Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Haarverlies

Gestart door Selene71, juli 06, 2018, 10:54:14 AM

Selene71

Hallo allemaal,

ik droomde vannacht het volgende:
het is me onduidelijk waar ik precies ben, maar er zijn ook andere mensen (voor mij onbekend). Ik moet mij voorbereiden op iets, dus kijk in de Spiegel en wil mijn haar uit mijn gezicht kammen om mijn gezicht te kunnen wassen. Blijkt dat de haarlijn echt een stuk naar achteren geschoven is. Ik check beter en het is halverwege mijn schedel aan de bovenkant. Ik ben triest en bezorgd, ik voel zo een sterke bezorgdheid, dat ik een blok voel op mijn maag, ik word er onwel van. Maar ik moet weg, dus ik doe mijn best om het te verdoezelen en het haar valt niet uit in plukjes, maar alsof het een pruik was (dus het haar aan elkaar, als een netje). Het lijkt "alsof de lijm heeft losgelaten" en zo goed en kwaad als het kan zet ik het terug. Ik zit in een ruimte - lijkt op een zaal met rijen stoelen - net als in de kerk, schouwburg, theatre, ik kan het niet goed zien. Plots staat mijn oudste zus naast mij, maar het voelt vertrouwd, alsof ik haar zelf geroepen had om te komen. Ze probeert mij te troosten, lukt niet erg, ik voel mij onbegrepen. Het voelt alsof mijn "pruik" verschuift, dus ik probeer mijn sjaal over mijn hoofd te schuiven. Het lukt niet goed, mijn zicht is nu ook bedekt en wil het goed regelen allemaal. Ik raak een beetje in paniek, want  nu moet er ook nog iemand langs mij, de knoop van haar jas raakt verstrikt in mijn haar en met heel veel pijn, raakt alles los. Tergend langzaam wordt alles van mijn hoofd getrokken en ik word wakker van de, zowel lichamelijke als psychische pijn.

Over het algemeen zoekend, lijkt haarverlies te duiden op energie verlies; ik heb het gevoel dat het hier weinig mee te maken heeft, maar ik sta open voor alle suggesties. Iemand ideeeen?

Hartelijk dank alvast voor het analyseren,

Selene

Dicabo

Ik doe even een poging om de droom te duiden.

Het lijkt mij, alsof je belang hecht aan wat de buitenwereld van je denkt. Je haar valt naar achter en dat laat meer van je gezicht zien dan je eigenlijk wil.
Je wilt je gezicht weer bedekken met de sjaal zodat je weer een beetje onherkenbaar bent voor de buitenwereld. ( theater, kerk, schouwburg )
Je zus komt naar je toe, waarschijnlijk heb je haar geroepen om steun bij haar te zoeken maar het helpt niet veel.
Iemand blijft vast hangen met een knoop in je haar en met heel veel pijn komt hij of zij van je los.
Het zou kunnen, dat je bang bet om iets of iemand los te laten en dan alleen verder te gaan.

Ik kan er helemaal naast zitten maar, dit is war er zo bij mij boven komt.

Gr Dicabo

Selene71

Dank Dicabo!

ik kan het wel degelijk plaatsen en ik kan wel wat met jouw interpretatie, dus ik ga hier alvast over nadenken!

Groetjes,

Selene

Dicabo

Geen dank hoor, graag gedaan  :)