Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Vissen in aquarium

Gestart door Star, september 17, 2018, 10:30:45 AM

Star

Dag lieve mensen,

Ik lees al een tijd mee op dit forum en heb vannacht een droom gehad die ik heel graag met jullie wil delen omdat ik voel dat dit een belangrijke droom voor mij is.

De laatste jaren ben ik bezig om mij spiritueel te ontwikkelen en voel me hier echt goed bij.  Gisteravond had ik een behoorlijke aanvaring met mijn man (overal is wel eens wat ;) en daarna deze droom.
Even nog ter informatie ik heb afgelopen vrijdag een positief sollicitatiegesprek gehad en hoop dat ik na een lange tijd eruit te zijn geweest weer aan het werk kan.

Ik heb een heel groot aquarium die ziet er mooi uit en ga de vissen voeren, op de een of andere manier gooi ik er veel te veel voer in, ik kijk er even naar en dan zie ik een meter verderop nog een aquarium staan. Deze is klein en vierkant en zit vol met neon tetra's (fel rood met blauwe visjes) het water is schoon ik zie ze duidelijk maar ze krioelen door elkaar heen. Ik wil deze ook gaan voeren. Als ik wat beter erin kijk zie ik een grote vis erin ik denk wauw dat is een mooie! (dolfijnvis mijn lievelingsvis)  maar er is oets mee. ik haal de dekplaat eraf en til de vis uit het water deze zit gewikkeld in een doek, voorzichtig wikkel ik hem uit de doek en besluit hem in het grote aquarium te zetten. Op het moment dat ik hem in het aquarium wil zetten veranderd de vis in een kleuter. Ik zet het kindje in het  het aquarium ( in zitpositie met het hoofd boven water)  daar voelt het kind zich goed maar het vele voer in het water maakt mij wel bezorgd.

Dan kijk ik naar het kleine aquarium die ineens in de tuin staat en daar beginnen visjes uit te springen, ik snel terug en begin de visjes voorzichtig van de bestrating af terug te zetten. Tussendoor moet ik even terug naar het grote aquarium om te zien of alles goed gaat. Dan snel ik mij weer terug Want ik weet dat er nog een paar visjes liggen te wachten, dan zie ik dat de visjes zijn verdwenen. Ik zie dat mijn man in de tuin bezig is en voel dat hij ze in een berg zand heeft gegooid. Ik voel me heel naar.

Dan zit ik in de auto en vraag me af of ik wel zo naar het werk kan en kijk naar mijn witte sportschoenen met dikke zolen terwijl ik mijn voet een beetje op til en naar de binnenkant van mijn schoen kijk. Mijn dochter die achter het stuur zit knikt bevestigend "dat kan toch" zegt ze. Ik denk eigenlijk dat het ook wel kan.

Ik hoop echt dat jullie mij willen helpen met mijn droom.

Liefs Star

Seva Randeep

Deze droom zegt mij dat je een super bezorgd persoon bent. Het mag best wel wat minder ;-)

Damaris

Hallo Star.

Een chaotische droom, maar wel een mooie droom. Vissen staan voor mijn voor geloof , als ik denk aan het Ichtus teken. Uit wikipedia Het ichthusteken stelt een vis voor. De vis staat in verband met de doop in het water, maar ook met de wonderbare visvangst. En deze droom is één grote visvangst, met verschillende aquariums. Je schrijft dat je spiritueel bent aan het ontwikkelen, maar je bent in deze droom heel erg zoekende. Rode en blauwe vissen, rood is warmte hartstocht liefde blauw is daarintegen koel verfrissend helder spiritueel. Volgens het Boedhisme is in de kern een conflict tussen deze, hoe zal ik het omschrijven kleuren of emotie's, waaruit de illusie is ontstaan. je wilt deze visjes eten gaan geven, maar ondekt iets anders waar je aandacht naar uit gaat. Een grotere vis gewikkeld in doeken. (lijkt wel het kindje Jezus), en ja hoor het wordt een kind. Je innelijke kind? of je geloof in kinderschoenen? je zet het in het terug in het water. rechtop en dat doet me denken aan mediteren. Je vindt dat het kind goed zit, maar je maakt je zorgen om de voeding. Tja jij hebt het eten erin gestopt, en het enige wat je kunt doen is uitproberen wat goed smaakt en wat minder.

2de gedeelte je rent terug naar de andere aquarium, en je begint te redderen omdat vissen uit het water springen. maar in alle drukte kan je niet alles redden. Sommige vissen zijn verdwenen. Tja naar, maar begrijpelijk. Vissen is ook voer, oneerbiedig uitgedrukt voor mensen. Dat eten is verdwenen. Dat hoort ook bij de spirituele reis. Het oplossen en loslaten, zodat er rust kan komen. Dan zie je je man staan. Hij heeft de vissen in een berg zand gegooid. Oei....Maar je man is de tuinman in de droom. En een tuinman heeft controle over een tuin. en zal datgene verwijderen dat niet de tuin hoort. Pijnlijk....maar soms wel nodig.

De droom eindigd  in de auto met je dochter. Witte schoen is vredig, dikke zolen bescherming. Je kijkt er  naar, en samen met je dochter besluit je dat het goed is. De auto is het vervoermiddel van het leven, je hebt zelf het stuur niet vast.....blijf de mensen om je heen advies vragen, en met je dikke gympen kom  je er wel, kwestie van vertrouwen en weer geloven.

liefs Damaris

Star

Bedankt Seva Randeep! Ik moet toegeven dat ik best wel eens wat makkelijker kan denken, Bedankt! Liefs Star

Hallo Damaris,
Heel erg bedankt voor je uitgebreide duiding, ik waardeer het echt dat je daar mensen mee helpt x
Het was ook een hele mooie droom en bij het wakker worden voelde ik dat ik hem hier moest plaatsen. Het klopt dat ik in een hele hoop dingen geïnteresseerd ben en niet het geduld heb om bij 1 ding te blijven, als ik me in het ene verdiep komt naar aanleiding daarvan weer iets op mijn pad en pak ik dat gelijk mee, niet dat ik het vorige laat liggen maar ben wel met een hoop richtingen tegelijk bezig. Ik ben niet gelovig opgevoed en blijf daar ook heel flexibel in.

Het conflict tussen rood en blauw
Als ik in beide misschien evenwicht kan vinden en ik meng ze krijg je violet

Violet activeert je intuïtie, opent je voor creativiteit en vergroot je psychische gevoelens. Deze kleur kan ondersteunen bij het loslaten van karma en je vrijmaken van problemen die je in het verleden hebben beïnvloed. Schep evenwicht en ontvang de zegeningen van de paarse doos met geschenken.

Ik heb eerlijk gezegd moeite met evenwicht vinden, oa. door het mediteren is mijn innerlijke gevoel in strijd met mijn huidige leven. Dit doet mij veel verdriet en weet soms niet welke kant Ik moet geloven.

Ik kom er ook wel met mijn witte schoentjes  ;D want ik weet dat ik ijzersterk ben. Ik laat me denk ik teveel leven...

Dankjewel lieve Damaris