Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Droom

Gestart door JacquelineS, september 03, 2004, 19:28:09 PM

JacquelineS

Hallo Allemaal,

Ik heb vanacht echt onwijs raar en eng gedroomd.
Ik weet niet meer precies hoe hij ging, ik onthou meestal alleen de hoofdlijnen.
Ik had ruzie en voelde me niet helemaal top.
Toen kwam ik thuis, en daar was de man waar ik zo'n ruzie mee had ook, helemaal in het zwart met een bivak muts op.
We hadden eerst een woorden wisseling, en toen schoot hij me neer, ik schreeuwde toen heel hard IK HAAT JE! Toen schoot hij nog twee keer en het was net echt alsof ik dood ging opeens zat heel mijn familie om me heen en ze keken alleen maar naar me, ze deden verder niks het rare is, is dat ik in die droom het helemaal niet raar vond dat ze niks deden (de man die mij neer schoot stond gewoon al die tijd nog achter me) ik zei alleen tegen alle mensen (voor tegen mijn moeder die keek ik aan) dat ik onwijs veel van ze hou en dat ze dat echt niet mogen vergeten. Toen dacht ik dat ik dood was, maar droomde verder en werd de volgende dag met onwijze rug pijn wakker (in mijn droom) en ben toen naar mijn oom en tante gestrompelt met gaten in mijn shirt (geen bloed ofzo heel raar) en toen ik bij mijn oom aan kwam heeft die me pas naar het ziekenhuis gebracht en er was dus helemaal niks meer aan de hand.
Ik snap helemaal niks van deze droom maar wil graag weten wat het betekend. De man die mij neerschoot was wel helemaal verkleed maar ik wist gewoon dat het mijn stiefvader was. Allemaal echt heel vaag, maar weten jullie misschien wat het ongeveer betekend?

Liefs,

Jacqueline  :-*

Ricca

Lieve Jacqueline,

De droom gaat helemaal over gevoelens, vooral jouw gevoelens in verband met je stiefvader. Hoewel hij verkleed is, weet je toch dat hij het is. Van zijn vermomming (zwarte kleding, bivakmuts) gaat een soort dreiging uit, maar dat zegt nog niets over hem. Het laat alleen maar zien dat hij bedreigend op jou overkomt. In de droom hebben jullie een woordenwisseling en hij schiet jou neer. Dat laatste moet je natuurlijk niet letterlijk opvatten, het betekent gewoon dat hij jou pijnlijk getroffen heeft (met woorden), diep geraakt, gekwetst. Waarschijnlijk hebben jullie in werkelijkheid ook onenigheid gehad of misschien kun je gewoon niet zo goed met hem opschieten.

Je schreeuwt dat je hem haat. Doordat je het schreeuwt, denk ik dat je dit gevoel in werkelijkheid niet toe wilt laten, en de droom is een veilige plek om het tóch te ervaren. Dit wil nog niet zeggen dat het gevoel terecht is, het is gewoon de bewustwording van een gevoel dat je hebt. Schreeuwen wijst er ook vaak op dat je je niet gehóórd voelt. Misschien heb je het gevoel dat hij niet echt naar jou luistert.

Na de schoten denk je dat je dood gaat en je familie kijkt toe en doet niets. En eigenlijk vind je dat helemaal niet raar. Alsof je wel snapt dat zij beter dan jij weten wat er aan de hand is en gewoon rustig afwachten tot jij zelf tot inzicht komt... Je zegt nog wel even dat je veel van ze houdt, vooral van je moeder, en dat gevoel is helemaal echt.

Maar je bent natuurlijk niet dood. In de droom slaap je in en later word je weer wakker. Inslapen (een ander woord voor sterven) en wakker worden in een droom betekent dat je naar een ander niveau van bewustzijn gaat. Als je wakker wordt heb je enorme rugpijn. De rug is je kwetsbare kant en nu pas voel je echt de pijn. Vóórdat je insliep was er vooral woede/haat, maar daaronder ligt altijd pijn. De droom maakt je op deze manier duidelijk dat je met woede op je stiefvader gereageerd hebt, terwijl je eigenlijk alleen maar je eigen pijn kenbaar wilde maken. En naar begrip verlangde.

Eenmaal wakker bekijk je je verwondingen en ziet de kogelgaten in je shirt, maar er is geen bloed. Natuurlijk is er geen bloed, het is een geestelijke verwonding die je had. En later in het ziekenhuis blijkt er zelfs helemaal niets meer aan de hand te zijn. Het was dus allemaal toch niet zo erg als je dacht. En misschien is de relatie met je stiefvader ook niet zo slecht als je denkt. De droom maakt je duidelijk dat je eigenlijk een beetje overdreven gereageerd hebt.

Ik kom nog even terug op die bivakmuts. Daardoor is je stiefvader in de droom bijna onherkenbaar. Je ziet hem niet écht. En misschien wil je hem ook wel niet echt zien. Je hebt het gevoel dat hij niet echt naar je luistert, maar luister jij wel echt naar hem? Probeer je hem ook een beetje te begrijpen?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

JacquelineS

Dank je wel!
Wel raar dat een droom echt zo persoonlijk kan zijn! ik heb inderdaad problemen met mijn stiefvader, nu zijn mijn moeder en hij gescheiden en zie ik hem eigenlijk bijna nooit meer! vooral omdat hij af en toe rare dingen over mij had gezegd tegen mijn broertje en zusje  :'( ...maarja...
Denk dat ik het maar los moet laten...
In iedergeval bedankt voor je reactie! erg lief van je!

Liefs,

Jacqueline. :-*

Ricca

Lieve Jacqueline,

Doordat je in de droom duidelijk gevoeld hebt wat zijn opmerkingen met jou deden, is het ook gemakkelijker geworden om los te laten. :D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love