Auteur Topic: 2017  (gelezen 1102 keer)

Siro

• Volledig lid
2017
« Gepost op: januari 01, 2017, 17:54:44 pm »
Mijn allerbeste wensen voor iedereen!!!

Wat brengt 2017? Ik weet niet goed of omgekeerde kaarten tellen?

verleden: zwaarden 3 (omgekeerd)/de keizerin
heden: zwaarden aas/staven 9 (omgekeerd)
toekomst: de geliefden / bekers koning (omgekeerd)
gezondheid: bekers 5/kracht
rijkdom: bekers 2/de duivel (omgekeerd)
liefde: de hogepriester (omgekeerd)/bekers 10 (omgekeerd)
carriëre: bekers aas / zwaarden 7 (omgekeerd)

Ik bekijk het later.

Liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
Re: 2017
« Reactie #1 Gepost op: januari 01, 2017, 23:13:57 pm »
Hier van mijn kant een poging voor wat jouw 2017 wordt.

Verleden: een pijnlijke scheiding wordt dit jaar goed verwerkt.

Heden: wordt een jaar waarin je mooie maar ook enigszins tot pijnlijk (zelf) inzicht komt. In ieder geval meer inzicht in je eigen afweerreacties (Staven 9). Sommige reacties, van jezelf en/of je omgeving komen vanuit een hele andere bron dan je tot nu toe vermoedt. Het wordt wel een jaar waarin je je mannetje kan staan.

Toekomst: je gaat een keus maken (De Geliefden) maar komt die keus ook rechtstreeks vanuit je hart op maak je die keus op rationele gronden (Kelken Koning)? De omgekeerde Kelken Koning heeft nog geen goed contact met zijn eigen drijfveren. Er zullen dit jaar mensen op je pad komen die jou daarin een spiegel voorhouden. Aan jou de keus (De Geliefden) wat jij daarmee doet. De toekomst wordt in ieder geval als het heden (zie mijn omschrijving)>

Gezondheid: op zich heel goed in de hand maar probeer je wat meer te ontspannen (Kelken 5)  Makkelijker gezegd dan gedaan waarschijnlijk. Misschien iets te lage bloeddruk?

Rijkdom: Zeker de omgekeerde duivel geeft aan dat je snel uit je eigen centrum slingert. Je trekt je alles bovenmatig aan terwijl dit niet hoeft (Kelken 2). Kelken 2 is een van de mooiste tarotkaarten en dan ook nog eens op de plaats van de rijkdom! Ik vraag me af waarom je op dit punt zo van jezelf vervreemdt bent. Ik kan het mis hebben natuurlijk maar kan het zijn dat er een streber in je zit die ontzettend bang is die slecht tegen zijn verlies kan? Dit terwijl je zelf rijk zat bent (Kelken 2) maar dit uit angst voor verlies niet meer ziet? Slinger je daarom makkelijk uit je eigen centrum? Wie/wat verduiveld jou?? Speelt dit zich op het werkvlak af, op het gebied van relaties en/of op andere gebieden van je leven?

Liefde: je bent uiterst betrouwbaar in de liefde, verlangt aar op zich ook naar maar momenteel ben je hier nog niet aan toe. Komt denk ik zo half dit jaar en anders volgend jaar. Je durft je huidige zekerheden (Kelken 10) nu nog niet achter je te laten (omgekeerde Bekers 10). Het lijkt wel alsof je door een geleidegeest naar je ware gedragen wordt (De Hogepriester). Ik voel in ieder geval kosmische bescherming bij jou. Het lijkt echter alsof je dit zelf niet voelt, mede omdat je in het verleden vaak belazerd bent (omgekeerde Kelken 10). Het lijkt er wel op dat je nu op een extreme manier op je strepen staat. Doet mij aan het verhaal hierboven (wat ik bij Rijkdom heb geschreven). Komt hier misschien jouw onverbiddelijke kant naar boven (bij Rijkdom dus)?

Carriëre: Bekers Aas geeft heel mooi werk aan, dat zit dit jaar wel goed bij jou. Hier krijg je ook met tegenspelers te maken (Zwaarden 7) maar dit heb je op tijd door en kun je ook heel goed aan! Ook hierin lijk je een beschermende hand te hebben.

Ik denk Siro, als ik dit zo eens lees dat het er voor jou komend jaar op neerkomt om alles wat losser te laten. In ieder geval het loslaten van koppigheid. Dit jaar wordt een bewustwordingsproces voor jou: ook als de erkenning die je zo graag wilt hebben uitblijft, dat je dan even goed bent en blijft! Zowel wie je bent als wat je doet! Ga de mening die anderen hierover hebben loslaten (De omgekeerde duivel).
Luister dit jaar héél goed naar jezelf (De Geliefden). Hoe beter je naar jezelf luistert en naar je eigen behoeften handelt, hoe eerder en beter het geluk voor jou in de juiste banen wordt geleid.
Je zult merken dat je niet alles in de hand hebt, hoe moeilijk dat misschien ook voor je is!

Wat de omgekeerde kaarten betreft: ik kijk meestal over er naast een gunstige kaart een minder of ongunstige kaart ligt. Naast een gunstige kaart, is de zwaarte van een ongunstige kaart minder. Daarbij maakt het (is mijn persoonlijke ervaring tenminste) niet zo heel veel uit of de kaart omgekeerd ligt of niet.
Ik zie maar een vuurkaart in deze hele legging, wat op afname van vitaliteit kan duiden (sneller moe ) wat bij jou denk ik in hoofdzaak door spanning komt. In ieder geval door de controle te veel en/of te lang vast willen houden.

Liefs,

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2017, 19:37:29 pm »
Dank je wel Gabriëlla,
 Los van de kaarten heb ik inderdaad het gevoel dat ik mezelf moet terugvinden. Hoe ik zover uit mijn centrum ben geslingerd? Wat mijn werk betreft, weet ik wat ik waard ben. Dus ik denk (ben het bijna zeker) dat de relatie met mijn ex daar de oorzaak van is. Gevoelsmatig was er te veel dat niet klopte met wie ik ben. Dat is waar ik momenteel veel mee bezig ben; zoeken naar de oorzaken van mijn reacties en grote kuis houden in mezelf zeg maar.
Ik schrijf er later nog wel meer over.

Liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2017, 23:35:31 pm »
Heel veel sterkte Siro!

GABRIELLA