Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

De trein en de tram

Gestart door Gabriëlla, januari 18, 2017, 00:12:10 AM

Gabriëlla

Ik loop door onbekende ruimte die voor mij een religieuze sfeer heeft.

Op een gegeven moment loop ik hard naar buiten (het is buiten zonnig met een aangename temperatuur). Ik moet mijn trein halen maar ik mis hem op de nipper :( Enkele minuten later stopt tram nummer 6 op het perron. ik stap gelijk in, loop gelijk naar achteren waar het wat rustiger is.
Ik had zo'n haast met instappen, dat ik de vrouw naast mij vergat die mijn handtas nog in haar handen had. Ik dacht zelfs niet aan de zalmkleurige pillen die daar in zaten.

GABRIELLA

Damaris

zalm/vis

Ichthus (symbool)
Ichthus (Oudgrieks: ἰχθύÏ, - "vis") is van oorsprong een Oudgrieks woord dat in het christendom een symbolische waarde heeft gekregen. In de letters van dit woord zagen de vroege christenen de kern van de Bijbelse boodschap, het is voor christenen een belangrijke afkorting.

De letters van het woord hebben in de loop der tijd tot verschillende christelijke symbolen geleid. Het ichthusteken stelt een vis voor. De vis staat in verband met de doop in het water, maar ook met de wonderbare visvangst.

perron 6 kaart 6 is de hoge priester. de droom heeft sowieso een religieuze sfeer.

je mist je trein, maar neemt de tram. mijn inziens gaat een trein sneller dan een tram. dus rustiger aan. ook is de omgeving waar een tram rijdt, (door een stad) anders dan een trein die van stad tot stad gaat. ik kan niet precies aangeven waarom dit belangrijk is. Maar misschien weet jij dat zelf.

de vrouw naast je, is je iemand die jouw tas draagt, dus jouw spullen. Ze helpt je. met daarin zalmkleurige pillen. vissen zie hierboven, en de zalm denk aan het neusje van de zalm is belangrijk. Het komt in vorm van medicijn ergens is er nog genezing nodig.

liefs
Damaris

Gabriëlla

Zalm/vis: zeer treffend dat jij het hier uit eigen beweging over hebt want de nacht daarna droomde ik inderdaad over vis. Het was een vis met een kleine tot normale lichaamsbouw met een dikke witte streep in het midden. Ik zal eens verder onderzoeken wat de afkorting van dit woord is.
Het verhaal van de wonderlijke visvangst geeft voor mij aan dat ik zaken op een andere manier moet aanpakken, daar 'het' dan wel lukt. Dat is mijn subjectieve interpretatie en gevoel er tenminste van. Het feit dat ik die trein mis maar de tram neem, duidt er inderdaad op dat ik 'het' rustiger aan moet doen en meer weloverwogen keuzes moet gaan maken.
Het getal 6 (De Geliefden) is een keus van het hart. In die zin kan genezing nodig zijn, dat ik beter naar mezelf moet leren luisteren en niet alleen uit praktische overwegingen moet gaan handelen. Ik kan helaas niet peilen of die tram van stad naar stad reed of door de stad zelf. Zes kan overigens ook de zesde dag of zesde maand betekenen. Ik heb ook al eens eerder gedroomd dat ik in een lift sta en naar de zesde verdieping wil. Het waren ronde liftknopjes. Op de een of andere manier zie ik een verband met deze droom. Het kan ook zijn dat dit te maken heeft met iemand die op de zesde etage woont maar nogmaals: ook voor mij is dit nog puzzelwerk.

Dank je voor je inbreng,

GABRIELLA

Damaris

haha klopt getal 6 is de geliefde en niet de hoge priester. ik vind zes altijd een dubieus getal. als je het omdraait dan heb je een 9. en dan komt bij mij toch weer een yin en yang gevoel naar boven. en het teken vissen in de astrologie.

Damaris

Gabriëlla

Ik ben nog even verder aan het puzzelen. Ik merk vervolgens dat ik ben vergeten om betekenis aan de stad te geven! Een stad in dromen heeft met (het ontwikkelen van) groepsbewustzijn te maken. Als ik in deze droom naar het perron loop dan ben ik alleen en stap uiteindelijk ook alleen die tram in. Maar....een tram rijdt in de stad of naar een andere stad vlakbij. Ik krijg hierbij sterk het gevoel dat dit bij mij het ontwikkelen van groepsbewustzijn gaat.
Frappant is dat ik de Noordelijke Maansknoop in Vissen in het negende huis heb staan. Neem ik die stad weer in aanmerking, gaat dit om het opnieuw leren verbinden met een groep mensen en wat ik daar allemaal voor zowel praktische als emotionele vaardigheden ga leren.