Hoefijzer legging

Gestart door MarMar, juni 30, 2017, 22:23:33 PM

MarMar

Ik heb me al een tijdje verdiept in de tarot en nu zelf ook kaarten aangeschaft.

Nu heb ik voor mezelf een legging gedaan in de vorm van een hoefijzer.
Ik zou graag willen dat iemand deze legging voor me kan uitleggen.
1. de duivel
2. de ster
3. bekers 7
4. het oordeel
5. de wereld
6. staven aas
7. gematigdheid

Wat kan ik hieruit opmaken?

MarMar

Ik heb er niet bijgezegd waarvoor ik deze legging heb gedaan. Het gaat om een relatie.  ;)

Damaris

hallo Marmar ;D

het verleden de duivel. Moeilijkheden gehad in vorige relatie, een donkere tijd maar uiteindelijk kunnen ontsnappen.
Het heden de ster. De kaart van de lichtpunten, tenslotte ligt het verleden achter je. Een gevoel van opluchting, en je weer durven kwetsbaar op te stellen.
Maar pas op. De nabije toekomst bekers 7, de kaart van de illusie. Loop niet teveel met je hoofd in de wolken, want de kans is dat je (weer) bedrogen voelt uitkomen. Niet dat je bedrogen gaat worden, maar je moet alles wel in balans blijven zien, en met de bekers 7 kaart is dit een probleem. Vooral is deze kaart samenwerkt met de kaart van de hoop (ster).
Overkoepelende kaart. Oordeel hier draait het om. Bevrijding en dat is je gelukt. Je hebt je bevrijdt van de duivel, en je bent klaar voor de volgende fase.
Je kunt de wereld aan. Kaart nummer 5, maar zorg er wel voor dat de krans van bescherming om je heen is. Kwetsbaar zijn is een mooie eigenschap, maar alleen als er “te” voor staat is er kans op verwonding. Niet dat ik ervan uit gaat dat je relatie een poging gaat doen je te kwetsen, maar je bent kwetsbaar (je komt vanuit de duivel), en kunnen kleine dingen harder aankomen als bedoeld (beker 7 kaart) speelt daar ook een rol in.
Advies, staven aas een nieuw begin in vuur. Prachtige kaart, ik houd van deze kaart. Passie, hartstocht ligt in de lijn van deze kaart. En daar mag je van genieten.
Maar in balans, Matigheid. Dat zal het resultaat zijn. Vuur is prachtig, maar houdt het in balans. Zet naast de hand met de staven een emmertje water, zodat niets uit de hand kan lopen. Af en toe voor jezelf nagaan of alles goed en prettig aan blijft voelen, en dat er geen grenzen overschreden worden.

liefs
Damaris