Worstel nogal met deze legging

Gestart door Harmonizer, augustus 11, 2018, 09:50:27 AM

Harmonizer

Hallo iedereen,

Ik zit momenteel met een legging waar ik het gevoel van heb dat deze belangrijk is maar ik weet niet goed waar het om gaat. In uitzonderlijke gevallen pak ik de kaarten tevoorschijn.

Keltisch kruis
-----------------
1- Kelken Koningin
2- De Dood
3- Pentakels Koning
4- De Gehangene
5- Pentakels Vijf
6- Zwaarden Tien
7- Pentakels Acht
8- De Wereld
9- Staven Zeven
10-Staven Vijf

Alvast mijn dank.

libram

Hallo Harmonizer,

voordat ik hier in je legging duik heb ik eerst een paar vragen aan je.

allereerst: Welke vraag heb jij jezelf gesteld voordat je de legging deed?
                Welk gevoel is het dat jouw de indruk geeft dat deze legging belangrijk is?
                Wat zou jij goed willen maken en heeft dit te maken met jouw moeder/zoon relatie?

groet,

libram

Harmonizer

#2
Ik heb deze post even aangepast want ik geef iets te veel persoonlijke informatie vrij naar mijn mening.

Geert

Wilt gij mij niet euvel duiden als ik hier ook een vraag aan toe voeg.

Het Keltisch Kruis bestaat uit tien kaarten op negen posities.
Op de eerste positie kruist de tweede kaart de eerste.
Op positie 9 ligt de belangrijke uitkomstkaart, dat is de tiende kaart.

Beetje lastig duiden zo. Kun je de posities omschrijven?

Wat Libram zegt is het allerbelangrijkste bij de tarot: de vraag, die moet duidelijk zijn.


Harmonizer

#4
Citaat van: libram op augustus 11, 2018, 12:58:31 PM
Hallo Harmonizer,

voordat ik hier in je legging duik heb ik eerst een paar vragen aan je.

allereerst: Welke vraag heb jij jezelf gesteld voordat je de legging deed?
                Welk gevoel is het dat jouw de indruk geeft dat deze legging belangrijk is?
                Wat zou jij goed willen maken en heeft dit te maken met jouw moeder/zoon relatie?

groet,

libram

Dat deel met betrekking tot de moeder/zoon relatie, is vanuit de oorspronkelijke post niet meer te herleiden. Het was me wat te kwetbaar om zoveel bloot te geven :)

Echter, heb ik voor mijzelf inmiddels wel wat meer duidelijk waar het om gaat.

Ik was eerder bang dat de legging een signaal was omdat ik altijd bang ben dat mijn moeders gezondheid niet goed is. Maar het heeft vooral te maken met dat dit niet de concrete vraag was dat ik denk dat het dat niet zal zijn.

Als het gaat om moeder zoon relatie dan denk ik eerder dat ik namens haar het graag goed met mij wil laten gaan. En het vertrouwen dat dit dan weer haar geeft, het liefst ook nog in een stadium van haar leven dat ze daar nog vervolgens een tijd van kan genieten in kwalitatief hoogwaardige gezondheid.


@ Geert, ik heb de tienden kaart erbij gezet. die was ik inderdaad vergeten over te nemen. Qua positie is het dezelfde stramien als dat hier bij de keltisch kruislegging wordt gehanteerd op de website.

De vraag is inderdaad belangrijk, maar soms voel ik een onverklaarbaar onderbuik iets of onbewust idee dat ik niet op een juiste manier bezig ben met invulling geven. En ga ik een legging doen in de hoop meer grip te geven aan iets wat het hart wil vertellen, maar omdat ik erg veel in het hoofd leef niet goed kan duiden.

Astarte

Hier is mijn visie, ik ga hierbij uit van een meer algemene kaartlegging:

1   Kelken Koningin =  Centrumkaart. Hier om gaat het , dit zou jij of je moeder kunnen zijn. De Kelken Koningin is een goede vrouw die erg zorgzaam is.  Het gaat om relaties.
2   De Dood =  Kruiskaart (ligt dwars over 1) Deze kaart staat voor transformatie, waarschijnlijk ben je bang voor verandering.
3   Pentakels Koning =  Basiskaart of Grondslag (Zuid) Dit is meer de wortel van alles. Het lijkt te gaan om iemand waarmee je een zakelijke relatie hebt. Zoals je baas. Of er is een Pentakels relatie met iemand anders.
4   De Gehangene =  Recent Verleden of Linkerhand (West) In het recent verleden had je het gevoel dat je vastzat en heb je waarschijnlijk ook offers moeten brengen.
5   Pentakels Vijf =  Kroonkaart of Mogelijke Uitkomst (Noord) Dit is geen mooie kaart deze kaart staat voor slechte tijden, op het Pentakels gebied.
6   Zwaarden Tien =  Nabije Toekomst of Rechterhand (Oost) Er lijkt aan een bepaalde situatie een abrupt einde te komen. Ik weet dat deze kaart erg slecht uitziet, maar de enigste weg nu is naar boven.
7   Pentakels Acht =  Zelf. Dit betreft meer jouw houding tegenover de kwestie of vraag. Je bent altijd maar constant bezig om alles beter te doen. Constant is er maar herhaling, en herhaling.  Maar vergeet niet, het zal je verder brengen.
8   De Wereld =  Omgeving. De Wereld is altijd een goede kaart. Ik denk dat je omgeving denkt dat je het aan kant.
9   Staven Zeven =  Hoop en Vrees. Je bent bang voor een conflict of strijd. Je moet op je strepen gaan staan. Je moet voor jezelf opkomen.
10   Staven Vijf =  Uitkomst. Deze kaart staat voor competitie. Je moet voor iets vechten.

De geest van de legging is de Kluizenaar. Er lijkt behoefte te zijn aan introspectie of aan terugtrekking. Het gaat hier meer om zaken waarop je invloed hebt, aangezien de meerderheid behoort tot de kleine Arcana. Verder zijn in deze legging vooral de Pentakels dominant. Pentakels horen ook bij gezondheid. Er is opvallend weinig lucht in de legging, dus gebruik je verstand. Ik heb je verwijderde tekst niet gelezen, ik hoop dat je wat dingen hiervan herkent. En verder kan ik je als tip geven dat als je ook de Tarot wilt gaan leren, om klein te beginnen, niet meteen met 10 kaarten.  Ik kijk uit naar je feedback.

libram

#6
Hallo Harmonizer,

Als ik je bericht zo lees, komt het bij mij wat verwarrend over.
Dat je jezelf niet kwetsbaar op wil stellen kan ik begrijpen. Echter om antwoord te krijgen op hetgeen waar jij mee worsteld zul je dat toch wel moeten doen. Of een tarotlegging zinvol is voor jou kan ik niet bepalen. Wel zou ik je willen aanraden dat indien jij toch een legging doet, (en laat dat dan een legging zijn n.a.v. van een duidelijke vraag!) dit bij een Tarotist doen die ook een stuk nazorg kan geven. Zelf zal ik geen verklaring geven over de eventuele legging, aangezien ik gezien mijn gezondheidstoestand niet in meer in staat ben om op gevraagde tijden beschikbaar te zijn, maar bovenal ik mijn energie op diverse dagen anders moet besteden. (dit heeft er dan ook toegeleid dat voor mensen die met vragen komen geen complete astrologische consulten meer doe, want ook hier kan ik geen nazorg garanderen en zal ze doorverwijzen naar een andere astroloog)

Wat betreft de problematiek m.b.t. de moeder/zoon relatie, daar zou ik geen tarot legging voor gebruiken (lijkt mij ook dat dit weer een korte termijn oplossing is) Ik zou je aanraden om ivm dit stuk in je leven professionele reguliere hulp te zoeken. Je vraagt nogal wat aan je moeder, het is onmogelijk om haar namens jou te laten weten dat het goed met je gaat. Jij bent de gene die haar moet laten weten en laten zien, dat het goed met je gaat. Wellicht vindt je het moeilijk om, gezien de gezondheidsheids toestand van je moeder, het te verwachtte verloop daarvan  en hoe daar mee om te gaan. Wellicht heb je angst om haar te kwetsen. Jij bent niet verantwoordelijk voor het gevoel dat jouw moeder heeft.

Ik zelf zit in ook in mijn levenseindefase Hoe die zal verlopen weet ik niet. Toen ik ruim 7 maanden geleden de boodschap kreeg dat de kanker in de laatste fase zit was voor mij. De enige mogelijkheid wat ik nog had was levensverlengende chemotherapie, Ik daar niet voor gekozen. Hoelang ik nog heb daar geven ze geen uitsluitsel over, dat kan een paar maanden zijn of een jaar. Dat is voor mij dan ook niet belangrijk. De afgelopen 7 maanden leef ik bij het motto: Gisteren is niet belangrijk en Morgen doet er niet toe. De enigste zorg die ik had is dat mijn dochters en vrouw zo goed mogelijk achter zouden blijven en hun eigen leven niet aanpassen aan mij. Natuurlijk zaten zij ook met vragen die ik niet kan beantwoorden  Wat ik wel heb gerealiseerd is dat ik een ontzettende druk bij mijn dochters legde, want op alle manieren probeerde ze me te bewijzen dat het goed met hen gaat
Ik weet niet hoe de begeleiding van het ziekteproces bij jouw moeder is. Ikzelf bevindt me in een positie dat ik indien ik vragen heb of ontwikkelingen door wil geven 24 uur per dag contact opkan nemen met de oncologische verpleegkundige(n) die mijn begeleiden. Indien mijn vrouw of kinderen met vragen zitten dan kunnen ook zij contant opnemen. Het leven is er wat ons en ieder geval mij betreft een stuk mooier en intenser door geworden, en iedere dag wordt gevuld met geluksmomenten.

Je weet dat je erg veel vanuit je hoofd leeft, Vraag jezelf af wat jij daarmee gaat doen, ik krijg de indruk dat jij je daar niet gelukkig mee voelt.

Liefs,

Libram