Auteur Topic: Zo'n vreemde hebben wij nog niet gehad!  (gelezen 2596 keer)

Gabriëlla

• Master lid
Zo'n vreemde hebben wij nog niet gehad!
« Gepost op: november 09, 2016, 17:31:53 pm »
Hallo allemaal,

Sinds ik weet dat mijn contract niet wordt verlengd, heb ik toch al een aantal keren gesolliciteerd. Aanstaande maandag heb ik voor het eerst een sollicitatiegesprek. Omdat ik mega benieuwd ben naar het resultaat van het gesprek en of ik die baan krijg, heb ik een kleine legging met vier kaarten voor mezelf gedaan. Resultaat: één aas en drie hofkaarten! Ik heb dit nog nooit zo gehad!!!

1. Hier draait het om: Staven Ridder
2. Zo begint het       : Zwaarden Aas
3. De reacties          : Zwaarden Koning
4. Het resultaat        : Pentakels Ridder

Op zich een betrouwbaar bedrijf die een goed contract kan geven als alles doorgaat (Pentakels Ridder). Echter, een leidinggevende of iemand die het gesprek afneemt kan het mij niet makkelijk maken (Zwaarden Aas/Zwaarden Koning). De persoon in kwestie heeft zeer veel mentale uitdaging nodig, ik heb een gevoel dat zo iemand wordt gezocht.
Het is voor mij een goede nieuwe uitdaging (Staven Ridder) maar of het een succes wordt blijft voor mij wat vaag. Ik heb namelijk ook het idee dat men daar niet het achterste van hun bedoelingen of tong laten zien, hoewel ik niet eens een rare indruk heb.
Kan het om vermoeiende discussies gaan?

GABRIELLA

Astarte

• Junior lid
  • **
Re: Zo'n vreemde hebben wij nog niet gehad!
« Reactie #1 Gepost op: november 10, 2016, 18:40:06 pm »
Als ik kijk naar het resultaat is Pentakels Ridder een gunstige kaart. Hij heeft immers met werk te maken en geld.

Is het een baan met veel actie, en waar je ook veel beslissingen moet nemen? Dat is waarbij ik denk bij Staven Ridder en Koning  Zwaarden.

Wat betreft de Koning Zwaarden,  hij neemt beslissingen. Waarschijnlijk is dit ook degene die beslist over een aanname. Zwaarden houden van feiten en logica. Het zal wel een zakelijk gesprek worden. Ben benieuwd hoe het afloopt.

In ieder geval wens ik je veel succes.

Astarte

• Junior lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 10, 2016, 18:41:24 pm »
Trouwens ik heb ook eens gelezen dat veel Hofkaarten goed zijn. Dan zijn er veel mensen die je kunnen helpen.

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: november 10, 2016, 22:18:47 pm »
Hoi Astarte,

Het is denk ik wel een functie van veel actie en beslissingen nemen ja. Het is namelijk een iets andere functie dan wat ik tot nu toe in dat hotel heb gedaan. Niet echt mijn ding maar beter wat dan niks! En wie weet opent het nog eens nieuwe deuren.

Ik denk ook wel dat het een zeer pittig gesprek zal worden! Wie weet hoe een balletje rolt! Ik zit nu te denken: het kan ook nog zijn dat ze me misschien wel voor een andere functie nóg beter vinden, dat ze meerdere opties hebben?

Toen ze me belde om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, schudde ik gelijk een datum en tijd uit mijn mouw. De reactie van de recruiter: fijn dat je zo flexibel bent. Huh?? Een datum en tijd noemen is toch normaal ??? :) Dat heeft naar mijn gevoel niet echt met flexibel zijn te maken. Mijn vaag vermoeden: in de regel werken er zakelijke (stugge??) types. Maar dat kan natuurlijk meevallen!

Eerst maar eens het gesprek aangaan!

GABRIELLA

Damaris

• Volledig lid
« Reactie #4 Gepost op: november 11, 2016, 13:27:37 pm »
Mijn dochter heeft een verzorgpaard. De paarden staan niet op de beste plek. De baas is nogal gierig, en er zijn tekort aan verzorgers. Mijn dochter is daar door een kennis mee naar toe genomen , om samen voor Kyra (paard) te verzorgen. Alleen kan ze het niet af, tenslotte heeft ze daarnaast nog een opleiding. De kennis heeft het na 3 weken opgegeven. En daar staat een vurig paard in de stal, zichzelf de hele dag op te vreten. Het gevolg het paard is flink gaan steigeren bij mijn dochter, en mijn dochter die niet al te veel ervaring heeft met paarden, heeft Kyra opgegeven. Nu staat er nog een paard, met een gebrek aan voldoende verzorging. Een rustig paardje. Desondanks de te weinige verzorging blijft het netjes in het gareel.
Dat is hetgeen ik zie in de beide ridder kaarten. de ridder staven heeft een vurig paardje, dat gemakkelijk op hol slaat. Het wil (te) graag, en dat kan nadelig werken voor de ridder. De ridder pentakels heeft een robuust werkpaard, en kan daardoor de pentakel in handen krijgen. Kansen zijn er verteld de zwaarden aas kaart. Het zwaard snijd door de kroon. Maar de koning houdt het zwaard niet recht in zijn handen, dus mist hij de kroon, met zijn zwaard. Beheersing, als je van stal word gehaald, wat in deze sollicitatie gebeurd. Je krijgt een kans, want een sollicitatie is een kans op een baan. Laat je niet door je (vurige) emoties leiden, blijf beheerst. Want een gesprek met de koning zwaarden is een gesprek op hoog niveau.

Hetgeen ik vannacht schreef naar aanleiding van je kaarten. nu lees ik je feedback

Hoi Astarte,
Niet echt mijn ding maar beter wat dan niks! En wie weet opent het nog eens nieuwe deuren.

Wie weet hoe een balletje rolt! Ik zit nu te denken: het kan ook nog zijn dat ze me misschien wel voor een andere functie nóg beter vinden, dat ze meerdere opties hebben?

de koning zwaarden. berekenend

Hoi Astarte,

Toen ze me belde om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, schudde ik gelijk een datum en tijd uit mijn mouw. De reactie van de recruiter: fijn dat je zo flexibel bent. Huh?? Een datum en tijd noemen is toch normaal ??? :)

ridder staven.

Mijn vaag vermoeden: in de regel werken er zakelijke (stugge??) types. Maar dat kan natuurlijk meevallen!

ridder pentakels, stugge personen

je bent een echte Kyra type (ridder staven), als je echt deze baan wil hebben zul je om moeten slaan naar een rustig paardje. Denk ook verder na, wil je deze baan? als ik je zo hoor heb  ik mijn twijfels. Inderdaad iets is beter dan niets, maar als straks je contract niet verlengt word zit je op het zelfde punt. Maar je CV gaat groeien. Zijn er geen andere mogelijkheden (tijdelijke uitkering), of raad vragen bij het uwv, zodat zij mee gaan kijken naar een passende functie.

Damaris

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: november 11, 2016, 15:49:56 pm »
Hey Damaris 8)

Na de feedback van Astarte, kreeg ik wel een zeer zakelijke indruk van dat bedrijf! Ik heb een zeer strategisch kantje maar daarnaast ben ik, zoals je zéér terecht constateert!, ben ik zeer zeker een Kyra paardje (Staven Ridder)! Je stelt terecht dat het voor mij een punt blijft om die energie wat in te tomen! Gelukkig kan ik daar mijn strategische kantje voor inzetten.
Echter, als ik daar een echte Friese knol moet worden en ik totaal niets van dat vurige Kyra paardje mag laten zien, dan is de kans groot dat ik niet op die werkplek pas! Ik moet niet het gevoel hebben dat ik mij de hele dag maar moet inhouden en misschien zelfs niks mag zeggen. Het moet wel menselijk blijven. Als het zo is wat ik denk, dan wil ik deze baan niet.
Toch ga ik naar dat gesprek toe! Niet alleen omdat mijn cv gaat groeien als ik die baan aanneem, ook het UWV ziet dat ik mijn best doe om werk te vinden en te houden. Kijk, als Zwaarden Koning mij eruit gooit (om het maar eens even grof te zeggen!) dan treft mij geen blaam en ben ik voor het UWV niet verwijtbaar werkloos.
Bovendien opent misschien het gesprek alleen al nog meer mogelijkheden. Ik denk wel dat Zwaarden Koning mij tips zal geven (zo'n type lijkt het mij) om verder te gaan. En/of hij heeft andere mogelijkheden.
Gelet op die Friese knol, is het toch goed dat ik deze weg insla. Het zwaard snijdt dan misschien niet door de kroon maar wel door iets anders!

Maar wat een triest verhaal over die paarden joh! Ik snap werkelijk niet hoe mensen zo met paarden kunnen omgaan :o >:( :'( Ik zou het echt niet kunnen!! Werkelijk, als dat mijn paarden waren dan zat ik er zo bovenop!! Wat studeert je dochter trouwens?

GABRIELLA

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #6 Gepost op: november 12, 2016, 00:44:24 am »
Hoi Damaris en Astarte,

Ik heb alles nog eens overdacht en kom nu tot het volgende. Misschien dat ik de functie op zich wel aan kan maar het werkklimaat niet bij mij past. Ik heb er ineens zo'n vermoeden van. Maar...we gaan het zien hé!

GABRIELLA

Damaris

• Volledig lid
« Reactie #7 Gepost op: november 12, 2016, 16:17:12 pm »
ik wens je overmorgen heel veel succes met de sollicitatie. En laat gebeuren wat er gebeuren gaat. Tenslotte komen we altijd daar terecht waar we horen te zijn.

Damaris :-*

Siro

• Volledig lid
« Reactie #8 Gepost op: november 12, 2016, 17:13:21 pm »
Heel mooi gezegd Damaris!

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #9 Gepost op: november 12, 2016, 22:05:44 pm »
Dank je Damaris!! ik zal er aan denken!! Ik heb er nu eenmaal deels niet zelf de hand in en wat je heel mooi stelt: ieder mens komt op een plek terecht waar hij hoort!!

GABRIELLA

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #10 Gepost op: november 14, 2016, 10:51:34 am »
Beste Astarte, Damaris en allemaal,

Heden morgen op sollicitatiegesprek geweest! Het ging op zich niet slecht. Ik kan het natuurlijk nog niet weten maar gevoelsmatig zeg ik: het gaat hem niet worden. Ik heb het gevoel dat ze me hooguit nog één keer voor een vervolggesprek vragen maar daarna niet meer.
Ik zat tegenover twee dames (recruiters). Nu afgaand op mijn legging, denk ik dat een eventueel tweede gesprek met die heer is en wel op een wat harder niveau. Daarna zou er nog een assessment volgen om te kijken of het beeld wat ze nu van mij hebben ook klopt :-\ :-\ Ik heb ze maar gelijk gegeven, had geen zin in discussies. Maar nogmaals: ik haal niet eens dat assessment.

Aanstaande vrijdag hoor ik wat. Ze hebben nog aardig wat andere kandidaten zeiden ze.

GABRIELLA

Astarte

• Junior lid
  • **
« Reactie #11 Gepost op: november 15, 2016, 19:24:56 pm »
Het is misschien mogelijk dat die 2 recruiters de Zwaarden Koning zijn. Immers mensen van HR hebben de macht om je af te wijzen en je een ronde verder te laten komen, net zoals de Koning. We zullen zien.
« Laatst bewerkt op: november 15, 2016, 19:27:08 pm door Astarte »

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #12 Gepost op: november 18, 2016, 16:58:14 pm »
Beste allemaal,

Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met een van de twee recruiters van het bedrijf, waarmee ik dus dat sollicitatiegesprek had. Niet geheel tot mijn verrassing, hebben ze niet voor mij gekozen. Ze was eigenlijk wel verrassend eerlijk tegen me. Ze konden kiezen uit zes kandidaten. Ze konden kritisch zijn. Mijn werkervaring sloot prima bij het bedrijf aan, het is belangrijk dat ik dat weet.
Maar heel eerlijk: het was een kwestie van persoonlijke voorkeur dat de keus niet op mij is gevallen. Ik zei haar dat ik het goudeerlijk vind dat zij dit zo openlijk durft te zeggen. Mocht het werkklimaat op een gegeven moment veranderen en ik zou daardoor op een gegeven moment wel in de werkkring passen, dan mocht ze me altijd bellen.
Zij vond dat ik haar feedback goed oppakte. Blijkbaar wist ze niet dat ik 'het' heimelijk al wist :)

Maar niet getreurd, aankomende dinsdag heb ik wéér een gesprek ;D Het gaat om zo ongeveer hetzelfde werk. Ik heb van deze recruiter echter een betere indruk. We gaan weer zien of mijn gevoel daarin juist is!

GABRIELLA

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #13 Gepost op: november 24, 2016, 17:47:46 pm »
Vanmorgen werd ik door een uitzendbureau benaderd. Of ik naar hun filiaal in een ander dorp dan het mijne kan komen, want mijn cv beviel hun wel!
Ik legde uit dat ik vandaag tot vier uur moest werken, dat daar beslist niets aan veranderd kon worden i.v.m drukte. Dat op korte termijn vervanging regelen voor mijn baas heel moeilijk is. Ik kan geen contractbreuk plegen door zomaar weg te blijven of net te doen alsof ik ziek ben.

Het viel me op dat de intercedent in kwestie hier niet naar leek te luisteren! Als je het nog ziet zitten dan kom je maar (intercedent wilde persé dat ik om 16.00 uur kwam, later kon niet).

Ik voel me hier heel rot over. Ten eerste is het niets voor mij om niet op een werkaanbod in te gaan. Ten tweede sprak de baan mij heel erg aan! Ik wilde dit even kwijt!

GABRIELLA

Astarte

• Junior lid
  • **
« Reactie #14 Gepost op: november 24, 2016, 18:14:57 pm »
Vanmorgen werd ik door een uitzendbureau benaderd. Of ik naar hun filiaal in een ander dorp dan het mijne kan komen, want mijn cv beviel hun wel!
Ik legde uit dat ik vandaag tot vier uur moest werken, dat daar beslist niets aan veranderd kon worden i.v.m drukte. Dat op korte termijn vervanging regelen voor mijn baas heel moeilijk is. Ik kan geen contractbreuk plegen door zomaar weg te blijven of net te doen alsof ik ziek ben.

Het viel me op dat de intercedent in kwestie hier niet naar leek te luisteren! Als je het nog ziet zitten dan kom je maar (intercedent wilde persé dat ik om 16.00 uur kwam, later kon niet).

Ik voel me hier heel rot over. Ten eerste is het niets voor mij om niet op een werkaanbod in te gaan. Ten tweede sprak de baan mij heel erg aan! Ik wilde dit even kwijt!

GABRIELLA

Dat is erg vervelend dat ze zo weinig begrip toonde voor je situatie.  Uitzendbureaus kunnen vaak erg hard  zijn. Misschien hoor je erg nog wat van. Wel jammer dat jij met rotte gevoel zit, terwijl je zo loyaal bent.