Auteur Topic: kaart legging voor Nina30  (gelezen 815 keer)

libram

• Volledig lid
kaart legging voor Nina30
« Gepost op: juli 03, 2018, 12:42:36 pm »
vraag van nina30 4 juni j.l.

Ik zit sinds een aantal maanden in een veranderingsproces en ik had graag geweten hoe dit verder zal evolueren de komende maanden. Het veranderingsproces is algemeen aan de gang,niet op een specifiek gebied...(veel meegemaakt op korte tijd en daardoor heel anders beginnen kijken naar situaties,mensen om me heen,wat ik wil doen met mijn leven...).

Bedankt alvast.
Groeten,nina

voor jou heb ik even drie kaarten getrokken (heden / verleden / toekomst) en zal mij de komende dagen even over buigen. (antwoord kan wellicht even duren aangezien mijn gezondheidstoestand nogal wisselend is, maar doe mijn best om binnen een week een uitleg van de kaarten te geven. (wellicht kunnen anderen ook hun visie hierover geven en ben ook wel benieuwd naar jou uitleg over de kaarten)

heden - staven 2
verleden - schildknaap van staven
toekomst - bekers 8 (omgekeerd)

liefs

libram
het Nu omvat het Heden
waar Toekomst ontkiemt
uit zaad van Verleden

Astarte

• Junior lid
  • **
Re: kaart legging voor Nina30
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2018, 11:05:07 am »
Hier volgt mijn visie als beginnende Tarot lezer:

heden - staven 2
Bij deze kaart ben je erg gericht op de toekomst. Je bent waarschijnlijk allemaal plannen aan het maken. En plannen maken betekent ook, beslissingen nemen. Kort samengevat er wordt iets opgestart. Je hebt een toekomst visie. En nu is het wachten op de resultaten.

verleden - schildknaap van staven
Als ik je kaarten zo zie ben je echt een Vuur meisje. En daarmee bedoel ik een vrouw met pit, energie en veel passie. Zo is ook naar mijn mening de Schildknaap van Staven. Er zijn in het verleden nieuwe dingen begonnen, die waarschijnlijk gerelateerd zijn aan je veranderingsproces. Ergens heb ik het vermoeden dat het met name werk gerelateerd is, omdat er zoveel passie zit in deze legging, door het element Vuur.

toekomst - bekers 8 (omgekeerd)
Volgens mij heb je het gevoel van vastzitten, je wilt vooruit komen. Immers een Staven Schildknaap is een bezig bijtje. Het kan zijn dat je denkt om een bepaalde situatie te verlaten. Of je bent juist bang om weg te gaan uit angst dat je iets mist, want je hebt er immers al veel ingestopt. Ook hier zie ik weer de problemen die komen kijken rondom beslissingen voorbij komen. Zoals twijfel en hoop.

De geest van de legging is 10 (2+0+8). Deze staat voor het Rad van Fortuin. Er is aan het Rad gedraaid dus er is een nieuwe cyclus in aantocht. Als ik kijk naar de numerieke waardes dan lopen deze op. Het lijkt erop dat je aan het einde komt van je transformatie proces. Wat ik ook wil toevoegen is dat het element Lucht en Aarde, ondervertegenwoordigd is in deze legging. Mijn advies is dus ook gebruik je hersens en blijf praktisch. Ik kijk al uit naar je feedback.

libram

• Volledig lid
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2018, 15:47:34 pm »
Hallo Nina,
Als ik de eerste kaart het heden bekijk dan zou ik zeggen dat het veranderingsproces op dit moment in de dualiteit cq "conflict"fase zit. De klaveren twee ofwel staven twee geeft aan dat je wel weet wat je wil, maar nog niet in staat bent of niet weet wat je moet doen om te bereiken wat je wil.

Het verleden de kaart schildknaap van staven geeft aan dat je al verschillende boodschappen en voorstellen hebt gekregen die je niet altijd hebt opgemerkt omdat je in de fase zat waarin je te veel te vertellen had, en wat voor jou belangrijk is duidelijk te maken, echter je was als een roepende in de woestijn, en vertelde zoveel dat je aan luisteren niet toekwam.

De toekomst, de periode die aanbreken zal  geeft je de bekers acht, ofwel harten acht. Afscheid nemen, zaken achter je laten, zekerheden opgeven is een centraal thema in deze periode. Zelfopoffering is essentieel hierin. Verlies, in wat voor vorm dan ook zal een rol spelen. Onthoud dat je bewust kiest voor je eigen groei. Het roer moet om, je zal op tegenstand stuiten van anderen, laat je niet door schuldgevoelens leiden, en voel je niet persoonlijk aangevallen. Mocht je bij deze weg hulp of ondersteuning nodig hebben zoek en accepteer dat dan. 
De toekomst ziet er goed voor je uit. Het gevoel van thuiskomen op vele gebieden is in aantocht

liefs,
libram
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2018, 16:19:08 pm door libram »
het Nu omvat het Heden
waar Toekomst ontkiemt
uit zaad van Verleden

nina30

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2018, 15:21:12 pm »
 @ Libram : eerst en vooral mijn excuses voor het late antwoord, ik ben een paar dagen met vakantie geweest, vandaar...
Wat je schrijft over je 1e kaart (het heden) en dat ik in een soort conflictfase zit, klopt zeker. Ik weet heel goed wat ik wil en vooral niet meer wil, maar het in de praktijk omzetten, is vaak minder evident. Daar heb ik nog wel wat werk aan...

Het verleden en me voelen als een roepende in de woestijn, is ook ontzettend herkenbaar.
Ik heb maanden heel diep gezeten en vaak het gevoel gehad dat niemand me begreep of niemand wilde luisteren. Ik heb ook veel verteld, maar als je het gevoel krijgt dat niemand luistert of niemand geïnteresseerd is, dan zwijg je uiteindelijk en krop je alles op.

De toekomst is in feite al een stuk bezig nu : ik ben een balans aan het opmaken, en alles en iedereen die me in de steek gelaten hebben en er niet waren voor mij, ben ik stilaan maar zeker volledig achter mij aan het laten.
Mensen loslaten, de deur achter me dicht slaan en niet meer achterom kijken...
Ik besef dat ik heel veel zal verliezen, maar zoals men zegt : het is beter anderen te verliezen dan jezelf te verliezen.
En dat is wat er de afgelopen jaren gebeurd is : ik ben mezelf volledig verloren...
Ik heb dan ook hulp gezocht bij een psycholoog en deze helpt me heel goed om mijn leven terug op de rails te krijgen, om alles terug helder te zien, en weer voor mezelf te kiezen.
En dat is ook wat jij schrijft : hulp zoeken als ik het nodig heb...

Jouw kaarten zijn heel herkenbaar en vooral de laatste zin geeft me wel moed.
Want het gevoel van thuiskomen ben ik de afgelopen maanden echt verloren...er was lang een gevoel van nergens bij horen, nergens meer thuis zijn, niemand meer kunnen vertrouwen, op niemand meer kunnen rekenen...
Stilaan maar zeker merk ik wel dat de kracht en sterkte in mij terugkomt.
En het is heel fijn te lezen dat jij dit ook ziet in de kaarten.

Heel erg bedankt voor jouw tijd, moeite en energie die je besteed hebt aan mijn kaartlegging.
Groeten, nina

nina30

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2018, 15:30:44 pm »
@ Astarte :
Bij jouw kaart over het heden, herken ik mezelf ook heel goed. Ik heb nog heel wat beslissingen te nemen, op alle vlakken, en dan vooral voor mezelf. Ik weet nu ook heel goed welke richting ik uit wil en wat ik wil met mijn leven. Nu enkel nog de uitvoering ervan...

Bij jouw kaart over het verleden, word ik helemaal stil...
Want het is net alsof je mijn persoonlijkheid exact beschrijft.
Ik ben inderdaad iemand die 'de koe bij de horens vat', en altijd kiest voor actie.
Als ik voor iets kies, dan ga ik er voor 200% voor...en zoals jij ook schrijft : vol passie en vuur.
Ook op werkvlak zijn er veel veranderingen gebeurd en ook daar heb ik me volledig op gegooid.
Dat lijkt de goede kant uit te gaan alleszins.

Jouw kaart over de toekomst, kan ik helemaal volgen.
Ik ben een bezig bijtje, stil zitten is echt niets voor mij. Ik ben altijd maar bezig met iets.
Ik ben ook bezig met bepaalde situaties met vrienden en familie te verlaten, ermee te kappen, zeg maar.
Maar dat gaat erg moeizaam.
Situaties die al jaren bestaan, en daar wil je mee stoppen, dat gaat altijd samen met het nodige verdriet en pijn. En ook twijfel...

Ook het Rad van Fortuin is herkenbaar.
Samen met de psycholoog ben ik uit het dal aan het klimmen en stilaan komt ook het einde in zicht...het einde van het transformatieproces.
Zoiets is natuurlijk nooit echt 'af', want ik ben verre van perfect en ik zal ook altijd wel aan mezelf moeten bijschaven om mezelf te verbeteren.

Heel erg bedankt voor je legging en ook voor jou tijd en moeite om deze legging te doen.
Groeten, nina

Astarte

• Junior lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2018, 11:14:55 am »
@nina30

Bedankt voor je feedback. Ik vind het fijn om te lezen dat je, de kaarten herkent. En dan met name de Schildknaap Staven.