Dag Gabriëlla,
als ik letterlijk naar de legging kijk, zie ik het volgende:
pentakels ridder: is materieel ingesteld
staven koningin: beiden hebben geen vaste partner; onafhankelijkheid
zwaarden schildknaap: verraad, conflict, strijd
bekers ridder: sterke wil, houdt gevoelens onder controle, in zichzelf gekeerd
zwaarden 9: pijnlijk verlies, zelfbeschuldiging, schaamte
de keizer: zekerheid, dominantie, structuur
bekers schildknaap: innerlijk bewustzijn, moet leren om bij zichzelf naar binnen te kijken
2 schildknapen, iemand die in een leerproces zit (i.v.m. gevoelens/emoties en ook gedachten)
2 ridders: vernieuwingen op vlak van financiële en op vlak van gevoelens
om zeker te zijn dat ik alles goed begrijp: hoe hij tegenover mij handelt, als de keizer; dominant dus. Maar hij ondergaat een transformatie, dus hij zal zich met de tijd anders opstellen tegenover mij.
ik heb 2 mogelijke kandidaten die in het plaatje passen:
mijn ex en de vader van mijn dochter.
Ik bekijk het wel vanuit mijn gezichtspunt, dus allemaal situaties die met mij te maken hebben.
Mijn ex:
hij kan breken met zijn oude levenswijze (uitgaansmilieu,...) en kiezen voor een andere van manier van leven OF hij heeft gebroken met mij, kan een nieuwe vriendin vinden; hij is niet communicatief, praat heel moeilijk over wat er in hem omgaat.
Schaamte; kan gaan over wat hij heeft gedaan tegenover mij deze zomer; dat hij zijn dochter heeft verboden om nog contact met mij te hebben; kan ook iets zijn waar ik geen weet van heb.
Machtsaspect: dacht misschien dat ik hem eeuwig zou vergeven en laten doorgaan (terugkeren bij mij). Mij dus aan het lijntje blijven houden. Maar ik heb er een definitieve streep onder getrokken. Heb hem letterlijk gezegd: als je zo degoutant blijft doen tegen mij, hoef ik je nooit meer te zien. Dus vandaar zijn nederlaag.
De vader van mijn dochter:
Ik ben een rechtszaak begonnen, deels op vraag van mijn dochter. Die wou hem niet meer zien. Deze week is het vonnis uitgesproken en hij is serieus op de vingers getikt geweest door de rechtbank. o.a. voor oneerlijk handelen en bewust dingen verborgen houden voor de rechtbank. De bezoekregeling is ook terug geschroefd. Dus zijn opzet is niet gelukt. Hij zal zich anders moeten opstellen tegenover mijn dochter (en onrechtstreeks tegenover mij), wil hij het contact met haar behouden. Hij ging er altijd vanuit dat hij nooit de rekening zou gepresenteerd krijgen.
Dat ongevraagd met iemands zaken bemoeien, kan ik bij geen enkele van de twee kunnen plaatsen.
Dat is alles wat ik momenteel kan bedenken. Heb je hier genoeg aan om verder te graven?
liefs

Siro