Terugkerende dagkaart bekers 10

Gestart door Puckje, september 28, 2017, 00:12:33 AM

Puckje

Dank je Damaris.

Bekers 10 is een hele mooie kaart en ondertussen zeer vertrouwd. Trek haar minstens 1 à 2x per week. De afgelopen 7 dagen heb ik de volgende kaarten getrokken:

Bekers 10
Dwaas
Zon
Bekers 10
Staven 8
Pentagrammen 6
Bekers 10

Bekers 10 is een mijlpaalkaart. Eentje waarin je gespiegeld krijgt waartoe liefde in waarheid, in oprechtheid, in harmonie en trouw je leidt. Het geeft aan dat je mogelijkheden onbeperkt worden wanneer je gerichtheid in denken en voelen positief zijn. Jij bent degene die je eigen omstandigheden ervaart. De afgelopen maanden ben ik innerlijk enorm gegroeid. Mijn verlatingsangst is geen issue meer. Ik kan vanuit vertrouwen ervaren. Mede dankzij de Dwaas. Hij helpt me mijn ego los te laten en alles licht en positief te zien. Ik ben onbevangen. Hierdoor is de deur voor een toekomst met D open. Hij zoekt ook meer toenadering. Het valt anderen op. Ik hoef alleen maar mee te bewegen in het proces.

De zon is de meest zonnige, stralende kaart van het tarotspel. Nu durven ademen geeft ruimte. Voor transformatie voor wat verder nog veranderen of verdiepen mag. Het weten van en een onverwoestbaar vertrouwen in de werking van Liefde en Licht geeft de veranderingen. De duisternis is doorgrond en heeft geen ontstaanskans meer. De zon gaat voorbij alle beperking van menselijk duaal denken en handelen. In de zon is de mens weer levend en worden de laatste resten van verlatingsangst terzijde geschoven alsof ze er nooit geweest zijn.

Staven 8 is een dynamische kaart. Er komt weer stroming tussen D en mij en dat geeft vooruitgang. Het sluit niets uit. Juist in deze kaart kun je een veelheid van aspecten vinden. Relaties komen daardoor voluit tot liefde en dat maakt als vanzelf een schifting in waar het wezenlijk om mag gaan. Het tilt mij en D op om op grotere hoogte te komen, zonder dat er eerst losgelaten of afgerekend moet worden. Doordat ik dieper weet wat wel of niet werkt laat ik vanzelf dat weg wat er niet meer toedoet of voeg ik toe wat er nodig is.

Pentagrammen 6 geeft aan dat er balans is. Geven en ontvangen is één en dezelfde beweging. Na hard gewerkt te hebben, gegroeid te zijn en genezen mag ik genieten van deze balans. Er is harmonie en er kan een basis gelegd worden voor langere tijd. Het begint bij mij om die balans te houden.

Liefs Puckje

P.S. Voel je vrij om verbanden te geven die ik niet gezien heb.

Puckje

Hallo allemaal,

Al even geleden dat ik hier gereageerd heb. Ik trek nog steeds regelmatig de bekers 10. Soms blijft ze een weekje weg, maar komt dan de week er op 2x terug.

Ik schrijf omdat ik wel wat steun kan gebruiken. In december zocht D steeds meer toenadering. Zo erg zelfs dat ik er van overtuigd was dat hij nu eindelijk door zou zetten. Hij deed en zei dingen tegen me die je niet doet en zegt als je niets van iemand wilt. Ik heb hem met Oudjaar uitgenodigd, maar hij kwam niet. Wat ik niet verwonderlijk vond, omdat hij nog nooit ingegaan is op een voorstel van mij. Sinds het nieuwe jaar houdt hij meer afstand. Doet hij ook altijd als ik degene ben die het initiatief neemt. Kortom lastig, maar ik was overtuigd dat mijn wens uit zou komen, vooral omdat ik die tijdens meditaties visualiseer en D is mijn partner. Nogmaals bekers 10 blijft vallen, dus ik vertrouw.

Vorige week heb ik een flirterig appje als grapje gestuurd, waarna hij de volgende dag na de koffiepauze bleef hangen totdat iedereen weg was. Hij vertelde me ronduit dat als ik iets wilde, ik het gewoon moest zeggen. Ik heb hem meteen gevraagd of hij daar ook iets mee zou doen. En hij klapte meteen dicht en zei nee. Hij vindt het zo moeilijk om over gevoelens en emoties te praten. Na nog wat flirten en grapjes heen en weer, is hij weer ok en gaat weg met nog een laatste opmerking die me duidelijk te verstaan gaf dat hij er open voor staat. ALs ik dat naderhand weer benoem op de app, sluit hij zich weer af en verschuilt zich achter het feit dat het niet kan omdat we collega's zijn. Wat technisch gezien niet zo is, omdat hij als zzp-er is ingehuurd, maar goed.

Gisteren kom ik er op Facebook achter dat hij sinds kort met iemand aan het daten is. Geen idee hoe lang, maar zeker langer dan een paar weken. Je snapt dat die er inhakt bij mij. Ik heb hem meteen geconfronteerd; ben zo boos op hem. Zijn excuus: als ik je aan het lijntje had gehouden, was ik wel gekomen met oudjaar. Bovendien heeft hij afstand gehouden de laatste tijd en dacht hij dat ik wel begreep dat hij dit allemaal niet wou ivm het werken op hetzelfde park.

Ik heb steeds gedacht dat als ik hem maar ruimte geef en geduld dat hij wel de stap zou zetten om er iets van te maken tussen hem en mij. Ik voel me zo stom en naïef. Vol verdriet en pijn heb ik een korte mediatie gedaan en de kaarten geschud met de vraag of ik een teken kan krijgen dat ik er op kan vertrouwen dat het goed komt met mijn wens en tussen hem en mij. Drie keer raden welke kaart ik trok: Bekers 10.

Ik vind het nu zo moeilijk om te vertrouwen dat ik mijn diepste wens ga vervullen. Vooral om dat ik dacht dat dit met D zou zijn. Dat zie ik nu niet meer gebeuren. Wil iemand een legging voor me doen wat ik nu het beste kan doen om die wens in vervulling te laten gaan?

Alvast bedankt!

Geert

Hoi Puckje,

"Hij wil niks met je, maar hij weet niet hoe dat te moeten zeggen".

Of mag ik het ook zo zeggen?
"Hij wil niks met je, maar jij weet niet hoe te moeten luisteren".

Hij wil niks met je, dat wel zo duidelijk. Daar hoef je geen kaarten voor te leggen. Je hebt wat los te laten. "Get over it", om het maar eens op z'n Amerikaans te zeggen. Als je krampachtig vasthoudt aan iets, kun het andere niet oppakken.

Loslaten, je bevrijdt voelen. Zeg het hardop tegen jezelf, ik laat dit achter mij en kijk uit naar wat wel mogelijk is. Het is komen en gaan in het leven.

Gaan maakt plaats voor het nieuwe. Open je daarvoor.

Bekers 10.
Bekers 10 herinnert jou eraan dat je ergens bij wilt horen. Dat je niet alleen wilt blijven, daar heb je mogelijk wat angst voor. Het hoort nu eenmaal zo: dat je niet alleen door het leven moet gaan.

Door achter deze man aan te gaan heb je jezelf geen dienst bewezen. En het is allemaal zinloos als je de les die hier in zit, niet hebt geleerd. Soms zijn sprookjes, gewoon sprookjes. (Ook dat is Bekers 10).

Om de valkuil van de dagkaart te omzeilen kun het het volgende doen, trek drie kaarten:
De eerste kaart gaat over het thema.
De tweede kaart gaat over de positieve kanten.
De derde kaart gaat over de negatieve kanten.

Wil je nog een legging? Of is het eigenlijk wel duidelijk zo.
Laat dit eerst achter je en ga dan verder op je pad. Voel je dan rijker door deze ervaring.

Groetjes,
Geert.

Puckje

Hoi Geert,

Dank je wel voor je reactie. Ik denk dat beide waar is. Hij heeft niet geweten hoe het te zeggen en ik heb niet geweten hoe te luisteren.

Deze week is het antwoord luid en duidelijk gekomen. Heel eerlijk wil ik geen man in mijn leven die me niet beter weet te behandelen dan dit. Ik heb het een kans gegeven, mijn vertrouwen gegeven en me onvoorwaardelijk opgesteld. Dat heb ik bewust gedaan met het risico dat het anders uitpakt dan ik gehoopt had. Zo wil ik in het leven staan. Daar hoort ook weer loslaten bij. Dat is nu pijnlijk, maar dat geeft niet. Zoals je schrijft hoort dat bij het leven.

Zojuist een meditatie gedaan, waarin helder werd, wat ik eigenlijk al een tijdje weet, maar niet kon. Ik heb het diepe verlangen, mijn grootste wens losgelaten. Ik geef me over aan wat er is en heb het vertrouwen dat het Universum me geeft wat ik nodig heb. Ik heb daar verdriet van, maar het lucht tegelijkertijd op. Een mooi proces, maar het helpt me om open te staan voor wat het leven me wil schenken.

Dank je wel Geert dat je me dat helpt herinneren.

Meteen na de meditatie drie kaarten gelegd.

1. Ridder bekers
2. Staven 2
3. De Magiër

Wil je ze duiden voor me?

Gr Puckje

Geert

Hoi Puckje,

Het duiden der kaarten.

Ik denk dat je een uitstekende hand van pakken hebt. Daar kun je iets mee.
Ook deze drie kaarten maken dat duidelijk. Je hebt het in je, je kunt dit.

De Ridder van Bekers laten wat onzekerheid zien. Maar staven twee is duidelijk: het wil eruit.
Het wil ontdekt worden. De Magiër versterkt dat gevoel nog eens duidelijk.

Als je alle Azen eens goed bekijkt zie je wat de Magiër voor zich op tafel heeft liggen.
Azen gaan over "dat wat je wordt aangereikt". De Magiër heeft het allemaal, het zit in je.
Ontwikkel dat en je hebt er voor jezelf veel plezier van.
Denk ook aan de voldoening die het geeft om anderen te helpen.

Dat je mediteert voor je de kaarten legt geeft voor mij aan dat je serieus bent.
Je pakt de kaarten niet zomaar.
Je zou ook kunnen mediteren voor het duiden van de kaarten en in je meditatie om hulp vragen.

Ga altijd uit van je intuïtie en niet vanuit een boek.
Hoe meer je op je gevoel vertrouwt, hoe betrouwbaarder het wordt.

Je hebt een groot geschenk in je, pak het uit en je zult stralen.

Groetjes,
Geert.

Mikal

Hai Puckje,

Ik had jou post gelezen en kort erna las ik dit artikel: https://www.psychologiemagazine.nl/artikel/verbeter-je-hechtingsstijl/ en moest direct aan jou denken...

Wat vind ik jou ontzettend stoer Puckje! Voor je openheid maar vooral de ontwikkelingen en processen in jezelf die je niet uit de weg gaat maar juist de verantwoordelijkheid neemt om ze aan te gaan. Stoer en bewonderenswaardig!
Erg jammer voor D. dat hij jou laat lopen denk ik, maar wellicht beter voor jou want hoe je hem beschrijft klinkt hij niet echt als iemand om op te kunnen bouwen en je gaat helpen om de laatste restjes verlatingsangst in jezelf op te ruimen. Eerder deze aan te wakkeren. Groot gelijk dat je niet zo met je om wil laten gaan.

Met de persoonskaart Keizer heb je behoefte aan zekerheid en duidelijkheid en dat geeft hij jou niet en zul je misschien wel nooit gaan vinden bij hem.
Aan de andere kant denk ik dat het niet toevallig is dat hij op dit moment in je leven komt nu je wens en hoop op liefde (bekers 10) zo sterk is.
Misschien maakt D. je bewust dat er qua verlatingsangst nog werk aan de winkel is en triggerd dit gedeelte bij jou omdat je nog in ontwikkeling bent op dit vlak.

Wellicht nu nog te vroeg om voor te stellen hem als eerste stap te gaan zien op weg naar verbinding en een relatie. Het is kort geleden dus logisch dat je hem eerst los moet zien te laten en dat kost gewoon tijd...
Maar je hebt het in elk geval geprobeerd en weet dat jij je hart kunt openen naar een ander toe en ervoor open staat. Met jou angst om verlaten te worden sowieso dikke complimenten dat je het aan durft te gaan!!
Vaak leren we het meest van moeilijke en pijnlijke ervaringen...

Wat ik weet van the law of attraction is dat als je een wens hebt, je deze moet loslaten zodat het de ruimte krijgt om tot ontwikkeling te komen en vanzelf naar je toekomt. Hoe meer je bezig bent hier zelf invulling aan te geven, des te meer je dit zelf tegenwerkt. En hoe harder je hiervoor werkt, des te minder zul je het krijgen.
Heel goed dus dat je jou wens loslaat. Nu krijgt jou wens de ruimte iets aan te trekken dat beter bij jou past.

Als ik kijk naar jou kaarten zie ik dat de wens nog steeds bestaat, gepaard met teleurstelling en twijfel maar dat er nieuwe kansen en mogelijkheden op jou pad komen te liggen.
Maar voor nu: loslaten...

Liefs Mikal

Layla7286

ja de kelken tien ,de huwelijkskaart in principe ,ze leven nog lang en  gelukkig ,dat zie je in de hemel die bezaaid is met kelken (harten)  Deze kaart komt al zolang bij iemand van mijn mensen naar boven ook al is de partner ver te zoeken op dit ogenblik ,in principe betekent deze kaart dat je geluk in de liefde nog moet komen en omdat je dan die drie anderen hebt getrokken ,de ridder en staven twee plus de magier ,dwz dat je nieuws krijgt van een man op liefdesgebied en  je daarmee een totaal nieuwe start en relatie kan beginnen ,De ridder is of een bericht (boodschapper )of een jonge man met ameureuze intenties waarmee je een totaal nieuwe start kan hebben ,het begin van een relatie en totaal nieuwe periode ,dit kan eventueel over iemand anders gaan al heb ik de indruk dat het steeds aantrekken en wegduwen is en hij verliest soms zijn hoofd en nadien  als je hem eraan herinnert dan gebruikt hij zijn verstand ipv naar zijn hart te luisteren ,hij zal pas na wat afstand van  jou merken dat hij je niet kwijt wil ,laat het even los en zoek afleiding laat je geluk niet van 1 persoon afhangen ,als jij gelukkig bent dan ga je stralen en dan ben je als een magneet voor iedereen om je heen ,hou voldoende van jezelf ,succes of er komt een nieuwe liefde of hij komt toch nog tot inzicht en besef ,wacht niet en leef je leven ondertussen !

Puckje

Dank jullie wel. Jullie inzichten geven me steun en vertrouwen. Ik zie D. dagelijks op mijn werk. Om het voor mezelf makkelijk te maken en het los te kunnen laten, heb ik voorgesteld om normaal te doen. Gelukkig werkt hij hier aan mee.

De ridder bekers is een gevoelig persoon. Deze gevoeligheid mag ik uiten en laten zien. Ik voel me geen slachtoffer maar eerder stoer en sterk daardoor. Zoals jij ook aangeeft Malik. Dank je daarvoor. Hoewel ik af en toe twijfel of ik goed genoeg ben merk ik dat ik de juiste houding heb. Ik hoef niet te veranderen omdat D me afwijst. De gouden kelk in de hand van ridder bekers vertelt me dat mijn wens nog steeds de mogelijkheid heeft om zich te ontplooien. Met D of met een ander.

Staven twee vraagt me een keuze te maken. Vanuit mij ervaringen kan ik nu een keuze maken die bij me past om verder te gaan en te groeien naar een betere versie van mezelf. De tijd zal uitwijzen of dit passend en ok is. Hierin kan ik mensen om me heen verzamelen die me helpen en ondersteunen in dit leerproces. Ben deze week aan een energieweek begonnen. Hierover zo meteen meer.

De magiër heeft alles ter beschikking. Ik kan alle azen inzetten om mijn wens daadwerkelijk neer te zetten in het hier en nu. De pentagrammen helpen om creatief te blijven en mijn bestaansrecht te bevestigen. Ik kan mijn wens neer zetten en/of beter loslaten.
De bekers helpen me te vertrouwen op mijn intuïtie en te kijken welke relaties ik aanga of juist loslaat. Het even niet weten is ook ok.
De staven geven energie en ondernemingslust. Nu even op mezelf richten en deze energie gebruiken om mezelf te helen voelt goed
Zwaarden aas helpt me om open te staan voor nieuwe gedachten met een betere zienswijze.

De magiër kan met alle vier de symbolen groeien, rijpen of genezen. Iets nieuws of opnieuw beginnen, Layla. De tijd zal het uitwijzen.

Sinds gisteren ben ik begonnen aan een energieweek. In de Energieweek maak je contact met het meest pure van jezelf. In ieder mens schuilt het diepe verlangen om vrij en onbelemmerd zichzelf te zijn en met het meest pure van zichzelf naar buiten te komen: zijn wie je in wezen bent. Uit ervaring weet ik dat,als ik bewust kies om mezelf spiritueel te ontwikkelen dmv een cursus/training, een aantal dagen vantevoren dingen beginnen te rommelen in mijn systeem. Zo ook deze week. Heb de afgelopen dagen veel moeite gehad om me op mezelf te focussen en niet op D (ook al was hij niet op het werk). Het loslaten was lastig en de oude pijn van afwijzing was er weer. Geeft niets hoort bij het proces.
Sinds gisteren op de hoeve waar de training gegeven wordt. We beginnen om 7.00u en gaan door tot 21.00u. Het is hierdoor intern. Voor mij dus meteen ook een vakantie. Ook hier trek ik een kaartje aan het einde van de dag. Tijdens het kaarten schudden mediteer ik en stop als ik volledig bij mezelf ben en rust ervaar. Ik voel me verbonden met het Universum, mijzelf en anderen. Ik check dan ook of mijn gevoelens zuiver zijn ook naar D. Zodra ik dit ervaar trek ik een kaart. Drie keer raden welke kaart ik gisteren trok. Het mooie is dat mijn eerste gevoel/intuïtie me vertelt dat mijn wens met D vervuld wordt. Ik voel dat met zoveel vertrouwen.

Vandaag eerste chakra behandeld. Oefeningen gedaan. Sinds een aantal maanden heb ik lage rugpijn. Veel last waardoor ik nauwelijks kan zitten. Tijdens een oefening gehuild. Voelde me zo alleen. Mooie ervaring want door dit te doorzien kan ik het loslaten. Weer een stapje verder. Later voelde ik me eindelijk weer zuiver. Het verdriet van afgelopen week is weg. Zojuist weer kaarten geschud en terwijl ik dat deed bedacht ik me dat het lang geleden is dat ik bekers 10 2x of meerdere keren achter elkaar trok. Ik lachte en bedacht me dat het wel heel gaaf zou zijn als die weer viel. Ik stopte met schudde, gebruikte mijn linkerhand om de stapel in drieën te splitsen en mijn rechter  om ze weer op elkaar te leggen. Met mijn linkerhand pakte ik de bovenste kaart zoals altijd en..... wederom bekers 10. Ik heb heel hard gelachen. Ik voel me zo goed bij die kaart. Geeft me zoveel vertrouwen. Morgen neem ik deze kaart de hele dag mee. Als soort talisman. Ik lees op dit moment ‘Een ongewoon gesprek met God’. Hierin staat dat wij zelf onze wereld scheppen en creëren. Een duidelijker bewijs dat dit waar is als dat ik dus zelf de kaart vantevoren kan kiezen is er volgens mij niet.

Vorig jaar vroeg ik om de perfecte man voor mij en daar was D. Bekers 10 geeft me het geloof dat ik zelf creeer en dat het goed komt met mij. Ik ga me op mijzelf richten en laat mijn wens los in het Universum. Tussen D en mij zit het goed. De tijd zal uitwijzen of hij of iemand anders  mijn man is waarmee mijn wens vervuld wordt. Ik ben heel benieuwd en laat me verrassen.

Liefs Puckje