Auteur Topic: een jobtransfer of een ander bedrijf  (gelezen 1482 keer)

Ellebasie

• Nieuw lid
  • *
een jobtransfer of een ander bedrijf
« Gepost op: november 11, 2016, 15:59:57 pm »
hoi,

ik zoek iemand die voor mij een legging kan doen want zelf kom ik hier niet aan uit! Mijn vriend wil bij mij komen wonen en heeft dus aan zijn bedrijf een transfer gevraagd naar een andere locatie zodat hij veel dichter bij mijn huis kan werken en we dus kunnen gaan samenwonen. We wachten al een maand op een antwoord en ik probeer met de kaarten telkens te zien of er nu een positief antwoord komt, dat ze hem dus een job op deze tweede locatie kunnen geven. Als dat niet kan, en wij dus een leven samen willen gaan opbouwen, zou hij moeten ontslag nemen en een ander werk gaan zoeken. Maar hij is al 52 en daarbij heeft hij al 17 jaar ervaring in zijn huidig bedrijf... en wij maar ongeduldig zijn elke week.... Help!
en dank je aan iedereen om mijn vraagje te lezen :) :)

Gabriëlla

• Master lid
Re: een jobtransfer of een ander bedrijf
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2016, 16:09:52 pm »
Hoi Ellebasie,

ik doe bij deze een poging om jou te helpen.

1. Hier draait het om: Pentakels 9
2. Zo begint het       : Zwaarden Ridder
3. De reacties           : De Keizerin
4. Het resultaat        : De Maan

Pentakels 9 geeft jullie goede samenzijn aan dus dat is duidelijk. Waar ik me veel meer over verbaas, is over De Maan! Kijk, De Keizerin geeft aan dat het verzoek van jouw vriend goed is ontvangen!! Zijn bedrijf zou het transfer verzoek dan moeten honoreren.
Zie echter De Maan: ik heb het idee dat ze zijn verzoek niet willen honoreren en daar zit meer achter dan je in eerste instantie zult denken. Is dit een pesterijtje? Of zit daar zakelijk/persoonlijk gezien meer achter?? En vooral: WIE zit daar achter?

GABRIELLA

Astarte

• Junior lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 11, 2016, 17:06:57 pm »
De Maan lijkt mij ook inderdaad  niet zo'n goede kaart. Ze staat ook vaak voor illusies, angst en onzekerheid. We zullen zien wat er uit komt.

Ellebasie

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: november 11, 2016, 17:08:36 pm »
bedankt Gabriella!
dat klinkt niet zo goed, die maan..... en het ligt niet in onze handen denk ik? kunnen we iets doen om het in positieve zin te laten evolueren? moet mijn vriend een gesprek aangaan met de personeelsdienst van zijn bedrijf of rechtstreeks met de personeelsdienst van het bedrijf dichter bij mijn huis? Ze zijn ergens bang voor... maar waarvoor...

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #4 Gepost op: november 12, 2016, 00:08:30 am »
Hoi Ellebasie,

Dat bedrijf is in ieder geval niet recht door zee tegen jouw vriend. Ik denk dat ik in zijn plaats eerst een gesprek met de personeelsdienst van de locatie waar hij nu werkt. Laat hem dat gesprek speciaal aanvragen of op een moment het kantoor binnen stappen wanneer het heel rustig is.

Ik snap ook niet waarvoor ze bang zijn. Gaat het minder goed met het bedrijf dan ze doen voorkomen? In een een op een gesprek kun je vaak meer waarnemen! Pas als dat gesprek is geweest dan hebben we meer troeven in handen om alles in positieve zin te laten evolueren.

GABRIELLA

Ellebasie

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: november 12, 2016, 13:20:48 pm »
De maan !
hoi Gabriella, ik heb er met mijn vriend over gesproken en inderdaad! de huidige directeur, daar weet hij van dat die niet eerlijk is, dat die hem niet zal willen laten gaan en redeneert: hij heeft een bedrijfswagen dus hij moet maar elke dag van zijn nieuwe woonplaats heen en terug rijden, wat veel te veel file is! En de tweede directeur zou maar al te blij zijn om mijn vriend werk te geven omdat hij een heel goeie kracht is met heel veel ervaring in het bedrijf.

dus, ik zeg tegen mijn vriend, ga dan met die eerste directeur praten. Zou dat iets opleveren en welk standpunt moet hij innemen? listig, openhartig, ......

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #6 Gepost op: november 12, 2016, 22:04:10 pm »
Hoi Ellebasie,

Ik snap die huidige directeur niet. Als jouw vriend iedere dag mega veel kilometers van werk naar huis moet rijden, dan kost dat toch veel meer geld? Je bent meer benzine kwijt en bovendien is die bedrijfswagen sneller op. Bovendien is de kans dan (veel) groter dat jouw vriend vaker te laat op zijn werk komt door al die files. Of is die huidige directeur slim en wil hij jouw vriend uiteindelijk 'lozen'? Dit door hem iedere dag een mega afstand van huis naar werk te laten rijden waardoor hij het zat wordt??

Als ik jouw vriend was dan legde ik dat aan die eerste directeur voor in een vooraf geplande praatafspraak.

Voor de zekerheid: kun je erachter komen hoe het werkelijk met dat bedrijf gaat? Gaat het echt wel zo goed als er wordt voorgespiegeld? Kun je erachter komen wat daar de ontwikkelingsplannen zijn?

GABRIELLA

Ellebasie

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #7 Gepost op: november 13, 2016, 10:34:04 am »
hoi Gabriella,

je hebt dat goed opgemerkt. Het bedrijf doet onderhoud op een ander bedrijf, al 30 jaar lang, maar elke twee jaar wordt die samenwerking geêvalueerd en mijn vriend denkt dat het wel eens zou kunnen zijn dat ze het contract deze keer verliezen. in dat geval moet iedereen terug naar het moederbedrijf in Nederland en zou hij op zo'n manier kunnen verkrijgen om in België te blijven en dus naar hun tweede locatie dichter bij mij. Dus is het interessant om via de kaarten te kijken of ze hun contract zullen behouden of niet. En het gevolg daarvan voor mijn vriend. Als ik wat met de kaarten leg, kom ik soms op 'gerechtigheid' uit...
groetjes  :)

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #8 Gepost op: november 13, 2016, 12:32:21 pm »
Wanneer weet jouw vriend meer over dat contract? De ellende is dat ik Gerechtigheid in dit geval een wat moeilijke kaart vind. Het recht zal geschieden is het eerste wat in me opkomt maar ook dat je vriend er recht op heeft.
Als ik jou zo eens lees, dan denk ik dat het raadzaam is om ook eens met de vakbond EN misschien ook nog eens met een (pro deo) advocaat te gaan praten. Niet morgen maar nu snap je?

Ik denk namelijk dat de kans dan groter is dat jouw vriend krijgt waar hij recht op heeft. Beter te vroeg dan te laat.

Ellebasie

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #9 Gepost op: november 14, 2016, 09:23:36 am »
hoi Gabriella,

het zal eind december zijn voordat we iets meer over die Maan te weten komen... Maar het kan wel in zijn voordeel zijn. Ik hou je op de hoogte! en heel erg bedankt voor je lezing.

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #10 Gepost op: november 14, 2016, 10:44:09 am »
 8)