legging voor kleintje

Gestart door Damaris, mei 07, 2017, 14:36:33 PM

Damaris

Dag kleintje.

Sorry dat ik je zolang heb laten wachten, maar hierbij mijn duiding. Ik vind het een moeilijke legging, en heb het idee mijn vinger niet te kunnen leggen op de echte pijn. Een chaos gevoel, geheimen, en dan niet de relatie op je werk, maar iets dieper.

Relatie legging tussen jouw en ik heb hem “je minnaar” genoemd.

De situatie: koningin zwaarden
Jouw inzicht: kelken aas
Emotie: munten 10
Gedrag: koningin bekers
Zijn inzicht: bekers 3
Zijn emotie: koningin pentakels
Zijn gedrag: koning kelken.

Koningin zwaarden, als situatie. Daar begint al de moeilijkheid. Bij een romantische relatie nodig je deze vrouw niet uit. De koningin van het verstand, de koele dame. Ik verbind haar graag met gerechtigheid. Geen hartstochtelijke kaart, ook geen ruziënde kaart, geen triomf. Nee een uitnodigend gebaar vanuit het luchtkasteel. Bezinning las ik in een boek. En daar kon ik het wel mee vinden.

Want als ik kijk naar jouw inzicht, kelken aas, en naar zijn inzichten bekers 3, lopen de bekers over. Triomf, gevoel van geluk, verliefdheid, aan beide zijde. Maar bekers 3 heeft ook een andere kant, jaloezie en daardoor ruzies kunnen eruit voortvloeien. 3 godinnen bezegelen op deze kaart hun geluk. De bekers worden geheven. Maar 3 vrouwen bij elkaar geeft ook haat en nijd. Op dit moment spreken we natuurlijk nog maar van 2 vrouwen, maar als het geheim uitkomt verdubbeld de woede van 1 vrouw, dat is zeker.

De emotie voor jullie beide een pentakelkaart. De koningin van de pentakels staat voor mij voor moederlijk. Koesteren, lief hebben. De vrouwelijke kant van hem, maar hij heeft ook een gezin, waarvan hij houdt. En aan jouw kant ligt de gezinskaart zien. Munten 10 staat voor mij voor het gezin.  Een oude wijze man kijkt naar een jong stel met een klein kind, die aan de staart van een hond trekt, of kan trekken. De ervaring leert dat als de hond schrikt het kind gebeten kan worden. Pentakels zijn aarde kaarten. Geld bezitting vallen hieronder. Hoeveel risico durf je te nemen? En dat geldt voor jullie beide. En ik denk dat de koningin zwaarden daarom de situatie kaart is .

En beide zijn jullie de koning en koningin van de bekers. Een perfect stel. Mooier kan het niet worden. Alleen liggen jullie in mijn relatielegging met de ruggen naar elkaar, en kunnen jullie elkaar niet aankijken. Hij drijft de ene kant op. Jij zit met je beker (aas) op het strand.

De vraag is of het iets gaat worden, of jij zijn speeltje bent. Misschien, maar hij is verliefd  op je, of hij dat nu wil of niet. Kan hij zijn drang onder controle houden? Ik zie geen vuurkaarten, geen passie, (moed, gedrevenheid) Het blijft hangen in water, emotie en verlangen, maar zal hij zijn gezin op spel zetten?  Datzelfde geld voor jouw, geen vuur, geen passie. Ik heb het gevoel dat jij niet gelukkig bent in je huwelijk, maar dat jij wel heel veel van je man houdt. En je gezin nooit opzij kunt zetten als het erop aankomt.

Liefs
Damaris.

Kleintje

Damaris super bedankt!
En wat sla je de nagel op de kop, zo erg dat t zelfs dat het beangstigend is...
Hij zegt dat hij niet verliefd is en dat als hij dat zou worden wat dit ook is, moet stoppen... maar mijn buikgevoel zegt dar hij wel degelijk gevoelens heeft naar mij toe.
Mijn kant het zelfde.
En mijn man en ik, ik hou van hem ja maar inderdaad ons huwelijk is niet dat... ik mis zaken, zaken die hij me duidelijk niet kan geven. Zijn ookal in therapie geweest. En mijn kinderen zijn mijn leven, ik zou nog eerder een heel leven ongelukkig getrouwd blijven voor hen dan mijn huwelijk te verbreken en hen te moeten "delen, missen".
Mijn minnaar, zoals je hem noemt....die klik is ongelooflijk sterk, we trekken elkaar bewust en onbewust gewoon constant aan....
Ik weet niet hoe dit verder moet of zal gaan... mijn hart schreeuwt het ene mijn verstand het andere.
Voor hem kan ik uiteraard niet spreken maar denk dat dit voor hem ongeveer hetzelfde ligt...

Liefs Kleintje x

Kleintje

Alleen je eerste paragraaf kan ik moeilijk volgen over chaos en pijn? De echt pijn. Kan je dit meer verduidelijken, heb je mss meer info nodig en over wat dan? Mij, mijn verleden, mijn relatie met mijn man,.... ?

Bedankt dat je me wilt helpen! Echt, dit betekend veel voor me. X

Damaris

huwelijk

Situatie: staven 6

Inzicht kleintje: Staven 3
Emotie kleintje: pentakels 8
Gedrag kleintje: rad van fortuin.

Inzicht partner: staven ridder
Emotie partner: zwaarden 9
Gedrag partner: de wereld.

Situatie huwelijk, het is begonnen als een sprookjes huwelijk. Alle geloof, alle vertrouwen een overwinning. Het kon niet anders zijn/worden dan een succes.

En toch kleintje lukt het niet. (rad van fortuin), het noodlot speelt parten. En wat is noodlot, hetgeen wij niet in de hand hebben. Het lijkt allemaal niet meer te lukken. En dan ga je op zoek naar geluk, buitenshuis. (gedrag)
Inzicht staven 3. Een man staat op de berg, zij kleren zijn lappen aan elkaar genaaid, en hij kijkt achterom. Er is geleefd, dat kan niet anders, want als je kleren hebt moeten herstellen, zijn ze stuk geweest. De schepen staan op het drogen in de woestijn. Dit is allemaal weinig vruchtbaar. En nu…..De inzichten die je verkregen hebt lijken er niet te toe doen. En als ik dit schrijf lijkt mijn zin niet te kloppen. Alsof ik iets mis. Is dat het probleem?
Ontevredenheid, teleurstelling. Alle harde werken van pentakels, het heeft geen nut gehad. Zo voelt het aan. Want kleintje je heb heel wat werk verzet om het sprookjeshuwelijk tot een succes te laten zijn. Misschien wel iets te hard gewerkt. Tegen de stroming in gezwommen, het rad van fortuin proberen de andere kant op te bewegen. En dat gaat  niet.

Je partner.
Inzicht staven ridder, ik vind het altijd een mooie kaart. Prins Parsifal op zoek naar de heilige graal (liefde), hij springt op zijn paard, geeft deze de sporen, en daar gaat hij. Maar welke kant gaat hij op? Vuur (staven) is enthousiast.  Maar het hebben van een doelgericht plan, is iets wat vaak ontbreekt. Lukt het niet dan is vuur snel uitgeblust. En dat komt terug in zijn emotie: zwaarden 9. De nachtmerrie. Depressie, het niet meer zien zitten. Het niet meer vooruit willen/kunnen komen, alles zwartgallig zien. Dan sluit je jezelf op in je eigen wereld. En kom daar maar eens uit, met een dikke doornstruik om je heen. En voor de andere, bereik hem maar eens!

Floepers: Hoge priesteres-zegewagen.

Een huwelijk tussen de hogepriesteres en de zegewagen (mijn floepkaarten). Het duelisme is bij de beide kaarten een probleem. De pilaren en de sfinxen geven het aan. Wij hebben de neiging te denken in goed en kwaad (als tegenstellingen). Maar  zijn het tegenstelling?  het zijn 2 zaken die geïntegreerd moeten worden,  en geaccepteerd. En dat is het aller moeilijkste wat er is. Want dan ga je tegen alles in gaan wat je geleerd hebt. Dan vindt je het prima dat je huwelijk slecht is. Dan wil je het niet meer willen verbeteren. Dan ga je met iedere stroming mee, en roept oke, ik vind  het prima. Het is als een huwelijk tussen God en de duivel. De hoge priesteres zal haar “heiligheid” moeten opgeven. En de man van de zegewagen het “goddelijke”. Osho (boeddhist) zegt heel vaak, hetgeen wat in ons leven een probleem is, is ons fatsoen. Wij hebben geleerd “braaf” te zijn, maar daardoor zijn we niet meer onszelf. We laten onszelf niet meer “gaan”. En worden “stiekem”. We zetten een masker op. En we stralen naar buiten uit, wat we niet zijn. Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan (of niet mag). Net zoals liefde, emotie, verlangen. We gaan op zoek, daar waar we het niet willen vinden, vinden we het. En zie het dan allemaal maar eens tegen te houden. Onmogelijk. Zwart wint…. En de duivel lacht, tenslotte is hij aan de winnende hand. Jij doet dingen, waar je zelf ongelukkig van wordt, maar die je niet in de hand hebt. Verliefdheid laat zich niet tegen houden. Maar je hebt bij je huwelijk gezworen niet meer naar andere mannen te kijken. Want dat doen wij, in relaties. Trouw tot de dood erop volgt. Duelisme in zijn hoogste graad (je zweert iets wat je nooit waar kan maken). En hoe los je dit op? Als je doorgaat met je “geheime minnaar” zal je steeds meer met jezelf in de knoop komen. En het kwaad is al geschied, tenslotte ben je je man al ontrouw geweest, zal een stemmetje binnen in je fluisteren. En dit is geen veroordeling van mij, ik ben niet voor monogamie (ook niet tegen). Monogamie veroorzaakt deze problemen. Het lijkt mij wel gezonder als mensen hun liefde mogen delen, zonder dat andere daar een veroordeling opplakken. Het zal heel veel seksuele misdaden tegen gaan. Maar wie ben “ik”. In onze maatschappij wordt je geacht een “nette” relatie  erop na te houden. En het volgende problemen van het dualisme komen boven drijven. Wat zullen andere mensen ervan vinden. De veroordeling. Wat gebeurd er als “alles” uit komt. Dan zou jij weleens in een nachtmerrie terecht kunnen komen. Doorgaan in een huwelijk, waar je niet gelukkig in bent. Dat is eveneens een nachtmerrie ( onbewust zal je iedere keer in opstand komen).  Ik kan je daar geen raad geven, want de antwoorden zijn in jouw hart.

Laat het zijn zoals het is, zonder oordelen. Dat is voor jezelf de enige manier om hierdoor heen te komen. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Tenslotte leven we in de wereld. Maar de wereld is niet perfect, hoe kunnen wij dan perfect zijn?

https://www.youtube.com/watch?v=qXM0JdAwabU

So before I save someone else, I've got to save myself
And before I blame someone else, I've got to save myself
And before I love someone else, I've got to love myself

Damaris.

Kleintje

Lieve Damaris,

Enorm bedankt! Weer ongelofelijk waar...
Mooi liedje trouwens, kreeg er tranen van in de ogen.

Het voelt allemaal zo dubbel mometeel... mijn man en ik zijn al lang samen en inderdaad het was zo perfect allemaal, we waren beste vrienden, de beste geliefden, een top team,...
Ik heb behoorlijk wat meegemaakt en steeds was hij ervoor mij.
Vele zeggen dat ik te goed ben voor deze wereld...eerst altijd anderen, mezelf steeds wegcijferen...
Maar ergens door de jaren zijn we elkaar precies verloren, hij lijkt niks meer op de man waar ik ooit zo verliefd op was, hij is verranderd, snel boos, grommelen, negatief zijn,...
Ik vecht er al zolang tegen en voor om terug die man te vinden in hem die hij was,... soms gaat het even goed om dan weer bij af te zijn...
Hoe graag ik ook wil blijven vechten voor hem, voor ons,... ik vind de energie niet meer...
En dat doet pijn... ik ben niet t type dat opgeeft.

Mijn "minaar" heeft toegeven dat hij van me houd... de gevoelens zijn bijzonder sterk... maar inderdaad hij kan zijn gezin niet in de steek laten...net als ik
Hoe t nu verder moet of zal gaan...geen idee...

Monogamie... t is iets waar ik ook niet zo achtersta, heb t nooit begrepen dat mensen gemaakt zouden zijn voor een gans leven bij 1 persoon te zijn. Denk ook dat er weinig zijn die nooit iets gedaan hebben wat onder ontrouw valt... maar t is er zo ingepompt van kleins af aan.... 1 partner en anders...
Heb t ook ooit voorgesteld aan mijn man... hij zag dat niet zitten...ale t is te zeggen, hijzelf zou kunnen maar de gedachte dat ik dan ook... dat kon er niet in.

Ik denk dat ik eerst maar eens eindelijk naar mezelf moet kijken en luisteren...eens voor een keer kijken naar wat ik nu even nodig heb en niet anderen...

Liefs Kleintje x

Damaris

Citaat van: Kleintje op mei 17, 2017, 07:34:30 AM
Ik denk dat ik eerst maar eens eindelijk naar mezelf moet kijken en luisteren...eens voor een keer kijken naar wat ik nu even nodig heb en niet anderen...
Liefs Kleintje x

Ja zo is het. Tenslotte moeten  Kleintje"s nog groeien. En daar is tijd en aandacht voor nodig, vooral van jezelf.

liefs
Damaris.

Kleintje

We zijn nu iets verder, ik loop gewoon tegen de muren op...

Er is veel gebeurd op korte tijd...en ik geraak verscheurd.
We zijn, zoals het er gewoon aan zat te komen een stap verder gegaan.
Voor anderen zal het gezien worden als een stap te ver...voor ons voelt het juist...
Het klopte gewoon volledig, heb me nog nooit zo op mijn gemak gevoeld het was magische...
Hij zegt dat ie verliefd is, dat ie van mij houd, dat ie zot is en wordt van mij, dat ie mij "wilt",...
Maar dat er altijd een maar zal zijn tussen ons...
Hij kan zijn gezin niet achter laten...
Ik weet niet of ik dat kan, op dit moment gaat t bij mij zo diep dat ik zoiets heb van, jawel ik zou het wel kunnen, waarom blijven hangen in een relatie die op is? Om dan later spijt te hebben? Had ik maar...? Samen blijven enkel voor de kinderen? Is dat een toekomst?

Hij zegt dat hij een prachtig leven heeft, heel gelukkig is thuis... doe je dit dan? Dit wat er tussen ons allemaal gebeurd? Kan hij dit dan voelen voor mij? Maakt hij zichzelf iets wijs of mij? Omdat hij nie durft? Nie kan?

Ik snap hem nie, totaal nie...

Op t ene moment haalt hij mij totaal naar zich toe...om me even later een muur voor te zetten waar ik nie over kan, ook al zou ik t willen.
Het ene moment voelt het echt als hij hetzelfde voelt als wat ik voel het andere moment heb ik eerder het gevoel dat dit 1groot spel voor hem is, want wat is er leuker dan iets doen wat eigenlijk "niet mag" de spanning... terwijl ik toch de indruk heb dat "mij als speelgoed" zien niet bij hem past.

Wie kan kijken naar onze toekomst?
Komt er een ons? Ooit, nooit, in de verre toekomst of dichtbij?
Hoe graag ik t ook wil laten rusten, ik word gewoon van binnenuit opgevreten...
Weet nie of ik dit kan als ik weet dat t nooit zal zijn...
Dat waar ik tegen vocht is niet gelukt, ik hou van die man dat t pijn doet...deze situatie doet pijn... als wij nooit wij zullen zijn... stopt t beter nu? Toch?

Liefs kleintje x

Damaris

dag kleintje.

De toekomst bestaat niet. En niemand kan weet wat daarin gaat gebeuren. Mensen die zich de toekomst laten voorspelen, gaan leven naar die toekomst, waardoor hij (misschien)de waarheid gaat worden. Het probleem ligt in het "nu"en daar zul je ook de oplossing moeten gaan zoeken. De relatie is verder gegaan, dat is niet zo vreemd. Liefde laat zich niet stoppen door menselijke grenzen. En nu zit je met de gebakken peren. je gaat je huwelijk vergelijken met de relatie van je minnaar. En daardoor wordt je huwelijk steeds negatiever. Want waarom zou je blijven in een situatie die bedompt is, terwijl je "nu" ervaart hoe prettig die kan zijn. Maar ja, om een nieuwe relatie te beginnen ben je met zijn tweeën nodig. En tot nu toe verteld je minnaar je dat hij gelukkig is thuis, en dat hij dit niet zal opgeven. We kunnen alleen gissen naar de reden. Misschien is hij echt gelukkig met zijn vrouw, en is hij verliefd op jouw. Dat kan. Het kan ook zijn dat hij zijn huwelijk om een andere reden in stand wil houden, voor zijn kinderen, voor zijn zekerheden. Dus op dit moment kun je alleen maar accepteren dat dit zo is. Daar ben jij niet mee geholpen. Want wat moet jij "nu". Wat wil jij kleintje, daar zul jij kunnen onderzoeken, anders blijf je afhankelijk van "andere" en hun wensen. Wat wil kleintje, wil zij getrouwd blijven, of kan ze ook zelfstandig, zonder man wonen? Want dat kan een optie zijn, En dat zal je voor jezelf duidelijk moeten gaan maken.

liefs
Damaris.

libram

Hallo Kleintje,

Wat zit jij in een vervelende situatie gewikkeld die gepaard gaat met pijn en verdriet door anderen, echter vooral door jezelf aangedaan. Je vertelt dat het goed voelt op de weg die jullie ingeslagen zijn. Vraag jezelf af hoe het dan komt dat jij je innerlijk verscheurd voelt en van binnenuit opgevreten wordt. 

Je vraagt of iemand wil kijken naar jullie toekomst. Hoe deze zal worden hebben jullie beide in de hand. Iedere keuze heeft consequenties en gevolgen waar niet tegen gevochten moet worden doch geaccepteerd. Eigen verantwoordelijkheid wordt dan gedragen.

Voor juliie relatie heb ik 3 kaarten getrokken.

Wat is het kenmerk en zijn de ingrediënten van de relatie?  - harten 7
Dit kan aan geven dat de relatie een vlucht is, gebouwd is op bedrog en beïnvloedbaarheid, verwikkeld in hartstocht door verliefdheid gebaseerd op luchtkastelen en fantasieën waaruit men zich moeilijk kan ontrekken.

Hoe is de huidige situatie van de relatie op dit moment? â€" ruiten 7
Een breuk heeft zich al aangekondigd die emotioneel pijnlijk is Beide gaan hun eigen weg. Noodzakelijk is het om een stap terug te doen en te evalueren wat nu uiteindelijk bereikt is.

Hoe ontwikkelt de relatie zich? - harten 10
De onrust die de relatie geeft(en de relatie zelf) komt tot een voleinding. Dit betekent niet dat jullie samen zullen zijn, een beëindiging/scheiding lijkt mij meer waarschijnlijk. Het geeft daarintegen aan dat er innerlijk rust, en tevredenheid ontstaat die ook weer uitgestraald kan worden.

Liefs,

libram

Kleintje

Merci beiden!

Dan zal ik degene zijn die het stopzet, want hij lijkt het prima te vinden zo. Ik daar en tegen kan zo niet verder. T is het 1 of het ander.

Wat het ook word, ik heb nergens spijt van. Het is mooi geweest maar kan/mag niet zijn. Voor een echt dubbel leven echter ben ik niet gemaakt vrees ik.

Ook veel gepraat met mijn man...
Dat ik niet weet of we nog verder kunnen. Het gaat al jaren met serieuze ups en downs.
Ik ben terug naar therapie aan t gaan of hij ook gaat gaan weet ik niet, ik laat de keus bij hem.
Zoals het nu gaat kan ik in ieder geval niet verder. Of het nog ooit goed komt....ik weet het niet... ik wil vechten, aan de andere kant vraag ik me af, hoe lang moet je blijven vechten, steeds weer opnieuw...misschien moet je op een bepaald moment kunnen zeggen dat het goed is geweest en loslaten...er is misschien door de tijd heen teveel stuk gegaan.
De tijd zal uitmaken of we er nog komen of niet.

Liefs Kleintje