Keltisch liefdeskruis

Gestart door Boaz, januari 29, 2017, 16:24:04 PM

Boaz

ik ben inmiddels 38 en hoewel alles lekker loopt, blijft mijn liefdesleven wat achter. Ik ben benieuwd naar jouw interpretatie van het keltisch kruis dat ik er voor gelegd heb:

1 - Staven Koningin (is)
2 - Pentagrammen 8 (kruisend)
3 - Pentagrammen 4 (erkenning)
4 - Pentagrammen 5 (vermoeden)
5 - Zwaarden 4 (hiervoor)
6 - Staven 5 (hierna)
7 - Ridder v Zwaarden (zelf)
8 - Zwaarden 9 (omgeving)
9 - Koning v Staven (verwachting)
10 - Koning v Zwaarden (bestemming)

Als ik mijn eigen interpretatie erop loslaat denk ik als als zelfbewuste, onafhankelijke man (1) op zich best opensta om aan een nieuwe relatie te beginnen (2) die duurzaam is (3), omdat er gevoelsmatig iets ontbreekt waar ik behoefte aan heb (4). Het verleden laat me afzondering en bezinning (door ervaring) zien in (5). Wellicht moet ik mezelf uitdagen om de eerste stappen te zetten (6), me laten zien, uit mijn schulp kruipen, waar ik -getuige (7)- tegenop zie? Mijn omgeving maakt soms weleens de indruk dat ze het moeilijker voor me vindt dat ik single ben dan ikzelf; wat in 8 tot uitdrukking komt. Men denkt misschien dat ik aan mezelf twijfel? Als ieder ander doe ik dat soms ook, maar ik mag er zijn en ben moedig als in (9) dus zou zomaar in een relatie kunnen belanden waarin ik onhanfhankelijk en vrij kan zijn (10).

Is dat wat...?

Gabriëlla

Hoi Boaz,

Je voelt voor mij ook als een zelfbewuste man aan, die ook zo'n relatie aan kan gaan (twee koningen betekent vaak stabiele relatie). Dat moet dus op zich geen probleem zijn lijkt mij.

Staven Koningin (het zelfbewuste) wordt door Pentakels 8 gekruist. Kan het misschien zijn dat juist door jouw zelfbewustzijn een hoop discussies in relaties geweest zijn? Mijn ervaring is dat Pentakels 8 vaak geen hardloper is wat relaties betreft.
Gelet op Pentakels 5 maar vermoedelijk ook 4: ben je misschien bang voor ontrouw in relaties? En/of vind je (te snelle) nabijheid misschien eng, terwijl je toch diep in je hart juist naar geborgenheid en intimiteit verlangt? Botst dit misschien tussen jou en je omgeving?
Ik heb het gevoel dat jij naar erkenning zoekt die je niet lijkt te vinden maar weet even niet op welk vlak zich dat afspeelt. Zodra je dan merkt dat die eventuele partner geen oog heeft voor datgene wat jij graag wilt laten zien, jij dan afhaakt.

Valt mij nu jouw Zwaarden Ridderkaart op: mensen vinden je stoer of agressief. Er lijkt geen tussenweg hierin te zijn. Dit terwijl ik denk dat er bij jou wel degelijk een tussenweg is maar niet door je omgeving wordt waargenomen. Toch zit er ergens een heel onverbiddelijk kantje in je waar je denk ik zelf nog niet zo'n goed inzicht in hebt. '

Het valt me namelijk op dat er geen enkele bekerkaart in deze legging is. Bekers staan voor water (gevoel). Hoe komt het dat het gevoelselement ontbreekt?
Met je verstand weet je goed wat je wilt (zwaardenkaarten) maar klopt dit weten met het voelen (ontbrekende waterkaarten)? Ik denk dat je dat eerst eens voor jezelf op een rijtje moet zetten.

Klopt het dat je (ongewild) iets in je leven hebt moeten beëindigen? Dat je nu zoiets hebt van nu ben ik aan de beurt?

Het achterlopen van jouw liefdesleven heeft allemaal kleine oorzaken die samen één worden denk ik. Kom ik nogmaals op die twee koningen terug: er hangt liefde voor je in de lucht maar eerst is hier nog een groeiproces voor nodig. Ik denk dat jij handelt vanuit hele andere onderliggende drijfveren, waar je nu nog niet (voldoende) inzicht in hebt.

GABRIELLA

Boaz

Gabriella,
Wat aardig (lief!) dat je je zo in mijn legging hebt verdiept en bedankt voor je interpretatie! Het laat me nieuwe vragen stellen. De punten die je aansnijdt zijn geen onbekende thema's voor me. Met name als het gaat om gevoelens en drijfveren of de indruk die ik op anderen achterlaat. Ik heb meer dan eens te horen gekregen dat men geen hoogte van me krijgt of dat ik een mysterie blijf. Zaken die zouden kunnen 'blokkeren' op het gebied van de liefde, juist aandacht vragen en soms moeilijk te doorbreken zijn. Vertrouwen speelt daarin een grote rol.

Op de vraag hoe mijn drijfveren zich vormen, opende zich:

1 - Staven 2
2 - Kelken Aas
3 - VIII Kracht
4 - XI Gerechtigheid
5 - Bekers Schildknaap
6 - Staven 5
7 - Staven Schildknaap
8 - Bekers 8
9 - XVII De Ster
10 - Koning van Kelken

Gabriëlla

Hoi Boaz,

Jij weer op jouw beurt bedankt voor je reactie! Ik ga meteen maar weer even verder voor je kijken.

Mij valt meteen Staven 2 op! Dit geeft mij het gevoel dat jij het liefst open situaties hebt! Hoewel je zelf best weet wat je wilt, vind je het eng om je ergens op vast te leggen, uit angst dat je zodanig vast komt te zitten dat er geen uitweg meer is. Ik denk ook dat een partner sowieso bij jou brede interesses moet hebben en moet laten merken dat zij voor haar zaken staat. Niet alleen maar een mening verkondigen en er zelf (volgens jouw idee) niet naar leven. Heb jij lange tijd met onbetrouwbaarheid en/of onverschilligheid te maken gehad?

Bekers Schildknaap/De Ster: geeft een grote mate van onzekerheid aan, de onzekerheid dat je niet mag doen wat je wilt van je partner c.q aan banden gelegd wordt door je partner. Nu rijzen er bij mij vragen op want ik kan even niet goed plaatsen waar dit precies vandaan komt.

Gerechtigheid/Kracht: voor jou is het denk ik belangrijk, dat jij de komende tijd voor jezelf gaat kaderen en keuzes maken. Dan kom je juist in je kracht te staan, waardoor je 'rijp' wordt voor een relatie. Gerechtigheid: waar doe jij jezelf tekort mee?
Ik 'zie' trouwens ook verhitte discussies, kun je dat plaatsen? Ben je misschien zelf geneigd om snel met iemand in felle discussies te gaan (twee schildknapen)? Rijst bij mij weer de vraag op waarom?

Valt mij op dat je ook in deze legging Staven 5 op de zesde plaats hebt. Deze kaart houdt ook in dat sommige elementen in jezelf niet helemaal goed samenwerken en dat heeft negatieve invloed op je relaties.

Ik vraag mij weer af waar die onderliggende felheid vandaan komt. Hierbij van mij een legpatroon met andere vragen. Dat legpatroon heet Zo Ben Ik Ook! Een nieuw kantje van jezelf dus, ik denk dat die legging op dit moment meer duidelijkheid voor je biedt.
Ik zal de vragen hieronder opschrijven, dan kun je daar wat mee doen waar en wanneer je wilt.

1. Hoe jij je voelt
2. Wat jij weet'
3. Waarin jij gelooft...
4. ...en waaraan jij je vasthoudt
5. Wat je niet weet......
6. ...en misschien slechts vermoedt
7. Zo ben je ook!!