Pentakels koningin

Gestart door Engeltje, januari 22, 2018, 16:22:59 PM

Engeltje

Ik heb vanmiddag een dagkaart getrokken met als gedachte dat ik graag werk wil vinden waar ik mij verder in kan ontwikkelen. Ik sta nu stil. Ik trok Pentakels koningin. Wat betekent dit voor het vinden van werk?

Geert

Hoi Engeltje,

Zoals dat gaat met Engelen tegenwoordig, ze staan stil.
Ze zitten zonder werk en ze staan te popelen om aan de slag te gaan.
De mensen vragen niet meer om hulp.
Herkenbaar voor jou als Engel(tje)?

Vind je het goed als ik er wat kaarten bijleg?

De vraag zoals die nu ligt wappert bij mij alle kanten op.
Ik heb sterk het gevoel dat je eerst het waarom van het stilstaan moet onderzoeken.
Pas daarna komt er helderheid in jouw vraag: "wat het betekent voor het vinden van werk".

Groetjes,
Geert.

Engeltje

Ik zou het fijn vinden als je wat kaarten er bij legt.

Geert

Vanmorgen werd het ineens duidelijk. En snapte ik mijn opmerking over: "de vraag die alle kanten opwappert". Dat ontlokte bij mij een andere vraag: "heb jij vele talenten". Kun jij putten uit een grote bron met vele verschillende mogelijkheden. Heb je veel talenten die je allemaal kunt gebruiken? In dat licht snap ik de Koningin van Pentakels. En nu snap ik ook je naam, Engeltje. Die zijn in de regel ook stevig getalenteerd. Maak er maar Engel van. De Koningin van Pentakels is de heerseres over haar element Aarde. In die richting moet je het, denk ik, zoeken. Gezondheid past erin, maar evenzogoed financiën. En wie weet wat anderen meelezende bezoekers hier nog aan toe kunnen voegen.

Ik ga er nog extra kaartjes bijleggen, maar deze ingeving laat ik vast aan je weten.

Geert

Bekers zeven
Staven tien
Bekers zes
De geest van de legging is: V - De Hogepriester.

Bekers Zeven voor alles wat jou toelacht.
Staven Tien voor al die talenten waar je mee rondloopt.
Bekers Zes wat je diep van binnen wil.

Voldoening en waardering, iets betekenen voor je medemens.

Het gaat je niet zozeer om een mooie carrière.

Als je tegenover mij zat, in een consult, dan volgde er nu een gesprek over wat jouw talenten zijn. En dat je daarin een duidelijke keuze moet maken om een zekere richting op te gaan. De Hogepriester ( de geest van legging ), vertelt daarin dat je daarvoor in een leerproces moet gaan. Je krijgt het niet voor niets.

(Heb je iets met muziek? Ik voel die vraag zomaar opkomen).

De Hogepriester vertelt mij ook dat je een zekere autoriteit bezit dan wel kan ontwikkelen. En ook dat je verantwoording aankan en leiding op je kan nemen.

De Koningin van Pentakels heeft je al op jouw vele talenten gewezen.

Kaartje erbij voor jouw vervolgstappen:

Bekers Vijf

Belangrijk voor je is dat je over je onzekerheden heen stapt. Dat je moet gaan inzien dat je meer kunt dan je denkt dat je kunt. Mogelijkheden te over. Blijf niet hangen in onzekerheid maar maak die stap. Hoe dan ook, jij bent degene die actie moet ondernemen. Alleen dan verandert er iets.

En als afsluiting van wat ik je graag mee wil geven:

De Ridder van Pentakels.

Met alleen maar hard werken kom je er niet. Kijk goed wat er nog meer mogelijk is en sta daar open voor. Kom in actie. Laat je begeleiden als je daarin vastloopt. Durf te veranderen.

Engeltje

Dank je wel voor deze legging. Ik moet inderdaad actie ondernemen want anders gebeurt er niets. Ik herken alles wat je schrijft. Leiding geven, verantwoordelijkheid op me nemen, het klopt allemaal. In het verleden ben ik op een gemene manier mijn baan kwijt geraakt. Ik heb een zetje nodig om mijn oude werk (pastor) weer op te pakken.

Geert

Dank je wel Engeltje dat ik voor jou de Tarot heb mogen leggen en dank voor het vertrouwen dat je mij hebt gegeven. En ook met deze feedback ben ik blij, dank je wel daarvoor. Als je nog vragen hebt dan sta ik daar open voor.

Geert.