Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

De Indiaanse Vrouw

Gestart door jeroenymus, oktober 18, 2018, 18:59:54 PM

jeroenymus

Beste mensen,

een tijdje terug had ik onderstaande vrij aparte droom.

Ik ben in een kamer. Er zit een vrouw op de grond in een typische Indianen wigwam zithouding. De vrouw heeft een wat grauwe donker blanke huid en pikzwart haar. Ze is een jaar of 55 schat ik in en ze is traditioneel gekleed. Ineens staat ze op en loopt naar een andere ruimte en ik loop achter haar aan. Daar zijn allemaal andere mij onbekende mensen, zigeuners. De Indiaanse vrouw vraagt om wiet bij deze mensen, die ze vervolgens ook krijgt. Ze krijgt niet het gebruikelijke recept maar net iets anders. Ze vraagt aan mij “wat denk jij?”. Ik vertel dat ik er geen verstand van heb. De wiet of marihuana worden overhandigd in cellofaan papier. We lopen terug naar haar kamer en ze gaat weer zitten in de typische indianen zithouding. Dan staat ze ineens weer op en zie ik een soort magische of fonkelende schoonheid van de vrouw afstralen. Het is net een witte mistachtige gloed om haar gezicht. Het lijkt alsof de vrouw heel erg één is met de omgeving en de natuur. Ze beweegt heel apart. Soms vliegensvlug dan weer heel sereen en langzaam. Ze staat dan ook ineens sereen voor mij. Dan snap ik het ineens en vraag ik hardop “bent u soms blind mevrouw?”. Ze zei terug “dat klopt meneer”. Dan wil ze ineens met mij dansen.

Ik hoop dat het hout snijdt voor jullie. Alvast bedankt voor een eventuele duiding.

Lena

Hoi Jeroenymus

Ik doe een poging naar mijn gevoel , een positief geladen droom ,de Indiaanse vrouw staat voor een moederfiguur , jou moeder ? Het is een liefdevolle relatie maar jullie staan afstandelijk / vervreemd van mekaar , zijn dingetjes gebeurd waarbij het voor jou moeilijk is om dit contact te herstellen , de wiet zie ik in deze droom als medicijn ( en ) vandaar andere verpakking , verpakt in cellofaan , haar eigen verantwoording (en) opnemen , doet ze niet waardoor dit jou pijn veroorzaakt , je kan het moeilijk aanzien , de wigwam ? Haar eigen tempel ,domein ? Waar jullie misschien wel samenkomen ? en dan ook weer ,ze is blind voor haar eigen verantwoordelijkheden?
Hopelijk kan je er iets mee .
Zie je herkenning mag je altijd doorvragen .
Wens jou heel veel liefde en licht 
Lena

jeroenymus

Hoi, Lena ik hield er zeker een positief/goed gevoel aan deze droom over. Ik herken zeker een aantal aspecten die je opschrijft. Mijn moeder is begin jaren 90 overleden toen ik zelf nog een jonge adolescent was. Ik heb haar als volwassene dus eigenlijk nooit meegemaakt. In mijn beeld staat zij wel als een zeer krachtige (qua persoonlijkheid) en soms uitgesproken vrouw te boek. En dit werd niet altijd begrepen in haar omgeving. Wiet als medicijn. Ja inderdaad zo had ik het nog niet bekeken. In het werkelijke leven heb ik zelf nooit wiet genomen of zelfs geen sigaret gerookt. Waarom de Indiaanse vrouw blind was in mijn droom weet ik niet. Dat ik dat eerst niet door had, had te maken met het feit dat ze zich zo soepel bewoog. Ze had geen enkel last van het feit dat ze blind was. Sterker nog ze bewoog soms zo snel dat het wel magisch vlug leek. Niet gehinderd door enige vorm van natuurkundige of fysiologische wetmatigheid. De vrouw leek voor mij boven de natuurwetten te staan zogezegd. En ik had er ontzag voor (sowieso had ik dat al voordat ik erachter kwam dat ze blind was). In de werkelijkheid heb ik veel bewondering voor oude volken en culturele gebruiken, zoals bijvoorbeeld de Indianen, maar Azteken, Maori’s enzovoort. Als ik een dergelijke droom heb voel ik ook een diepe nederigheid over mij dalen. Domein en tempel wat bedoel je daarmee. Dat de wigwam een soort tempel is in gedachten of het hiernamaals?
Ik wil jou heel erg bedanken voor je uitleg tot zover.
Fijn weekend. :)

Lena

Lieve Jeroenymus

Ik vind het ontzettend droevig van jou mama en leef mee.

Nogmaals ik ben geen droomanalist , mijn duiding is puur gevoelsmatig .

Men stelt dat elke persoon en elk voorwerp in de droom, een afzonderlijke projectie is van onszelf en onze manier van leven.

Deze vond ik op meneer google .

Dansen in je droom staat voor vrijheid en een positieve houding ten opzichte van het leven.
Droom je dat je blind bent, dan weiger je de werkelijkheid over een bepaalde situatie onder ogen te zien. Droom je dat iemand anders blind is, dan probeert iemand die je vertrouwt te bedriegen.

Wijst misschien op " blaasjes wijsmaken ", iets op de mouw spelden " ( zie mijn vorige duiding ) ? in letterlijke / overdrachtelijke betekenis . Blind in jou droom is niet fysiek gerelateerd , vandaar ook de souplesse.
Tempel en domein, haar wigwam was haar comfortzone , dat bedoel ik hiermee , je schreef , " ik heb bewondering voor oude culturen" ,  jou vorige leven(s)?

Hopelijk kan je er iets mee.

BTW , je bent me helemaal geen verantwoording verschuldigd , leef jou leven .

Fijn wkend en enkel goeds op jou pad.

Liefs.

Lena

jeroenymus

Hoi Lena,

Dank je voor het medeleven, het is natuurlijk al bijna 30 jaar terug, maar in veel gevallen denk ik natuurlijk nog aan haar. En wie is er wel een droomanalist dan? Jij doet het nu op gevoel en dat is voor mij meer dan genoeg.

Zelf had ik het gevoel dat de Indiaanse vrouw mij liet zien dat zij de ogen helmaal niet nodig heeft, omdat haar cultuur/natuur de fysiek wetmatige natuurwetten overstijgt. Zo iets als je hebt geen ogen nodig om ‘iets’ te kunnen zien.

Tempel, domein en de wigwam is de comfortzone. Ik moet het even laten bezinken maar ik denk dat je gelijk hebt. Iets op de mouw spelden snap ik maar ‘blaasjes wijsmaken’ niet. Wat bedoel je met ‘blaasje wijsmaken’? Is dat een uitdrukking van iets?

Ik droom trouwens wel eens vaker over krachtige (vrouwelijke) archetypes. Zo heb ik ook een droom over een Japanse vrouw die in typische geisha make-up en kledij was gekleed, die haarzelf onzichtbaar kon maken. Dit was in een oud hotel op een bijeenkomst van magiërs en alchemisten. Die geisha keek mij recht in het gezicht aan en het was net of ze me herkende, terwijl de andere mij niet eens zagen staan.
Heel erg bedankt dat je de moeite neemt om deze warrige droom enigszins voor me te duiden (ook al doe je het op gevoel). Als je zelf eens een droom hebt zal ik die proberen te duiden (ook al doe ik het dan met behulp van boeken).

Groetjes en ook niks dan goeds aan jou en nog een fijne zondag.

Lena

Hoi Jeroenymus

Ik vond het zo een imponerende droom dat ik hem ( anoniem) op fb heb geplaatst .
Ere wie ere toekomt , met dank aan de droomlezer .

Dit heb ik voor je , hopelijk kan je er iets mee.

De kamer staat voor een collectief bewustzijn, Zij is dus aanwezig bij een ceremonie/traditie*inwijding en volgt de vrouwelijke personage. Ze ziet zigeuners in een andere kamer. Er word wiet / marihuana gehaald dus een middel om in hogere sferen te geraken. Er word teruggegaan naar de eerste situatie en de vrouw gaat in de typische zithouding en ineens straalt ze fonkelend dus je beleefd magie. Een eenwording met de natuur. Jij beleefd dat gehele tafereel mee, een apart en magische beleving van een ander. Dan stel je de vraag " bent u blind mevrouw "?Door jou droom is jou blinde vlek in je oog en je derde oog extra magische geopend ,voor hogere sferen zonder gebruik van egaal wat door die Indiaanse vrouw. En dan wil ze ineens met jou dansen, je hebt jou ceremonie of inwijding al gehad op de spiegelende manier .

Succes.

Lena

Damaris

Hoi Jeroennumys

mooie droom waar al heel wat over gezegd is. Wat mij zo verwonderd in de droom dat de vrouw tegen je zegt: dat klopt Meneer. Als het een verwijzing is naar je moeder, dan zal ze je zo niet noemen. (alleen plagend). Het lijkt in die woorden alsof de vrouw, die begaan met je is, met deze woorden toch afstand creeert. Maar misschien ervaar jij de woorden anders.

liefs
Damaris

jeroenymus

Hoi Damaris,

Nou ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik die verwijzing moet interpreteren. In de droom voelde het aan alsof de vrouw mij beter kende dan ik haar. En dat ze met een bepaalde natuurlijke (magische) autoriteit handelde. Ik voelde bij mijzelf veel eerbied voor het gehele tafereel. Zoals Lena ook schreef denk ik dat de wiet inderdaad staat voor een medicijn cq middel om in/tot ‘hogere’ sferen te komen. Om tot een bepaalde ‘onbewuste’ genezing te komen (overlijden moeder). Ik zie/zag mijn moeder in de werkelijkheid altijd als zeer krachtige persoonlijkheid, die helaas niet in een even sterk stoffelijke omhulsel was gebouwd. In mijn dromen vertegenwoordigd de vrouwelijke archetype dan ook meestal een karakter waar ik op de een of andere manier veel ontzag voor heb.
Ik wil jullie beide bedanken voor je bijdrage, ik denk dat ik genoeg heb om mee aan de slag te gaan.

Fijne zondag verder.