Het verschil tussen krijgen en ontvangen volgens mijn subjectieve beleving. Je krijgt iets als je ergens je best voor hebt gedaan en ontvangen, dat doe je spontaan. Vaak zonder dat je de reden hiervan weet.
De Duivel: waar je vroeger een zwak voor had, dat heb je nu niet meer. Misschien is dit zelfs je veel sterkere punt geworden! Je laat je niet meer bang maken of verleiden (vaak door dezelfde angst), waardoor je dingen doet die eigenlijk niet goed voor je zijn.
Misschien dat ook je angst voor kerkelijke macht minder wordt. Mogelijk heb/had je angst voor macht van instanties en wordt dit steeds minder.
Persoonlijk vind ik De Hogepriester niet voor kerkelijke macht staan maar meer voor Goddelijke bescherming en je eigen persoonlijke godsdienstbeleving. In zijn algemeenheid vind ik deze kaart ook voor het loslaten van stugheid en achterhaalde ideeën staan. Zoals altijd zijn deze betekenissen ook afhankelijk van de rest van de kaarten. In welke ideeën ben je erg, misschien wel té volhardend?
'
Het Oordeel: momenteel zit je in een mega fase waarin je weer hele nieuwe kanten van jezelf leert ontdekken. Geen donkere kanten van jezelf zoals bij De Maan maar juist je lichte en mooie kanten! Het heeft juist te maken met de rode draad/draden die door je leven loopt/lopen. De Duivel (je verleden dus) ben je nu aan het overwinnen. Zie degene die met een bazuin schalt zodat hij kenbaar maakt dat hij De Duivel heeft overwonnen?
Je zult God en de Duivel steeds minder als engerds gaan zien.
Kan het zijn dat de Opstanding voor jou ook kan betekenen dat jij je steeds meer in Paulus gaat verdiepen? Dat jij op een hele mystieke manier meer over de ware aard en het ware leven van Paulus te weten komt? Dit kan door reizen zijn maar ook door dromen en onderzoek.
Omdat je de kruisiging van Jezus op meerdere plekken hebt veroordeeld, sluit ik niet uit dat je ditzelfde ook met de kruisiging van Jezus kunt hebben. Ook dit kan met mystieke ervaringen gepaard gaan.
Bekers 8 geeft mij het gevoel dat je geneigd bent om de zoektocht naar 'het Hogere' op een te laag pitje laat staan en/of 'het hogere' via een totaal andere invalshoek wil benaderen dan de rest van je omgeving maar nog niet goed weet hoe je dit moet doen. Dit omdat je er zelf nog niet helemaal uit bent. Daarnaast ben je momenteel nog wat bang voor nieuwe dingen in zijn algemeenheid maar gelet op de rest van je legging, ga jij dat zeker overwinnen.
Gerechtigheid geeft hierin aan dat ook jij er recht op hebt! Dit gaat zeker diep want dit betreft je diepste innerlijke waarheid om ook om waarheden te achterhalen. o.a waar ik hierboven over schrijf. Behalve je religieuze kantje, wat wil je nog meer (van jezelf) achterhalen? Misschien ook fijn voor jou om een boek te kopen met de titel vrouwen tijdens de Jezus Beweging? Dat gaat over de rol van vrouwen tijdens het prille begin van het christendom! Met welk personage heb je het meest? Waarmee/waardoor voel je je met meest voor de gek gehouden?
Om nog op Bekers 8 terug te komen: je loopt nog door het bos maar je hebt het licht van de uitgang al gezien denk ik. Zo niet, dan komt dat binnenkort. Kan dat vluchten naar dat donkere bos in hoofdzaak met het gemis van je vader te maken hebben? Wat mis je het meest aan je vader? Bekers 8 kan in dit opzicht een vlucht voor die pijn zijn, wat weer met het verleden (De Duivel) te maken kan hebben.
De Hogepriesteres: inderdaad een zeer mooie kaart! Een kaart van enorme diepgang en veelheid aan betekenissen!! De lichte kant weet je nog???

Jij hebt een diep inzicht in de oertaal, de oergrond van het menselijk bestaan, ik heb toch sterk het gevoel dat jij hierdoor problemen hebt gehad met de manier waarop je omgeving God aan jou heeft voorgesteld. Ik zie in jou echt wel een sjamaan, ik sluit zelfs niet uit dat je dat wordt. Op een hele mooie manier zal het vrouw mogen zijn zich aan jou opdringen en dat bedoel ik op een positieve manier.
Hou je maar rustig (Pentakels Ridder) het komt vanzelf goed!!
Je zult je inderdaad moeten gaan verdedigen tegenover je omgeving! Je zult met zowel hele positieve als negatieve kritiek te maken krijgen maar daar trekt je je dan niets meer van aan! Ik krijg het gevoel dat jij met jaloezie te maken krijgt, mogelijk door omgang met iemand die beter in de 'slappe was' zit? Of dat men jaloers is op jouw taaiheid (want taai ben je volgens mij wel!).
Liefs,
GABRIELLA