ervaring. Tevens kaart | 3 | invloed van binnenuit | wordt enigszins sterker in combinatie met de kern, kaart | 4 | het Oordeel |.

Nu komen wij bij kaart | 6 | Munten 2 | het  doen | Wat de kaart | 6 | Munten 2 | betreft daarmee kun je twee kanten op. (1) Enerzijds het speelse karakter van onbezorgdheid en diep vertrouwen. Doch (2) anderzijds de twijfel die is ontstaan in de loop van jullie relatie, op manier dat je enigszins de bomen in het bos niet meer ziet staan, tenzij je de moeite doet om enige oplossing te doen vinden. Want de twee verschillende antwoorden die in | 6 | Munten 2 | ligt kan beiden van toepassing zijn als één geheel. Ergens riekt het in combinatie met kaart | 2 | Bekers 2 |  Gek hé die kaart komt telkens weer om de hoek kijken binnen verschillende combi binnen relatie met elkaar. Zou er misschien toch nog een lichtpuntje aanwezig zijn, ook al is deze heel flauw en bijna niet meer te zien? Dat je bijna de ruimtetelescoop 'Hubble' nodig hebt om dat ene lichtpuntje te kunnen zien? Wow …, maar het is er volgens deze schemalegging.

Ja Meis, en nu de laatste kaart. Kaart | 7 |, die ramt er behoorlijk in. Kaart | 7 | Zwaarden 10 | de uitkomst |  Doorboord met tien zwaarden in de rug. Reanimatie is hier overbodig. Een gewelddadiger einde is niet mogelijk. Zwaarden Tien is de kaart die als geen ander staat voor het grote loslaten.
Op het gebied van jouw persoonlijke relatie is Zwaarden Tien de kaart van de verbroken relatie. Het kan duiden op een escalatie die tot het beëindigen van deze relatie leidt. Het kan ook duiden op een algeheel gevoel afgeknapt te zijn van de liefde binnen jullie relatie.
Even denk ik nog terug aan kaart | 2| Bekers 2 | die enigszins weer wat zwakker wordt ten aanzien van kaart | 7 | Zwaarden 10 | de uitkomst|.

Einde deel 2

Ephraïm John

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: november 12, 2018, 20:55:58 pm »

Slottekst:

Cristina.,

Blijf in je achterhoofd houden dat dit voor mij de eerste keer is dat ik een Tarotlegging definieer. Ik ben daar nog heel nieuw in.

Dus bij deze ...

Ergens zal waarschijnlijk de welbekende kogel door de welbekende Kerk inmiddels afgeschoten zijn. Is jouw keuze al lang bepaald; doch is er nog aardige twijfel die om de hoek komt kijken. Anders had je de Tarot niet om raad gevraagd. Ofschoon de schemalegging en het antwoord daarin jou al lang bekend zijn, deed je een poging om er achter te komen wat je nu moet doen, tevens jouw uitkomst kan doen vergelijken tot dezelfde slotsom die je al in je hoofd had.
Ergens ben je hierin, wat de legging betreft, zéér onzeker en is er de angst dat je misschien het verkeerde  kiest.

Welnu, jouw gevoel spreekt altijd de waarheid. Doe wat je gevoel jou zegt. De Tarot laat de dingen zien zoals ze zijn binnen het gevoel van jouzelf of dat van de ander, als je daar een legging voor doet.
Ik zou je willen vragen, en waarschijnlijk heb ik dit binnen mijn proloog ook al aangegeven. Leg de schemalegging die je hebt gedaan nog eens op tafel en doe zelf alsnog het het definiëren (duiden) opnieuw, binnen het moment van het absolute nu.
En bedenk dat -vanuit mijn persoonlijke perceptie-  kaart | 2 | Bekers 2 |  steeds leuker word.

Tevens bemerkte ik ook aardig wat tegenstrijdt. Nou ja dat is ook het leven op zich. Houdt leven brouwerij. En laten we eerlijk zijn. Het is altijd net anders. Wim Kan, een  conferencier gaf dit in de jaren -'70 al aan. “ Het leven zit vol tegenstrijdt, echt wel. En in kan dit bewijzen ook. Kijk maar eens naar het journaal, dat s' avonds  om 8 uur begint. Daar beginnen ze altijd met 'goedenavond', en leggen daarna uit waarom dit niet zo is.” (met een lach) Ik heb het altijd onthouden.
Ieder geval is het belangrijk om je te realiseren dat de positieve gevoelens nog steeds aanwezig zijn en dat het conflict misschien op te lossen is, eventueel met counseling

Doch hoe dan ook, ligt de beslissing bij jouzelf. Hoe moeilijk deze misschien ook is. En bedenk ook dat kinderen meer begrijpen dan men meestal voor mogelijk houdt.

Wat belangrijk is voor jou, is dat je niet over één nacht ijs bent gegaan. Je had de moeite genomen om de Tarot aan te spreken. En dat je in je achterhoofd hebt gehouden: zou het zo kunnen zijn ...

Tot zo ver …

Heel veel succes Meis.

Ephraïm John

Christina1@

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: november 20, 2018, 10:47:09 am »
Hoi John
Voor de eerste keer dat je dit doet klopt t voor mij heel goed wat je zegt,zo,n beetje mijn levensverhaal.
Een antwoord heb ik ook gevonden in wat je zegt,nu nog eens durven handelen. Bedankt m.v.g Christine