Kaartlegging.. klopt mijn uitleg?

Gestart door Zootje, april 09, 2018, 10:34:22 AM

Zootje

Hoi allemaal,

Tarot blijf steeds mijn interesse trekken.. alleenik doe er weinig mee.. ik heb op de site een relatietrekking gedaan..en heb er op zich positief gevoel over.  Hoe kijken jullie er tegen aan?

Ik krijg de foto er niet in dus hier de omschrijving:
(Betreft relatielegging van de site.. links liggen de kaarten voor jezelf rechts die voor de ander in de relatie)

Situatie relatie: bekers 3
Mijn inzicht: justice
Mijn gevoel: staven 8
Mijn gedrag: pentakels 7

Voor de ander:
Inzicht:staven ridder
Gevoel: bekers koning
Gedrag: Maan

Zelf leg ik t zo uit:
Dat de relatie fijn een plezierig is.  Ik teveel er over nadenk en in mijn valkuilen stap.. een goed oordeel wel hebben.. geen fouten wil maken.  Dat de ander veel gevoel heeft maar zich door eigen angsten in de weg zit (maan)

Is dat beetje goed? 😊😊

Groetjes Zootje

Zootje

Goedemorgen..

Ik zie dát min berichtje wel gelezen is maar geen reactie.  Da's ook geen punt.  Ik vroeg mij wel af of ik mogelijk iets verkeerds had geschreven of was vergeten op te schrijven.  Dan hoor ik dat graag 😊

Groetjes Claudia

Geert

Er zijn niet zoveel tarotisten meer bij dit forum. Althans dat idee krijg ik.
En dat is jammer. Dan moet je soms even wachten.

Als jij jouw legging intuïtief hebt geduid, is het oké.
Dan heb je precies dat vernomen wat je weten moet.

Mijn gevoel zegt dat je goed zit. Maar het gaat om jouw gevoel.
Wat zegt jouw gevoel, daar gaat het om.

Beetje meer zelfvertrouwen zou wel op zijn plaats zijn hier.
Je hebt geen goedkeuring of toestemming nodig.

Heb je hiervoor teleurstellende relaties gehad?
Leer ervan en neem die teleurstelling NIET mee naar de volgende relatie.

Zootje

Thxx Geert!

Ik lees je reactie en ga huilen... dus je raakt wel iets bij mij met je reactie 😊

Weet niet of t nou op gevoel was of dat t hoop was zoals ik t omschreven heb..  misschien combi..

Dat van mijn valkuilen hekken ik gewoon.. ik doe wat ik de vorige keer ook deed..
Paar keer bedonderd dus tja..

Ja meerdere teleurstellende relaties gehad... en mijn nieuwe liefde lijkt zich wat terug te trekken en afstand te nemen... dus stap ik in al mijn valkuilen.. niet dat ik denk dat hij vreemd gaat.. dat zeker niet.  Wel paar keer mijn onzekerheid laten zien en anders gereageerd door mijn onzekerheid...

Tja zelfvertrouwen.. dat gaat elke keer mis in een relatie.. 🙈🙈

Zootje

Ik heb nog wel een vraagje.. is er iemand die de staven 8 kan duiden? Ik snap hem niet in deze legging namelijk.. 😊

Groetjes Claudia

Astarte

Staven 8 laat me denken, aan misschien te hard van stapel lopen. Er is immers een hoog tempo in deze kaart, die houdt van snelle resultaten. Ben benieuwd of je jezelf hierin herkent.

Geert

Jouw gevoel en gedrag zijn niet in overeenstemming met elkaar.
Gevoel Staven 8
Gedrag Pentakels 7.

Staven is vuur en wil zich uitbreiden. Vuur laat zich niet opsluiten.
Acht kan ook nog eens energie zijn die eindeloos doorgaat.

Jouw gevoel is er een van: "het kan niet snel genoeg".
Jouw gedrag is: "afwachtend".

Wat hebben de teleurstellingen met jou gedaan?

Zootje

De teleurstellingen hebben mij argwanend gemaakt.. er zijn mannen niet eerlijk geweest.. vreemdgegaan.. en de langste relatie was met enig narcisme.. daardoor heb ik het idee dat ik niet leuk genoeg ben.. kan niet dat iemand mij leuk vindt etc.

Deze nieuwe relatie, want daar draait t om... gaat best snel.  Ik was alleen niet de snelle.. dat was hij.. en nu ik beetje merk dat ik mijn hart echt open zet.. Word ik onzeker.. ik krijg minder bevestiging.. hij neemt wat afstand de afgelopen week..   daardoor ga ik meer  aan hem trekken.. richt mij veel op hem.. verwachtingen.. ik wilde dat niet en was onafhankelijk voordat ik hem tegen kwam en nu.. voel ik mij heel afhankelijk. 

Hij heeft ook staven dan bekers dan Maan.. beker en maan... kan dat samen?

Geert

Bij het woord narcisme gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.
Je beschrijft al wat het met je gedaan heeft.
Mijn advies is om met iemand te gaan praten hierover.
Dat kan een psycholoog zijn. Of een ervaringsdeskundige.
Iemand bij wie jij je op je gemak voelt.
Ga niet proberen dit alleen op te lossen.

Om het heel direct te zeggen, je hebt hulp nodig om hier uit te komen.

Je voelt verdriet en je voelt pijn, maar weet dat je hier sterker uit kunt komen.

Zoek hulp Claudia,

Zootje

Ik snap je Geert.. ik besef mij ook dat ik oplossingen zien in de kaarten nu.. maar dat ik beter nu aan mezelf kan gaan werken. Ik heb er wel met mensen (lees psych)  over gehad.. maar sommige dingen blijken dan toch nog in je systeem te zitten..

Thx voor je reacties Geert!

Geert

Sorry dat ik in eerste instantie niet zag wat ik later wel heb kunnen zien. Dat je een relatie hebt gehad met een narcist maakte ineens veel duidelijk. In een consult is het makkelijker. Het gesprek, de vragen en de antwoorden. Lichaamstaal is ook belangrijk. De vibraties in de stem. Dat mis je op een forum.

Ik hoop echt van ganse harte dat je hier goed uitkomt. Het kan je sterker maken en je wordt dan een ervaringsdeskundige. Ik heb diverse mensen hier op een goede manier uit zien komen. Dat kan ik in elk geval als troost meegeven.

Narcisten kunnen mannen en vrouwen zijn.

Voor diegenen die dit forum meelezen hieronder heel in het kort een kleine verduidelijking. Dit is maar een klein stukje van het hele plaatje.

Narcisten zijn charmant en weten je volledig in te pakken. Dat voelt in eerste instantie als warm en geborgen. Het zijn de mooiste mensen met de beste sex die je ooit hebt gehad. Ze binden je en loskomen is bijna onmogelijk. En dan begint het. Je wordt volledig afgebroken. Als de relatie voorbij is heb je geen zelfbeeld meer. Onzeker over alles en vooral onzeker over jezelf. Gebroken, geestelijk en vaak ook lichamelijk mishandelt, soms stevig aan de drank, moet je weer verder met jezelf. Een schier-onmogelijke opgave. Dit grijpt heel diep in en werkt ook nog eens door in alle volgende relaties.

Mensen die niet door deze hel zijn gegaan snappen vaak niet wat er aan de hand is. En zoek je dan hulp bij familie of vrienden dan krijg je soms te horen: "Het is zo'n aardige man en zo lief en behulpzaam, hoe kun je zoveel kwaad over hem spreken". Of woorden van gelijke strekking. Je raakt nog verder in de put en je denkt dat alles alleen maar aan jou ligt. Jij bent de schuldige.

Beste forumleden, is dit herkenbaar? Doe je verhaal, het kan anderen helpen.

Zootje

Hoi Geert,

Wbt narcisme, ik heb er mee te maken gehad.. maar hij was geen volledige narcist.

Tuurlijk is er heel veel gebeurd en ik heb er ook veel over gesproken.
Er zit nog wel wat van in mijn rugzak maar het ebt langzaam weg.
Het contact nu is goed.

Mijn relatie trekking heeft natuurlijk betrekking op mijn nieuwe relatie.
Onzekerheid heb ik altijd al gehad.  Iets waarmee ik mij afgelopen dagen realiseerde dat ik daar wat mee moet.  Zodra ik in relatie kom en durf mij over te geven word ik afhankelijk. En dat is lastig.
Zeker als de ander heel hard vaan stapel liep een het nu wat rustiger aan lijkt te doen.  Dan gaan mijn voelsprieten uit en wil ik weten wat er is.  Komt er geen duidelijk antwoord dan ga ik malen.. wat geen rust geeft.. ik verander in mijn gedrag waardoor ik anders reageer dan ik zou willen.  Ik reageer dan uit angst ipv stevig op beide benen te staan.

Zootje

Dat laatste Geert, over dat anderen t niet begrijpen omdat die persoon zo vriendelijk en aardig is.. da's echt lastig.  Je voelt je op een gegeven moment ook schuldig en vertelt liever niks meer aan een ander omdat je je niet gelooft voelt.

Geert

Heb je er wel eens op de volgende manier over nagedacht?
Dat jij in jouw vorige relatie een stuk van zijn narcisme heb weten te healen?

Je mag er ook op deze manier naar kijken, en daar kun je best veel kracht uit halen.

Zootje

Nooit zo naar gekeken. En met wat t mij heeft gekost aan energie en verdriet kijk ik er zo ook niet tegenaan. ;)
Ik ging er aan onderdoor... kan niet de bedoeling zijn.

Maar zullen we t onderwerp narcisme staken? Het ging om de legging.  Niet mijn ex..  ;D ;D