" Vergeten parkiet "

Gestart door frommeltje, oktober 25, 2018, 14:44:24 PM

frommeltje

Hallo allemaal,

Mijn droom:
Ik weet niet meer waar ik mij bevind in mijn droom maar ik zit bij bekende mensen.
Ik weet niet hoe ik erop kom maar ik bedenk me ineens dat ik thuis een parkiet heb,die ik helemaal vergeten ben.
Ik moet naar huis om te kijken of hij nog te eten heeft.
Daar aangekomen zie ik dat hij geen eten en geen water meer heeft.
Hij leeft nog wel maar hij heeft al een tijdje niks meer gegeten.Hoe kan ik nou toch vergeten dat ik een parkiet heb?
Het schuldgevoel is groot. :o

Deze droom komt zo af en toe weer terug,iets anders,maar het komt er altijd op neer dat ik helemaal vergeet dat ik parkieten heb en dat ze zonder voer en water zitten.Echt zielig!!! :(

Ik voel me altijd wel heel rot na deze droom.Heeft iemand enig idee wat hij kan betekenen?

Alvast bedankt,groetjes Frommeltje.

Damaris

Hallo Frommeltje.

parkietjes, mijn zus had er vroeger 2. Drukke speelse vogeltjes. Jij bent op visite bij bekende mensen, ik neem aan bij mensen die voor jouw bekend zijn. Meer schrijf je er niet over. Je verteld niet of het leuk is, of juist heel saai. Dan herinner je dat je thuis een parkiet hebt. Thuis is bij jezelf. en je bent vergeten ze eten te geven en water, dus je hebt er niet goed voor gezorgd. Parkieten zijn hele gezellige dieren, die volop kunnen kwetteren en altijd bezig zijn. Geef jij dat voldoende aandacht. Mag dat er bij jouw zijn? of ben je vaak terughoudend en durf je je niet te laten horen. Dat  is hetgene wat er  in mij opkomt.
Hopelijk kan je er iets mee.

liefs
Damaris

jeroenymus

Hoi Frommeltje,

Ik zal het ook eens proberen. Ik wil er even bij zeggen dat ik veel van de symbolen duidt a.d.h. van droomboeken zoals die van Pamela Ball, M.J. Klop en E. Ackroyd.

Vogel/Parkiet:
In spiritueel (christelijk) opzicht staat de vogel voor een vehikel dat de ziel naar de hemel zal brengen. Maar psychologisch gezien moet de mens vaak menselijke eigenschappen projecteren op objecten buiten zichzelf en omdat het gedrag van vogels totaal instinctief is, kunnen ze in dromen worden gebruikt om het menselijke gedrag te begrijpen. Vogels vertegenwoordigen ook vaak vrijheid, verbeeldingskracht, gedachten en ideeën die vanwege hun aard vrijheid nodig hebben om tastbaar te worden.

Zoals Damaris al schrijft moet je wellicht wat meer aandacht geven aan ‘iets’. Het vergeten van eten en water is bij elkaar opgeteld energie. De parkiet zit, alhoewel je dat niet opschrijft, neem ik aan in een kooi. De parkiet kan je misschien ook zien als een idee wat je al een tijdje hebt, maar nog gevangen zit. En als je bij andere bekende mensen bent, ofwel de in jou vertrouwde omgeving verkeert, realiseer jij je dat je daar aandacht (energie = eten & water) aan moet geven. En dat lukt om de een of andere reden misschien niet (altijd). Daar je in je droom ook een schuldgevoel hebt over het vergeten van de parkiet, ben je wellicht (on)bewust op de hoogte van dat idee of die gedachten, maar kan je deze (nog) niet volledig openbaren in de jouw vertrouwde omgeving, die daar misschien (nog) niet aan toe is.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes en fijne zondag.

frommeltje

Hoi Damaris en jeroenymus,

Heel erg bedankt alletwee voor jullie uitleg.

Wat jij schrijft Damaris klopt, dat ik terughoudend ben en me niet zo vaak laat horen. Mooi dat je dat gezien hebt. Ik weet alleen nog dat het bekende waren ( voor mij althans )  die mensen, maar of het leuk was of niet kan ik me niet herinneren.
Het klopt jeroenymus dat de parkiet in een kooi zat. Dat er iets is wat ik meer aandacht moet geven, ja, dat zou best wel eens kunnen.

Ik zal hier eens goed over na gaan denken, heel erg bedankt, jullie hebben me toch weer een stapje vooruit geholpen.

Groetjes Frommeltje.