Hulpvraag bij interpretatie van mijn persoonlijke legging

Gestart door Harmonizer, februari 24, 2017, 21:24:36 PM

Harmonizer

Hallo iedereen,

Tarot is nieuw voor me en kwam per toeval op deze website terecht. Iets in mijn onderbuik heeft gemaakt dat ik besloot een Keltisch kruis te leggen voor mijzelf.

Ik heb het idee dat ik met de uitleg van mijn legging door mensen met ervaring ik erg geholpen zou zijn (in termen van een extra handvat geschonken krijgen).  Enfin, here is goes:   

*geen idee of het van belang is maar ik ben een man en ben achter in de twintig.  8)

1-Zwaarden Aas
2-Pentakels Aas
3-Staven Negen
4-Kelken Aas
5-Pentakels Zes
6-De Keizer
7-De Duivel
8-De Maan
9-Staven Aas
10-Kracht

libram

hallo Harmonizer,

om wat meer over de tarot te weten te komen ben je mijn inziens op de juiste site gekoemn. Er zijn hier verschillende mensen aanwezig die jouw vast op weg kunnen helpen. Zelf gebruik ik ook wel de tarot (meer als aanvulling/bevestiging op astrologie), wellicht kan ook ik jouw een stukje op weg helpen. Wat echter wel belangrijk is: op welke cq wat voor vraag deed jij deze legging.

liefs,

libram

Harmonizer

Mijn dank.

De vraag heeft te maken met mijn leven, het vooruitzicht wat mij te wachten staat in het algemeen. Vrij veel twijfels over koers / doelen en zingeving vinden.

libram

Hallo Harmonizer,

Het eerste wat mij direct opvalt is dat alle 4 de azen in de legging vertegenwoordigd zijn. Kern begrippen van 4 Azen tesamen zijn: Dynamiek, grote kracht & macht en ingrijpende veranderingen. Dit zal zich afspelen op vele levens gebieden, waarbij “streven â€" willen â€" regeren â€" individualiteit onafhankelijkheid en leiderschap” centraal staan. Een nieuw begin / verandering op vele fronten

Dat jou leeftijd achter in de twintig ligt is zeker van belang.  Het geeft mij wat informatie in welke levensfase jij zit. Iedereen die rond de eind 20 zit maakt een belangrijke periode in zijn leven mee. Vele wijzigingen kondigen zich aan en in feite wordt de vraag aan jezelf gesteld: “ben ik wie ik ben en wat ik doe omdat ik dat wil of omdat anderen dit van mij verwachten/verlangen”?
Het is een tijd waarin afsluiten en een nieuw begin op vele fronten zal afspelen.

Maar nu even naar je legging:
Kaart 5, zegt iets over je verleden waardoor je tot hier gekomen bent.
Wellicht heb jij je in het verleden als de beschermer, bemiddelaar met een groot plichtsbesef t.o.v. anderen opgesteld. Je levens pad is niet bepaald over rozen gegaan en heeft er toe geleid dat jij je eigen verlangens en doeleinden niet hebt kunnen realiseren. Gevolgen van andermans daden werden door jou gedragen
Kaart 9, de staven Aas over je angst, verlangens kortom waar je bang voor bent of wat je wenst.
Het opnieuw beginnen met bijv. een andere studie, een baan of carriere, een relatie maakt je wat angstig en leidt tot uitstel met het beginnen ervan
Kaart 1 zegt iets over het onderwerp waar het over gaat. Bij jouw de zwaarden Aas, het begeren van kennis waarin jij wellicht het idee hebt dat jij er niet in slaagt dat te verwezenlijken. Wellicht zit jouw denken je een beetje in de weg, je rusteloosheid en je subjectiviteit brengt je tot conflict situaties waarin je van de ene kant naar de andere kant geslingerd wordt. De ene keer wil je dit en de andere keer dat en kom je tot een stuk besluitelooheid. Je wordt als het ware geconfronteerd met je eigen wilskracht.

Kaart 2 zegt iets wat je in de weg staat of van nut is en beïnvloed de bevordelijkheid en/of remming. In jouw geval de Pentakel Aas, ofwel de materiële zaken. Je financiële situatie kan ertoe bijdragen of verhinderen om de stappen die jij moet nemen om verandering en nieuw begin te realiseren.

Kaart 3 is hetgeen je nastreeft, je herkent en waar je jezelf van bewust bent. Geestelijk groei ervaar jij als een kracht die jouw zelf in balans brengt. Ook kan je baan, het werk wat je doet dit bewerkstelligen De werkzaamheden die jij verricht (moeten) jouw plezier of geven jou plezier (ondanks tegenwerking?)

Kaart 4 is de onbewuste kant wat je ervaart of vermoed met de Bekers Aas op deze plaats. Is dit het verlangen naar liefde, een relatie of het beëindigen ervan Ga je een nieuwe relatie aan (kan ook zeen nieuwe werkrelatie zijn) Kortom je weet dat een geboorte van iets nieuws (en lang verwacht werd) zich heeft aangekondigd.

Kaart 7 zegt jou iets over je instelling en je gevoel t.o.v. je vraag cq onderwerp. De duivel, een kaart welke velen doet schrikken, maar niet nodig is. Het geeft een aanwijzing over jouw innerlijke verdeeldheid hoe je t.o.v. je vraagstelling/doelstelling staat. Aanvaard je angsten en donkere kanten van jezelf, confronteer jezelf ermee en wordt meester van je lot. Aanvaarding brengt transformatie/verandering in het denken en het voelen.

Kaart 8, De Maan is de invloed van buitenaf hoe anderen jouw zien of waar het plaats vindt. In de nachtelijke uren zul je misschien de onrust van je geest het meest ervaren. Dan komen de angsten en onzekerheden naar boven maar wordt tevens de situatie en kans gecreëerd  om inzicht te verkrijgen
Kaart 6 geeft je informatie over de nabije toekomst, De Keizer Een vaderfiguur in je omgeving heeft invloed op jou Je leert je eigen beperkingen en verantwoordelijkheden kennen  Zaken krijgen vorm, wellicht een studie wordt begonnen Je wordt meer zeker van jezelf. (wat je wilskracht ten goede doet)

Waar het toe leidt is kaart nummer 10, wat op langere termijn zal gaan gebeuren.  Kaart VIII Kracht geeft aan dat er vele gebieden door zelfkritisch inzicht , balans tussen werk en vrije tijd, balans tussen materie en geest , wat je wil en realiseerbaar is zal helder zijn. Bewustwording is opgetreden en evenwicht ontstaan.

Ik hoop dat ik je hier wat handvatten heb gegeven. Tenslotte wil ik je aanraden om de Tarot te leren kennen goed naar de kaarten te kijken. Wat staat er op, welke kleuren overheersen, welke symboliek ligt er verborgen en wat vertellen de symbolen jou en wat haalt het bij jou naar boven.

Liefs,

libram

Harmonizer

Hoi libram,

Het ontroerd me te zien dat je er zoveel werk van hebt gemaakt. Mijn dank daarvoor. Ik laat de uitleg nog even op mij inwerken. Herken zeker veel dingen :)