koers om

Gestart door Damaris, maart 17, 2017, 14:08:46 PM

Damaris

hallo allemaal.

1.   De dood
2.   De zon
3.   Zwaarden 2
4.   Staven 3
5.   Bekers 7
6.   Bekers 6
7.   Matigheid
8.   zwaarden 3
9.   koningin pentakels
10.   staven 2

ik ga een cursus doen, om te kijken naar ander werk/ wat erbij mij past. Mijn vraag wat kan ik van deze cursus verwachten.
De twee eerste kaarten is de zon weer oplaten komen, na mezelf dood te hebben gevoeld. Ik heb nooit een baan gehad waar ik me “prettig” in heb gevoeld. Dat is ook de zwaarte van zwaarden 2. Maar ik weet ook echt niet wat ik zou willen doen. Als ik de banen die  er zijn de revue laat passeren, zucht ik er diep bij. Kaart 3 Het verleden, daar staat een man te kijken naar de een woestijn. Zijn kleren zijn behoorlijk gescheurd. En ik vind het er dor uitzien. Behalve aan de staven zie ik blaadjes. Zijn de staven de toekomst? In de top bekers 7. De grijze wolk met bekers gevuld met allerlei zaken. Aards en op hoger niveau. De man ervoor weet hoogstwaarschijnlijk niet goed wat hij ziet. Hij maakt een schrikachtige indruk. Nu zijn de beker kaarten niet mijn kaarten. het getal 7 is het getal van de voltooiing. God schiep de wereld in 7 dagen. Nu schijn ik er iets langer over te doen, want mijn wereld staat nog steeds niet overeind.  :-X Het valt meestal om als een kaartenhuis gebouwd op nat zand.  maar dat is niet iets voor deze legging. Al met al weet ik deze kaart niet te interpreteren. Samen met de volgende kaart beker 6. De kaart van het verleden, nostalgie. En dat als toekomst kaart. Gaan we verder de engel van Matigheid op de 7de plaats. Genezing, tenslotte is zij het vervolg op de dood in de grote arcana. En de eerste “opstanding”. Ook deze kaart kan ik nauwelijks interpreteren. Het is in ieder geval een mooie kaart. Wat andere zien zwaarden 3. En weer een zware kaart, kaart van pijn. De doorboring van het hart. Donker grijze wolken waar regen uit valt. Nu ben ik niet het type die verdriet laat zien. Hoop en vrees, de mooie koningin van de pentakel, dat kan alleen maar hoop zijn. Het landschap is nog niet volgroeid, maar alles is aanwezig om dit met deze vrouw voor elkaar te krijgen. En het eindigt met de man op het kasteel, staven 2. De man die de wereld in zijn hand houdt, maar er toch boven lijkt te staan. Tenslotte kijkt hij van het hoge punt over de wereld heen.

Opvallend: staven 2 â€" zwaarden 2, staven 3 â€" zwaarden 2
Wie heeft er zin om mee te sparren?

Liefs
Damaris.

Tarotjager

Hoi!

Leuk om me over jouw situatie te buigen:)

Bij deze mijn interpretatie:

Je bent op zoek naar een carriereswitch maar je hebt geen idee waar je naartoe geleidt gaat worden en je zoekt richting. Uit de legging blijkt dat je je onprettig voelt in je huidige situatie en dat je zoekende bent naar een nieuw begin (de dood). Maar waar? Gaat deze cursus dit nieuwe begin zijn? Je wilt iets nieuws maar vind het ook eng om het onbekende tegemoet te treden. Je zet in op deze cursus. Liggen daar de antwoorden? Nee ik denk het niet. Ik denk wel dat je deze cursus nodig hebt om vertrouwen te krijgen in een nieuwe start (de zon). Vooral zelfvertrouwen dat je het op een andere plek ook gaat lukken. Zwaarden 2 laat zien dat je eigenlijk geen idee hebt hoe je dit nieuwe begin moet creëren. Door deze cursus te gaan doen gooi je jezelf in het diepe. Verwacht geen concrete antwoorden maar laat gebeuren wat er gebeurt. Je hebt niet voor niets recent hiervoor gekozen  (staven 3). Na deze cursus voor jezelf pas evalueren wat het je gebracht heeft, op voorhand geen verwachtingen hebben. Het kan nog alle kanten op.  De keuze voor een nieuwe start is de meest heftige. De transformatie inzetten. Alles heeft leuke en minder leuke kanten (bekers 7). Klamp je hier niet aan vast maar ga je herinneren waar je als kind blij van werd en ga onderzoeken of je iets daarvan in je werkende leven kunt integreren (bekers 6). Op dit moment beperk je jezelf. Ligt je nieuwe geluk alleen in een nieuwe baan of moet er op meerdere terreinen balans komen? Durf je horizon te verbreden en ga op al je levensgebieden op zoek naar balans (matigheid). Je omgeving wil ook graag dat je iets gaat doen waar zowel je hoofd als je hart gelukkig van worden (zwaarden 3). Kies je voor status of voor he gevoel? Waar ligt je hart en kan het naast elkaar bestaan? (Koningin van pentakels). Door de beslissing te hebben genomen op onderzoek uit te gaan naar een nieuwe carrière neem je misschien meerdere levensgebieden mee. Door deze eerste stap ga je beseffen waar je binnen je leven wel blij en niet blij van wordt. En door deze stap kies je voor jezelf en voor je eigen geluk. Deze cursus gaat dus misschien niet de concrete antwoorden geven waar je naar verlangt maar gaat wel het proces naar deze zoektocht opstarten. En dit is altijd goed!

Damaris

Hoi.
Ik vind het niet eng om het onbekende tegemoet te gaan, alleen ik weet niet in welke hoek ik het moet zoeken, en ben ik “bang” weer werk te moeten doen waarvan ik baal. Dat het daar weer op uit draait. Tenslotte zitten we met hele grote werkeloosheid, en ik ben veel te laag opgeleid. Plus in de branche waar ik gewerkt heb, zijn er op dit ogenblik nauwelijks vacatures. Er is geen geld voor een “echte” andere opleiding etc. dus heb ik vraagtekens bij deze cursus. Hoewel ik het uitdaging vind om het toch te doen. Plus ik heb al eerder een cursus gevolgd bij deze docent, en ik kan goed met haar overweg. Dus leek het me een uitdaging om de cursus te volgen. En inderdaad in deze cursus zullen er weinig antwoorden te vinden zijn. En als er antwoorden zijn, is de vraag of ze haalbaar zijn. Ik geloof wel dat het op een andere plek zal lukken. Zo weinig zelfvertrouwen heb ik niet. Maar zijn er mogelijkheden dat is een grotere vraag. Ik vind namelijk alleen dingen leuk die deze maatschappij als “onzin” ervaart. En kom daar maar eens mee aan bij het UWV. Meneer/Mevrouw ik zou graag kunstenares worden! Ik zou het niet durven vragen. Ze zullen me direct vertellen dat dit toch geen haalbare kaart is, maar dat ze nog een prachtige vacature als klantenservice medewerkster. Dus ik heb geen vertrouwen in het krijgen van een ‘fijne’ functie. En ik zie er tegen op allerlei banen de revue te laten passeren waarvan mijn tong tot op mijn schoenen hangt. Maar toch ik heb ervoor gekozen, het te doen. Dus met goede moed gaan we ertegen aan. De keuze voor een nieuwe start is voor mij niet echt heftig. Ik ben eraan toe. Mijn oude leven liep dood. Ik moet wel een andere keuze gaan maken. Ik heb 5 jaar lang gezorgd voor mijn dochter die aan drugs verslaafd was. En die nu op zichzelf woont. Dus heb ik mijn handen leeg en zal ik op zoek moeten naar iets anders. Mijn aandacht richten op andere zaken. Of mijn geluk alleen ligt in een nieuwe baan. Nee absoluut niet. Ik moet mijn leven weer inrichten naar mezelf toe, en daar mijn balans weer zien te vinden. Tenslotte ben ik 5 jaar bezig geweest in hele andere wereld. En ben ik de wereld ook ontgroeid. Kan ik me niet meer zo druk maken over wat een “gemiddelde baas” zich druk overmaakt. Maar ook niet wat een ‘gemiddeld mens’ vind. De wissewasjes  waar mensen de hele dag over kunnen zeuren, dat interesseert mij niet meer. Dingen waar ik mij vroeger mee bemoeide, de discussies, het hoog van de toren blazen, om de wereld te veranderen. Ik lap het aan mijn laars, ben niet meer geïnteresseerd. Ik kan me niet meer druk maken over de cijfers van een bedrijf. Of de broodjes op tijd gesmeerd zullen zijn of niet. Ben je dan nog wel een goede werknemer? Ik betwijfel het. Dan kan ik natuurlijk mijn horizon willen verbreden, maar……..Het moet nuttig zijn,  volgens deze maatschappij. En natuurlijk iedereen zou willen dat ik gelukkig word, hoofd en hart. Maar zijn daar ook mogelijkheden voor?
Dus op naar de zoektocht en kijken wat die me gaat opleveren. Ik ben benieuwd.

Dank je wel voor het duiden.

Liefs
Damaris.

Damaris

Hallo allemaal.

Citaat van: Damaris op maart 17, 2017, 14:08:46 PM
1.   De dood
2.   De zon
3.   Zwaarden 2
4.   Staven 3
5.   Bekers 7
6.   Bekers 6
7.   Matigheid
8.   zwaarden 3
9.   koningin pentakels
10.   staven 2

Vandaag mijn laatste bijeenkomst. en de cursus is me erg tegen gevallen. Heb hem zelfs niet afgemaakt. (bekers 6). Maar het goede nieuws ik ben van de toren. Morgen sollicitatie 2de ronde. Niet de baan van mijn dromen. Eigenlijk de baan waarvan ik had gezegd: dit ga ik nooit meer doen. Telefoonwerk....maar het is een begin.

terugkomend op mijn legging.
Dood met de zon die het doorkruist. Ben ik uit de dood opgestaan uit deze cursus. nee ik ben meer gestorven in de cursus. Mijn idealen heb ik opgegeven. De zon is niet opgekomen. Maar misschien waren mijn verwachtingen wat te hoog. Bekers 6. Als je de zon kaart zie dan ga je er snel vanuit dat het fantastisch gaat worden. maar het rust al op de zwaarden 2 kaart. toch een kaart waarbij je zaken omhoog probeert te houden die te zwaar zijn. staven 3 terugkijkend naar het verleden, ik ga terug naar een beroep waar ik mee geëindigd was. bekers 6, ik kan deze nog steeds niet goed plaatsen. een grote kabouter geeft een beker aan een klein vrouwtje. De kaart is niet helemaal gekleurd, hoogstwaarschijnlijk heb ik zaken laten liggen. Dat kan, tenslotte ben ik voor het einde gestopt, dus de beker niet aangenomen. wat heb ik zelf ervaren, matigheid. Ja ik vond de cursus maar matig, terwijl er toch een engel bezig is. wat andere zagen zwaarden 3, pijn. Dat kan, tenslotte ben ik weg gegaan, met een teleurstelling die de andere hebben gezien. wat overwonnen moest worden, koningin van de pentakels, de moederfiguur. ik ben voor mijzelf gaan kiezen, in plaats van de andere te blijven helpen. En de laatste kaart, de toren. Ik heb een gevoel dat deze torenkaart iets te maken heeft met de toren. Ik ben iets gaan loslaten (droom) en heb een gevoel van instorting. hoe gek dat ook klinkt. één staaf blijft boven en met de wereld en de andere staaf sta ik weer met 2 voeten op de grond. Althans dat hoop ik.

Damaris.