Een klap in haar gezicht...

Gestart door Selene71, november 24, 2016, 13:03:23 PM

Selene71

Hallo Lieve mensen,

afgelopen nacht droomde ik het volgende:
ik ben met mijn oudste zus op het vliegveld. Het is druk, het is warm. Waar zijn we? We zijn in India. Een groot vliegveld in India. We lopen rond, naarstig op zoek naar...ja, wat eigenlijk? ik stop even en denk hard na: waar gaan we naar toe? het enige wat ik in mijn handen heb is mijn paspoort en ik sjouw een koffer dat als handbagage meekan. Ik weet dat we eerder zijn aangekomen dan gepland: ik kijk op mijn horloge en het is 5 uur ('smiddags). Het blijkt dat ik onze tickets in een tasje in de koffer heb gelaten dat ingecheckt was, dus ik realiseer mij dat ik niet weet naar welke hal ik moet voor de juiste bagageband want ik weet onze vluchtnummer niet. Ik voel tijdsdruk: het is wel "pas" vijf uur, maar om 7 uur hebben we een afspraak ofzo, want ik denk: we hebben maar 2 uur! Alsof het zo lang zou duren om van het vliegveld weg te gaan... Ik wil stoppen bij een informatie balie om tot de juiste info te Komen. Aangezien in India alles betaald moet worden (je moet strooien met fooien) ben ik vastbesloten om de informatie te winnen zonder te betalen, want ik vind dat dit soort gegevens gewoon verschaft moet worden. Terwijl de rij korter wordt, zie ik mijn zus in haar tas graaien en ze haalt alvast wat biljetten Indiase rupias eruit - voornamelijk van kleine waarde - en ondertussen kijkt ze me aan met een glimlach. Ik voel een ongekende woede opkomen, ik zie haar glimlach en actie als een uitdaging, alsof ze gevoeld had dat ik het wilde redden zonder geld uit te geven. Ik haal uit en geef haar een klap in haar gezicht, maar omdat ze dichtbij staat, kan ik niet genoeg kracht zetten. Ik onderzoek haar reactie, ze is geschokt, maar niet zoals mijn zus normaal geschokt is. Ik realiseer mij dat ik geen rekening gehouden heb met haar verstandelijke handicap. Maar ik heb geen spijt, ik ben nog steeds heel erg boos, terwijl de tranen in haar ogen opwellen, gris ik de biljetten uit haar handen en stop het in haar tas. Ik roep haar toe: we gaan dit niet nu uitgeven, we hebben deze nodig voor ons eten en drinken, we zijn maar net aangekomen en je wilt dit al aan onbenullige zaken uitgeven! SUKKEL!
Helaas ging toen de wekker af en werd ik wakker....

Ik weet nooit of achtergrond info wel nuttig is, maar ik zet het er toch even bij: ik ben nooit in India geweest en ondanks de afkomst (hindoestaanse met ouders geboren in Suriname) nooit echt interesse gehad daar te gaan. Mijn zus is niet verstandelijk gehandicapt.

Ben zo benieuwd of iemand hier wijs uit kan worden.

Alvast dank,

Selene

Gabriëlla

Een vliegreis duidt in veel gevallen op een hele grote verandering in het leven. Je hebt het nodige in je (je bagage) om die verandering aan te kunnen! Die tijdsdruk die jij voelt, duidt erop dat je zelfs om die verandering staat te springen.

Heeft dit met gebeurtenissen tussen jou en je zus te maken?

GABRIELLA

Selene71

Oh Gabriella, hartelijk dank voor je interpretatie!

Ja, ik zit momenteel in Rome en ben heel ongelukkig wat werk betreft  :( (en dat speelt door naar persoonlijke situatie). Het is in verbinding met mijn zus(sen), omdat ik dan weer dicht bij ze zal zijn! Ik heb gesolliciteerd bij een internationaal bedrijf in Nederland, maar die procedure heeft een enorme vertraging, dus ik zit "te springen" om antwoord, verandering en alles wat dat met zich meebrengt.... ;D

Nogmaals, dank!

Selene

Gabriëlla

Ik hoop dat de procedure zich gauw weer zal voortzetten zodat jij weer bij je zussen kunt zijn!

GABRIELLA