Auteur Topic: wie kan mij helpen , conjunktie zon/maan ?  (gelezen 1328 keer)

angie

• Nieuw lid
  • *
wie kan mij helpen , conjunktie zon/maan ?
« Gepost op: juni 17, 2018, 11:38:18 am »
Hallo,

Ik ben een cursus astrologie aan het volgen momenteel, de basis module heb ik al gehad,  ik vond deze forum, heb mij ingeschreven  en ben er gisteren een tijdje mee bezig geweest om bepaalde onderwerpen te lezen. Super boeiend om te lezen eigenlijk want met de meeste mensen kan je daar echter niet over praten.  NU had ik ook een vraagje eigenlijk , van mijn zoon staat zijn zon 26°48 weegschaal in 10e huis en zijn maan 26°44 weegschaal ook in 10e huis , ik weet ook dat de zon de vader is en de moeder de maan is, heeft dit nu een speciale betekenis ?

dank u

libram

• Volledig lid
Re: wie kan mij helpen , conjunktie zon/maan ?
« Reactie #1 Gepost op: juli 03, 2018, 11:50:30 am »
Hallo Angie,

Zo te zien kan je niet wachten om verder te gaan met je astrologie studie. Doe jij een studie gezamenlijk met andere studenten of een on-line cursus? Je komt vanzelf wel de mensen tegen waarmee je wel kan praten over de (serieuze) astrologie. En mijn ervaring is met de cursussen die ik in het verleden gevolgd heb (bij erkende astrologen) dat elkaars horoscopen bespreken veel verschillende inzichten brengt. Nu even een korte toelichting op je vraag betreffende de maan en zon.

Dat de zon in conjunctie staat met de maan geeft aan dat de eigenschappen van de zon een nadruk krijgen m.b.t. de eigenschappen van de maan. Het teken waarin zij staan, in het geval van je zoon de weegschaal, zal gedurende zijn leven eveneens een grotere nadruk krijgen. De conjunctie geeft aan dat je zoon wellicht (vooral voor anderen) eigenzinnig,  egocentisch, onafhankelijk, en niemand nodig heeft om zijn eigen zaakjes te regelen. Echter aangezien dit in weegschaal staat heeft hij wel degelijk de behoefte en een ander ook nodig om zichzelf  compleet te voelen. Familie, en met name de moeder zal een belangrijke rol spelen. Het “probleem”met Nieuwe maan personen is dat waar zij behoefte aan hebben (de maanfuncties) in strijd is met wat zij willen. Ook is het zo dat personen bij deze conjunctie handelen op basis van het verleden en wat ze gewend zijn. Hoe dit verder ontwikkeld is uiteraard afhankelijk van veel aspecten in het leven. Hoe is de sociale omgeving waarin hij opgroeit. De vader en moeder spelen hier een belangrijke rol in. Het zou kunnen zijn dat hij van de ouders tegenstrijdige berichten/adviezen in het leven krijgt. Tel daar bij op dat beslissingen die hij neemt gebaseerd zijn op het verleden. Ze hebben een neiging om zich te ontwikkelen als gewoontedieren. (het is trouwens überhaupt zo dat mensen in eerste instantie bij nieuwe ervaringen in hun maangedrag gaan zitten om zichzelf veilig te voelen.) 
De zon en maan geeft inderdaad informatie over de ouders van een persoon (voor de vader betrek ik ook altijd saturnus erbij). Wat echter belangrijker is dat de zon iets over het vaderbeeld en de maan iets over het moederbeeld wat opgebouwd wordt vertelt. Daar bij moet je natuurlijk gehele horoscoop bekijken. Het zegt dus niet dat de vader en moeder zo is, echter het vertelt wat zijn beeld van de ouders is.
BV indien de maan een bepaald aspect met pluto krijgt kan het zijn dat de moeder als dominant en overheersend overkomt. Dit wil niet zeggen dat dit ook zo is, echter dat is iets wat blijft hangen.

Tenslotte zul je zien dat het openbare leven een grote rol in zijn leven zal gaan spelen

Ik wens je veel plezier bij het vervolg van je studie en ook wat geduld en neem alle informatie stap voor stap tot je zodat je niet verzuipt in artikelen en publicaties waardoor je iets kan krijgen van “ik leer het nooit”

PS waaruit bestond de eerste module van je cursus uit.

Liefs,

libram
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2018, 14:32:50 pm door libram »
het Nu omvat het Heden
waar Toekomst ontkiemt
uit zaad van Verleden