erg verward

Gestart door zonnegroet, mei 20, 2017, 17:02:20 PM

zonnegroet

Het is een hele tijd geleden dat ik nog eens kaartjes heb gelegd.
Gisteren voelde ik me behoorlijk down en vroeg ik de kaartjes om raad.
Sinds een 2 tal maand heb ik een relatie met een fijne, stabiele man.
Maar ik twijfel.. ben erg in de war.
Vind dat het een beetje te snel gaat.
Persoonlijk ben ik zeer bewegend van aard.
Hij zit in een routineus leven, fulltime job, halftijds papa.
Eigenlijk vind ik hem een beetje saai maar ergens besef ik dat hij ook kostbaar is.. dat ik misschien nooit meer zo'n uitgebalanceerd persoon zal tegenkomen.
Ook bots ik op oude wonden, zie ik terugkerende patronen in mijn gedrag.
Ben bang dat ik een verkeerde beslissing zal nemen.

Ik deed een legging voor mezelf.. met de vraag wat er speelt bij mezelf

de weg - de doodskist - de toren

en hetzelfde deed ik voor hem..

het anker - de toren - de vogels

kunnen jullie me helpen met duiden aub ?
de weg staat voor een keuze die ik dien te maken, de doodskist het einde van iets, de toren eenzaamheid ?

liefs ! <3

zonnetje70

Hallo Zonnegroet!
Ik ben hier geen ster in hoor, maar wat ik denk is voor jou: de weg die je continueerd is doodlopend en zal je eenzaam maken. Voor hem: (gezien hij zo routineus is) hij zit vast in de eenzaamheid van de relatie en zal verdriet hebben als deze eindigt. Misschien heb je er iets aan.
Groet, zonnetje

zonnegroet

Dag Zonnetje,

Dank je voor je duiding.
Zo voel ik het misschien ja..
maar of ik daar zeker van ben weet ik niet..
ben er niet uit of het mijn bindingsangst is die een stok in de wielen wil steken of dat deze relatie mij op termijn meer leed dan lust zal geven.

Liefs ! x

zonnetje70

Hoi Zonnegroet,
Ik heb verlatingsangst en loop altijd tegen partners met bindingsangst asn en vindt het 'toevallig' dat je dat zegt. Ik heb zelf net een boekje gelezen omdat ik in de paniek schiet de andere kant op.
De toren duidt ook voor opgesloten zitten, geblokkeerd zijn.
En angst is een blokkade, iemand met bindingsangst trekt iemand met verlatingsangst aan en vv dus. Ik worstel met potentiele bindingsangst partner momenteel en krijg ook geen duidelijkheid.
Sterkte!

zonnegroet

Ondertussen zijn we nog steeds samen.. of wat voor samen kan doorgaan.
Was 2 weken op werkreis naar het buitenland en ik dacht dat ik daar wat verheldering zou krijgen..
Bij thuiskomst was ik blij hem terug te zien maar de verveling sloeg snel terug toe..
Nu mijd ik hem vooral merk ik.. hij werkt me op de zenuwen..
Nochtans hebben we dezelfde interesses maar ben ik vrijer in mijn zijn.. Ik ben niet gebonden.. hij wel, aan zijn job, aan zijn dochter..
Heb het gevoel dat ik hem pijn doe..
we kunnen openlijk praten wat goed is..
Maar ik voel dat de onweersbui er hangt, ben erg prikkelbaar, onzeker ook, omwille van de bindingsangst waar ik mee kamp.
Nog steeds vraag ik me af of ik mezelf niet blokkeer..
of ik het nt durf toelaten.. ik focus me meer op het negatieve dan het positieve.
We hebben beslist ook erg mooie momenten, maar in die momenten is hij te aanhankelijk wat mij betreft en duw ik hem weg..
Dit kan niet blijven doorgaan want ik doe hem pijn..

Even de kaarten om raad gevraagd net:

Wolken .  Zon .  Vissen

De Wolken is een persoonskaart, een kaart die hem beschrijft: een voorzichtige en praktisch ingestelde man. Een serieuze man die z'n verantwoordelijkheid niet zal ontlopen.

De andere kaarten voorspellen goeds, maar goeds in de zin van doorbijten of loslaten ?

Loslaten en de hemel trekt terug open ?
Of loslaten en terug iemand tegen komen waar ik hetzelfde bij ervaar ? Immer die drang naar vrijheid.. wat inherent is aan een mens denk ik dan.

Fresia

zonnegroet

Ik deed een legging voor mezelf.. met de vraag wat er speelt bij mezelf

de weg - de doodskist - de toren

doodlopend spoor...eigenlijk weet jij best wat de uitkomst kan/zal zijn maar bang om ermee naar buiten te komen? Ben je eerder bang voor de eenzaamheid?

en hetzelfde deed ik voor hem..

het anker - de toren - de vogels

Hij zoekt iemand stabiel waarmee hij een leven kan opbouwen. Hij sluit zich af voor bepaalde gevoelens? Ik denk er ook bij hem wat onzekerheid en angst afspeelt. Maar ook hier afsluiten van die gevoelens dan erover te praten

Zit eens samen zou ik zeggen indien ik ergens met de lezing juist zit en in de plaats van de kaartjes speel openkaart wat er ook van afloop hier uit komt jullie hebben op zijn minst jullie hart gelucht en wie weet zaten jullie met diezelfde gedachten en kan het ofwel erna veel beter gaan of ....