2017

Gestart door Sas-8314, januari 04, 2017, 18:48:39 PM

Sas-8314

allereerst nog de beste wensen voor iedereen :-)

Mijn 3-kaartlegging met de vraagstelling ;

Waar dien ik dit jaar extra aandacht aan te besteden ..?

ruiten 33     klaver 21      schoppen 19
  sleutel           berg                toren

getal opgeteld = 7(-)3 roept uitbreiding door verandering bij me op ..

ruiten - klaver - schoppen
roept ontwikkeling op, meer in de zin van kansen die ik zelf zal moeten pakken. Mogelijke Weerstand die ik (daar-voor/bij) zal moeten opgeven, oude gewoontes denk ik dan.

sleutel  berg  toren
de berg roept het mentale bij me op, de illusie van gevangenschap, m.a.w vastzittend gedachtegoed.
Dingen niet onnodig lang(er) uit stellen wellicht. Een toren bouwen van die hoop stenen die er al ligt ;-)

Ben benieuwd of er iemand nog een ander gevoel of aanvulling heeft :-)

liefs Sas




what defines us is how well we rise after falling

Gabriëlla

Kan het zijn dat je nogal eens door de berg heen wilt in plaats van dat je er omheen loopt?

Sas-8314

dank voor je duiding Gabriëlla :-)
Ik ben wel iemand van de 'kortste' weg idd haha
what defines us is how well we rise after falling

Damaris

Waar dien ik dit jaar extra aandacht aan te besteden ..?

ruiten 33     klaver 21      schoppen 19
  sleutel           berg                toren

getal opgeteld = 7(-)3 roept uitbreiding door verandering bij me op ..

Mij is het onduidelijk waar je de 7 vandaan haalt. Nu zijn wij allemaal rekenkundige geniën met ieder hun eigen methode, dus ik neem aan dat op de één of ander manier je op 7 terecht kunt komen.


volgen wiki
Het getal 7 wordt als geluksgetal beschouwd. Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het de som is van de "heilige" getallen 3 en 4.

en het getal 3 staat volgens mij in jouw legging centraal. 33-sleutel en 2 plus 1 is ook 3.
het getal 3 is een heilig getal, ook volgens mij, maar ook het getal van de chaos. met zijn drieën is er vaak één te veel. Dus is het belangrijk balans te zoeken in een getal dat het tegendeel van balans is. als ik 9 (3x3) en 1 bij elkaar optel, kom ik uit op 10. Rad van fortuin, een rad waar je iedere kant mee opkan. Gaat het goed, gaat het slecht. Je nood-lot of je geluks-lot. Het kan beide. Dus alweer die verwarring. Nu wil ik je natuurlijk niet ontmoedigen, tenslotte is het jaar nog maar 5 dagen oud. :P

de sleutel-de berg-de toren.

de berg in het midden, het word gezien als een negatieve kaart. En toch weet ik het nooit met de berg, er zijn op bergen onverklaarbare dingen gebeurd. Mozes moest om in contact te komen met God vaak een berg beklimmen. Nu lees ik op wiki dat Mozes daar heen ging voor de 10 geboden. En om eerlijk te zijn daar ben ik niet zo'n fan van. Vrijheidslievend als ik ben ;D (gelukkig hebben we een sleutel in de legging ;) )
maar niet getreurd ook Jezus heeft een berg beklommen.

volgen wiki
De Bergrede begint met de acht zaligsprekingen. Jezus neemt het op voor de armen en de zwakkere mensen en spreekt hen zalig (spreekt uit dat hun positie een zegen is, gezien het gevolg van die positie). In Lucas volgen er op de zaligsprekingen de zogenaamde weespreuken. De weespreuken roepen de mensen die onrecht doen op om recht te doen.

acht zaligsprekingen, dat is een woord waar ik me weer in kan vinden  ;D Tenslotte het klinkt zalig, en wat het nu precies is ach..... ::) Dus of de berg echt een negatieve kaart is? meestal voel ik dat niet zo. Ja er staat een berg voor je neus, en je zucht. Maar met de juiste wandelschoenen aan, is deze makkelijk te beklimmen. Je zingt er zalig op los, en doet er niemand onrecht mee. Jij houdt van de rechte weg, dus je bent zo boven. En op die manier stoot je je hoofd niet aan de stenen muur, waar de berg is opgebouwd. 

boven aangekomen tref je een toren. de sleutel van de vrijheid heb je mee naar boven gezeuld, dus geen enkel probleem om in de deur te openen. Wat een zaligheid moet het zijn, daar boven bijna in de Hemel. Rust nemen dit jaar, je laten gaan, en je niet gek laten maken is mijn advies. Heerlijk in je eigen vrijheid. En als het voldoende is, wat let je om met beide voeten gehuld in prachtige wandelschoenen, af te dalen naar de aarde. Zelfde rechte weg naar beneden.

Ik wens je een fantastisch 2017, met heel veel wind in je haren, en heel veel wind in de rug.

Sas-8314

dank je voor je duiding Damaris :-) wederom weer erg mooi en leuk geduid ;-)

Iedereen heeft idd zo zijn / haar methodes.
Het getal 73 is voor mij de optelsom van de kaarten. Bij 2 getallen splits ik ze altijd, dus 7 en 3 :-) simpel gedacht dus ;-)
Of de 7 een geluksgetal is dat weet ik niet, tja wat is geluk .. Persoonlijk geloof ik er niet zo in, ben meer van de natuurwetten.
Oorzaak en gevolg als in alles is een optelsom .. Of ook, wie goed doet (in eerste instantie voor zichzelf) wie goed ont-moet :-)

het getal 3 doet me altijd denken aan 1+1=3 oftewel, wanneer er ruimte mag zijn voor beide (1+1) dan kan er iets nieuws ontstaan.
En ja vaak is er aan ruimte gebrek waardoor het idd chaos kan worden  ::)

Een berg zie ik zelf ook niet als negatief, feitelijk zie ik geen enkele kaart uiteindelijk negatief.
Ik zie het meer als een uitdaging, welke naar mijn idee / ervaring zich in de regel op mentaal vlak bevind.

Dank voor je adviezen Damaris, ik kan me er wel in vinden :-)
Ook voor jou een waarde en liefde-vol 2017 gewenst.
liefs Sas
what defines us is how well we rise after falling

Lena

Hallo allemaal


Leuke duiding Damaris.


Aan allen veel liefs .


Lena