Relatiehoroscoop tweelingzielen

Gestart door Eugenie, augustus 01, 2018, 15:47:13 PM

Eugenie

Hallo allen,
Sinds enige tijd komt regelmatig het begrip tweelingzielen op mijn pad. Reden voor mij om hier eens beter naar te gaan kijken. Hierover pratend en lezend en mijn eigen relatie beziend vraag ik mij af of er in mijn relatie sprake zou kunnen zijn van dit fenomeen. Wij hebben een verre van ideaal huwelijk, we hebben veel samen meegemaakt in 20 jaar tijd en genoeg redenen gehad om de handdoek in de ring te gooien en ieder ons weegs te gaan. Toch gebeurt dit niet. Op een zeer diep niveau zijn wij aan elkaar verbonden op een manier die niet door een persoonlijke beslissing verbroken kan worden zo voelt het.
Nu zou ik me kunnen voorstellen dat, indien je een relatie hebt met je tweelingziel, dit weerspiegeld wordt in de relatiehoroscoop. In die van ons (composiet) staan zon, mercurius, venus en N-maansknoop in het 12e huis.
Heeft iemand ervaring met dit onderwerp en kun je er iets over zeggen?

Groetjes, Eugenie

Eugenie

Ik vond net dit stukje in een reactie van Chal bij een ander topic, interessant:

“een vol 12e huis in de composiet is interessant. Het ligt er wel aan wat voor planeten erin staan. Met Venus kan het zijn dat de liefde in het geheim plaats vindt ( 12 e huis is het verborgen huis ) Een liefde niet zichtbaar voor de buitenwereld vaak is er een hele sterke meest onverklaarbare band. 12e huis relaties worden ook moeilijk verbroken, er blijft altijd een band. De Knopen kunnen meer aanwijzingen geven over evt vorig levens.”

Ik ga nog eens kijken naar de maansknopen.

Carla

Intrigerend he, schrijf je hier ook je bevindingen?

Eugenie

Heel intrigerend Carla, ik zal nieuwe ontdekkingen hier zeker melden.

Dicabo

#4
Het fenomeen Tweelingziel is wel degelijk aan de orde. Er zijn mensen, die hun tweelingziel hier op aarde kunnen ontmoeten en dan is de "herkenning "heel heftig. Wel wordt het heel vaak verward met Soulmates .

https://www.inspirerendleven.nl/zeven-kenmerken-tweelingziel-relatie/

https://www.liefdedelen.nl/polyamorie/tweelingzielen/

libram

#5
Hallo Eugenie,
Ervaring met de tweelingziel i.c.m. astrologie heb ik niet maar ik wil er best wel eens wat over zeggen.
Mocht je wat over de ziel willen weten hou dan in je achterhoofd dat de heerschappen over iemands ziel de zon, het teken leeuw, en het 5e huis zijn. Mijn inziens spelen de maansknopen en Pluto ook een belangrijke rol. Persoonlijk denk ik dat je in de esoterische astrologie wat meer informatie zal kunnen aantreffen. Dus indien ik de horoscopen zou bekijken dan zou ik mijn aandacht vooral richten op wat er met de zon, pluto, maansknopen het teken leeuw en het 5e huis gebeurt.

In het voorbeeld wat je schetst, staat Zon, Mercurius, en Venus in het 12e huis.
Is dit de composite- of de combine horoscoop?
Ik denk niet dat hier iets verteld word over de, of dat je de conclusie kan trekken dat dit een relatie is met een tweelingziel. Wel zegt het iets over het zielsverband van jullie
De composite horoscoop geeft je een algemeen beeld van de relatie in dit geval met je partner. Het vertelt je hoe de energieën van jullie beide gebundeld worden om samen iets te bereiken. Het zegt iets over het gezamenlijke energiepatroon.

Wat jij schrijft:
“ Wij hebben een verre van ideaal huwelijk, we hebben veel samen meegemaakt in 20 jaar tijd en genoeg redenen gehad om de handdoek in de ring te gooien en ieder ons weegs te gaan. Toch gebeurt dit niet. Op een zeer diep niveau zijn wij aan elkaar verbonden op een manier die niet door een persoonlijke beslissing verbroken kan worden zo voelt het.”
wordt hier door de Zon, Mercurius en Venus in het twaalfde huis verduidelijkt, mijn inziens niet dat je partner je tweelingziel is.

In de combine horoscoop kun je zien hoe twee individuen tegen de relatie aankijken, hoe de sfeer van de relatie is en waar aan voldaan zou moeten worden.

Tenslotte lijkt het mij belangrijk op buiten de composite- en combine- ook een synastry horoscoop te bekijken, sterker nog, ik vind dit de meest belangrijke en zou deze als eerste bekijken, Waar heeft men behoefte aan en kan de ander de behoefte ook vervullen/bevredigen? wat is harmonisch en disharmonisch?. Hoe zijn de onderlinge aspecten van de energiestromen?
Ik laat het even hierbij en wens je veel plezier op je zoektocht naar het begrip tweelingziel.

Liefs,

Libram

Eugenie

@Dicabo: de herkenning bij onze ontmoeting was zeer zeker heftig. Dit heeft mijns inziens voor een belangrijk deel te maken met herkenning van dezelfde behoefte aan veiligheid, warmte en verbondenheid. Wij zijn hierin allebei als kind tekort gekomen (beide radix-venus in 12). Samen zijn we sterker dan alleen en ons huis voelt als de veiligste plek ter wereld, ondanks de obtakels die we tegenkomen. Ik besef dat dit iets anders kan zijn dan een ontmoeting met mijn tweelingziel (ook de websites bekeken). Een relatie op basis van afhankelijkheid vanwege emotionele tekorten is natuurlijk iets heel anders en kan zeer destructief uitwerken, ook een herkenbare vijand op ons pad. Is zeker ook een 12e huis issue!

@libram: ik ben idd bekend met de esoterische astrologie en heb naast de composiet ook de zon, pluto, maansknoopverbanden tussen onze individuele horoscopen bekeken, alsmede hoe onze individuele radixen met de composiet verbonden zijn.

Opvallend in composiet:
Zijn radix-zon staat exact conjunct de composiet-N-maanskn (in leeuw/12e hs). Dit kan wijzen op de noodzaak voor hem om uit zijn onderdanige/slachtofferrolrol te komen en vanuit authenticiteit (leeuw) te gaan durven leven. Echter dit lijkt me (en blijkt ook) een probleem te zijn voor de leeuw omdat in 12e huis sferen voor een leeuw weinig eer te behalen is. Dit hangt ws ook samen met het gebrek aan referentiekader (afwezige vader) waardoor dit een hele vage en moeilijke missie voor hem is binnen onze relatie. Toch lijkt hij niets anders te willen.

Mijn radix-zon valt in het 11e comp-huis (driehoek comp-neptunus in 4 en comp-cheiron in 8) en mijn maansknoop precies op de cusp vh 4e huis (IC) van de composiet. Dit komt mij voor als zou het mijn missie zijn om zorg te dragen voor een fundering en een ‘thuis’ in onze relatie.

Individuele radixen onderling:
Mijn neptunus conjunct zijn Z-maankn.(dit aspect voelt wel als een diepe verbondenheid al weet ik het niet precies te duiden)
Mijn zon driehoek zijn Z-maanskn.
Mijn pluto driehoek zijn N- maanskn.
Mijn MC sextiel zijn N-maanskn.
(Mijn maansknoop maakt geen enkele verbinding met zijn radix)

Mijn maan driehoek zijn pluto
Zijn mars sextiel mijn pluto

Opvalt dat zijn maansknopen meermalen geaspecteerd worden door mijn planeten. Maar mijn maanskoop (in weegschaal/5e huis) niet naar voren komt in de relatie. Wel is er een overeenkomst tussen zijn missie in de relatie (zon-conj-maanskn. positie in leeuw) en mijn persoonlijke N-maanskn. positie (5e huis/weegschaal).

Kortom: er zijn veel intense raakpunten tussen de horoscopen waarvan ik gevoelsmatig veel herken maar de samenhang nog verder moet onderzoeken. Dit verklaart m.i. wel de reden dat wij ondanks veel moeilijkheden niet los van elkaar lijken te kunnen komen.
Of dit iets met het fenomeen tweelingzielen te maken heeft laat ik bij deze maar in het midden, oftewel: ik weet het niet en misschien is het ook niet zo belangrijk om zo’n etiket te plakken.

Namasté, Eugenie

Eugenie

Nog even een nawoord. Het valt niet mee om diepgaande informatie te vinden over relatieastrologie. Ik vond het Handboek voor Combine- en Compositieduiding van Mona Riegger en wil mijn bevindingen hier toch graag nog even delen. Ik was wel bekend met horoscoopvergelijking (synastrie) en met de Composiethoroscoop maar de betekenis van de Combinehorsocoop kende ik eigenlijk niet.
Dit boek heeft echt veel opgehelderd! Hierin las ik dat ingeval van een langdurige relatie en een diepe zielsverbondenheid de bestudering van de Combine-horoscoop een betere basis biedt voor de beschrijving van (het verloop van) de relatie dan de Compositiehoroscoop. Na uitgebreide duiding van onze Combine met behulp van dit boek moet ik zeggen dat het inderdaad verbluffend accuraat beeld oplevert waarvan ik veel heb geleerd. Veel bevestiging en herkenning en daarnaast veel eye-openers en nieuwe perspectieven. Echt een aanrader!

Eugenie