Interpretatie ivm baan verlaten

Gestart door Pili, juni 09, 2018, 13:21:42 PM

Pili

Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment niet gelukkig in mijn huidige baan.
Heb het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb om het te laten "werken", positief tegenaan te kijken enz, maar ik blijf zeer gestresseerd.

Ik heb nu gevraagd:
Ik wil graag zo snel mogelijk ontslag nemen bij bedrijf X. Wat is het advies daarover?
Met 3 kaarten:

1. Bekers 6
2. Pentakels 2
3. Zwaarden 3

Ik ben wat in de war met de bekers 6 (heimwee naar betere tijd?) en de pentakels 2 (nonchalant?) en begrijp niet zo goed wat het advies dan is in deze vraag.

Alvast bedankt als er iemand een lichtje kan schijnen :)




Geert

Bekers Zes zie ik in deze legging als het gaan voor je gevoel.
Laat jouw gevoel leidend zijn.

Met onmiddellijk erachteraan de twijfel van Pentakels Twee.

Zwaarden drie roept je op om met je denken NIET tegen je gevoel in te gaan.

De geest van de legging is 11. Dat kan Gerechtigheid zijn, maar ook Kracht.
Het is maar net welke Tarot je raadpleegt.

Gerechtigheid roept je op om objectief te blijven.

Wat ontbreekt zijn Staven. Het vuur dat je nodig hebt om de stap
daadwerkelijk te zetten.

Zonder kaarten zou mijn advies sowieso zijn, om situaties waarin je je niet
thuis voelt onmiddellijk te verlaten.

Kort gezegd, trouw zijn aan de ander is goed. Trouw zijn aan jezelf is beter.
Laat je twijfel varen en volg je gevoel.

Pili

Hoi Geert,

Bedankt voor je hulp en inzicht!
Zo volg ik het wel.

Zo'n afwegen van voor en tegens geeft inderdaad de ene keer weer ok" ik volg het gevoel", dan weer... "Zou ik wel" en die twijfel.

Waar de zwaarden 3 dan zegt, laat de twijfel je niet tegenhouden om je gevoel te volgen.

Interessant ook dat je ze allemaal opstelt ivm numerologie.

Is ook zo dat je je gevoel moet volgen, maar soms moet je ook iets doorbijten en denk je achteraf "Ben blij dat ik heb doorgezet".
Echter, in dit geval is het voor mijn gevoel echt op en de kaarten lijken me daarin toch de ondersteunen.

Groetjes

Geert

#3
Hoi Pili,

Dank je wel Pili, het is altijd fijn om feedback te krijgen.
De eerste kaart noemde ik de leidende kaart, om dat je die als eerste legde.

Drie kaarten leggen is voor mij een ideale legging.
Het is snel en je houdt overzicht.
Voor mij was het dan ook fijn om met jouw getrokken kaarten te werken.

Wat ik ook nog wel eens doe is het werken met drie kaarten
die ik "hoofd", "hart" en "ziel" noem. De hoofd-hart-ziel-legging.

In gedachte neem ik de situatie, zonder oordeel of mening, of wat dan ook.
Vervolgens leg ik de drie kaarten.
Bij de hoofd-kaart vraag ik: wat vindt mijn hoofd hiervan?
Bij de hart-kaart vraag ik: wat vindt mijn hart hiervan?
Bij de ziel-kaart vraag ik: wat vindt mijn ziel hiervan?

Hoofd Hart Ziel, kan ook zijn: Denken, doen en laten.
Of wat je zelf maar bedenken kan.

Wat je op deze manier naar boven kan halen is je interne conflict.

Heel veel Groetjes,
Geert.

Astarte

#4
Ik persoonlijk zie een andere uitleg in de kaarten. Hier volgt mijn interpretatie, ik ga bij de legging uit dat het een gewone 3 kaart legging is, waar de kaarten niet op een speciale positie liggen:

Bekers 6
Deze kaart staat vaak voor nostalgie. De goede oude tijd. Ik ben bang dat je de huidige werkplek zult gaan missen. Je hebt nu zekerheid en waarschijnlijk ook een aantal fijne collega’s.

Pentakels 2
Deze kaart staat voor een balans act. Balans houden in moeilijke tijden is nooit fijn. Het gaat over het Pentakels gebied, dus het materiële gebied. Dus ik denk dat er geld zorgen aan zitten te komen.

Zwaarden 3
Van deze kaart word ik helemaal niet vrolijk. Ik zie veel tranen. Het gaat pijn doen als je vertrekt, je zult waarschijnlijk spijt krijgen.

De geest van de legging is 11 is dus Gerechtigheid, ik ga hiervan de RWS uit.  Je moet een belangrijke beslissing nemen, op basis van logica en niet op basis van gevoel. Weeg alles goed af.  Het is immers een lange termijn beslissing, en jij zit met de gevolgen van deze beslissing.

In het kort gezegd ik zou adviseren om niet weg te gaan bij je werk. Ik vind de kaarten nogal negatief. Je mist inderdaad vuur. Ik weet niet hoe je meer passie kunt inbouwen in je baan. Maar misschien kan je Tarot passie zorgen voor genoeg vuur in je leven.

Ook wil ik er nog aan toevoegen dat je eigenlijk met 2 vragen worstelt. Wat als ik blijf en wat als ik weg ga? Ik denk dat een ander legpatroon wat meer inzicht had kunnen geven. Je vindt er genoeg van in boeken en op het internet. Ik kijk uit naar de feedback.

Pili

Hoi Astarte,

Ook bedankt voor jouw interpretatie!
Ik heb inderdaad gewoon 3 kaarten gelegd zonder bepaalde volgorde.

Ondertussen heb ik nog geprobeerd om me me eraan vast te houden, maar het was voor mij niet meer te houden en ik heb een 10-tal dagen geleden de knoop definitief doorgehakt en mijn ontslag gegeven.

De tijd zal nu leren of dit "wijs" was, maar voor mijn gevoel ging ik anders richting burn-out en het leven is te kort.

Financieel had ik daar niets te klagen, dus dat zal inderdaad even anders gaan binnenkort en zoeken zijn naar een nieuw evenwicht.

Heimwee kan ik me niet inbeelden, ik ben alleen op mijn werkplek  en al mijn collega's zitten op afstand. Ik heb me al afgevraagd of het niet een nostalgie was naar het menselijke contact van een vorige baan.

Spannende tijd nu en ik hoop dat het de juiste beslissing blijkt te zijn :)

Groetjes,

Aminata


Astarte

Citaat van: Pili op juli 12, 2018, 21:48:56 PM
Hoi Astarte,

Ook bedankt voor jouw interpretatie!
Ik heb inderdaad gewoon 3 kaarten gelegd zonder bepaalde volgorde.

Ondertussen heb ik nog geprobeerd om me me eraan vast te houden, maar het was voor mij niet meer te houden en ik heb een 10-tal dagen geleden de knoop definitief doorgehakt en mijn ontslag gegeven.

De tijd zal nu leren of dit "wijs" was, maar voor mijn gevoel ging ik anders richting burn-out en het leven is te kort.

Financieel had ik daar niets te klagen, dus dat zal inderdaad even anders gaan binnenkort en zoeken zijn naar een nieuw evenwicht.

Heimwee kan ik me niet inbeelden, ik ben alleen op mijn werkplek  en al mijn collega's zitten op afstand. Ik heb me al afgevraagd of het niet een nostalgie was naar het menselijke contact van een vorige baan.

Spannende tijd nu en ik hoop dat het de juiste beslissing blijkt te zijn :)

Groetjes,

Aminata

Bedankt voor je feedback. Die burnout zou ook vertegenwoordigd kunnen worden door Pentakels 2.