ketlisch kruis

Gestart door Damaris, augustus 20, 2017, 08:49:09 AM

Damaris

hallo allemaal.

omdat zaken niet helemaal verlopen zoals ik in gedacht had, heb ik een KK gelegd.

1.page pentakel
2.hoge priester
3 keizer.
4 pentakel 6
5 pentakel ridder
6 pentakel 2
7. bekers 7
8. staven 6
9. magiër.
10. bekers 8

wat mij opval, de vele pentakelkaarten. en aarde is niet mijn favoriet. ik kan daar niet zoveel mee. geen zwaarden kaarten, dus geen lucht en ook geen vuur, en dat zijn toch mijn elementen. De elementen waar ik het makkelijkste mee om kan gaan.

het kruis page pentakel wordt gekruist met de hoge priester. een onderschikte als ik de page zo mag omschrijven, wordt gekruist met een gezaghebber. Nu weet ik nooit of de page zich daarbij neer zal leggen, vooral de pentakel page heeft toch tijd nodig om op de aarde rond te struinen. waar rust het op. Op de macht van de keizer. Maar wat wil deze keizer? En in hoeverre is er op dit ogenblik sprake van macht. we leven toch in een tijd, dat het allemaal wat minder stuurloos wordt. we hebben de zaken minder in controle. Althans zo ervaar ik het, Kijkend naar de wereld. Dan kom ik uit bij de pentakel 6, wat is er in het verleden, het uitdelen van de pentakel naar de bedelaars. Bij mij dan de vraag wie is de geven, en wie is de bedelaar. in de top ridder pentakel. de ridder die wil werken, maar toch mooi stil staat met zijn paard. de akker lijken bewerkt, maar toch het is kaal. de nabije toekomst pentakels 2. de pias die speelt met de pentakels, ze zijn beschermt, ze kunnen niet vallen. Maar ze zijn ook niet in balans. wat ik zie, bekers 7, de kaart van de mysterie en de dromen. Ik heb dus geen heldere kijk op de situatie, en dat klopt. door de pias raak ik danig uit balans. wat andere zien staven 6. Dat lijkt dat ander zien dat ik triomfen naar binnen sleep. ik word aangemoedigd en bejubeld. Verre van dat. wat overwonnen moet worden of helpt mee, de magiër. Zijn hulp heb ik wel nodig. en als uitkomst de bekers 8, op zoek naar de laatste beker. Maar daar ben ik al zoveel jaar mee bezig. Ik heb geen zin meer. Geen zin in de reis. Parsival ziet het niet meer zitten. Bij deze laatste kaart had ik ook een echt neeeee gevoel. Zie ik het allemaal te zwart in, en word de reis deze keer aangenamer. Ik ben al zoveel jaren op zoek. Wie wil er met me mee kijken.

liefs
Damaris.

Lena

Lieve Damaris

Ik gooi me voor de leeuwen ðŸ˜... en probeer voor jou mee te zien ,vergeef me indien het niks voorstelt , tenminste geprobeerd.
Noodzakelijk pentakels ,hebben betrekking op materiële zaken ,concrete zaken , hulpbronnen , werk dat geld oplevert, verdiensten , uitgeven en besparen , zekerheid , groei en vooruitgang .
Dan puur op mijn intuïtie.
Heb je een gevoel van onbegrip , bepaalde eenzaamheid , eenzaam in je hart ?
In een cirkel ronddwalen , een isolement , vruchten afwerpen , ze geven me iets met schoonfamilie , speelt daar ergens iets mee op dit moment ?
Ik zie een zonnige plek ,huisje in het buitenland ,emigratietoestanden voor iemand ? Hoopvol koesteren , respect en eervol , waarom geven ze me rondbazuinen ? Weerwoord geven /hebben , filantroop , intelligentie .
Ik vraag, wat wil de keizer? Onderhandelen
Pentakels 6 = niet enkel geven /nemen ,balans zoeken tussen beiden.
Bekers 8 , spanning loslaten en leven ,niet laten leven , ik voel  een storing in nek en schouders .
Hopelijk kan je er iets mee.
Fijne zondag .
Lena

Damaris

lieve Lena.

dank je wel voor je duiding.
die noodzakelijk pentakel ik snap wel wat je bedoeld, we hebben geld nodig om te leven. En ik doe heel veel om een juiste baan te zoeken. Maar dat wil niet echt lukken. Heb ik gevoel van onbegrip en eenzaamheid. Ja ik ben een intelligente vrouw en heb mijn hele leven het gevoel gehad dit niet te mogen zijn. In het begin vanuit het geloof. Mijn katholieke opvoeding, en later in het leven omdat ik een mbo heb en meestal met kop en schouders boven mijn collega's uitsteek. Nu kun je zeggen ga dan studeren, maar dat lukt financieel niet en ik weet ook niet goed hoe en wat in het leven. Aan de ene kant wil ik het nuttig hebben, maar wat ik nuttig vind vind deze maatschappij niet nuttig. en dat blijven cirkeltjes. mijn schoonfamilie dat weet ik niet. Die mensen al lang niet meer gezien. Maak ik me ook niet zo druk over. Maar ze zijn geen fan van me. emigratie buitenland zegt me ook niets. wat rondbazuinen betekend kan ik ook niet zo goed plaatsen. Er is de afgelopen periode negatief over me gesproken. ik heb inderdaad mezelf daartegen verweerd. Maar het heeft wel schade gebracht. ook in mij. Ik ben er wel verdrietig om. geven en nemen in balans, het is niet weegbaar, dus dat weet je nooit of dat in balans is. spanningen loslaten ik doe mijn best. geen storing in nek en schouders. .

Nogmaals dank je wel
en jij ook een fijne Zondag.

Liefs
Damaris.

Kiki

Hallo Damaris, ik maak van de gelegenheid gebruik om voor het eerst een legging van een ander te duiden. Mocht het je dus allemaal vreemd in de oren klinken, dan weet je waar het van komt ;)

Ik krijg het idee dat je aan het onderzoeken bent wat je hier in de wereld neer wilt zetten. De page geeft aan het zoeken naar werk, een nieuwe richting in slaan. Ook denk ik dat je best wel weet wat je eigenlijk wilt doen, maar dat je geloof/autoriteit/wat je geleerd hebt daar niet bij aansluit. Het laat je niet toe datgene te doen wat je werkelijk wilt.

Misschien heb je het gevoel niet voldoende kennis in huis te hebben, maar dat leren van een ander/scholing er op dit moment ook niet in zit.

Het is ook haast alsof je zelf niet in je talenten gelooft, gezien de bekers 7. Misschien denk je bijvoorbeeld, ik wil graag ( tarotlezer ( :D ) worden, ik wil graag andere mensen heloen, dienstbaar zijn, problemen oplossen) ... vul maar in wat je wil .. worden maar dat is onmogelijk. Als ik dat doe dan gaat dat weer ten koste van iets anders.

Met de keizer is krijg ik nog meer het idee dat anderen je beperken in wat je wilt doen, of bepaalde geloofsstructuren waardoor je niet de weg in kunt slaan die je wil.

Je eigen wetten, regels wilt bepalen in wat je wil doen. Hoe je het wilt doen enz..

Toch geeft hij mij ook aan dat wanneer je hier overheen kunt komen, je zelf de regie in eigen handen kunt nemen. Je hebt een goede, stevige basis van waaruit je kunt bouwen. Misschien heeft je werk/talent te maken met het vermogen om anderen te leiden en aan te sturen.

Probeer niet te veel te focussen op het 'moeten' werken. De pentakels 2 geeft me aan dat je juist ook in je vrije tijd je talenten kunt ontwikkelen door er gewoon mee te spelen. spelenderwijs zul je dan heel veel leren en ontdekken wat je ermee kan en wil. Bijvoorbeeld. Stel je wilt kleuterleider worden. Zoek dan plekken op waar kinderen zijn. Ze zullen vanzelf iets tegen je zeggen, met je willen spelen en daardoor ondervind je wat jij belangrijk vindt en door de interactie doe je tegelijkertijd ervaring op. En dat zonder in de schoolbanken te zitten.

Ik krijg het idee dat je moeite hebt met te manifesteren wat je wil. Weer alsof het niet mag. Alsof je datgene dat je voelt dat goed voor je is, niet in daden kunt omzetten.

Ik heb er genoeg van, krijg ik te horen bij de bekers 8. Jullie kunnen me allemaal wat, ik ga een wandeling maken.
Het gevoel iets te moeten doen, bereiken, geld te verdienen. Het is niet bevredigend. In het geld verdienen ligt ook niet je motivatie. Het is meer alsof je misschien iets wilt doen om andere mensen vooruit te helpen, je in te zetten voor een groter doel/groep mensen.

Wat ik je wil meegeven is, neem de tijd om te genieten van je vrije tijd. Geld is ook niet alles. Je kunt best een week op brood en water leven en er is altijd wel ergens een kostenpost waar winst te behalen valt. Wanneer je plezier hebt in wat je doet, waar je blij van wordt, vind je vanzelf een manier om van je passie je beroep te maken. Je hebt een hogere roeping dan alleen maar achter de kassa te zitten en geld te verdienen.

Misschien slaat het allemaal nergens op, maar ondanks dat wens ik je veel sterkte, kracht, rust en dat je mag luisteren naar dat kleine stemmetje in je hoofd dat de rest mag denken wat ze willen, jij bent ook een mens en mag je eigen pad bewandelen en creeren.

Liefs Kiki

Kiki

De ridder pentakels staat voor mij ook voor lichaamswerk, werken met de handen. Samen met de magiër, dat wat in je opkomt materieel maken, de staven 6 voor versieren, mooi maken en bekers 8 voor gevoelens uiten.

Ik krijg hierbij het gevoel van iets maken met je handen, bijvoorbeeld tekenen, schilderen, beeldhouwen , iets in die richting. Werken met de handen, waarbij je wat in je opkomt kunt omzetten naar iets tastbaars, moois, waarin je je gevoel kwijt kunt.

Staven 6 zegt me daarbij dat er mensen zijn die je werk waarderen.

Damaris

Lieve Kiki.

Dank je wel voor de duiding.
Citaat van: Kiki op augustus 20, 2017, 13:57:14 PM
Ik krijg het idee dat je aan het onderzoeken bent wat je hier in de wereld neer wilt zetten.
[/quote

mijn hele leven vraag ik mijzelf al af wat doe ik hier op deze aarde. Het is niet zozeer dat ik aan het zoeken ben van wat ik wil. Misschien kan ik het niet zo duidelijk uitleggen. Ik ben al jaren bezig in de spirituele wereld, ik ben al jaren bezig in de "normale"wereld , als ik me goed uitdruk en bij beide heb ik mijn vraagtekens. Kan ik mijn draai niet vinden. Ik volg boeddha en ik volg Jezus en probeer balans erin te krijgen wat IK dan denk voel of vind. Ik doe aan tarot lenormand foto reading etc. etc. etc. en ik kan er niets mee. Ja krijg mijn complimenten, maar het bevredigd mij niet. Ik hou van kunst, ik ben creatief. Ik hou van kinderen, alles is aanwezig. Maar nog steeds geen bevrediging. Ik weet meer dan gemiddelde mensen. Over van alles en nog wat. Als ik een onderwerp tegen kom, weet ik binnen korte dingen erover. Maar het bevredigd mij allemaal niet. Het zijn geen antwoorden op MIJN levensvragen.

kennis en scholing het zit er niet in, en ik heb er ook helemaal geen zin in. ben begonnen met een cursus webdesign. Maar geen zin in dit alles.

ja enigszins houdt de keizer mij tegen. En dat is voor  mij de maatschappij. Ik voel me vastzitten. Niet mogen zijn wie ik ben. Maar aan de andere kant ik houd mezelf ook tegen,door niet te weten wie ik ben. ik heb dat in mijn hele leven wel onderzocht, maar nooit een conclusie kunnen trekken. Zoveel dingen zijn me opgelegd geweest. Conditionering. We hebben er allemaal last van. We worden mooi geboren, en als we een jaar of 4 zijn, gaan we naar school om te leren om stil gaan te zitten, en de juf voor jouw te laten denken. Nu heb geen kleuterjuf meer, maar kan ik  nog denken? Of denk ik juist te veel.

ik heb talenten genoeg ,dat weet ik. Maar ik kan ze niet leiden. Natuurlijk kan ik thuis blijven, maar dan krijg ik wel een sociale dienst achter me aan. En het pingpongen thuis ben ik ook wel beu. En vrijwilligerswerk is enorm beperkt.

Ik zou volkomen van mijn vrije tijd kunnen genieten, als er een bassis inkomen was. Maar dat is er niet, en dat gaat er voorlopig niet komen. Nu voel ik me rot, want ik zit wekelijk op werkbureau om iets te doen. En aan te horen dat ik toch meer mijn best moet doen.

nogmaals dank je wel voor je mooie duiding.

En voor jouw en Lena complimenten voor de 1e keer.

liefs
Damaris.

Kiki

Ja lastig.. sociale dienst is niet bepaald een pretje. Ook erg afhankelijk van de persoon die aan je toegewezen wordt. Ik heb besloten om een studie te volgen zodat ik er uit kon.

Zou pentakels 2 ook voor parttime werk kunnen staan? Als in pentakels 6 voor het verkrijgen van financiele hulp zie en van hen afhankelijk zijn, waarbij pentakels 2 staat voor inkomen uit 2 richtingen. Dus een deel van jezelf en een deel aanvulling. Gesprekken over geld.. wie weet ;)

Veel succes in ieder geval!

Damaris

wie weet, we wachten wel af. dank je wel voor je reactie.

liefs
Damaris

Damaris

maanden verder, en hoe is het mijn keltisch kruis. Wat is eruit gekomen? ondertussen heb ik 2 banen hoe zullen we het noemen GEPROBEERD. Allebei mijn ontslag gekregen, die ik zelf in de hand heb gewerkt.  :P Tja de 1e was callcenter werk, en ik vind het vreeeeeeseleijk aan de telefoon. Hoewel ik alleen de opleiding heb gedaan, wat ik wel weer leuk vond. Dus de page klopt wel. gekruist met de hoge priester, is het praten. waar ruste het op de keizer. Macht en dat klopt ook wel. Ik laat me moeilijk overheersen en bij de callcenter moet je toch ondergeschikt zijn (althans dat werd van me verwacht) dan de 3 pentakels kaarten,pentakel 6/ridder pentakel en pentakel 2.

Citaat van: Damaris op augustus 20, 2017, 08:49:09 AM
pentakel 6, wat is er in het verleden, het uitdelen van de pentakel naar de bedelaars. Bij mij dan de vraag wie is de geven, en wie is de bedelaar. in de top ridder pentakel. de ridder die wil werken, maar toch mooi stil staat met zijn paard. de akker lijken bewerkt, maar toch het is kaal. de nabije toekomst pentakels 2. de pias die speelt met de pentakels, ze zijn beschermt, ze kunnen niet vallen.

liefs
Damaris.

de pentakels zijn inderdaad niet gevallen, want in beide gevallen zou ik er niet veel op verdienen. ik heb inderdaad gejonased met de pentakles. en de akkers waren bewerkt maar toch ben ik niet van mijn paard afgekomen om te zaaien. ik zat goed op de rug van het paard. tenslotte ben ik een ridder een geen boer.  :-\

we gaan verder bekers 7 geen heldere kijk, misschien heb ik wel een heldere kijk op wat ik niet wil. Maar neem ik banen aan waarvan ik eigenlijk tevoren ga weten dit wordt het niet. Mezelf voor de gek houden, en daardoor ook de ander. Maar allebei waren vagen banen, waarbij mensen ook niet helder waren naar mij. Moeilijk om uit te leggen. maar dat is de bekers 7 kaart natuurlijk ook. Vaag allemaal vaag en niets helder.

wat andere zagen staven 6. Mijn triomf, misschien. Hoewel ik het zelf misschien niet zo ervaar. \en ik heb ook niet het gevoel dat ik gewonnen heb, of leiding gegeven. ik heb de beide bedrijven wel iets duidelijk gemaakt, maar of het ook over gekomen is, dat weet ik niet.

wat hielp mee of tegen de magier. hocus pocus...... dat gevoel heb ik iedere keer wel gehad. Samen met de bekers 7 kaart moest ik toch proberen beelden scherp te krijgen.

en uiteindelijk ben bij beide zelf vertrokken. Wel het ontslag op een bepaalde manier uitgelokt, omdat ik zelf geen ontslag mag nemen. Maar het initiatief lag bij mij.

Mooie ervaringen geweest, ik heb een hele hoop geleerd in deze korte tijd. ik kan het niet uitleggen, omdat het zoveel is. Maar toch wou ik dit met jullie delen.

Damaris

Lena

Lieve Damaris

Dank om dit te delen , ben toch altijd benieuwd hoe het verder gaat met het hele verhaal .
Ik wens jou enkel mooie/ goede dingen .
Succes en dikke knuf .
Lena

Damaris

Lieve Lena

Dank je wel voor je mooie woorden.

LIefs

Damaris

Minoushka

Hoi Damaris,

Ik kan je met de Tarot (nog) niet echt helpen, maar als je wil wil ik best eens naar je horoscoop kijken.

Ik kan nooit garanderen dat ik iets zie, bij sommige mensen zie en voel ik veel, bij andere krijg ik weinig of niks.

Laat maar weten als je dat leuk vindt.

Liefs M

Damaris

lieve Minoushka

Leuk dat je voor me wilt kijken. Ik weet alleen niet exact hoe laat ik geboren ben, maar ergens rond de 13.00 uur. mijn geboortedatum is 27 september 1966 in Oss.

Liefs

Damaris

libram

hallo Damaris,

ook ik heb even je horroscoop getrokken.
met de door jou verstrekte gegevens ben je een weegschaal met maan in vissen en ascendant boogschutter.

Indien je de juiste geboortetijd wil weten, kun je dit vinden op je geboorte uittreksel van de gemeente. (minuten verschil kunnen voor de duiding veel uit maken.)

verder zou ik je willen vragen wat is je concrete vraag?

liefs,

libram

Minoushka

Hoi Damaris,

Jamlmer dat je je exacte geboorte tijd niet kent, dat maakt het lastiger om dingen te kunnen zien, omdat je geen huizenverdeling kent en de ascendant niet zeker weet.

Je kunt inderdaad bij de gemeente waar je geboren bent een geboorte uitreksel opvragen, daar wordt de juiste tijd wel vermeld.

Ik heb al even snel gekeken, heb vandaag niet zoveel tijd verder. Wat me opvalt is dat je dit jaar veel 'vervelende' saturnus transits hebt gehad. Die zijn vaak moeilijk, remmend. Die willen dat je hard werkt aan jezelf. Saturnus is ook aarde en de authorteit die je dwarsligt denk ik.

Ik zal later als ik wat meer tijd heb uitgebreid kijken! Mocht je in staat zijn je geboortetijd te achterhalen... :-)

Liefs M