ketlisch kruis

Gestart door Damaris, augustus 20, 2017, 08:49:09 AM

Damaris

Hallo Libram en Minoushka.

Volgens mijn akte ben ik om 13.00 geboren, maar de bevalling is snel gegaan, ik ben te vroeg geboren ( ruim voor de uittel datum),  volgens mijn moeder, en waren er weinig mensen aanwezig, en op de klok kijken, tja..... dat zijn ze vergeten. Wat ik mij in zo'n situatie ook kan voorstellen.

Ik kan mij draai in mijn leven niet vinden. Ik weet niet wat ik moet doen qua werk. Ik word van de ene kant naar de andere kant getrokken. Aan de ene kant houd ik me met spiritualiteit bezig, maar aan de andere kant ben ik ook iemand van de economie en het zakelijke. Maar beide blijft er toch een ongenoegen. Ik weet niet of ik me duidelijk uitdruk. Nu ga ik iedere keer van de één naar de ander. Ik vind een baan, en binnen een maand zie ik alle problemen, zaken die niet lopen. Wat vaak strijd geeft, met de werkgever (onbewust). Maar ik kan ook in de spirituele wereld mijn pad niet vinden. Deze wereld irriteert mij net zo erg, het onderdanige, en het wij zijn zo geweldig houding. Maar welke kant dan wel?  Eigenlijk is mijn vraag, wat kom ik op Aarde doen? Waar liggen mijn talenten, die tot uitdrukking kunnen worden gebracht.

liefs

Damaris.

Minoushka

Lieve Damaris,

Wat me opvalt als ik naar je horoscoop kijk is dat je veel aarde/water polariteit hebt. Planeten in maagd en vissen in oppositie, je maansknopen in stier en schorpioen. In je openings post schrijf je dat je juist met deze twee elementen weinig kunt. Ik denk dat dit een van de redenen is dat je je draai niet kunt vinden in het leven. Het element water in jou wil in die spirituele (binnen) wereld zijn. Voelen, intuïtief, veranderlijk. Dromen. Die andere kant, die aarde, die wil werken, zich manifesteren, iets neerzetten op aarde wat van waarde is. Ik werk zelf veel met de maansknopen. Hier vind ik heel vaak de knelpunten. Mensen zijn geneigd te veel toe te geven aan de neigingen van hun zuidelijke maansknoop, terwijl het versterken van de kwaliteiten van het teken van de noordelijk maansknoop juist is wat ons zal helpenom ons beter te voelen. Ik geloof zelf dat als je die weg vind er meer rust en balans zal zijn. Dan zal het makkelijlker zijn je thuis te voelen. Ik voel de noordelijke maansknopen als aanwijzer van ons zielepad.
De planeten en hun inhouden zijn onze instrumenten om dat pad te vinden en bewandelen.

Jij hebt je zuidelijke maansknopen (simpel gezegd) daar waar je vandaan komt, waar je bekend mee bent, wat je gemakkelijk afgaat, in schorpioen. Een intens teken, emotioneel, occult, dramatisch, afhankelijk, veranderlijk.  Je noordeljke maansknopen (dat waar je naar onderweg bent, wat je komt leren) staan in stier. Een oppervlakkiger teken, rustig, bedachtzaam, standvastig, volhardend, stabiel.

Het gevecht tussen het spirituele en aardse komt dus echt tot uitdrukking in je horoscoop. Die twee combineren is wat de bedoeling is. De balans daarin vinden. Je pad. Ik kan me voorstellen dat voor jou de mensen waar je mee werkt heel belangrijk zijn. Daar moet een klik zijn. Als dat niet zo is zul je je niet thuis kunnen voelen. Voor jezelf werken kan ook een goede mogelijkheid zijn.

Ik kan me voostellen dat de commerciele/administratieve kant van een spirituele onderneming een combinatie zou zijn die je kan liggen. Van een yoga centrum, een alternatieve geneespraktijk, een biologische winkel, ecologische boerderij etc. Waar ideologie, bewustzijn, de andere wereld het doel van de onderneming is, waar jij je zakelijke kunde aan bijdraagt. Dat vindt stier fijn, daar is hij goed in.

Ik weet niet hoe goed je bent met tarot of andere occulte/alternatieve technieken, maar een eign praktijk op zetten met zo'n inslag is ook de combinatie maken.
Je spirituele talenten inzetten om economisch te groeien. Daar komt ook veel zakelijkheid bij kijken.

En lef. Ik kan me voorstellen dat bij jou het thema onzekerheid ook speelt. Het te veel belang hechten aan wat de buitenwereld denkt en zal vinden. Het goedkeuring zoeken buiten je in plaats van die in je te vinden. Het idee dat je het alleen niet kunt, anderen nodig hebt om te kunnen slagen en je goed te voelen (zowel werk als privé).

Je heer 1 (Jupiter, die heerst over je boogschutter ascendant) staat mooi in zijn verhoging, op de allerlaatste graad van kreeft in je 8e huis, driehoek neptunus in schorpioen in het 12e huis. Dit is een hele spirituele verbinding. En ook een die aangeeft dat je heel goed met andermans gelden kunt werken. Iets met erfenissen kan ook. Je laatste progressieve nieuwe maan was ook in je 12e huis een paar jaar geleden in schorpioen. Dat luidt het begin in van een nieuwe fase in je leven die je leven voor de komende 29 jaar zal kleuren. Het kan niet anders dan dat iets spiritueels zich wil manifesteren. Dit is een goede tijd om iets nieuws neer te zetten, maar werkelijk vanuit je innerlijk gedreven.

Ik herken de thema's allemaal erg goed. We hebben veel overeenkomsten. Het vergt moed om heel diep naar binnen te gaan, daar eerlijk te durven zien en voelen wie we zijn en wat we echt zuden willen en dan zonder verder nog rond te kijken of er iemand ergens iets van vindt, dat te gaan doen en uitdrukken wat we daar gevonden hebben.

Visualiseer je wel eens? Dat helpt mij heel erg. Ik doe regelmatig creatieve imaginaties. Je neem een bepaald onderwerp waar je je op richt, en je laat vanuit je onderbwuste informatie/beelden daarover komen.

Het kan je misschien helpen om tot je kern te komen.

Welke gedachtes maken je blij?

Als alles mogelijk was, hoe zou je werled er dan uitzien.

Als je niet bang zou zijn om te falen, wat zou je dan doen?

Stel jezelf vragen, maar beantwoord ze niet met je hoofd. Laat ze vanuit je onderbewustzijn naar boven komen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En ik wens je heel veel succes met je weg vinden.

Liefs

Damaris

lieve Minoushka.

wat een uitgebreid stuk heb je geschreven. Dank je wel. Sommige stukken kloppen. Het gevecht tussen het spirituele en het aardse, maar dat had ik al aangegeven. Het blijft kloppen. Het spirituele is dus mijn natuurlijke en ik zou dus in dit leven dit stuk om moeten zetten tot het aardse. gezien de maansknopen.  Toch voel ik afkeer van dit. Ik heb helemaal geen zin om een Yoga school of ecologische boerderij op te zetten. tarotist te worden of iets anders op dit vlak. Ik ben daar ook helemaal het type niet voor. Ik kom veel te "hard"over, en er is ook geen feeling van mijn kant voor deze beroepssector. Dat is het vreemde. Hierin snap ik mezelf ook niet, maar meestal heb ik binnen 5 minuten ruzie met 'spirituele mensen" Terwijl ik een heleboel weet.....en daar ook iedere keer heen getrokken word.

Onzeker ben ik niet. en lef heb ik voldoende. Dat is niet hetgeen mij tegen houd. En om eerlijk te zijn heb ik me nog nooit aangetrokken wat anderen van me vinden, daar kan ik me niet echt in vinden.

visualiseren doe ik heel veel. Daar ben ik een ster in. hele beelden kunnen zich aan mij voordoen. Maar ik kan daar niet zo heel veel mee. Voor mezelf wel want ik in mijn fantasie heel veel schrijven uiten, maar daar verdien ik geen boterham mee. En dat is hetgeen ik wil. Niet meer afhankelijk zijn van een uitkering, en ik voel mijn talenten. Maar daar kan ik me niet op uiten. Daar zit het probleem. ik kan talenten hebben, maar als je die niet kunt uiten in de wereld dan zit je vast. Het moet een samenspel zijn, en schijnbaar is er tussen mij en de wereld geen samenspel. Ik weet niet hoe ik het uit moet drukken.

als alles mogelijk zou zijn zou ik naar Amerika geen, praten met langdurige gevangen, want die begrijp ik . In Amerika is er een project waar mensen/gevangen begeleid worden door middel van de cursus in wonderen. Dat zou ik willen. Maar als ik dat aan mijn werkcoach voorstel kijkt ze me erg vreemd aan. Dus zal ik een alternatief moeten zoeken, en die vind ik niet.

liefs

Damaris