Bekers Koning

Gestart door Ricca, augustus 30, 2004, 20:56:53 PM

Developerone

Wow...
Ik ben op dit forum gekomen omdat ik jouw uitleg altijd erg waardeer Ricca, daar is niets aan veranderd ook maar het lijkt of jij zelf niet zo enthousiast bent over de Bekers Koning als ik of Rama :)

Volgens mij omschrijf ik en ook Rama op de meest positieve en abstracte manier deze kaart.
Met abstract bedoel ik vooral niet in een legging dan.

Ik snap je helemaal met jouw uitleg over de kaart maar haal daar vooral meer persoonlijke dingen uit die ook zeker voor een hoop mensen gelden en misschien ook soms als de kaart omgekeert valt b.v. met de grijze lucht enzo ook.
Maar ik denk dat deze kaart misschien wel zo mannelijk is dat hij mij als kerel echt aanspreekt haha (misschien Rama ook wel?)
En volgens mij ben jij een dame Ricca :D

De Kryon channeling vindt ik erg interessant en veel mensen die al op de kern-kennis van de kelten of katharen zijn gestuit zullen dit erg aanvullend vinden.
Maar het gaat veel dieper.
Het gaat over die wond van de westerse geest die veel mensen herkennen, aanvoelen of mee worstelen.
Ik zie om me heen steeds meer dat deze wond geheeld wordt...
Dan is de meest positieve uiting van deze kaart op zijn plaats voor de mannelijk lichtwerkers die steeds meer verschijnen zeg maar, maar wel in het laatste stuk ' kali tijdperk'of disconnectie met spirit/god wat ook naast die channeling staat:

Planet Earth has been through a special experience is the last few thousand years: - the separation from God. Kryon is here to take you on the journey home, and to connect you with your inner divinity, for you are all magical beings of this universe, magnificent beyond your comprehension.

Dat zou voor mij die grijze lucht zijn o.a. (de kaarten zijn natuurlijk in deze periode gemaakt ook)

Ik hoor meteen ook weer Vinnie Paz, een echte fisher king volgens mij :)

'I who have grown into a being,sitting atop a throne,
have known, for many years that ill return to rust,
i find a reason for another breath,
before my return to dust,
i become one with science, mathematics and the rising of the sun,
im numb, to all off those who blinded, cannot see,
the chastiser of the enemy,
percepcion requires duality,
inspect your soul,
the color of coal,
inside the body...../
The world has become an aquarium full of gaping fish with murderous smiles,
I on the other hand stand on the outside, looking in, writing down murderous files.

Dit komt allemaal uit I who have nothing/ van jedi mind tricks uit 1997,
Vinnie zei over het album pas: terug kijkend hadden we de mensen niet zo bang moeten maken :)
Ik ga niemand hier verders meer mee lastig vallen nu haha maar mijn punt is mij spreekt dat aan, en deze man wist toen al precies waar hij over sprak.
Ik werd ook weer zo blij dat de troubadours genoemd werden ik ga gewoon los :)

Maar dit is hartstikke mannelijke energie zoals zelfs de Spirit Science serie is die ik onlangs hier ook gedeeld heb ben ik achter gekomen :S
Gellukkig heb vrouwelijke hulp gevonden :) en ben blij dat ook te kunnen delen met jullie.
Eerst ff terug naar de Bekers Koning, en waar dit allemaal op neerkomt zeg maar haha.

Minder abstract:
Ik zou de kaart ook echt kunnen omschrijven dan als een oproep om te schaduw-werken, dat wil zeggen echt naar oorzaken van angsten en taboes in jezelf te gaan zoeken, uit te wroeten en laten oplossen in licht zeg maar.
Uiteraard vanuit je hart :)
Als je deze plekken weet te vinden en op te lossen ga je stralen als de ster die iedereen in potentie is (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor resultaten in de toekomst lol)

Maar behalve dat dit echt moeilijke stof is omdat mensen meesterlijk goed zichzelf voor de gek  kunnen houden, kom je behalve persoonlijke issues ook zoiets als deze westerse geest wond tegen inderdaad.
Misschien dat de kaart hier in sommige gevallen rechtstreeks op doelt bij een legging voor iemand?

Dit wordt zonder twijfel beter overgebracht door mijn vrouwelijk assistent die ik al ter sprake bracht:
Miss Teal :)
Speciaal voor de dames:

http://thespiritscience.net/spirit/2012/02/11/is-there-a-difference-between-positive-thinking-and-glossing-over-negative-thoughts/

Ze gaat dieper hierop in in de aflevering shadow working.
Teal is de drijvende kracht achter de Spirit Science aflevering over kristallen zo ben ik filmpjes van haar gaan kijken.
Ik merk dat zij veel rustiger is en dat voor de meeste dames veel prettiger is :D

Ik moet eerlijk zeggen; ik kijk misschien wat abstracter naar de kaarten omdat ik er weinig mee doe voor anderen, vergeleken met de rest hier op het forum denk ik...
Maar met veel respect voor iedereen hier en de meningen vaak vanuit veel minder abstracte hoek dat ik er niet eens op zou kunnen reageren.
Ik heb alleen ook veel op een andere manier zelf 'gespiegeld' met de kaarten.
En zo een groot respect geleerd voor de tarot zelf.

Een van mijn meest leervolle ervaringen is tijdens een paddo trip..
Ik hoop alleen dat ik hierover kan schrijven :S
Voor alle duidelijkheid ik moedig niemand aan drugs te nemen...
Ik zie alleen een groot verschil tussen bepaalde natuurlijke sacrementen en de vele recreatieve gebruikte rommel.
Dan heb ik het met name over bepaalde cactus, ayahuasca en bepaalde paddestoelen.
Vooral deze laatste paddestoelen waren nog wel bekend in de korte keltisch-christelijke periode waarover gesproken wordt door Krylon ook.
Toen de groene man nog onder de kerkbank uitgesneden te voelen was :P
Het was voor de druiden wat de cacti voor de medicijnman van de indiaan was en de ayahuasca voor de sjamaan in de regenwouden....
En deze neem je niet zomaar voor de lol, maar met de juiste intentie genomen zijn ze uitermate geschikt voor heftig schaduw-werk :D
Nu heb ik dat jaren niet meer gedaan, maar de laatste keer met een vriend die deze dingen ook wel serieus neemt, een dag uitgetrokken en een magisch theetje gezet om zo te zeggen...
Nu wil het dat ik toen echt een tijd naar de Bekers Koning heb zitten kijken/verbinden, en daar kwam ik toen al op het gevoel dat het een verwijzing was naar de heilige kelk (menselijk lichaam) en deze paddestoelen.
Er is naar mijn bescheiden mening nog zo een verwijzing in de hermes tabletten:

http://en.wikipedia.org/wiki/Emerald_Tablet

Het is volgens mij een krachtig instrument maar niet nodig voor alle duidelijkheid, alle kracht zit al in je hart :)
Nou ik hoop dat ik dat allemaal nog zie staan :) is voor mij gewoon een heel sterke ervaring met de kaart ook vandaar.

Het mooie vindt ik vooral die oproep die ik voel vanuit de kaart en al deze nieuwe mensen die gratis deze informatie delen om op zoek te gaan in jezelf, versus naar gedragsregels luisteren (oude kerkidee) en je komt wel in de hemel verhaal..
Begrijp me goed, google ff door en je vindt cursussen van honderden euro's om je te 'helpen' in een weekendje lol.

Maar dat is natuurlijk allemaal niet nodig, diep in je hart is zoveel te ontdekken mensen :)

Ik hoop dat ik hiermee mijn visie (en hoe ik daarop kom) op de kaart ook wat duidelijker heb kunnen maken voor iedereen :)

Iedereen veel liefde en kracht gewenst,

Developer

P.S.

Nog twee schitterende fisher kings naar mijn mening ( ja sorry ouwe troubadour houdt van muziek hoor :) )

http://www.youtube.com/watch?v=XVP-Uw0pzGc&feature=relmfu

Hier zie je gezonde kritische blikken voordat deze blanke albino de voornamelijk zwarte kerk op stelten zet met zijn liedje haha (hoge golven/grijze lucht?)
Ik zou zeggen blijf altijd kritisch.

En wie deze fisher king niet kent:

http://www.youtube.com/watch?v=TXmLjbTBcdU&feature=fvwrel

Tja.. Otis he kippenvel krijg ik ervan

Namaste

heleen

hallo allemaal.

citaat Ricca 30 augustus 2004

De mantel lijkt me goudgroen en die kleur komt terug in het water. Maar wat betekent die kleur? En wie heeft een verklaring voor de vreemd gespikkelde schoenen van de koning?

- Goud oxideert niet. Heb je groene of zwarte aanslag op je gouden sieraad? Vaak kun je er dan vanuit gaan dat het hier om nepgoud gaat. Je kunt dit testen door je goud in een bakje water te leggen.

De koning zit op het water, vooral met zijn voeten. Misschien een oxidatie-proces?

Heleen.

heleen

Hallo Ramayogi.

Citaat van: Ramayogi op november 15, 2012, 13:00:23 PM
Water is het krachtigste element.

Natuurlijk is water een krachtig element, maar onderschat de andere elementen niet.Ik heb liever lucht in mijn longen dan water. En op een mooie zomeravond, vind ik het heel mooi om vuur in de korf te hebben. Ik weet natuurlijk niet welk effect water dan heeft, dat heb ik nooit uitgeprobeerd. En denk maar eens aan een koude winteravond, en je hebt een open haard met water? En aarde, denk maar eens aan je gazon, je gras staat toch echt in aarde. Planten hebben deze stoffen toch nodig. En voedsel dat we eten komt toch van onze aarde vandaan.
Maar inderdaad ook water is een krachtig element, maar niet krachtiger dan de andere 3 elementen.

Heleen.

Ricca

Verroest, Heleen! ;D Goud is een edelmetaal, maar koper kan wél roesten (en groen worden). Koper is het metaal van Venus... Een koperkleurige mantel, verbonden met Venus... Heel mooi.

Zelf dacht ik aan goudgeel of goudgroen als kleuren van licht, zoals je die in de aura ('mantel') of chakra's zou kunnen visualiseren. Reinigende kleuren. Geel is ook de kleur van de zonnevlecht (de wilskracht van de Koning), in dit geval gemengd met een tikkeltje groen van het hartchakra (mededogen en begrip). Zuurstof (nodig voor oxidatie) is trouwens als symbool ook verbonden met het hartchakra...

En lieve Developer, ik heb wel vaker gemerkt dat ik een beetje op de rem trap als Bekers Koning erg wordt opgehemeld. Niet vanwege het ophemelen (het is alleen maar mooi als je in staat bent iets moois in de kaart te zien, want dan zit dat mooie ook in jouzelf :) ) maar omdat dan sommige details van de kaart niet in het verhaal doorklinken. Als je echter in gedachten houdt dat de meest positieve beschrijving van de kaart niet in iedere legging hoeft te gelden, is daar natuurlijk niets mis mee.

Zelf vind ik Bekers Koning vooral intrigerend en hoop altijd dat het goed zal komen met hem en dat hij op een dag zal blijken te glimlachen... Maar jouw enthousiasme over de kaart werkt wel aanstekelijk hoor, want voor het eerst kan ik mij nu voorstellen dat hij af en toe best wel een duik wil nemen en stoeien met de dolfijn. :) Om daarna weer in vol ornaat op die troon te klimmen, dat dan weer wel... Maar ik merk dat er nog beweging zit in wat ik mij bij deze Koning kan voorstellen, dus misschien volgt er nog meer.

En Otis... aaahh! Dank daarvoor!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Developerone

Graag gedaan Ricca :)

Tja Sitting on the dock of the bay is natuurlijk metaforisch veeel beter voor bij de kaart hahaha
Maar de boodschap van tenderness is weer veel belangrijker gezien de hart massage die ik er van ervaar :)
Die Otis...

Namaste allemaal !

Developerone

Ricca

Citaat van: Riccamisschien volgt er nog meer

En ja hoor... ;D

De Duik van de Visserkoning
(een fantasie)

Zoals vrijwel alle dagen zit Bekers Koning tamelijk vreugdeloos en verveeld op zijn troon te dobberen in de zee. Watching the tide roll away... Als koning weet hij dat het zijn taak is om het beste in mensen naar boven te brengen, om liefde en mededogen te stimuleren, en er is niets wat hij liever zou doen, maar vandaag heeft hij weer eens het gevoel dat de middelen die hij hiervoor ter beschikking heeft, ontoereikend zijn. Wat moet hij met timmermansgereedschap in het Koninkrijk der Liefde? Op dagen als deze voelt hij zich hooguit een soort veredelde badmeester, maar zelfs het badmeestersfluitje aan het koordje om zijn nek, geeft geen geluid als hij erop blaast... Nee, het koning-zijn valt hem vandaag bijzonder zwaar. Hij denkt zelfs even aan aftreden.

Plotseling schrikt een luide plons hem op uit zijn gepeins. Het is de dolfijn die al dagen in de buurt zwemt en die hem nu met uitdagende capriolen lijkt uit te nodigen om in het water te komen. Geamuseerd kijkt de koning toe, maar zijn waardigheid belet hem om aan de uitnodiging gehoor te geven. Bovendien heeft hij wel iets anders aan zijn hoofd... De dolfijn geeft echter niet op, hij knikt met zijn kop en glimlacht en knipoogt en kwettert van jewelste, onweerstaanbaar, en ineens voelt de koning een sterk verlangen om de boel de boel te laten en het water in te gaan. Balancerend op zijn drijvende steen ontdoet hij zich van zijn mantel en gewaad, hangt de kledingstukken over de rugleuning van zijn troon en springt, in zijn hemd en mét kroon en schubbenschoenen, het water in. De dolfijn zwemt meteen naar hem toe, maar op het moment dat de koning zijn hand uitstrekt om hem aan te raken, duikt hij snel onder water en de koning volgt hem.

Tot zijn verbazing merkt de koning dat hij onder water gewoon kan ademen en helemaal in zijn element is. Had hij dit maar eerder geweten! Dan had hij niet dag in dag uit zo krampachtig op die troon hoeven blijven zitten... Terwijl hij naar de voorbijzwemmende visjes kijkt, hoort hij in de verte het geluid van walvissen, de achtergrondmuziek van de zee. Het is een vriendelijk, mysterieus geluid dat hem om onverklaarbare redenen diep ontroert.

Ineens voelt de koning dat de dolfijn zijn hand aanraakt met zijn rugvin. Hij haakt aan en wordt meteen op sleeptouw genomen voor een razendsnelle tocht door het water. Opgetogen als een kind laat de koning zich meevoeren en al snel gaat de tocht de diepte in en voert langs verdronken steden, gezonken schepen, onderwatervulkanen, piramides van kristal, zeemeerminnen en zelfs Neptunus in eigen persoon. :) De koning geniet met volle teugen en krijgt steeds meer het gevoel één te zijn met het water - alsof een geheimzinnige wijsheid door alle poriën zijn lichaam binnenstroomt. De aanblik van de dolfijn vervult hem met zoveel vreugde, dat hij geen andere wens meer heeft dan deze vreugde voor altijd vast te houden en uit te stralen naar de wereld en alle levende wezens.

Rustig brengt de dolfijn hem na enige tijd weer naar boven en daar blijft de koning nog even ronddrijven, genietend van de aanraking van het water. Uit een ooghoek ziet hij dat zijn kledingstukken van de troon zijn gewaaid en in de verte wegdrijven. De dolfijn heeft het ook gezien en zet meteen de achtervolging in. In no time heeft hij de kleren te pakken, sleept ze terug en zwiept ze met een grote, spetterende boog op de troon, waarna hij met een paar buigingen de dank van de koning in ontvangst neemt. De koning voelt zich overspoeld door liefde.

Dan komt er een golf aanrollen en opnieuw biedt de dolfijn de koning zijn rugvin aan. Vol vertrouwen pakt de koning de vin vast en geeft zich over aan wat er komen gaat. Deze keer gaat de reis niet de diepte in, maar blijven ze vlak onder het wateroppervlak, waar het licht nog speelt met het water en waar zich een opening blijkt te bevinden die deint in het water. Een soort sluis lijkt het wel. Zodra ze samen door de opening zijn gegaan, merkt de koning dat zijn waarneming verandert, alsof zijn bewustzijn wordt opgetild en zich over hogere sferen uitstrekt. Eerst ziet hij slechts schijnsels, verre beelden van kleuren en vormen, van pure schoonheid, langzaam ontsluierd. Als de laatst zichtbare sluiers verdwijnen, verschijnt het lieflijke licht van de Bron.

En uit deze hemelse bron...
wordt een kind geboren...
zijn nieuwe zelf...

Als herboren komt de koning weer boven water en beseft al snel dat zijn nieuwe zelf pas tot leven kon komen nadat hij serieus had overwogen het koningschap op te geven. Maar merkwaardig genoeg voelt hij zich nu juist méér toegewijd aan zijn taak - en ook beter toegerust, zij het op een andere manier dan voorheen. Hij weet nu dat alle leven liefde is, en daardoor één, en dat hij alleen maar hoeft te focussen op het goede in mensen om hen te helpen dat goede te bereiken. De timmermansgereedschappen waren slechts voor het onderhoud van de troon bedoeld, zijn werkelijke gereedschap is liefde.

Lachend kijkt hij naar de natte kledingstukken die over de troon hangen. Ze zullen wel krimpen en misschien niet meer passen, maar wat maakt het uit. Zijn kroon is hij ergens onder water ook al kwijtgeraakt, maar blootshoofds voelt hij zich helderder dan ooit. Zelfs de grijze lucht is opgeklaard... Hij heeft zijn eigen licht gevonden.

http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/BK_And.jpg
(de eerder al beloofde Ananda-kaart)

:) Ricca
From Ricca with Love

Developerone

Ramose

Een hele Lange tijd niet op het forum geweest, ben de laatste tijd weer bezig met de kaarten en las over de koning bekers,

De beker koning toch,
Hoe langer ik naar de kaart kijk des te meer bewondering ik krijg voor deze koning. Ik denk dat hij hier heel  bewust  zit ( is geplaatst ) De koning zit midden op de oceaan, de zee is woelig. De Koning weet heus dat hij wel eens natte spetters gaat krijgen, of ooit eens een nat pak zal krijgen.  Zijn toch al massief aandoende troon drijft op het  open water. De elementen, de zon, de wind en het gevaar door de golven te kapseizen zijn aanwezig. Met zijn voeten houdt hij zijn troon in evenwicht. Of beter gezet wiegt hij mee met de golven.  Zijn blauwe gewaad zegt mij dat hij emoties heeft en deze kan beheersen.  Hij luistert ernaar,  maar is zijn emoties niet. Hij zit niet, niet voor niks op een troon wat doet denken aan een oor.
Zo de vis bij de schildknaap nog uit de beker sprong, zo zwemt de vis nu in het water. Vissen is het dierenriemteken van de mens die kan luisteren en begrijpen zonder te oordelen.  De koning  weet dat hij zijn emotie niet is. Hij doorleeft deze zonder er een oordeel op te zetten.  Bij de schildknaap lijkt de vis dit nog toe te fluisteren.
Het is natuurlijk een vreemd gezicht zo’n koning met zijn troon op het water, je zou dan snel zeggen dat hij boven  zijn emoties staat. Hij heeft voor mijn gevoel een neutrale serieuze  blik,  en hij heeft zijn aandacht gevestigd op de horizon. Hij balanceert als een koordanseres maar dan op het water.  Hij lijkt voor de meeste van ons  zo emotieloos zo midden op de oceaan.  Maar hij  neemt grote risico’s want de oceaan is diep, en hij kan diep verdrinken in zijn emotie’s. 
Waar kijkt hij naar is er storm op komst, wat ooit heeft plaats gevonden, kan  vandaag ook gebeuren. Hij hoeft niet weg te zeilen, anders zat hij wel in het zeilschip rechts achter hem. Hij ondergaat het zonder oordeel . Maar lijkt toch wel gespannen, beheerst hij zijn element echt wel . ( beheersen want hij is niet). Door zo op open zee te zitten heeft hij wel minder aandacht voor de medemens en is wel eenzelvig, wat dat aan gaat is het ook wel een soort kluizenaar

Ramose

Nog even een aanvulling wat mij zo te binnen schiet is, water is een element wat voor mij staat als openheid, er is geen gaatje zo klein of water gaat er doorheen.  De koning zit op open zee  en hij maakt zich heel kwetsbaar, hij  zegt kom maar naar me toe, maakt niet uit wat je me te zeggen hebt. Wij mensen maken allemaal fouten ik ook, ik sta open voor al je kritieken.  De koning is nog wat onzeker en wat onwennig om deze houding het is misschien de eerste keer dat hij zich zo opstelt. Daarom zit hij zo strak en stijfjes op de troon.  Want je weet maar nooit welke golven er gaan komen. Maar hij wil er naar luisteren en heeft de intentie zich niet te verdedigen of te oordelen over

Developerone

Namaste Ramose :)

Ik ben toch, uit puur wetenschappelijk oogpunt natuurlijk; vanuit mijn gevoel moreel verplicht om je mede te mogen delen dat je bondige, magische omschrijving me kippenvel heeft gegeven :)
Zoals je ziet heb ik af en toe moeite me in te houden :D
Wie weet voegt de kippenvel data iets toe...

Voor wat het verder nog waard is hier een compleet onofficieel magische-schrijfkunst diploma :P

http://www.tarotismo.es/14158_el_tarot_de_los_bohemios.html

(Nu eenmalig inclusief volledig onverzorgde voetreis naar Egypte zonder accomodaties! )

Complimentje van mij met liefde Developer

heleen

Citaat van: Ramose op januari 24, 2013, 00:59:41 AM
ik sta open voor al je kritieken.

Waarom gaat de koning ervan uit dat er kritiek gaat komen? Als ik de woelige baren over zou springen, naar zijn troon, en ik zou mijzelf bij zijn voeten neervlijen, dan zou ik absoluut geen kritiek leveren. Hij is de koning, de hoogste kaart van de bekers. Ik zou eerder mij hart bij hem uitstorten, en mijn tranen de vrije loop laten gaan, hij is nu eenmaal de koning van de emotie's, waarom zou je op hem kritiek op hebben?
Heleen.

Ricca

Citaat van: heleen op januari 24, 2013, 12:23:56 PM
Hij is de koning, de hoogste kaart van de bekers.

In de vrouwelijke elementen (water en aarde) kun je je afvragen of de Koning werkelijk de hoogste hofkaart is... Er zijn ook decks waarin de Koningin in deze elementen als de hoogste kaart wordt beschouwd. En gelijkwaardigheid tussen Koning en Koningin spreekt me ook wel aan. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

heleen

Gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, daar ben ik voorstander van. In mijn leven veel kaartspelletjes gespeeld, waarbij de koning (behalve aas en joker) altijd tot hoogste kaart wordt beschouwd, dus mijn inziens is daardoor de koning hoger. Het is een hogere rang. Ook in het koningshuis wordt de rang van koning hoger gezien als de koningin. Maar het is inderdaad als je erover nadenkt wel rol bepalend. ::) Misschien tijd voor een nieuwe visie.

liefs
Heleen.

Ramose

Ja Ricca, de koning en koningin regeren samen, naast elkaar. Als Yin en Yang, ik denk dat ze dat altijd al hebben gedaan daar in het rijk van de kleine Arcana, maar zij wij onderdanen dat vergeten, of hebben dat niet willen zien
Verder wat ik bedoel met de koning zegt open te staan voor alle kritieken en daarmee bedoelt hij positief als negatief.  De koning weet maar al te goed dat gevoelens verslindend kunnen zijn.  De koning is spaarzaam  en neutraal met zijn reacties als iemand zich voor zijn voeten stort en zijn of haar hart uitlucht.  Is het alleen  maar zijn hart uitluchtten dan kan de koning daar ondersteunend  en begrip tonen. Hij beschouwt denk ik eerst de emoties van deze persoon, wat is er gaande en wat wordt er van hem gevraagd, en kan hij dit ook werkelijk geven. In het rijk van de kleine arcarna beheerst hij wel het element water, zijn  eigen emoties maar is hij ook meester in de andere elementen. Hij moet de midden weg zien te vinden,  en niet vervallen in extremen, van onderkoelt zijn  tot hysterisch. Daar hij weet waar de valkuilen liggen, kan hij ook een vinger op de zere plek leggen. Zijn het krokodillen tranen, tranen om aandacht, of zit iemand werkelijk in de put. Dat  aanraken dat kan wel of niet worden gewaardeerd.
Verder waarom worden er tegenwoordig zoveel hulpverleners ( man  of  vrouw) belaagd in hun werk. Bij een ongeluk kan er sprake zijn van veel emotie, je hebt twee schouders waar mensen kunnen uithuilen, maar  soms  red je geen levens mee.  Ook niet als je op dat moment mee gaat huilen of te veel gaat meeleven.  Nee je moet reageren (regeren) handelen en keuze s  maken je niet mee laten slepen door je emoties .  Dat wordt van koningen en Hulpverlener en sters verwacht. Als jij  je laaLaat je niet meeslepen door je eigen emoties, of die van andere als je dat doet dan  kan er  paniek uit breken.  Meester zijn van je eigen gevoelens maar ook rekening houden met alle mensen die er bij zijn betrokken. En bij de evaluatie, was het terecht dat je hardhandig werd weg getrokken om naar een kind te gaan wat onder het bloed zat. Was de angst van de vader terecht. Je sluit je er niet voor af je staat er voor open Je kan het allemaal begrijpen, maar je moet er wel mee om weten te gaan.
Op dat ogenschijnlijke koele en berekend handelen kunnen positieven en negatieve  kritieken op komen.  Daar zit je dan op je troon midden op een diepe open  zee van emoties.  Blijf in evenwicht Liefs  Ramose

Ramose

Ik werd wakker en dacht ja als de koning dan weer thuis komt,  dan moet al die spanning eraf, het moet weer gaan stromen anders gaat het vast zitten.  Hij moet zich zelf verleiden, maar de dolfijn helpt hem .....Spring er in.....    roept hij, ......    zwem met mij  en soms duiken we even de diepte in.   De dolfijn is zijn gids en kameraad. 
Maar zoals altijd valt het opstaan maar ook in het koude water springen niet altijd mee.  Even het water voelen voorzichtig met de voet.  Hij springt, en later blijkt dat het water niet zo koud als gedacht , of gaf het hem juist die oppepper,  die schrik die  hij even nodig had. Tijdens of na het zwemmen  is daar de bekers Aas, de beker overstroomt de Yods vallen eruit. die weer overstroomt, dat wordt hem dan aangeboden en hij hoeft het alleen maar te pakken.  2. Hij deelt zijn ervaringen met de dolfijn, 3. ze vieren dit,  4. hij krijgt een geschenk,  5. hij staat stil bij zijn verlies,  6. hij geeft ook weer wat terug aan zijn vroegere ervaringen,  7. hij evalueert en krijgt vele gedachtens,  8. hij moet afscheid nemen  9. en hij kijkt naar ze allemaal en laat ze los kijk ze vliegen weg  de hemel in de zoon schijnt de kinderen spelen,  10. kom zegt de dolfijn kom met me mee dan gaan we nog een stukje  verder , 11.  hij gaat op weg ,  12. aan de kust aan de  rustig branding de zon schijnt, de harde randjes zijn eraf en in alle rust kan hij zijn gevoelens beleven, wat is de beker mooi.  en dan uit het water gewoon weer even ......  alles weer opnieuw beleven blijf ik zitten of neem ik nog een duik.........

Liefs René