Heer van Siro

Gestart door Siro, november 22, 2016, 22:26:32 PM

Siro

Dag Gabriëlla,

zo grappig, in september schreef je me het volgende:

Citaat van: Gabriëlla op september 07, 2016, 23:16:30 PM
Na deze periode zal de liefde een rol in je leven gaan spelen. Het is een kennis (hoeft niet noodzakelijk eerst een collega te zijn geweest) die heimelijk liefde voor je koestert. Daarna merk je dat hij wat jaloers is aangelegd als andere mannen je (vermeend) leuk vinden en ga je 'het' zien.
GABRIELLA

Wat me ook opvalt is dat de Heer in het huis van de vos valt en de vos sluit het rijtje Hart-Ring-Kind af. De vos is toch een negatieve kaart of duidt de vos hier op werk?
En die weg/muizen tussen de Heer en de Vrouw? Wijst dat niet op een slechte keuze?

In ieder geval, als het al de "stille aanbidder" is, dan is hij voorlopig heel stil  ;)

Om niet nog eens een "oelewapper" tegen het lijf te lopen heb ik een tijdje geleden een briefje in mijn handtas gestopt met de "criteria" waaraan mensen die in mijn leven komen liefst aan voldoen:
open en eerlijk persoon
respectvol tegenover mij en mijn dochter
mij als gelijkwaardig behandelen

Hopelijk helpt het  ;)

Liefs,
Siro

Gabriëlla

Stille wateren hebben diepe gronden Siro! Ik zou echter dat lijstje maar in mijn handtas houden als je op date gaat, vooral als het de eerste keer is! Zo'n lijstje maakt vaak niet echt een goede indruk ;D Respect, open en eerlijkheid moet je verdienen, dat krijg je niet zomaar ;) Uiteraard geldt dit in gelijke mate voor twee!

Het Kind kan op onwetendheid slaan of nog niet weten wat je wilt maar ook op gewoon hele nieuwe ervaringen. Omdat Het Hart en de Ring ernaast liggen, duidt dit voor mij in ieder geval op een nieuwe, langdurige verbintenis. Wie dat is, dat merk je als je de eerste (vage) jaloerse signalen krijgt :)

De Vos duidt op het stiekeme maar ook geheimzinnige. Omdat de Vos helemaal aan de rand ligt, neem ik meteen de uiterst linker kaart van die rij als uitgangspunt; De Zon. De Zon staat, zeker in combinatie met De Vos op een enge, stiekeme leider waar je nog! geen weet van hebt (Kind). Een stil maar uiterst sterke wil, mogelijk komt hij mysterieus over (Het Boek en De Kist liggen boven en onder de Zon). Het lijkt bij hem ook om een soort van taboe te gaan (Boek met Kist). Is hij pas weduwnaar en wil hij niet weten dat hij nu een oogje heeft op een andere vrouw? Of heb jij misschien een ander geloof, leefstijl of een ander groot verschil met hem, iets wat hij moeilijk vindt om aan de buitenwereld te laten zien?

Kist/Boek laten ook vaak zien dat de persoon in kwestie iets mateloos in een ander bewondert, wat hij/zij (onbewust) zelf ook wil hebben maar het om de een of andere reden niet van zichzelf mag hebben.

Begint er al bij je te dagen wie het kan zijn?? :)

GABRIELLA

Siro

Citaat van: Gabriëlla op december 02, 2016, 00:33:12 AM
Stille wateren hebben diepe gronden Siro! Ik zou echter dat lijstje maar in mijn handtas houden als je op date gaat, vooral als het de eerste keer is! Zo'n lijstje maakt vaak niet echt een goede indruk ;D Respect, open en eerlijkheid moet je verdienen, dat krijg je niet zomaar ;) Uiteraard geldt dit in gelijke mate voor twee!

Wat ik bedoel met dat lijstje, is dat ik geen mensen met minder goede bedoelingen wil aantrekken. Dat is in het verleden al gebeurd.

Een enge, stiekeme leider lijkt me toch niet zo positief....

Dus als ik goed samenvat: die Heer kent mij al, maar ik weet niet wie het is. Als ik de tijdspanne bekijk tussen september en nu, dan kan het bijna niet anders dan iemand van mijn werk zijn. En daar lopen veel mannen rond: collega's - getrouwd, in relatie, vrijgezel - van buitenlandse afkomst, ander geloof, volwassen (qua leeftijd dan) leerlingen... Een goede representatie van de maatschappij.

Eerlijk gezegd, ik weet niet wie het zou kunnen zijn.

rarara, wie is de Heer???

Liefs,
Siro

Gabriëlla

Het enige wat ik tot nu toe kan zeggen is: let op welke heer er op een gegeven moment (schijnbaar) ietwat jaloers gedrag gaat vertonen. Dat kan een signaal zijn. Het is heel subtiel.