mijn bestaan valt in duizend stukjes uiteen (zo voelt het toch)

Gestart door Siro, maart 19, 2017, 22:13:37 PM

Siro

Hallo,
hier ben ik weer.
Veel zorgen, heel veel zorgen. Recent een oproep gekregen van het Hof van Beroep (rechtbank), de papa van mijn dochter vecht de uitspraak aan van de familierechtbank. Inleidende zitting over 3 weken.
Daarenboven heb ik dit weekend het bericht gekregen dat de eigenaar van de woning die ik huur, het huis te koop zal zetten in april. Binnen twee weken dus.
En op mijn werk loopt het ook niet van een leien dakje....
Iemand die een legging kan/wil doen. Ik heb het gevoel dat ik op drijfzand loop.

Heel, heel erg bedankt!!
Liefs,
Siro

Damaris

Hallo Siro.

1.Koningin zwaarden
2.oordeel
3.duivel
4.keizerin
5.staven 2
6. staven 4
7.pentakels 7
9.zon
10. pentakels 6

Waar gaat het nu om, in dit geval is de 2de kaart heel duidelijk. Het oordeel, de spanning om de rechtszaak van je dochter. Wat zal er beslist worden? De koningin van de zwaarden heeft zich geroepen gevoeld zich ermee te bemoeien, en nodigt ons uit om te kijken hoe en wat. Ze heeft daarbij het zwaard van vrouwen Justitia vast. Kaarsrecht vast, dus het is een eerlijke vrouw. Geen achterbaks kamertjes gezwets. En ze steekt haar arm uitnodigt uit. Dus we kunnen opgelucht adem halen.  En daar staan we bij het oordeel. Man vrouw en kind. Ieder doet zijn best om de engel te getuigen van zijn eigen verhaal. Tenslotte is dit meestal het geval. Het kind vertelt aan de engel dat ze van papa en mama houdt, ze wijst naar beide. De vrouw strekt haar armen uit om haar verhaal kracht bij te zetten. Ze vertelt hoogstwaarschijnlijk aan de engel hoeveel ze van haar dochter houdt, en hoe ze haar best doet. De man heeft weer zijn eigen verhaal. Hij gooit zijn hoofd in zijn nek om zijn verhaal kracht bij te zetten, zodat de engel hem wel zal aan moeten kijken. Maar het is niet aan de engel om de uitspraak te doen. Zij is er alleen maar om de verhalen aan te horen.
Waar rust alles op. De duivel, en hier worden we natuurlijk allemaal niet zo blij van, want wie heeft die verschrikkelijke vogel uitgenodigd? Man en vrouw geketend, aan zijn kist.  Scheidingen berusten op angsten, innerlijke angsten van beide partijen. Maar we geven graag elkaar de “schuld”. Want hij heeft dit…….en zij is dat………..Jaren later zal je zien dat wat je nu denkt gebaseerd was op iets anders. Ik weet niet of ik me duidelijk formuleer. Ik ben bij mijn 1e partner weggegaan toen ik zwanger van hem was. We hadden veel ruzie. We waren jong en onervaren. En dan moet je nog grenzen leren afbakenen in een relatie. Ik raakte zwanger van hem, en vond dat ik dit een kind niet mocht aandoen. Dus ik zet manlief buiten, hij mocht terug naar zijn ouders. Jarenlang hebben wij gevochten en gestreden over wie gelijk had. Mijn dochter is ondertussen 28, en de laatste jaren denk ik, waarom deden wij zo moeilijk? We waren beide boos op elkaar omdat we allebei op onze eigen manier naar de situatie aankeken. En misschien hadden we beide gelijk. Maar iedere keer kwam de duivel weer ongenodigd op bezoek met allerlei “negatieve” beelden die we graag voor waar aannamen. Of verhalen van andere mensen, die iets gezien zouden hebben, en die we graag geloofde. Maar diep in onze hart hielden we heel veel van elkaar, we konden het alleen niet tot uiting brengen. We waren te jong. En dat zie ik bij deze legging weer terug in de keizerin, in jouw geval. Je bent ergens aan begonnen, met te weinig ervaring. En nu zit je in het maaiveld van het leven.  En dat geeft zorgen. Want waar is de ervaren keizer in de legging? Hij zit ergens in zijn paleis voetbal te kijken, niet wetend dat de keizerin in gevaar is. In de top. Staven 2, en dat is voor mij een nadenk kaart. Waarom staven 2. Een man kijkt uit over de wereld met de wereld in zijn hand. Wie is de man? Waar staat hij voor? Hier raak ik in verwarring, ik kan niet indenken dat hij staat voor jouw ex-partner. Hij kijkt naar het verleden, linkerkant. Hij ligt in één rechte lijn met de duivel. Dan kunnen we ook gaan afvragen wie de duivel is. Onder de grond, boven de grond. De duivel woont in de aardbol die in de handen ligt van deze man. De duivel heeft de staaf vast, de man heeft een staaf vast. Het groeien van de duivel, of het oplossen van de angst. de toorts van de duivel steekt bijna het achterwerk van de man in brand. Dus het vuur is (te) heet voor de man. Dit kan op woede duiden. Hij is boos? In ieder geval is het vuur gedoofd op de staven 2 kaart. Maar staven blijven voor vuur staan. En 2 is een dualistische kaart. Afwachten wat er gebeurd. Vervolgens gaan we naar de koning van de pentakels. De moeder (van de aarde) of het kind. Ze koestert de pentakel, “haar” bezit, en dat zou de woede van de duivel wel eens kunnen opwekken. Want is het wel “haar” bezit? En dan kom je in een kringetje. Het rad blijft maar draaien. Gevecht op gevecht.
Wat jij ziet. Staven 4, je zou graag een oplossing willen. Een oplossing die bevredigend is. Vier is het getal van de zekerheid. Maar met de staven van het vuur. En het beste zou zijn dat het vuur niet wordt opgelaaid. Dus  wat je ook doet, je zult snel zijn woede opwekken. Wat andere zien, er wordt hard aan de weg getimmerd. Oplossingen zullen er wel komen. Tenslotte zullen andere zich bemoeien met de zaken. Het gaat tenslotte toch om het kleine zonnetje in jullie leven. Die van jullie beide is, hoe moeilijk dat soms ook te verteren is. Wat is de resultaat kaart. Het zal geven en nemen worden. De weegschaal van gerechtigheid. alles zal gewikt en gewogen worden. Samen met het zwaard van gerechtigheid. prijzen zullen betaald worden, en dan hopen dat de zaak tot rust gebracht kan worden. Siro je bent gegroeid van keizerin tot een mooie moeder. Blijf daar in geloven en het zal je kracht geven. Het leven is soms behoorlijk spannend (duivel) maar God zal je nooit in de steek laten. ondertussen heb ik veel ups en downs gehad in mijn leven, en vaak is het nog steeds een nachtmerrie, maar iedere keer dat ik in het spookhuis heb moeten stappen, en het zweet over mijn rug liep en niet durfde te kijken, ben ik eruit gekomen. het geeft groeipijnen, maar je komt erdoor heen, geloof daarin, met heel je hart. Je kan het :-*

liefs
Damaris

Siro

Dank je wel Damaris voor de legging!!
Het is een rare situatie en het verbaast me niets dat de duivel tevoorschijn komt.
Toen mijn dochter geboren werd, zei haar papa mij: ik dump je! Maanden later is hij pas verhuisd, want er kwam altijd iets tussen van zijn kant. Al die tijd heeft hij niet naar haar omgekeken. Toen hij eindelijk verhuisde, kwam hij zijn dochter bezoeken als het hem zo uitkwam. Het gebeurde dat hij onaangekondigd het huis binnenkwam, haar meenam onder zijn arm en weg was hij. Verschrikkelijke toestanden.. Uiteindelijk zijn we in een vluchthuis beland en hebben daar een jaar gewoond. Er is een rechtszaak gekomen, hij speelde de lieve, toegewijde papa en kreeg zo goed als ieder weekend omgangsrecht. Eens hij dat had "gewonnen", was zijn dochter niet meer interessant voor hem. Ze kostte alleen maar geld. Tijdens de weekends die ze bij hem doorbracht,  keek hij amper naar haar om. Meestal was ze zelfs niet bij hem. Hij haalde haar op vrijdagavond op, zette haar ergens af en haalde haar de zondagavond weer op voor ze terug naar huis kwam. Mijn dochter gaf al vrij snel aan dat ze niet meer naar haar papa wou gaan. Maar, dan was het weer mijn woord tegen het zijne.
Tot op de dag dat mijn dochter zelf naar de politie is gestapt. Vanaf 12 jaar hebben kinderen hoorrecht in België, en toen ben ik op vraag van mijn dochter naar de rechtbank gestapt, en heb ik haar wens aan de rechtbank voorgelegd. Daar hebben ze naar haar geluisterd en een regeling toegestaan waar zij zich goed bij voelt. En dat is helemaal niet naar de zin van haar vader. Vandaar dat hij waarschijnlijk beroep aantekent.
Na 13 jaar weet ik ondertussen al dat dit een spel is voor hem. Hij heeft me destijds een belofte gedaan: "ik zal er alles aan doen om je te kraken". Tot op de dag van vandaag heeft hij zich daar aan gehouden. Telkens als ik een stap vooruit kan zetten in mijn leven, doet hij er alles aan om dat te verhinderen.
Na al die jaren lijkt het mij dat het helemaal niet om zijn kind te doen is, maar dat zij het instrument is om mij betaald te zetten dat ik zwanger ben geworden.
Mijn grootste schrik is het volgende: stel dat hij de rechtbank kan overtuigen van zijn goede bedoelingen met zijn dochter etc. (het is zijn winkel, hij is psycholoog!!) en ze gaat daar (deels) wonen. Dan vrees ik dat hij haar laat vallen als een baksteen.
Ze is al zo lang en zo veel ontgoocheld geweest door haar vader. Telkens opnieuw breekt mijn hart als ik haar verdriet zie wanneer ze daar vandaan komt.

Voor mij voelt het weer als van nul te moeten herbeginnen: werk kwijt, huis kwijt en grote onzekerheid i.v.m. mijn dochter. Dezelfde situatie als bijna 10 jaar geleden. Ik weet niet of ik het een tweede keer aankan. Teveel spookhuizen en horror ineens.

Liefs,
Siro

Damaris

Teveel spookhuizen en horror ineens. Ineens kun je het niet noemen. Tenslotte is het een verhaal wat al 13 jaar speelt. Wat ik moeilijk te begrijpen is, dat hij zijn dreigementen pas uit als de baby geboren is. Tenslotte is er een voorbereidingstijd van 9 maanden geweest. Daarna al zijn vreemde gedrag. Rare vogel, net als de duivel. Nu weet ik ondertussen van de duivel, want daar heb ik in dit leven regelmatig mee gedanst, is dat  je niet “bang” van hem moet zijn. Want de duivel leeft van de angst van een ander. En hoe banger de ene partij wordt, hoe groter de duivel kan groeien. Je zit nu op een punt waarop alles “weg” lijkt, je huis staat te koop, geen werk meer. Hier kan je ex man denk ik niets aan doen. Zo groot kan zijn invloed niet zijn. Zoveel macht kan hij niet hebben. Werkeloosheid is op dit moment “het ding van de dag”. Vele van ons zijn hun baan verloren. Het enige wat je kan doen is weer op zoek gaan, met een hele kleine kans dat je binnen korte tijd iets anders zult vinden. Dus ik zou zeggen geniet van je vrije tijd. Anders is het toch niet. Het huis staat te koop. Moet je er per direct uit? Of pas als het huis verkocht is? Dat kan jaren duren. Ik weet niet hoe de regelingen in België zijn, maar in Nederland moet er een vervangende oplossing worden gezocht. Nu je ex. De kaarten die er gelegd zijn, zijn niet slecht. Er is niet schrikbarends aan de hand. Ja de duivel, en daar is dit verhaal ook op gebouwd. Angsten, en niet alleen van jouw kant. Hoogstwaarschijnlijk ook van zijn kant. Een man die  niet tegen zijn “verlies” kan. Die de rest van zijn leven gaat gebruiken voor “wraak”. Dan moet hij wel een object hebben, een vrouw die bang voor hem is. En dat ben jij. Hem kun je niet veranderen. Alleen jijzelf, jij kunt groeien. Jouw angsten aan de kant zetten, en ga het gevecht met de duivel aan, want de duivel heeft ook zijn angsten, de angst om te verliezen. Leg hem de vuur maar aan zijn schenen. Tenslotte staan zijn billen bijna in de fik. Niet gaan huilen op de bank, maar je scepter oppakken. Tenslotte ben jij een vrouw, en wij zijn niet het “zwakke geslacht”. Tenslotte is het Eva geweest die het eerst van de boom van kennis heeft gegeten, want Adam was te laf.

liefs
Damaris :-*