Persoonlijke ontwikkeling en meer....wie wil me helpen?

Gestart door Bergje, augustus 05, 2017, 13:39:45 PM

Bergje

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Zoveel interessante info hier te vinden! Ik heb nog een lange weg te gaan zie ik wel. :)

Zou iemand een tarotlegging willen doen (heb zelf alleen (een beetje) ervaring met Lenormand) alstublieft?

Ik heb eigenlijk 2 vragen. De eerste gaat over mijn persoonlijke ontwikkeling. Momenteel ben ik vastgelopen  (ik heb  veel moeite mezelf te ontplooien) en ik vraag me af wat de toekomst zal brengen op dat gebied?

De tweede vraag heeft ook te maken met toekomst en ontwikkeling maar dan op een ander gebied. Ik zou graag willen weten of ik ooit een kindje mag verwachten (de tijd begint te dringen en ik heb ook wat gezondheidsproblemen)?

Hopelijk wil iemand me helpen? In elk geval alvast hartelijk bedankt voor de moeite! :-*

Groetjes,
Bergje

Geert

Hoi Bergje,

Ik stel eerst maar eens voor om je naam te veranderen in Berg.
Voel je groot en sterk en neem jouw ruimte in. Berg!
Wat de toekomst betreft, die kan niemand voor je voorspellen.

Drie kaarten: Staven zeven, Bekers negen, Pentakels drie.

Deze drie kaarten samen vertellen mij  dat je altijd opnieuw kunt beginnen.
Ook als je vastgelopen bent.
Misschien ben je wel vastgelopen omdat je iets doet dat niet zo goed bij je past.
Draai je om en bekijk eens wat je allemaal al hebt bereikt in je leven.
Dat is meer dan je denkt.
Blijf niet hangen in het gevecht met jezelf maar ga op zoek naar je passie.

Voor die passie trek ik kaart 19. De Zon. Dat is een mooie.
Ik stel voor om het te zoeken in creatieve beroepen/opleidingen.

Mocht ik meer ingevingen krijgen dan meld ik me weer.

Geert.

Bergje

Hartelijk bedankt Geert!
Je hebt gelijk en ik ben ook al bezig met het zoeken naar mijn passie. Heb deze echter nog niet gevonden. Ruimte innemen is ook iets waarmee ik aan de slag ga. Weten dat ik altijd opnieuw kan beginnen is een mooi inzicht natuurlijk!
Valt er verder niks te zien mbt eventuele gezinsuitbreiding in de toekomst?

Groetjes,
Berg ;)

Geert

Hoi Berg,

Een springende kaart: Bekers negen, die kan nog niet duiden. Misschien zie je zelf hier iets in.
(Een springende kaart is een kaart die zich opdringt en tijdens het schudden op de grond valt).

Ik kan niet voorspellen of je gezinsuitbreiding krijgt. Ik denk dat niemand dat kan.
Ik kan wel kijken wat je zelf kan doen om je kans te vergroten.
De toekomst, die maak je zelf. Je zult actief moeten werken aan je eigen toekomst.

De andere drie kaarten: Staven Negen, XII De Gehangene, Staven Koningin.
Neem je makkelijk een slachtofferrol aan en ga je dan zitten afwachten?
Terwijl je de kracht en de schoonheid van een koningin hebt.

Ik leg er een kaart bij en dat is Bekers Acht.
Meteen wordt mij duidelijk dat je in een situatie zit waar je niet in thuishoort.
Wil je ergens van weg, wil je iets achterlaten?

Gezondheidsproblemen. Hoofdpijn? migraine? schildklier? Auto-immune?
Los van de kaarten zie ik iets dat betrekking heeft op je voeding.

Staven Drie leg ik bij het voorafgaande.
Dat met die voeding en auto-immune blijft sterk binnenkomen.
Het is denk ik iets dat je moet verkennen.
Of het nu te maken heeft met passie of kinderwens, weet ik niet.
Het zou beide kunnen zijn.

Tot zover weer even.

Groetjes,
Geert.

Bergje

Hoi Geert,

Ik ben verbijsterd. Heb je dit allemaal uit de tarotkaarten gehaald? Hoe dan? :o Of heb je mijn computer gehackt of zo? ;D

Ik weet namelijk sinds een tijdje dat ik de ziekte van Hashimoto heb. Inderdaad, een autoimuunziekte aan de schildklier....

Voeding. Daar heb ik een haat-liefde verhouding mee. Maar het is ook een interesse van me (wellicht daardoor). Dit heeft  te maken met mijn gezondheid (en kinderwens) en heb daardoor ook interesse in de heilzame werking van voeding. In zoverre dat ik me in heb geschreven voor een cursus mbt voeding en gewicht. (Echter schiet dat nog niet echt op, maar denk nu dat ik het toch wat actiever op moet pakken...).

Mbt tot je vraag: Ik heb inderdaad een afwachtend karakter. Dit heeft te maken met onzekerheid/negatief zelfbeeld en het feit dat ik vroeger als kind eigenlijk nooit echt heb leren doorzetten (hoop niet dat het heel verschrikkelijk klinkt, maar alles ging vroeger eigenlijk  'vanzelf'). Best makkelijk een slachtofferrol aannemen doe ik dan inderdaad wel ben ik bang.

Een situatie waarin ik niet thuis hoor; dit  heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik vastgelopen ben, zowel privé als op werkgebied. Dit is geen wenselijke situatie en ik wil dit dan ook graag achter me laten (al weet ik niet hoe en of dat gaat lukken).

Heel erg bedankt, Geert, ik vind het heel bijzonder!

Geert

Dingen doen in je leven met tegenzin is nooit goed. Dat is iets anders dan wilskracht en je er goed bij voelen en resultaat boeken. Als je echt tegenzin voelt dan kun je beter jouw oplossingen ergens anders gaan zoeken. Het begint allemaal met het zetten van haalbare doelen. Realistische doelen. Ik denk dat afvallen geen doel kan zijn. Kiezen voor een gezonde leefstijl kan dat wel zijn. Als bijwerking bij een gezonde leefstijl verlies je gewicht. Dat is dan mooi meegenomen. Een gezonde leefstijl is dat, wat bij jou past. En dat vind je alleen door zelfonderzoek. Een beetje hulp daarbij is altijd welkom. Bijvoorbeeld via Youtube. Daar staan massa's video's van mensen die hun Hashimoto hebben overwonnen door een dieet. Ik heb er een paar bekeken en zie dat de meesten hun koolhydraten, gluten en melkproducten, drastisch hebben verminderd. Wat me ook opvalt is dat ze hun omega 6 vetzuren uit het dieet hebben geschrapt.

Maar het is jouw zoektocht. Begin aan die reis, je zult er geen spijt van krijgen.

Wat zou dat jou kunnen brengen: Ik trek voor jou de volgende kaarten:
Staven Drie, Pentakels Twee, Pentakels Schildknaap.

Hier word ik blij van.

Verken de wereld, zoek dat wat bij jou past.
Neem niet alles aan voor waarheid, maar wik en weeg en pas het aan, zodat het voor jou kan gaan werken. En als je dan alles onderzocht hebt, dan neem je een besluit, je gaat kansen zien en die neem je aan. In het begin nog heel onzeker maar gaande de weg wordt je steeds sterker.

Wat voor jou belangrijk is, is te weten dat een keuze voor jezelf, een keuze vóór is. Dat is geen keuze tegen een ander. Als je voor jezelf kiest dan kies je ervoor om jezelf aan de ander te laten zien zoals je echt bent.

Je bent een mooi en liefdevol mens, vergeet dat niet.

Groeten,
Geert.

Bergje

Echt heel erg bedankt Geert! Hier heb ik echt wat aan. Hopelijk ga je nog veel meer mensen zo op weg helpen. :)

Lena

Hallo

Mag ik even reageren , ik heb enkel groot respect voor deze mooie uitleg .
Liefs.

Lena