Terugkerende dagkaart bekers 10

Gestart door Puckje, september 28, 2017, 00:12:33 AM

Puckje

Hallo,

Kan iemand me helpen uit te leggen wat het betekent als bekers 10 steeds terugkeert als dagkaart? In de afgelopen 7 weken al zeker een keer of 10. En soms zelfs 2x achter elkaar, zoals gisteren en eergisteren.

Ik ken de betekenis van de kaart goed en heb ook een duidelijk gevoel bij de kaart. Ik wil graag van jeweten of je tot dezelfde conclusie komt. Om die niet te beïnvloeden wil ik nog niet mijn interpretatie geven.

Ik kan je wel vertellen dat ik sinds een aantal maanden in een heel mooi proces zit met een man. Het is allemaal nog erg voorzichtig en hij is niet klaar om aan een serieuze relatie te beginnen. We zijn beide verliefd en hij doet zijn best om me te laten zien dat hij me leuk vindt. Doordat hij terughoudend is om door te zetten word ik geraakt in mijn verlatingsangst (serieuze aandoening waar ik therapie voor heb gehad). Ik ben nu zo ver dat ik naar die pijn kan kijken zonder dat bij hem neer te leggen. Ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid om dit op te lossen. Ik dwing niets af en trek mijn grenzen. Dit was in het verleden voor mij erg moeilijk.

Wil je me jouw visie geven over de terugkerende bekers 10. Mocht je verduidelijking nodig hebben, dan hoor ik het graag.
Gr Puckje

libram

Hallo Puckje,

allereerst ook een warm welkom,

Hartentien, van oudsher een huwelijkskaart ofwel staat voor een duurzame verbinding.
Het geeft aan:  de wens naar liefde, vertrouwen en samenzijn met een ander.
Bij vrijgezellen staat het tot streven naar vereniging.
In de afgelopen weken kwam deze kaart 10x tevoorschijn zo vertel je. Dit duidt er mijn inziens op dat je regelmatig met het zelfde gegeven bezig bent . De wens ligt diep in je verankert.  De onafhankelijkheid en zelfstandigheid van de één en de ander is sterk aanwezig.  De harten tien is de boodschapper die meestal goed nieuws brengt. Combinaties met anderen kaarten geven extra informatie en/of waarschuwingen, immers de harten tien geeft ook aan dat het nieuws onverwacht komt waardoor je overrompeld kan worden en er voor zorgt dat er van weloverwogen, zorgvuldig voorbereide plannen /programma’s niets terecht komt.  Impulsieve en risicovolle actie ondernemen dienen vermeden te worden. Dit zou de toekomst in gevaar kunnen brengen.

Liefs,

libram

Puckje

Hallo Libram,

Dank je voor je inzichten. Het klopt dat de wens diep verankerd zit. Vandaar dat ik mijn interpretatie nog niet heb gegeven. Door de wens is mijn gevoel niet 100% zuiver en is het inzicht van een ander belangrijk voor me.

De bekers 10 helpt me herinneren aan mijn dromen. Deze beelden mogen waarheid worden. Mijn wens heb ik vanuit mijn hart aan het Universum gevraagd. Bekers 10 vertelt me dat ik mijn wens mag voelen en het uiterlijk toe mag laten. Elk negatief denken, voelen en veroordelen vanuit de verlatingsangst, mag ik daaruit halen.

Iedere keer als de bekers 10 valt word ik blij en krijg ik vertrouwen dat mijn wens vervuld wordt, ook al weet ik de weg en de uitkomst van mijn proces niet.

Libram jouw inzicht bevestigt wat ik zelf al voelde. Dank je daarvoor.

Gr Puckje

Puckje

Gisteren weer bekers 10 gelegd. Tijdens het schudden vielen De Dwaas en Gerechtigheid uit de stapel. De Dwaas vertelt me dat er een nieuwe fase begint. En dat ik vertrouwen mag hebben ook al weet ik nog niet wat het pad zal zijn.

Gerechtigheid zegt me dat mijn wens nog niet uitkomt en dat ik in balans mag komen door te groeien, te ontwikkelen of genezen. Er komt een antwoord op die wens door mijn gevoel, intuïtie en ratio in balans te brengen. Die is nog niet bekend maar belooft een mooi resultaat.

Iemand nog iets toe te voegen. Bekers 10 valt al zo lang en ik heb niet het gevoel dat er iets verandert. Zie ik iets over het hoofd?

libram

door Ricca in maart 2011,

wellicht heb je hier wat aan Puckje

liefs,

Libram

De Dwaas en Gerechtigheid
Vederlicht

Als de Dwaas bij de tempel van Gerechtigheid aankomt, ziet hij nog net de Keizer met een verwilderde blik naar buiten stormen. Heel nieuwsgierig naar wat er in de tempel is voorgevallen, meldt hij zich bij de poort en wordt onmiddellijk binnengelaten en naar Moeder Gerechtigheid gebracht. "Wat kom je doen?", vraagt de vrouw vriendelijk. In haar blauwe ogen kijkend vergeet hij de Keizer en zegt naar waarheid: "Ik weet het niet".

Dan valt zijn oog op het gordijn achter de vrouw en zo eerbiedig mogelijk vraagt hij: "Mag ik eens achter dat gordijn kijken?" De vrouw begint te lachen en zegt: "Weet je niet meer dat je daar al eens geweest bent?" "Nee...", zegt de Dwaas verbaasd. "Nou, kijk dan maar", zegt de vrouw en tilt met de punt van haar zwaard een hoekje van het gordijn op. De Dwaas ziet twee meisjes die een baby wiegen. "Was ik hier als baby?", wil hij weten. "Iedereen is hier als baby geweest', zegt Gerechtigheid, "en kan hier op elk moment van zijn leven terugkomen als hij zich door iets bezwaard voelt. Maar als ik naar jouw rode veer en witte zon kijk, ben jij helemaal niet bezwaard, maar vederlicht". "Haha, veer plus licht is vederlicht", lacht de Dwaas, "ja... zo voel ik me wel. Maar... ehh... was de Keizer bezwaard dan?"

"Dat is tussen de Keizer en mij", zucht Gerechtigheid, "maar ik kan je wel zeggen dat ons overleg vandaag moeizaam verliep. Je weet dat de Keizer de aardse wetten en regels maakt?" "Ja, geen loslopende honden!" "Inderdaad, maar daar ging het vandaag niet over. De Keizer overweegt op oorlogspad te gaan en was op zoek naar een rechtvaardiging, maar hij kwam bij mij aan het verkeerde adres, want mijn wetten zijn andere wetten, wetten van liefde." De Dwaas gaat er eens goed voor zitten, want dit belooft een spannend verhaal te worden, maar tegelijkertijd voelt hij zich vreemd bangverdrietig en voor het eerst in zijn leven gaat de rode veer op zijn hoofd slap hangen en kriebelt in zijn nek.

"De Keizer zal toch wel winnen?", vraagt hij benauwd. "Lieve Dwaas, niemand wint een oorlog", zegt Moeder Gerechtigheid. "Als zich ergens in de wereld een conflict voltrekt, laat je dan niet verleiden partij te kiezen. Heb mededogen met alle partijen en niet alleen met de Keizer omdat je die toevallig kent." De Dwaas voelt dat hij op het punt staat het te snappen, maar waarom kriebelt de veer dan nog steeds in zijn nek?

"Kunnen we dan niet alle partijen helpen?", probeert hij. "Dat kan altijd", zegt Gerechtigheid, "en wel door je eigen leven zo mooi mogelijk te leven. Schep vreugde, geluk en vrolijkheid in je eigen leven. Dat is wat je kunt doen." "En helpt dat echt?", wil hij nog vragen, maar hij weet het antwoord al, want de rode veer op zijn hoofd is plotseling overeind gesprongen en hij voelt zich weer vederlicht.

DWAAS + GERECHTIGHEID combineert onschuld, betrokkenheid, mededogen en vergeving. Je eigen onschuld stelt je in staat ook de onschuld in anderen te zien. Zelfs als zij door een verboden dal trekken. De Dwaas heeft nog geen ego, dus hoeft hij ook geen afstand te nemen van het ego om zich te kunnen inleven in de positie van anderen. Hij is van nature mededogend en vergevingsgezind. Als wij afstand nemen van ons ego, kunnen wij ook mededogen en vergeving opbrengen. De mensheid heeft het nodig om in zichzelf weer de vreugde van haar goddelijke natuur te ervaren, de eenheid met het universum. Dat is de enige weg naar blijvende vrede.
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2011, 12:32:09 pm door Ricca »

From Ricca with Love

Puckje

Wauw Libram. Dank je. Ricca ook.

Dit hele proces van de afgelopen maanden gaat er inderdaad over om mijn ego los te laten en het ‘vederlicht’ te houden. En zal ik je nog eens iets zeggen? Mijn persoonskaart is De Keizer. Pfff.

Gisteren weer bekers 10 gevallen. Nu viel tijdens het schudden Page bekers er uit. Ook de page vraagt me om verrast en verwonderd te zijn en het proces en deze man zonder oordeel en in liefde te benaderen. De kaart wil op speelse wijze laten zien wat er wel of niet toe doet.

Omdat bekers 10 vie, heb ik nog 2 kaarten getrokken om meer info te krijgen. Wellicht dat ik de boodschap niet goed hoor. De Kluizenaar en Ridder zwaarden kwamen. De Kluizenaar vraagt me om een derde punt in te nemen, voorbij de dualiteit. Een punt dat onwaarheid naar waarheid kan loodsen, waarheid naar licht, onvrede naar vrede. Ik zit nog volop in het proces en ontwikkeling. Ik mag als baken voorop gaan ook al ken ik de afloop nog niet. Ondanks mijn wisselende emoties en duale gedachten vind ik innerlijk steeds stabiliteit.

Ridder zwaarden vraagt om actie. Ik moet naar mezelf kijken. Alleen dan kan ik het verleden vergeven en de onschuld bij de ander zien (mijn moeder in dit geval. In mijn band met haar zit de oorsprong van mijn verlatingsangst). Mijn band met haar is denk ik de sleutel naar bekers 10. Als ik de Dwaas kan zijn zonder ego, in wezen vraagt ook De Kluizenaar om me terug te trekken van het duale, ben ik zonder woede en angst. Als ik luister naar mijn innerlijk weten krijg ik het antwoord op mijn vraag. Wat moet ik doen om mijn diepste wens te vervullen?  Het antwoord wat in me opkomt kan ik inzetten als een nieuwe houding met betere communicatie. Zuiver en liefdevol. Zodra dit onzuiver wordt is het belangrijk de actie te stoppen. Lastig bij Ridder zwaarden maar belangrijk.

Puckje

Gisteravond De Dwaas getrokken. Ik gebruik graag de  Robin Wood Tarot maar om meer diepgang te krijgen pak ik ook de RW kaarten er bij. Wat me bij De Dwaas van RW meteen opviel was de witte roos. Ik heb hier op het forum gekeken wat de betekenis is (zie de omschrijving van De Dwaas in de grote Arcana). Toen ik vanochtend op mijn werk kwam stond er een witte roos tegen de deur van mijn receptie (ik werk op een vakantiepark). Deze week ben ik de enige op kantoor. Sowieso komen andere werknemers daar bijna niet. Is zeg maar mijn plekje dus de roos is echt voor mij.  Ik moest meteen weer aan De Dwaas denken. Ik ben er nog niet achter wie die daar neer heeft gezet maar dat komt nog wel. Zojuist voor vandaag nog maar weer eens bekers 10 getrokken.

Vond dit zo mooi dat ik dit met jullie wilde delen. Mooie dingen gebeuren op een mooie dag.  :)

Damaris

Puckje

Dank je Damaris. Vandaag lag er een rode roos voor me bij de deur van de receptie 😊

Puckje

Sinds zondag de volgende dagkaarten getrokken:

Zondag- pentagrammen 10 uit het dek viel kelken koningin
Maandag- aas van bekers
Dinsdag- bekers 10
Woensdag (vandaag)- bekers 10

Wil iemand nog eens duiden bij deze kaarten?

Liefs Puckje

nickel

In ieder geval zeggen dat je je jouw hart moet en wat jij 9en niemand anders)

Heb je de neiging voor een man te veranderen ?

Puckje

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt Nickel. En nee veranderen voor een ander is een fase die ik allang heb afgesloten.

nickel

Ik bedoelde (zie nou dat er een woord ontbreekt) dat je je hart moest volgen.

Het is alleen maar mooi dat je die fase achte je hebt gelaten.

Puckje

Dank je Nickel. Ik had wel bedacht dat daar volgen moest staan. Begreep het laatste stuk van je zin niet.

Deze week is het lastig om te vertrouwen. Al is de kaart bekers 10 alweer twee keer gevallen sinds 1 november 😊

Damaris

Hoi Puckje.

Ik vind de bekers 10 kaart een mooie kaart, niets mis mee. het is een kaart van de belofte. God hing een regenboog in de lucht. De regenboog is het natuurlijke teken van het goddelijk genadeverbond met de mensen, het eerst aan Noach gegeven (Gen. 9 : 13), na afloop van de allesverdelgende zondvloed. God noemde de regenboog 'mijn boog. Het is (mijn inziens) de kaart van de belofte dat alles oké is, fijn dat je hem zo vaak trekt.

Damaris