legging andere verblijfsregeling kids

Gestart door Isabelle, februari 06, 2017, 16:47:13 PM

Isabelle

hoi Gabriella,

ik ben twee jaar gescheiden wegens het grote alcohol probleem van mijn ex-man en nu is het zover dat mijn drie zonen ook het week-week verblijf bij hem niet meer zien zitten want hun papa is toch dikwijls nog altijd dronken. De oudste mag trouwens binnen enkele maanden vrij bepalen wanneer hij gaat, hij is dan 18.

Voor de andere twee ben ik een verzoek met mijn advocate om de jongens bij de jeugdrechter te laten horen over deze problemen en waarop de rechter dan zelf zal bepalen hoe de regel verandert. Maar de papa wil niet naar de rechtbank en wil zelf met zijn zonen praten over een regeling dus iedereen is er hartstikke nerveus van! Het verzoek is net nog niet naar de rechtbank vertrokken dus ze kunnen nog samen proberen een oplossing te vinden.

Mijn vraagjes zijn: geraken vader en zonen er zelf uit en als ze dat doen, is het een goede regeling voor de kinderen? De zonen denken aan 1 weekend + 1 week per maand maar ik weet niet of ze genoeg voor zichzelf zullen opkomen of door medelijden met de papa teveel zullen inbinden.
OF gaat alles toch naar de rechtbank moeten en zal de rechter mijn verzoek aanvaarden? : 2 weekends per maand en alle vakanties blijven de helft verdeeld.
Als dat beslist is, dan moet mijn ex-man mij wel moeten betalen voor het onderhoud van de kinderen. Zal hij dat ook doen?
En het allerbelangrijkste is natuurlijk, zal mijn exman zijn drankprobleem oplossen of niet?

zo dat is heel wat maar de stress druipt er van af hoor!!! alvast bedankt  :)

Gabriëlla

Hoi Ellebasie!

Wat heftig voor je joh! Ik begrijp dat je met een aantal vragen zit.

1. Kunnen vader en de twee zonen er zelf middels een goed gesprek uit komen?
2. Komt er een oplossing via de rechter?
3. Zal jouw ex dan betalen voor de kinderen?
4. Zal jouw ex zijn drankprobleem oplossen?

Ik weet natuurlijk niet hoe lang jouw man al een drankprobleem heeft en hoe oud jouw twee jongste zonen zijn. Ik dacht echter dat kinderen vanaf veertien jaar zelf mogen bepalen of en wanneer ze naar hun ouders gaan. Ik dacht dat dit in Nederland in ieder geval wel zo is. Maar goed, ik heb voor iedere vraag een kleine legging voor je gedaan.

Deze kleine legging is voor vraag 1.

Hier draait het om: De Duivel
Zo begint het       : Pentakels Schildknaap
De reacties           : De Zegewagen
Het resultaat        : Zwaarden 9

Als ik dit zo eens zie Ellebasie, dan denk ik helaas dat de kinderen niet mans genoeg zijn om voor zichzelf op te komen. Zie alleen al De Duivel, vader manipuleert ze en/of wordt vervelend tijdens dat gesprek, waardoor de (aankomende) problemen alleen maar erger worden (Zwaarden 9). Ik sluit zelfs enige wraak van jouw ex dan niet uit. Als die nieuwe regeling dan al doorgaat, wat ik niet denk hoor maar goed, stel dat maar dan komen je twee jongste zonen er alleen maar slechter vanaf.
Je kunt hooguit nog een mediator inschakelen maar of dit op den duur soelaas biedt? Ik weet het niet.

Vraag 2

Hier draait het om: De Hogepriester
Zo begint het       : Aas van Staven
De reacties           : Kelken 9
Het resultaat         : Bekers Koningin

Dit is het beste wat je kunt doen! Dat zul je achteraf ook zo zien (Bekers Koningin). Jij en je zonen zijn beter beschermd. Zijn gemanipuleer zal in ieder geval stukken minder zijn, misschien blijft zijn gedrag zelfs wel helemaal uit. Maar zo niet, dan zal dat daar zo de kop in gedrukt worden. Het zal wat tijd kosten eer de zaken in orde zijn maar nogmaals: via de rechter en/of mediator de omgangsregeling herzien is veel beter.

Vraag 3

Hier draait het om: Kelken Koningin
Zo begint het       : Pentakels 8
De reacties           : Zwaarden 8
Het resultaat        : De Zon

Twee achten in een legging betekent meestal een ruzie, minstens een pittige discussie. In antwoord op jouw vraag of hij alimentatie zal betalen, denk ik dat hij daartoe niet echt bereidwillig zal zijn! Ik denk dat je daar nog wel ruzie met hem over krijgt maar ook hier geldt: los dit op via de rechter, doe het NIET zelf! Hij zal uiteindelijk toch moeten betalen, hetgeen hij dan ook zal doen maar ik vraag me af of het veel is wat je krijgt.

Vraag 4

Hier draait het om: Matigheid
Zo begint het       : Kelken 5
De reacties           : Kelken Aas
Het resultaat        : Kelken 9

Hij zal in eerste instantie niet stoppen, zeker niet na een teleurstelling die hij te verwerken krijgt. Ik weet natuurlijk niet of die teleurstelling op jou en je zonen slaat of op iets anders.
Toch zal hij op een gegeven moment wel beloven om te stoppen maar of hij dat ook doet? Hij probeert in ieder geval te minderen dat wel. Ik weet echter niet of hij dit volhoudt. Gelet op Kelken 9, denk ik uiteindelijk niet. Ik zie bij hem eerder vereenzaming en een achteruitgang van de conditie.

Heb je nog vragen, stel ze dan gerust!

Liefs en sterkte van GABRIELLA

Isabelle

hoi Gabriella

1. de eerste kaart: waar het om gaat, zou de Duivel bij de 1e vraag het drankprobleem kunnen zijn?
Ze hebben inmiddels al een overeenkomst, de zwaarden 9 lijkt mij het resultaat voor hem maar wie weet ook voor de kinderen, ik heb nog niet kunnen polsen hoe ze zich voelen, zoals de vrouw met de handen voor de ogen maar met een rozendekentje? ik hoop van niet...

2. mijn advocate raadt me inderdaad aan om alles te laten vastleggen bij de rechter. Momenteel twijfel ik nog dus hier nog een vraag: zullen de kinderen zich bij de nieuwe regeling, 3 weken bij mij, 1 week bij de vader, zich daar echt goed bij voelen of na enkele maanden zich schuldig voelen of hun vader missen? Want als dat zo is, willen ze de regeling misschien weer gaan veranderen?

3. de kelken koningin = daar draait het om => ben ik die koningin? waarom heb ik een kelk en geen pentakel want het gaat om geld? En ja hoor, wat geld betreft, voor hem liefst veel in eigen zak en weinig geven!

4. dit vind ik een moeilijke, omdat er weer zoveel kelken bij zijn. Matigheid is inderdaad waar het om draait =matigheid bij het drinken. Nu is hij goed bezig, al twee weken niet gedronken, hij is er rouwig om maar zal toch over zijn brug stappen naar nieuwe kansen? dan de aas kelken maar die staat toch voor positieve nieuwe kansen en ook de liefde die in hem zit?
anderzijds heb ik een vermoeden dat hij ook uitkijkt naar wonen in Spanje, toch in het zuiden. Dat is wel nog niet voor nu, hij verbouwt zijn huis. Wat denk je, zit dat eraan te komen?

alvast heel erg bedankt voor de inzichten! Het is boeiend om die kaarten te laten spreken!

Leeuwin

Hoi Ellebasie!

Ik denk dat het in hoofdzaak de drank is! Het zal niet zo erg zijn als bij de vrouw met dat rozendekentje maar echt goed zullen ze zich hier niet bij voelen. Ik denk dat dit met het gedrag van hun vader te maken heeft. De liefde zit in hem maar houdt hij het vol? De toekomst zal het uitwijzen! Jij zal die koningin zijn die haar kinderen beschermt.