Gaarne jullie kijk op deze aparte legging!

Gestart door Ramayogi, maart 09, 2017, 17:45:45 PM

Ramayogi

Het gaat om het volgende keltisch kruis wat ik voor mijzelf heb gelegd. Hierna volgt een verhaal waarom ik deze kaarten heb getrokken. Ik leg zelf al heel lang Tarot maar wil gewoon graag jullie oordeel er naast!

1. De Hogepriester 2. De Hogepriesteres 3. Zwaarden 2 (onder) 4. Zwaarden 7 (recent verleden) 5. Staven 7 (boven) 6. De Fool (nabije toekomst) 7. Bekers Koning 8. Bekers 7 9. De Wereld 10. Bekers Ridders
(Extra kaart op de Fool getrokken = de Geliefden)

Bijna 4 weken geleden had ik een begrafenis van een jonge azielzoeker die  samen met zijn vrouw in Nederland terecht is gekomen. Ze zijn hier samen al enkele jaren en vinden heel goed hun weg in onze maatschappij.
Ik kende het stel nog niet zo lang maar mijn vrouw en ik voelden ons sterk verbonden met hen. Het bleek nu dat de jonge man zichzelf plotseling van het leven heeft berooft. Echt onverwachts volgens de omgeving.

De jonge vrouw was volkomen kapot in haar verdriet toen wij bij de uitvaart binnen kwamen. Ik denk niet dat ik ooit iemand zo diep in pijn heb gezien. Ze strekte beide armen naar mij en hield me een tijd stevig vast. Ik had geen woorden.
Diep onder de indruk verliet ik naderhand de plechtigheid.

Al snel merkte ik dat zich een enorme energie verzamelde en rondraaide rond mijn hartchakra. Echt heel mooi. Alles staat open , maar het gaat niet over. Het is nu al 4 weken lang bijna en ik krijg als het ware de energie van dat moment niet weg. Het lijkt soms wel of ik het verdriet van de jonge vrouw heb meegenomen. Alsof ze sterk aanwezig is, of misschien wel die energie mede aanstuurt op afstand. Een open hart is een gift en ik heb er lang naar uit gekeken na door diepe dalen in mijn leven te hebben gemoeten.

De energie is soms alleen zo overweldigend dat ik of ga rennen, wandelen, mediteren.
De jonge vrouw heb ik alleen nog maar kunnen mailen en heb haar al mijn hulp aangeboden. Zo ook het leggen van de Tarot voor haar. Dit doe ik dus vaker voor anderen. Ik denk serieus te kunnen helpen met het ondersteunen van deze zware dood van haar man (ze heeft hem ook dood gevonden). Ze schreef een lieve mail terug dat we elkaar binnenkort in ieder geval ontmoeten. Het heeft me alleen enigzins overweldigd tot nu toe.

Toen de energie van de week zich enorm roerde heb ik maar eens daar op de Tarot voor mijzelf gelegd. Enerzijds ben ik dus niet verbaast dat de Hogepriester en de Hogepriesteres als kaart 1 en 2 naar voren komen met dit verhaal wat ik jullie geef.

Ik wil jullie vragen om ook eens naar deze legging te kijken en jullie oordeel te geven. Het zal me ongetwijfeld meer inzage geven.

Alvast bedankt,

Ramayogi

Damaris

hallo Ramayogi

De wonden zijn nog zo vers, dat er bijna geen antwoorden te geven zijn. De jonge vrouw zal tijd nodig hebben om het verdriet te verwerken. En dat is niet iets van maanden, maar van jaren. Wat ik uit de legging haal. De hoge priesteres is uitgekleed (zwaarden 2), door de dood van haar man. Of ze echt niet heeft geweten van het suïcidaal zijn van haar man, betwijfel  ik (zwaarden 7). Maar ze heeft het niet tegen kunnen houden. Dan kom je wel met je eigen gevoelens in de knoop. Plus alle reactie van de  omgeving (en dat is een vuurpeloton, geloof mij), schiet je vaak in de verdediging (tegenover deze zelfde omgeving, maar ook tegenover jezelf,  want je hebt ook last van je eigen verwijten). Recent toekomst de dwaas met als hulpkaart de geliefde. Een nieuwe begin, ja er is een  nieuw begin. Een gedwongen nieuw begin, waar is hier de keuze?.De vraag die deze vrouw zich vaak zal afvragen.Plus ook de verwachting van de omgeving, dat je vooruit gaat komen. Iedereen gaat aan je hoofd zeuren. Dat het zo erg is, maar dat je niet stil mag blijven staan. Rouwen is ontzettend moeilijk, vooral in onze maatschappij. Stilstaan is nauwelijks mogelijk, terwijl in deze situatie moeilijk een stap kunt zetten. Een stuurloze koning bekers, met wat andere zien: mysterie. Suïcide is een mysterie, een dood zonder antwoorden. Wat helpt mee of tegen . de wereld een naakte dame danst rond in een krans. Naakt zijn en toch afgeschermd. De juiste bescherming of niet. Want soms is naaktheid kwetsbaar, vooral als je niet naakt wil zijn. En kom maar eens door de krans heen, als naakte vrouw. Dat gaat jaren duren. Het enige wat je kunt doen is als ridder haar de beker van genezing aanbieden (en het toesturen van liefdevolle gedachten). Maar of zij de beker kan accepteren, is voor mij de vraag. Is ze daar al aan toe? Suïcide doet enorm veel pijn, ik spreek uit ervaring.

Liefs
Damaris.

Ramayogi

Nog bedankt voor je mooie antwoord. En ja we hebben sinds die bewuste dan op 11 februari een diepe verbinding met elkaar. We zien elkaar wekelijks nu. Zaterdag voor haar de tarot kunnen lezen en gisteren bij haar thuis voor een vriendin. We hebben afgesproken regelmatig flinke wandelingen te gaan maken. Dat is goed voor haar Nederlands en de gesprekken raken de essentie van het bestaan. Wat voor mij goed is, is dat ze heel veel lucht (weegschaal) bij zich heeft wat mij altijd enorm op tilt. Als we samen zijn ontstaat er een hart-tot-hart ontmoeting met als resultaat een enorme energie. Mooi om nu te gaan zeggen, vrienden voor het leven, maar zo voelt het wel.
En inderdaad, ze heeft de zelfmoord van haar man al heel lang aan zien komen. Ze slaat zich er in ieder geval uiterlijk goed doorheen. Het komt goed, als het niet al goed is zoals het is.