nieuwe job/ nieuwe liefde?

Gestart door JustMe, augustus 31, 2017, 10:58:53 AM

JustMe

Hallo,

Soms lijkt alles zo uitzichtloos.

Er zijn 2 situaties waar ik graag een legging zou voor willen. 

De ene is op liefdesvlak.  Telkens ik terug op krachten ben wordt ik opnieuw naar beneden gehaald.  Ik lijk maar niemand tegen te komen die voor me wil gaan, wat me ontzettend ontmoedigd.  Kan iemand voor mij een legging doen hiervoor?

Daarnaast komt er een nieuwe vacature vrij op mijn werk.  Moet ik ervoor gaan? 

bedankt aan degene die eventueel een legging wil doen voor mij.

gr
JustMe

Lena

Hallo JustMe

Ik heb niks met kaartlegging .
Mijn gevoel.
Liefdesvlak
Teleurstellingen brengen je naar een hoger bewustzijn ,nieuwe inzichten met betrekking tot jezelf . Niet alles zomaar aanvaarden ,blijf je openstellen en analyseer, bedenken /overpeinzen bij weinig slaagkansen , tegen beter weten in ,zoek contacten zonder doelstellingen of verwachtingen , niks forceren ,sluit vriendschappen en zie naar jou buikgevoel dan kan er iets moois bloeien /groeien .
Vacature
Waarom zou je er niet voor gaan , heb je iets te verliezen ?
Heb jij de gevraagde competenties , zoniet sta je open voor verbetering op persoonlijk vlak , een korte opleiding ? Jou eigen weg bewandelen .
Jou slaagkans hangt af van verschillende factoren ,maw zie het niet te persoonlijk .

Wens jou veel succes .
Liefs.

Lena

JustMe

Hallo Lena,

Op werkvlak... vooral schrik om te falen denk ik.  Schrik om te solliciteren en dan de job niet te hebben. 
Op liefdesvlak blijft het me gewoon altijd maar tegengaan.  Telkens ik iemand leer kennen is die in relatie of niet klaar voor een relatie.  Altijd maar iets... dus, daarom had ik op beide vlakken graag een legging om hierop eens een zicht te hebben.  Om me ergens een duwtje in de rug te geven. 

gr
JustMe

Damaris

Hallo Justme.

Kaartjes zijn nooit een garantiebewijs. Als ik kaartjes voor je leg, is het in potentie aanwezig. Ik kan je geen relatie of baan geven of garanderen. En ik denk net als Lena, dat gezond verstand je ook al heel erg ver kan brengen. Want wat ik uit jou schrijven haal, is twijfel. En degene die twijfel zaait, oogst twijfel. Relatie's willen maar niet lukken.

Citaat van: JustMe op augustus 31, 2017, 10:58:53 AM
Soms lijkt alles zo uitzichtloos.

Telkens ik terug op krachten ben wordt ik opnieuw naar beneden gehaald.  Ik lijk maar niemand tegen te komen die voor me wil gaan, wat me ontzettend ontmoedigd.  Kan iemand voor mij een legging doen hiervoor?

Je zit dus te wachten tot er een prins/prinses op het witte paard komt, die "helemaal" voor je zal gaan. Dan raak je ontmoedigd, want geen enkele man of vrouw kan dit. Je zult zelf ook wat moeten doen.

toch kaartjes voor je getrokken
1e magier
2e het oordeel
uitkomst dan komen er twee kaarten staven 6, koningin van de zwaarden.

Het universum wil (magier),  je graag een stabiele relatie geven (staven 6, triomf). Maar de ijskoude koningin van de zwaarden, geeft een ijzig oordeel. Iedere keer geloof je niet in de warmte, maar zoek je je ivoren toren als je thuis basis.

het werk.
Ook ben ik het met Lena eens gewoon proberen. zonder te kijken wat de kaarten zeggen. Maar je vraagt erom, dus heb ik ze voor je gelegd.

1e bekers 6
2e zwaarden 9
3e schildknaap staven.

er is ontevredenheid zwaarden 9. Zwaarmoedigheid en daardoor niet durven kijken naar het positieve. Je zit zo in het duister vast. Of je kijkt op een nostalgische manier naar het verleden. Volgens mij heb je vroeger heel veel dromen gehad, die je niet hebt kunnen waarmaken. En is jouw probleem niet meer durven te geloven. Dus wijs je bij voorbaat alles al af. Toch is het Universum je ook hier niet kwaadwillend. de schildknaap kijkt naar nieuwe blaadjes op zijn staaf. Er lig dus wel iets in verschiet. Ik zeg niet dat het perse deze baan is, maar als je meer durft je "vuur" toe te laten, dus ervoor durven gaan, komen er vanzelf dingen op je pad. Maar nogmaals laat gevoel toe, warmte. Ga zingen ga kleuren, ga naar buiten, wees (weer) actief.

ik hoop dat ik je een klein beetje op het goede pad heb geholpen. en dat je veel mooi gekleurde steentjes van je levensbouwwerk mag vinden onderweg.

liefs
Damaris.

JustMe

Hallo Damaris,

Ik denk niet dat ik op relatie vlak veel twijfels heb. Ik wil er wel voor gaan maar mannen zitten in relatie of zijn er niet klaar voor of.... ik probeer mijn verleden af te sluiten en wil graag terug een relatie aangaan maar als ik enkel dergelijke mannen tegen het lijf loop kan dat niet. En het lijkt gewoon niet anders.

Op werkvlak heb ik inderdaad veel twijfels. Ik denk dat ik er inderdaad moet voor gaan en we zien wel waar het me brengt.

Bedankt alvast voor je legging.

JUstMe

Damaris

hallo Just me.

Als je een relatie wil aangaan, raad ik je aan te ontspannen, en te kijken wat er gebeurd. Nu zit je als een koningin Zwaarden op je troon. Dat voelt niet lekker. Ik zou ook niet klaar zijn voor een relatie, als ik eerst van top tot teen gekeurd word. Ontspannen, want het Universum is niet onwillig. Magiër is getrokken, maar dan zul jij kleur aan moeten brengen. Een relatie is geen moetje, ontspan je. En dat is ook de boodschap bij verandering van werk. Laat het Universum het werk doen, en vertrouw erop dat alles zal komen. Laat het "moeten/willen" los.
Dat is het enige wat ik je kan aanraden.

Damaris.

Lena

JustMe

Hallo Damaris,

Ik wou eerst niet reageren omdzt ik het nogal beledigend vond maar het moet me toch van het hart. Ik vind het jammer dat ik veroordeeld wordt als een ijsige koningin die op haar troon zit en iedereen keurt.... er is een heel goede reden waarom ik op mijn hoede ben. Ik ben jarenlang bedrogen en belogen door een man van wie ik dacht dat hij te vertrouwen was, mijn beste maatje zeg maar.  Het lukt me stilaan om alles los te laten en dan loop je weer van die mannen tegen het lijf. Vandaar dat ik graag een legging wou, een lichtpuntje... niet om beledigd te worden.
Jammer...

JustMe

Damaris

lieve Justme.

Jammer dat je vind dat ik je beledigd heb.  Ik snap wat jij voelt, ik snap dat je het niet prettig vind om een ijskoningin genoemd te worden. Op dat gebied lijken we namelijk op elkaar. Want alles wat ik naar jouw schrijf is ook een boodschap naar mijzelf. Ook ik ben vaak bedonderd in het vertrouwen in mensen. Wie niet! En hoe vaak heb ik per ongeluk iemand bedonderd, die dacht dat ik te vertrouwen was. Ik kijk de wereld vanuit mijn standpunt, want iedereen heeft zijn eigen ogen, zijn eigen wereld zijn eigen dromen.  En soms gaat het fout, is er een botsing. Dat zijn leringen in het leven. Daar moeten wij leren mee om te gaan. Ik maar ook jij, en soms krijg je dan een boodschap die je kwetst. Verdriet zorgt ervoor dat wij verstijven en koud worden. Wat zou het fijn zijn als er weer warmte in ons hart zou komen. Dat bereik je alleen door naar jezelf te kijken, en niet naar anderen. Want andere mensen kan je niet veranderen. Alleen jezelf. Jij leest uit boodschap alleen het negatieve, niet het positieve, En dat kan ik niet veranderen. Ik wens je heel veel liefde en warmte in toekomst.

liefs
Damaris

Geert

Ik wil hier graag op reageren en niks afdoen aan legging en duiding maar meer een eigen visie op de Koningin van Zwaarden. Als deze kaart als laatste in legging verschijnt, dan is dat voor mij een trigger voor een volgende legging met de vraag welke knopen er moeten worden doorgehakt. De Koningin van Zwaarden laat zien dat je een sterk persoon bent die best in staat is om zelfstandig beslissingen te nemen, ze herinnert je eraan. Niet koud, kil en ijzig, maar warm en rechtvaardig. Het is volledig rechtvaardig om voor jouw gevoelens, emoties, ideeën of wat dan ook op te komen. Daarmee laat je de ander zien wie jij werkelijk bent, en daar heeft de ander recht op. Die ander kunnen zien zoals die werkelijk is. Noem de Koningin van Zwaarden geen ijskoningin, daarmee doe je ze tekort. Ze is warm, oprecht en liefdevol voor anderen die ook warm, oprecht en liefdevol zijn. De spiegel die ze anderen voorhoudt kan alleen het ijzige van de ander laten zien, en dat is niet de Koningin van Zwaarden.   

Lena

Als neutrale onafhankelijke partij wil ik hier graag op reageren zonder enige afbreuk naar het vorige.

Kern/centrale woorden uit de vorige kaartlegging /duiding
Nieuwe inzichten over jezelf , ontspannen , gezond verstand , twijfel ,analyseren , ivoren toren , open stellen .
In hoeverre betrekking op jezelf Justme kan enkel jij beoordelen .
Zag nergens een "ijzige koningin".
Keuren vanop jou troon is niks mis mee ,je kan het ook zien als iemand doorgronden , aftasten, iemand scannen .
Dit vond ik op Catharina web .
Zwaarden koningin .
Voorzichtigheid ,scheiding ,verstandigheid ,waakzaamheid ,symbool met een gezond verstand problemen oplossen en zo tot hogere inzichten te komen ,het denken .
Samenvattend koningin zwaarden .
Wijsheid , inzicht ,moed ,helderheid , eerlijkheid ,bevrijding uit verwarring , helderheid ,zachtaardig ,begrip ,menslievend , medelevend.
Als tweede kaart viel staven zes , dus heeft betrekking op bovenstaande , kan niet los van elkaar .
Nieuwe zaken ,overwinning ,succes , roem, optimisme ,verrassend succes ,zege ,tevredenheid .
Hopelijk kan je er iets mee .
Liefs aan allen .
Lena

Damaris

in deze legging heb ik de zwaarden koningin donker benaderd, wat de kaart niet is. Maar dat om de tegenstelling aan te geven. Het Universum bied allerlei mogelijkheden om over een moeilijke periode heen te komen. Maar doordat je zo op je hoede bent, aanvaard je het moeizaam. Dat is logisch. Even een schokje om na te gaan denken, en misschien om tranen los te maken en te relativeren. Nu ga ik ervan uit dat enkele kaart  "echt"negatief is, zelfs de duivel of de torenkaart niet. Maar kaarten willen wel eens iets los/duidelijk maken.

Damaris.

en een voorbeeld van een prachtige ijskoningin, die alleen maar hoeft te leren om met haar magic om te gaan.
https://www.youtube.com/watch?v=L0MK7qz13bU

libram

hallo Just me,

dat jij veroordeeld wordt tot een ijs koningin is mijn inziens zeker niet het geval Ik zou je zeker niet zo noemen aangezien je jezelf hier op het forum al kwetsbaar opstelt
Je verteld dat je in relatie telkens weer tegen hetzelfde principe aanloopt. Wat er in feite gebeurt is dat zodra er zo'n situatie ontstaat je vervalt je in je onbewust gedragspatroon. Logisch want een ieder zal zich trachten te beschermen en te overleven. Waarom komen wij dan altijd in soortgelijke situatie terecht? Wat is het doel daarvan? Mijn inziens gebeurt dit om een patroon te doorbreken (soms zelfs een familie patroon) De zwaarden koningin laat je zien dat er een koele en berekende kant in je ontstaat. het emotionele wordt afgesloten, afstand wordt gecreëerd. Jezelf openstellen valt je wellicht zwaar, logisch na de ervaringen welke je gehad hebt met relaties uit het verleden waarin vertrouwen geschaad werd.
De reden dat je steeds tegen hetzelfde principe oploopt dwingt je in feite om je onbewust gedrag zichtbaar te maken (in de astrologie zie ik dat als je maan gedrag) De zwaarden koningin laat je een aspect daarvan zien.  Kijk eens hoe het relationeel tussen je ouders lag en tussen jou en je ouders. De wijsheid van de koningin van zwaarden zit ook in jou besloten. Je verstand bevrijd je van emotionele verstrikking. Tolerantie en eigen identiteit in een relatie ligt ook voor jou in het verschiet. Dat is wat de koningin jou ook laat zien

liefs,

libram

JustMe

Goedenavond allen,

Als ik het goed lees ben ik de oorzaak waardoor iemand me afwijst? Ik probeer het gewoon ergens te snappen wat jullie me proberen duidelijk te maken.

Ik probeer me open te stellen voor nieuwe relatie maar dat lukt niet zo vlot. Of ze zijn niet klaar voor een relatie, of er is nog iemand anders, of of... dan ben ik toch niet degene die keurt en op mijn troon zit want ik zag in bepaalde mannen wel een mogelijkheid...

No hard feelings maar ik snap het even nietðŸ˜'

Dat ik op mijn hoede ben, dat is waar. Maar ook logisch denk ik.

Liefs
JUstMe

Damaris

Lieve Justme

Fijn dat je reageert. En vooral zo moedig, omdat je je door mij (ons) zo aangevallen voelt. Ik heb natuurlijk de laatste dagen veel  aan je gedacht, en gisteren besloten jouw oude leggingen na te lezen. Ik zie het patroon waar Libram overschrijft, de herhaling van hetzelfde. En om eerlijk te zijn ik weet niet hoe het te doorbreken. Wel las ik iets over wat Gabrielle naar je schreef.

Citaat van: Gabriëlla op juli 18, 2016, 18:06:03 PM
Ik kan er de vinger niet op leggen maar voel dat het hier om een stuk onuitgewerkt karma gaat.
GABRIELLA

Nu weet ik dat in je in geboortehoroscopen kunt kijken hoe en wat rondom karma. Ik kan dat niet, maar dat is iets wat ik jouw adviseer. Zoek iemand met die kennis op. Ik weet ook niet precies of iemand op dit forum dit kan.

Heel veel liefs
Damaris.