Auteur Topic: beslissingslegging  (gelezen 2671 keer)

Siro

• Volledig lid
beslissingslegging
« Gepost op: november 16, 2016, 13:44:09 pm »
Hallo iedereen,

er is me iets ter ore gekomen die me helemaal niet gelukkig maakt: mijn ex sleurt ons (mijn dochter en mezelf) door het slijk en strooit hatelijke roddels rond over ons...
Nu had ik in eerste instantie de neiging om hem daarover te aan schrijven, maar heb een legging gevonden voor advies:

legging           3       1       5
               7
                       4       2       6

7 = significator, het thema van de legging
3,1,5: chronologische volgorde van wat gebeurt als de beslissing JA is.
4,2,6: chronologische volgorde van wat gebeurt als de beslissing NEE is.

Mijn vraag: wat gebeurt er als ik de brief stuur, wat gebeurt er als ik hem niet stuur?

de gehangene (omgekeerd)         bekers 5           de maan (omgekeerd)
de zegewagen
                          kelken 6                                        de zon              rad van fortuin   

als ik het zo vlug bekijk, lijkt het me beter om niets van me te laten horen en het gewoon te negeren.  Wat ik niet begrijp, is de zegewagen als situatie? Wil hij "zegevieren" over ons door andere mensen tegen ons op te stoken?

Nu ik dit schrijf, vraag ik me ineens af of het gaat over hoe ik me zal voelen of hoe de ander erop zal reageren? Iemand ervaring met deze legging?

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
Re: beslissingslegging
« Reactie #1 Gepost op: november 16, 2016, 15:56:15 pm »
Hoi Siro :(

De Gehangene is een waarschuwing bij uitstek voor geschreven tekst. Geschreven tekst kan tegen je gebruikt worden! Dan voed je zijn woede (Kelken 5) nog meer! Vooral met De Maan erbij, denk ik dat de pesterijen niet van de lucht zijn."Meneer" heeft een metersdikke ego (De Zegewagen). Hij heeft blijkbaar vernomen dat jij contact hebt (gehad) met zijn dochtertje en ook dat je sympathiek overkomt op anderen. Ik heb daarom het gevoel dat mensen hem door gaat krijgen (door jouw schuld denkt hij!) en jouw imago naar beneden moet.

Gewoon een hele tijd negeren en als het op een gegeven moment te gek wordt: niks terug zeggen maar gewoon een advocaat inschakelen! Als mensen over hem beginnen tegen jou, dan zeg je dat je helemaal niet wilt horen wat hij over je zegt.

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #2 Gepost op: november 16, 2016, 16:22:43 pm »
Dank je Gabriëlla,

misschien hebben mijn warrige dromen van de laatste dagen daar ook mee te maken?
In ieder geval, nu ik jouw uitleg lees, valt mijn frank (sorry, euro) waarom hij opeens dikke maatjes is met mijn buren. Ze kenden elkaar, maar verder niets. En sinds we uit elkaar zijn, is hij daar al een paar keer op bezoek geweest... Heel bizar vond ik dat. Maar kijk, het zijn de enige mensen hier uit de buurt waar ik regelmatig contact mee heb. Misschien is zijn bedoeling om mij van hen af te snijden, zodat ik niemand meer heb hier in de buurt???

Hij heeft blijkbaar vernomen dat jij contact hebt (gehad) met zijn dochtertje en ook dat je sympathiek overkomt op anderen. Ik heb daarom het gevoel dat mensen hem door gaat krijgen (door jouw schuld denkt hij!) en jouw imago naar beneden moet.

Waar haal je dit uit de kaarten?

Dus conclusie: ik laat het gerust, zolang hij het niet te bont maakt.

voor het zekerste heb ik de vraag gesteld: wat is hij van plan met mij? Keltisch kruis (weet niet goed of dit een goede legging is daarvoor)

1: hier gaat het om: kelken 5
2: kruiskaart: staven 3
3: onbewuste: kelken ridder
4: oorzaak: kelken aas
5: het bewuste, het doel: zwaarden 2
6: nabije toekomst: pentakels 2
7: vraagsteller: kelken 2
8: omgeving, invloed van anderen: staven 8
9: hoop en vrees: zwaarden page
10: uitkomst: zwaarden 3

Het is de online legging, dus geen omgekeerde kaarten. Wel veel 2 kaarten.
Bekijk het straks, maar de uitkomst ziet er heel pijnlijk uit.

liefs,
Siro
« Laatst bewerkt op: november 16, 2016, 16:38:03 pm door Siro »

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: november 16, 2016, 16:36:21 pm »
Helaas Siro, denk ik dat je gelijk hebt in wat je nu schrijft. In alles!!

Laat hem gerust en als hij het te bont maakt, dan niks zeggen en contact opnemen met de politie of een advocaat. Want wat je ook terug zegt; hij heeft altijd wel een handvat!!

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #4 Gepost op: november 16, 2016, 16:39:56 pm »
hihi, we hebben elkaar blijkbaar gekruist  ;D

Heb nog wat bij geschreven...

Nu ik er aan denk: binnenkort (14 dagen) komt Saturnus (12) heer 5, over mijn Neptunus (huis 3, is dat ook niet buren?) heer 6+7: ik denk dat er nog iets serieus op mij afkomt....

liefs,
Siro
« Laatst bewerkt op: november 16, 2016, 16:52:05 pm door Siro »

Siro

• Volledig lid
« Reactie #5 Gepost op: november 16, 2016, 18:09:12 pm »
Keltisch kruis

bekers 5 + staven 3: in het verleden blijven hangen, zelfmedelijden
bekers ridder: geblokkeerde gevoelens
bekers aas: dat is toch een positieve kaart - liefde geven en krijgen (maar niet aannemen?)
zwaarden 2 + pentakels 2: twijfels in het kwadraat
kelken 2: geeft een goed samenzijn aan
staven 8: er komen snelle veranderingen
zwaarden page: discussies en conflict
zwaarden 3: verdriet

Het lijkt me dat hij vol verdriet en verdrongen gevoelens zit en dat op mij wil uitwerken???
Hoe? Door haat te zaaien??? NIMBY!!

Liefs,
Siro

PS mijn dagkaart is DE ZON  ;D ;D
« Laatst bewerkt op: november 16, 2016, 19:49:38 pm door Siro »

Astarte

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: november 16, 2016, 20:17:32 pm »
Ik heb even vluchtig gekeken naar je Keltisch Kruis. Zwaarden 3 is geen goede kaart. Maar dat wist je al. Ik wou dat ik zoveel wist van Astrologie als jij Siro.

Siro

• Volledig lid
« Reactie #7 Gepost op: november 16, 2016, 20:27:17 pm »
Dag Astarte,

éénoog is koning in het land der blinden  ;)

Wou dat ik er ook (heel) goed in was, ik sla nog maar al te vaak de bal mis.

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #8 Gepost op: november 16, 2016, 21:40:09 pm »
Bekers 5/Staven 3: hij kan zich dus moeilijk losmaken van jou. Roddelen en stoken is dus schijnbaar een manier om met jou verbonden te blijven, al is het maar zeer minimaal ::)

Bekers Ridder: niet open en eerlijk jegens zichzelf en anderen kunnen zijn.

Bekers Aas: positief einde van een zware discussie. Hier is het laatste woord nog niet over gevallen. Na die discussie ziet hij de rijkdom van deze beker?

Zwaarden 2/Pentakels 2: partners gaan, in dit geval zeer waarschijnlijk blijven. uiteen. Deze kaartcombinatie zegt mij dat hij van zichzelf vervreemdt is. In combinatie met Bekers Aas zullen emoties hoogtij vieren.

Een gezellig samenzijn met iemand, waarvan ik denk dat het tijdelijk is (Staven 8) Het kan misschien zijn dat zijn volgende stap is: doen alsof ik iemand heb. Of: even laten zien dat ik iemand heb! Kijk eens, ik kan wel zonder je (wat hem feitelijk zeer moeilijk af gaat :))

Zwaarden Schildknaap: ik heb het idee dat hij met meer mensen discussies en conflicten krijgt doordat hij heel gesloten is en alles zwaar opvat. Nogmaals: emoties vieren hoogtij. Ik heb het idee dat hij meer vijanden heeft gemaakt dan je lief is SIro. Misschien weet je zelfs nog niet eens alles.

Ja, huis 3 staat juist voor buurtcontact. Huis 7 voor relaties ;D Als daar De Zon voor staat, dan mag ik hopen dat hij deze relatie voor jou "wegbrandt' met zijn hitte!

De mijne was vandaag Staven 2 trouwens.

Siro

• Volledig lid
« Reactie #9 Gepost op: november 16, 2016, 21:58:24 pm »

staven 2: heb jij me niet ooit eens gezegd dat je dan moet durven geloven in jouw eigen sterkte  ;) ?

ik reageer morgen op de rest, morgen heeel vroege dag met veel leerlingen voor de boeg  :P

Slaapwel  :-*

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #10 Gepost op: november 16, 2016, 22:08:27 pm »
Nou en of Siro ;D ;D Hoewel ik nog overeind sta, kan ik nu wel een boost kracht gebruiken!

Siro

• Volledig lid
« Reactie #11 Gepost op: november 17, 2016, 18:12:24 pm »
hoi, hoi,

mijn reactie op de uitleg:

Bekers 5/Staven 3: hij kan zich dus moeilijk losmaken van jou.

Dat vind ik heel raar, want hij is zelf weggegaan. Waarom is hij dan weggegaan? Wat zoekt hij dan bij mij of wat bindt hem aan mij?

Bekers Ridder: niet open en eerlijk jegens zichzelf en anderen kunnen zijn.

Dat wisten we al (lang). Jammer voor hem, maar dat is zijn keuze.

Bekers Aas: positief einde van een zware discussie. Hier is het laatste woord nog niet over gevallen.

Hier haal ik uit dat er in de toekomst nog een gesprek komt tussen ons over die ruzie? "Positief" is al positief, want dat zit me wel heel erg dwars. Zoals ik al eerder zei; het zit me niet lekker dat alles is geëindigd met een knallende ruzie. Het blijft knagen. Ik kan niet tegen negativiteit.

Zwaarden 2/Pentakels 2: partners gaan, in dit geval zeer waarschijnlijk blijven. uiteen.

Dus geen hereniging tussen ons; zo voelt het ook aan, want ik vertrouw hem voor geen meter meer.

Deze kaartcombinatie zegt mij dat hij van zichzelf vervreemdt is. In combinatie met Bekers Aas zullen emoties hoogtij vieren.

Hij zit mijlenver van zichzelf weg (daarom ook middelengebruik of ten gevolge daarvan???). Dat van die emoties die hoogtij vieren snap ik niet goed. Als je heel emotioneel bent, ben je toch in contact met jezelf? En waarover is hij dan zo emotioneel?

staven 8: ja, die nieuwe vriendin. Nu hoeft hij zich niet meer in te houden of te verbergen dat en wat hij gebruikt. Zij is daarin zijn gelijke. Koning en koningin van de discotheek.

Waar haal je dat dit hem heel moeilijk af gaat?

zwaarden schildknaap: ik weet het meeste niet. Om van topic te veranderen, pluto (transit huis 4) vormt binnen een paar maanden voor de tweede keer een vierkant met mars (huis 1!!) heer 7!!! De eerste keer dat pluto dit vierkant vormde was in het voorjaar, zware ruzie met zijn baas op het werk. Ik weet heel goed waarom ik geen contact wil met hem momenteel (los van al de rest).

zwaarden 3: hij is er dus echt op uit om mij bewust te kwetsen???

Om het astrologisch wat te schetsen:
gans de periode dat ik hem kende, liep Uranus door mijn 7de huis....
Bij hem heeft Uranus zijn intrede gedaan een paar jaar geleden, aan en uit toestanden....
Nu maakt Uranus veel aspecten op relatievlak bij hem: Uranus vierkant venus (huis 4, Steenbok) heer 1 (weegschaal) en 8 (stier), Uranus opposiet Mars (huis 1, weegschaal) heer 7(ram) en 2(schorpioen), Uranus opposiet Saturnus (huis 1, weegschaal) heer 4(steenbok) en 5(waterman) (hij is ook Waterman).
Alle transits D/R/D, binnen 1,5 jaar; zware lessen te leren dus.

Dus alle relaties die hij nu begint, zijn Uranus getint. Spannend, maar.... Ik denk dat die nieuwe vriendin hem wel over het één en ander kan/zal laten nadenken. Hij zal nu bv zelf ervaren hoe het is om met een verslaafde samen te leven. Hij zal er waarschijnlijk wel een financiële kater aan overhouden...
Ik denk dat ik zijn gegevens al eens heb doorgestuurd naar jou.

Astrologisch gezien is hij een heel interessant studie onderwerp, veel zware transits op "relatief korte" tijd. Heb al veel bijgeleerd zo.

Dat was het voorlopig voor nu.

Heb nog een toepasselijk lied gevonden over hem:
https://www.youtube.com/watch?v=CMXuS1FUHho

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #12 Gepost op: november 17, 2016, 18:37:36 pm »
Hoi Siro,

Bekers 5/Zwaarden 3: je stelt hier zeer goede vragen! Ik denk namelijk dat hij daar zelf geen antwoord op weet!! Het enige wat ik kan bedenken, is dat hij van jou heeft gedacht dat jij hem makkelijk weer terug zou nemen. Ik heb ineens ook het vage vermoeden dat hij jou dominant vindt (maar grote kans dat dit alleen iets van hem zegt!) en daarom is weggegaan. Je was vermoedelijk minder meegaand dan hij dacht, is hij vervolgens weggegaan. Het valt hem zwaar tegen dat jij hem niet weer terug wil, ook al heeft hij zat kansen gehad.
Wat hijzelf in hoge mate tekort komt probeert hij uit jou te halen. Nu kan dat niet meer en dat mist hij. Ik schrijf nu maar even iets uit de losse pols hoor! Het zijn vlagen die in me opkomen!

Bekers Ridder: hij is niet wie hij wil zijn. Wie/wat hij wil zijn is voor zijn gevoel niet te bereiken. Ik voel in ieder geval een groot gemis aan erkenning bij hem maar weet dit even niet te plaatsen. Het is en blijft inderdaad zijn keuze, liever gezegd zijn verantwoordelijkheid, hoe hij hier mee omgaat.

Bekers Aas: hij krijgt met confrontaties uit zijn omgeving te maken denk ik.

Hij zit inderdaad mijlenver van zich af, heeft waarschijnlijk ook een zeer laag gevoel van eigenwaarde en misschien ook geen moed meer om voor zichzelf te knokken. Ik denk dat hij ook geen verantwoordelijkheid neemt ten aanzien wat hem in zijn jeugd is overkomen. Ik krijg een vaag gevoel van mishandeling c.q niet mogen doen wat hij graag wil doen. Hij kan zijn emoties niet in goede banen leiden, waardoor vaak misverstanden of ruzies met zijn omgeving (die zijn er in ieder geval wel geweest) en altijd maar denken dat de schuld voor honderd procent bij die ander ligt. Ondertussen vlucht hij in een droomwereld van wie hij wil zijn i.p.v wie hij werkelijk is.
In plaats van dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt en hulp zoekt voor zichzelf: middelengebruik en jouw omgeving tegen je opzetten! Heb ik zo je vragen voldoende beantwoord?

Zwaarden 3: ja. De pijn die hij zelf heeft, die hij metersdiep voor zichzelf heeft weggestopt, laat hij ineens op jou neer suizen!

Uranus in oppositie met Mars: ik heb het idee dat hij het gevoel heeft of krijgt dat hij met mannen moet concurreren en vrouwen 'eronder' moeten. Deze planeet vierkant Venus duidt erop dat hij te grote vrijheid in jullie relatie heeft geëist! Het zegt mij ook dat hij de plichten van vaste verbintenissen niet aan kan. Uranus in oppositie met Saturnus, zegt mij dat hij het nog heel moeilijk gaat krijgen :o Wat hij ook doet of heeft gedaan: dat zou ik hem toch niet gunnen!

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #13 Gepost op: november 17, 2016, 20:06:16 pm »
Dag Gabriëlla,

Wat mij wel verontrust is die zwaarden 3: ik heb echt geen zin meer in gedoe. Hoe moet ik dat zien, letterlijk of figuurlijk?

Heb het eens nagekeken.
toen Uranus voor de tweede keer opposiet Mars kwam, Pluto voor de eerste keer een vierkant vormde met Mars en Saturnus de eerste keer conjunct zijn zwarte maan stond, zijn we uiteen gegaan. Al de andere transits volgden later en moeten nog retro en/of voor een tweede keer direct contact maken...

Wat ik denk is het volgende:
Ik heb hem iedere keer "gered" van de complete ondergang. Nu heeft hij dat vangnet niet meer en moet hij zijn eigen boontjes doppen. Het feit dat ik hem grenzen aangaf zal hij misschien gezien hebben als "dominant", hoewel hij het ook zelf vroeg. Maar daar voelde ik me niet goed bij, ik was zijn "oppas" niet. Plus, op den duur voelde ik me compleet leeg gezogen. Er schoot niets meer van mij over. Pas recent vind ik beetje bij beetje mijn energie en levenslust van vroeger terug.

Het is raar om het zo te schrijven, maar ik denk dat het voor zijn goed is als hij eens volledig de bodem bereikt. Volgens mij zal dat het kantelpunt zijn voor hem. Maar, als we alles goed bekijken ligt dat nog een paar jaar voor hem. Neptunus (die nu in vissen staat en alle vrijheid heeft in huis 5) verandert dan van huis 5 naar 6, Uranus van huis 7 naar 8 en Pluto en Saturnus zullen grondig hun werk hebben gedaan vanuit huis 4 (steenbok) (vierkanten met mars, Saturnus en Pluto in huis 1, weegschaal + beide planeten D/R/D conjunct venus in dezelfde periode).
Ik denk dat zijn "bevrijding" pas komt na zijn verjaardag van 2020.
Ik vrees dat hij nu nog "maar" in de aanloop periode zit, gezien wat er nog allemaal volgt.

En dat is ook een reden waarom ik hem deze keer heb losgelaten, ik had gewoon de energie niet meer. Op het einde trok ik enkel nog staven 10 als dagkaart. Dat zegt genoeg denk ik.

Ik hoop echt voor hem dat hij eruit komt. Heb het voor ons 7 jaar gewenst dat hij met zichzelf in het reine zou komen, maar het is anders gelopen....

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #14 Gepost op: november 17, 2016, 23:44:38 pm »
Hoi Siro,

Mensen kunnen elkaar ondersteunen in het leven maar zijn niet elkaars redder! Zelfs liefdespartners niet. Me dunkt dat je hem zat kansen hebt geboden. Hij kan aan je vragen wat hij wil, hij moet het uiteindelijk zelf gaan doen. Je omschrijft zelf heel goed wat iemand met een verslavingsproblematiek moet doormaken: de bodem van de put zien en dan pas inzien dat er wat moet gebeuren.
Het is inderdaad bekend dat dit type mens energie uit je zuigt. Constant Staven 10 trekken zegt zeker meer dan genoeg en gelukkig heb je gedaan wat je voor je gevoel moest doen.

Zwaarden 3: ik denk dat zijn gestook en gekonkel nog wel enige tijd zal aanhouden. Het wordt misschien nog wel erger als jij niet reageert want daar wordt hij namelijk helemaal gek van! Tot hij op een gegeven moment merkt dat het helemaal geen zin heeft en dan houdt het plots op! Schat ik in hoor!
Ik heb het idee dat hij in de toekomst gezondheidsproblemen zal krijgen. Ik heb het idee dat hij het niet zo nauw neemt met de schijf van vier. Ik 'zie' ook een verhuizing voor hem, kan dat?