Auteur Topic: De geïnspireerde Gehangene  (gelezen 1324 keer)

Gabriëlla

• Master lid
De geïnspireerde Gehangene
« Gepost op: december 19, 2016, 05:41:39 am »
1. Verleden          : Pentakels 3
2. Toekomst        : De Maan
3. Huidige gehechtheid: De Magiër
4. Kernwaarheid  : Kelken 6
5. Wat is opgegeven: De Gehangene
6. Troost/rust      : Kelken 7
7. Wat is gekregen: De Zegewagen
8. Wat is ontvangen: Kelken Aas
9. Wat is onthuld     ; Pentakels 7

Deze legging is dus gebaseerd op De Gehangene. Zeer inspirerend maar ook rustgevend als je het gevoel hebt dat je vastloop in een of meerdere situaties. Tevens werpt deze legging ook een blik in de toekomst. Probeer het zelf maar eens!

GABRIELLA

Damaris

• Volledig lid
Re: De geïnspireerde Gehangene
« Reactie #1 Gepost op: december 26, 2016, 12:54:48 pm »
De kaarten zijn getrokken dmv. internet (dubbele kaart).
verleden:duivel
toekomst: hoge priester
huidige gehechtheid: oordeel
kernwaarheid: gerechtigheid
wat is opgegeven: beker 8
troost/rust: ridder pentakel
wat is gekregen: hoge priester
wat is ontvangen: hoge priesteres
onthuld: staven 7

Het eerste wat mij opvalt.
wat is gekregen/wat is ontvangen.....bij mij riep het vraagtekens op? Wat wordt bedoeld. tenslotte lijkt het hetzelfde. Daarom vind ik het heel leuk de combinatie hoge priester en hoge priesteres. En ontvangen (voor mij een spiritueel woord) past precies bij de Hoge Priesteres.

het verleden: de duivel ligt achter me. Dus de schaduw van mijn leven vertroebeld niet meer mijn zicht? Daar ben ik blij mee.
de toekomst: de hoge priester. Dan weet ik het niet meer! tenslotte ik ben niet weg van de kaart de hoge priester. De kerkelijke macht (mijn inziens) is niet mijn geloof (verbonden met de duivel). Hoewel ik me er soms we in verdiep. Tenslotte ben ik op zoek gegaan naar Paulus. (mijn oude kerk) en symbolisch is dit wel.
huidig gehechtheid: het oordeel. ook dit kan ik wel plaatsen. hoewel de kaart het oordeel voor mij meer de opstanding betekend. ik heb de kruisiging van jezus op meerder plekken veroordeeld, hoewel ik natuurlijk als mens een vertekend beeld van de situatie heb, maar is dit wel een heel belangrijk aspect geweest in mijn leven, en misschien nog is. Ik heb er een gehechtheid aan, terwijl ik bungel met mijn voeten aan de boom. Hier zou ik nog wat over na kunnen denken. Wat betekend het werkelijk voor mij en hoe kan ik mijn gehechtheid los laten.
kernwaarheid: gerechtigheid: pfffff. kernwaarheid gerechtigheid, die gaat diep
wat is opgegeven: beker 8 de spirituele reis die ik ben begonnen? de reis door de bergen. Heb ik me deze achter me gelaten? misschien wel, ook hier is wat overdenking waard. Maar ik heb de tijd tenslotte bungel ik hier nog wel even.
troost/rust: ridder pentakel. ja dit is ridder die mij rust kan bezorgen.
wat is gekregen: hoge priester
wat is ontvangen: hoge priesteres
vind ik heel erg mooi. Wat is gekregen, ik ben gedoopt in de katholieke kerk, hier heb ik nooit aanspraak op gemaakt. dat heb ik gekregen van mijn ouders.
wat is ontvangen, de hoge priesteres is een van mijn favoriete kaarten. van huis uit katholiek, een geloof waar ik tegen heb aangeschopt. Daardoor mijn vuist woedend opgericht naar God. Nooit zou ik mij nog naar zijn wetten voegen, riep ik boos naar de Hemel. Niet wetend over welke wetten we het hadden. Met mijn ego verder door het donker bos gedwaald ( bekers 8?) ver van het licht, om nooit meer terug te keren(duivel), kom je toch in gebieden, waar je je Vader mist. Nu de prachtige kaart van de Hoge priesteres, de terug keer naar geloof (waar ik al jaren mee bezig ben) maar dan met mijn eigen vrouwelijke manier. Het mogen vrouw zijn, komt hier zo mooi in terug. Dat heb ik niet gekregen, nee dat heb ik "mogen ontvangen". Mijn dank!
Wat is onthuld: staven 7 en alweer een kaart waar ik over na  moet denken. ik vind het een mooie kaart. Het gevecht, misschien de verdediging, maar met een vredelievend hemd aan. Niet het robuuste ridder uniform, maar op mijn sloffen.

fijne kerstdagen

liefs
Damaris.

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #2 Gepost op: december 27, 2016, 00:32:59 am »
Het verschil tussen krijgen en ontvangen volgens mijn subjectieve beleving. Je krijgt iets als je ergens je best voor hebt gedaan en ontvangen, dat doe je spontaan. Vaak zonder dat je de reden hiervan weet.

De Duivel: waar je vroeger een zwak voor had, dat heb je nu niet meer. Misschien is dit zelfs je veel sterkere punt geworden! Je laat je niet meer bang maken of verleiden (vaak door dezelfde angst), waardoor je dingen doet die eigenlijk niet goed voor je zijn.
Misschien dat ook je angst voor kerkelijke macht minder wordt. Mogelijk heb/had je angst voor macht van instanties en wordt dit steeds minder.

Persoonlijk vind ik De Hogepriester niet voor kerkelijke macht staan maar meer voor Goddelijke bescherming en je eigen persoonlijke godsdienstbeleving. In zijn algemeenheid vind ik deze kaart ook voor het loslaten van stugheid en achterhaalde ideeën staan. Zoals altijd zijn deze betekenissen ook afhankelijk van de rest van de kaarten. In welke ideeën ben je erg, misschien wel té volhardend?
'
Het Oordeel: momenteel zit je in een mega fase waarin je weer hele nieuwe kanten van jezelf leert ontdekken. Geen donkere kanten van jezelf zoals bij De Maan maar juist je lichte en mooie kanten! Het heeft juist te maken met de rode draad/draden die door je leven loopt/lopen. De Duivel (je verleden dus) ben je nu aan het overwinnen. Zie degene die met een bazuin schalt zodat hij kenbaar maakt dat hij De Duivel heeft overwonnen?
Je zult God en de Duivel steeds minder als engerds gaan zien.
Kan het zijn dat de Opstanding voor jou ook kan betekenen dat jij je steeds meer in Paulus gaat verdiepen? Dat jij op een hele mystieke manier meer over de ware aard en het ware leven van Paulus te weten komt? Dit kan door reizen zijn maar ook door dromen en onderzoek.
Omdat je de kruisiging van Jezus op meerdere plekken hebt veroordeeld, sluit ik niet uit dat je ditzelfde ook met de kruisiging van Jezus kunt hebben. Ook dit kan met mystieke ervaringen gepaard gaan.

Bekers 8 geeft mij het gevoel dat je geneigd bent om de zoektocht naar 'het Hogere' op een te laag pitje laat staan en/of 'het hogere'  via een totaal andere invalshoek wil benaderen dan de rest van je omgeving maar nog niet goed weet hoe je dit moet doen. Dit omdat je er zelf nog niet helemaal uit bent. Daarnaast ben je momenteel nog wat bang voor nieuwe dingen in zijn algemeenheid maar gelet op de rest van je legging, ga jij dat zeker overwinnen.
Gerechtigheid geeft hierin aan dat ook jij er recht op hebt! Dit gaat zeker diep want dit betreft je diepste innerlijke waarheid om ook om waarheden te achterhalen. o.a waar ik hierboven over schrijf. Behalve je religieuze kantje, wat wil je nog meer (van jezelf) achterhalen? Misschien ook fijn voor jou om een boek te kopen met de titel vrouwen tijdens de Jezus Beweging? Dat gaat over de rol van vrouwen tijdens het prille begin van het christendom! Met welk personage heb je het meest? Waarmee/waardoor voel je je met meest voor de gek gehouden?
Om nog op Bekers 8 terug te komen: je loopt nog door het bos maar je hebt het licht van de uitgang al gezien denk ik. Zo niet, dan komt dat binnenkort. Kan dat vluchten naar dat donkere bos in hoofdzaak met het gemis van je vader te maken hebben? Wat mis je het meest aan je vader? Bekers 8 kan in dit opzicht een vlucht voor die pijn zijn, wat weer met het verleden (De Duivel) te maken kan hebben.

De Hogepriesteres: inderdaad een zeer mooie kaart! Een kaart van enorme diepgang en veelheid aan betekenissen!! De lichte kant weet je nog??? 8) 8) 8) Jij hebt een diep inzicht in de oertaal, de oergrond van het menselijk bestaan, ik heb toch sterk het gevoel dat jij hierdoor problemen hebt gehad met de manier waarop je omgeving God aan jou heeft voorgesteld. Ik zie in jou echt wel een sjamaan, ik sluit zelfs niet uit dat je dat wordt. Op een hele mooie manier zal het vrouw mogen zijn zich aan jou opdringen en dat bedoel ik op een positieve manier.
Hou je maar rustig (Pentakels Ridder) het komt vanzelf goed!!

Je zult je inderdaad moeten gaan verdedigen tegenover je omgeving! Je zult met zowel hele positieve als negatieve kritiek te maken krijgen maar daar trekt je je dan niets meer van aan! Ik krijg het gevoel dat jij met jaloezie te maken krijgt, mogelijk door omgang met iemand die beter in de 'slappe was' zit? Of dat men jaloers is op jouw taaiheid (want taai ben je volgens mij wel!).

Liefs,

GABRIELLA

Damaris

• Volledig lid
« Reactie #3 Gepost op: december 29, 2016, 16:06:22 pm »
dank je wel voor je duiding. Ik heb even tijd nodig om alles goed te lezen om een reactie te kunnen geven.
Damaris

Damaris

• Volledig lid
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2017, 14:45:08 pm »
Paulus heeft niet mijn belangstelling. Tenslotte ligt dat in een ver verleden.  Ik ben gedoopt in zijn kerk (hoge priester), waar  mijn hart niet ligt, of ooit heeft gelegen (het is het geloof van mijn  aardse vader).  Zelfs het doopwater, waarin kinderen hier gedoopt worden is vies (het stinkt, terwijl dopen is “de zonde afwassen is, in helder schoon water”. En tenslotte welke zonde had ik begaan, ik was net geboren) En ik heb het wel gehad met alle “christelijke” mannen. Ik hield van God, niet van de pastoor. Dus daar mijn afkeer van kerkelijke instantie. Ik ben niet bang voor God, ik ben of was bang voor de overheersing van de kerk (als kind). Volgens mijn opvoedkundig geloof, was God een boeman (of de duivel) waar ik als klein meisje niet tegen op kon. God stond achter mijn aardse vader, tenslotte was hij een man. En voor mij is het christendom een mannelijk geloof. Vrouwen hebben daar niets of weinig in te vertellen.

Wat heb ik gekregen, iets waar ik mijn best voor heb gedaan De hoge priester, voor mij blijft  deze kaart staan voor het kerkelijke geloof. Heb ik daar mijn best voor gedaan? Ik heb mij als kind proberen te voegen naar.....Tot op zekere leeftijd, waarin  verzet begint. Van God naar de duivel. Van het licht naar de duister. Jij ziet de hoge priester als Goddelijke bescherming, volgens mij kun je dat niet krijgen, alleen ontvangen, want hoe moet ik daar mijn best voor doen?

Ik weet niet in welke ideeën ik te volhardend ben. Ja mijn afkeer voor de kerk staat recht overeind. Maar maakt het uit? De katholieke kerk staat zelf (bijna) niet meer overeind! Overal worden kerken gesloten, omdat de kudde schapen ervan tussen is gegaan, en de herders niet  meer weten waar ze het zoeken moeten. Ja in de geldbuidel van de mensen die onvrijwillig zijn ingeschreven, om hun aantallen niet verder te laten dalen.

Wat er mystiek gaat gebeuren,  weet ik niet,  ik zie wel wat de toekomst brengt. Ik timmer op mijn eigen manier aan de weg (als vrouw). Ik houd van Jezus, en probeer voor hem zijn apostel te zijn. Ik snap zijn kruisiging, ik snap zijn keuze die hij heeft gemaakt heeft. Maar dat wil nog niet zeggen dat het voor mij geen onbegrip heeft teweeg gebracht. Hij liet tenslotte veel zielen achter die zijn dood niet begrepen. Het klopt dat ik rondom deze zaken heel veel vragen heb. En ja ik word door mijn omgeving niet begrepen. Maar dat houd mij niet tegen verder te gaan met wat ik doe.

Ik ben nu bezig met het boek(je) de evangelie van Maria Magdalena. Ik vind het een prachtig boek. Maria Magdalena is voor mij DE VROUW. Hoewel ze is beschreven als een vrouw van “lichte” zeden. De bimbo van de kerk. Hoewel we daar best vraagtekens bij kunnen zetten. En ik heb  niets tegen prostituees, mijn inziens is dat een beroep. 

Met mijn vader bedoel ik God, niet mijn aardse vader. Waarom ik God mis, ik mis zijn liefde. Ik mis de rust, de stilte, het mogen ZIJN. Dat mis ik. Hier  op aarde voel ik mij  opgejaagd wild. Ik moet dit, ik moet dat. Dagen vol oorlog, dagen vol vechten, en waartegen, waarvoor waarom? Ik zie vaak het nut er niet van in. Dus heb ik een keuze vechten of vluchten. Gezien ik geen zin meer heb om te vechten, vind ik het prima in het donkere bos. En tenslotte ik word omringt door vuurvliegjes, en ben gewaarschuwd voor de boze wolf.

Damaris

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: januari 04, 2017, 00:28:19 am »
Je mist de rust, stilte en het Mogen Zijn schrijf je op het laatst. Kan dit misschien achter je kernwaarheid zitten? Dat je wel degelijk mag zijn wie je bent, al is dit (vermeend) niet zoals de gemiddelde mens? Wat dan ook maar voor gemiddeld gezien mag worden?
Maria Magdalena, Judith, Esther en nog meer sterke vrouwen waren bepaald GEEN bimbo's van de kerk! Je werd toentertijd zo ongeveer als bimbo gezien als je als vrouw toonde dat je psychische en fysieke spierballen had! Bimbo zijn is echter heel wat anders! Ik denk eerlijk gezegd dat jij als vrouw zijnde nog wel meer aan de weg gaat timmeren! Wie weet krijg je zelfs ergens nog wel een bemiddelingsfunctie in plaats van dat je vecht of vlucht.

Velen snapten de standvastigheid en moed van Jezus niet. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik in zijn plaats wel zo standvastig zal blijven maar dat is nu even wat anders.

Ik heb begrepen dat veel kerkelijke schapen een andere herder zoeken, ik heb in ieder geval begrepen dat het esoterisch christendom langzaamaan een grotere aanhang krijgt. Dit omdat heden ten dage veel kerken de bijbel te letterlijk lezen en voorbijgaan aan de symboliek van teksten.

Jij houdt van God schrijf je, niet van de pastoor. Hou dat eerste vast, laat dat laatste los! Goddelijke bescherming voel je (ik heb het geloof ik wat verkeerd geschreven) als je heel goed naar jezelf luistert. Luister naar fysieke en intuïtieve signalen! Daarachter schuilen meer boodschappen dan je zo in eerste instantie vermoedt.

Jouw verhaal doet me sterk aan Kelken Koning denken! Deze kaart staat o.a voor angst voor kerkelijke macht maar...tevens voor de ontwikkeling van je eigen religieuze kant. Ook voor onderliggende drijveren c.q emoties die verstard zijn en waar je maar moeilijk weg mee weet. Zoals bij jou, het continue gevoel van moeten!
Persoonlijk vind ik, dat kinderen bang maken voor de duivel een vorm van geestelijke kindermishandeling!! Laat ik het zo stellen: ik kijk aanmerkelijk genuanceerder tegen de opvatting aan dat een mens zondig geboren is!
Jij hebt zeker je best gedaan en ik weet zeker God jouw menselijke tekortkomingen, die iedereen heeft, door de vingers ziet.

GABRIELLA

Damaris

• Volledig lid
« Reactie #6 Gepost op: januari 04, 2017, 13:34:55 pm »
dank je wel voor je uitgebreide reactie :-*

Damaris