Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Mijn droom .

Gestart door Lena, december 06, 2017, 18:15:56 PM

Lena

Hallo lieve forum gasten.

Iemand zin en tijd om mee te zien .
Had afgelopen nacht een vreemde "droom ".
Herinner me zelfs niet meer , in slaap - of alertmodus.
Het leek alsof er iets /iemand aan me trok , mijn lichaam bewoog die richting uit , willen ze me ergens iets duidelijk maken ? het was een vreemde sensatie . Voor mijn gevoel , je " moet " eruit ! Maar waarom ?
Iemand raad ?
Dankjewel op mee te zien .
Liefs.

Lena

jeroenymus

Hallo,

het is al even geleden maar heb je meer details van de droom?
Want zoals je het opschrijft lijkt er meer sprake te zijn van een gevoel dan van een daadwerkelijke droom.
Overigens kan een droom met een gevoel prima samengaan. Zo levert het horen in de werkelijkheid van een druppelende kraan vaak een droom van dat je naar de wc moet (wat vaak in de werkelijkheid dan ook echt moet). Het welbekende pavlov effect lijkt dan op te treden.

Lena

Hallo

Ja is idd een tijdje terug , vandaar ook mijn geringe herinnering , mijn gevoel was het eerder in slaap toestand , er was een bepaald getrek en gesleur aan mijn lijf , heel vreemd , droom wel vaker .
Hartelijk dank om jou reactie , heb jij een verklaring ?

Liefs

Lena

Damaris

Lieve Lena.

Ik herken deze "dromen". Het geduw in de schemerzone, zoals ik het omschrijf. Wat het is weet ik ook niet, maar voor mijn gevoel is het geduw om ons in de juiste richting te begeven. Mijn inziens zijn we hier met een bepaald doel, en soms heb je zetje nodig om in een andere baan of level te komen. Ik laat het altijd maar gebeuren zonder er teveel aandacht aan te besteden.

liefs
Damaris

Lena

Hey lieve Damaris

Oef gelukkig ben ik niet alleen  :), ja idd een bepaald geduw , je moet eruit , maar waarom , hoezo ,is me totaal vreemd, ja Damaris we zijn hier met een bepaald doel , maar zijn we dat niet allemaal ? hoezo voor ons dan deze droom?

Zou het leuk vinden om enige uitleg hieromtrent .

Hopelijk met jou alles goed?

Liefs .

Lena

Lena

Hallo Jeroenymus

Ik probeer even voor je , vergeef me indien het niks voorstelt , toch geprobeerd.

Jij of ik moet dingen aangeven , jij moet er ook op uit, in letterlijke / overdrachtelijke zin is me niet duidelijk, betekenis = je moet leven , blaasjes wijsmaken , iets op de mouw gespeld krijgen, een ereteken, doe jij dat of iemand naar  jou? met jezelf in het reine komen, iets dwangmatig willen doen, controle over jezelf of over anderen, de droombetekenis, wil jij dat er iemand belt, iemand die jou héél lief / belangrijk is ? die oproep komt maar niet , vandaar het horen van jou eigen stem , en niet van diegene die je zo graag zou willen horen? personalityzaken, PR, publicrelations professor Gobelijn , ken je die? Jeremias = Jeroen, in dienst van de wetenschap, verstrooidheid, altijd klaar om te helpen, professor in natuur/plant/taal/volken/, kortom in alle kundes, geloven zonder bewijzen, Jij leeft in de macro, vandaar jou grote ruimtes, ruimte tss maan en aarde  is heel dichtbij, enfin toch voor jou, jij zweeft hiertussen .

Hopelijk kan je er iets mee , nogmaals sorry als het fout zie.

Liefs.

Lena

jeroenymus

Hoi Lena,

Je schrijft deze uitleg bij je eigen droom maar het lijkt er een beetje op alsof je dit wilde schrijven bij een droomervaring die ik had in een voorgaand topic.
Ik dank je voor je uitleg en sommige dingen herken ik zeker. Maar met andere begrijp ik niet precies wat je bedoeld zoals bijvoorbeeld Blaasjes wijsmaken? In dienst van de wetenschap... ja daar tref je me. Leven in de macro ook. Dus zeker bedankt voor het proberen.

Dan even over jouw  eigen droom "Het leek alsof er iets /iemand aan me trok , mijn lichaam bewoog die richting uit , willen ze me ergens iets duidelijk maken"

Ik wil de rest van de associaties niet teniet doen want jouw gevoel kan natuurlijk prima samengaan met symbool betekenissen uit een eventuele droom die je had.

Maar het gevoel van dat eraan je getrokken wordt, terwijl er uiteraard niemand bij je bed staat heb ik zelf ook weleens in een iets andere vorm. Ik kan mij dan juist niet bewegen terwijl ik mn ogen wijd open heb. Het is wanneer ik wakker word. Er is een prima verklaring voor in de slaapwetenschap bekend staand als slaapverlamming.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/126117-slaapverlamming-niet-kunnen-bewegen-als-je-wakker-wordt.html

Misschien is jouw ervaring van het trekken en duwen voor een deel uit een gelijksoort als slaapverlamming voortkomend. Slaap (spier) spasmes of iets dergelijks. Ik roep uiteraard maar wat want ik wil jouw ervaring niet te kort doen zoals je hem ervaren hebt.

https://www.gezondheidsnet.nl/slapen/een-schokje-als-je-in-slaap-valt

Nogmaals bedankt en prettige avond verder.

Lena

Hoi Jeroenymus

Terechte opmerking , foute topic , dit was jou korte scan en fijn van jou herkenning . Droomanalyse is boeiend maar niet vanzelfsprekend , vind het wel enorm leuk om meningen uit te wisselen , jou droom gaf me eerder vernoemd gevoel , naar mijn mening is het net als Damaris ergens beschrijft , deze droom heeft een belangrijke betekenis , zijn geboren met een doel ,welk doel is me nog niet duidelijk .
Wens jou verder veel succes met het bewandelen van jou unieke levenspad .
Liefs

Lena

Damaris

Lieve Lena.

Als een blaadje opgeblazen wordt door de wind, zal het blaadje zich niet afvragen "Hey wie deed dat?". Hij laat het gebeuren. Wij mensen willen overal een verklaring voor hebben. Dagen zijn wij bezig ons af te vragen, wat, hoe, wanneer en waarom? De mind wil een verklaring.......En de mind zal bij alles een verklaring vinden. De wetenschap is voor ons heel belangrijk. Het overheerst (bijna) onze levens. Meegaan in de stroom is moeilijk. Durven loslaten van geijkte gedachten, ondenkbaar. Het geeft ons zekerheid (of we denken dat het ons zekerheid geeft) en structuur. Mijn "ik"word erdoor bepaald. Nu zijn er "volgens mij"  rondom ons ook energie die "ik" niet (her)ken. Die mijn ogen niet waar kunnen nemen, die mijn oren niet kunnen waarnemen, Die niet van "MIJN IK" zijn die "IK" heb  gecreeërd . Want ik ben meer dan mijn eigen "IK". Dat andere dat ik niet meer (her)ken, heeft wel degelijk invloed op mijn leven. Stuurt mij bedachte "IK"richtingen op. En op het moment we onze ik los moeten laten.......wordt er gestuurd, vanuit datgene wat "IK"denk dat ik niet ben. Ik noem het de bron. Ik ben de druppel, de bron is de oceaan, die het water stuwt. Het duwen en het trekken komt mijn inziens uit de bron, waar alles begint en alles eindigt. Maar het kan natuurlijk ook zoals Jeroen zijn een wetenschappelijke verklaring hebben. Dus heb ik het idee maar opgevat, er geen aandacht aan te besteden, dan hoeft mijn mind het niet te gaan onderzoeken, en kan ik als een blaadje mezelf laten meevoeren op het blazen van de wind.

liefs Damaris

Met mij gaat alles goed, hoe gaat het met jouw?

Lena

Hey lieve Damaris

Hartelijk dank om jou reactie , mooi verwoord en stof tot nadenken , ik laat jou woorden tot me doordringen en analyseer . Wel mijn droom ? had wel vaker terugkerende dromen , maar deze droom was éénmalig. Had géén angst en voelde geen negativiteit , integendeel .  Mijn" IK " vind het leuk om te analyseren , onderzoeken , waarnemen ,in vraag stellen etc. Desondanks weet /voel ik de bron . Mijn inziens neem je niet altijd waar met jou zintuigen maar waarnemen met je ziel . Kleine ruimte tss wetenschap en de bron .
Wens jou een vreugdevolle week .

Liefs

Lena

jeroenymus

Hoi Lena en Damaris,

En natuurlijk kan de verklaring zoals Damaris het geeft heel toepasselijk zijn. Ik geef van mijzelf toe dat ik vaak de wetenschappelijke redenatie volg. Maar ik sluit nooit, maar dan ook nooit een alternatieve uitleg  of verklaring uit. En ik ben blij dat het hier aan te treffen dat dit andersom dus ook niet gebeurd. Het zou immers (wat mij betreft) van een gotspe getuigen om 'iets' voor de eeuwigheid absoluut vast te stellen. Zo zou je kunnen stellen dat spiritualiteit een nog niet bewezen wetenschap is, en wetenschap een nog niet achterhaald dogma.

Maar goed, kort gezegd geef/geven je/jullie me stof tot nadenken en vreugd om hier zo af en toe een droom, dan wel belevenis te analyseren. Waarbij ik voorop wil stellen dat ik niet meer ben dan een amateur, een dromer en/of mede bewonderaar van het mysterie. Nogmaals dank aan u beide!

Lena

Lieve Jeroenymus

Dank om jou reactie .
Amateur, dromer , mede bewonderaar van het mysterie ?

Enkel het feit dat jij je aangetrokken voelt tot het mysterie, of welke benaming je er ook aan geeft, zegt iets over jou als mens .

Liefs .

Lena

jeroenymus

Hoi,

Hahaha ja inderdaad, dromen, het leven, wetenschap, de Ik, de mens, spiritualiteit. Ik beschouw als een soort mysterie.
En wat is er nu leuker dan dat allemaal te onderzoeken en te beleven. Volgens mij hoort dat aspect gewoon een beetje bij ons. We zijn nieuwsgierig. En ik ben dat zeker. Er is altijd nog wel een  verklaring te vinden. En die verklaring hoeft inderdaad niet altijd in een klinische wetenschappelijke antwoord te zitten, zoals Damaris terecht opmerkt. Het feit dat jij en ik hier zijn geeft aan dat we graag meer te weten komen over onze dromen en over eventueel gedeelde ervaringen.

Groetjes en fijne zaterdag.