Auteur Topic: Relatielegging  (gelezen 2758 keer)

Gabriëlla

• Master lid
Re: Relatielegging
« Reactie #15 Gepost op: oktober 28, 2016, 22:36:51 pm »
Hoi Sofia,

Je ervaart geen vertrouwen en geen vrijheid schrijf je. En dit zijn juist een van de belangrijkste fundamenten van een relatie!! Als jij dat bij deze man niet voelt dan vrees ik dat de basis voor een relatie heel slecht is. Wil jij op deze basis doorgaan?

1. Omdat het verleden heeft uitgewezen dat jij je niet te afhankelijk moet opstellen, ben je nu misschien wat doorgeschoten naar de andere kant (onafhankelijk)? Ik heb het idee dat dit een grotere rol in je leven speelt dan je misschien zelf denkt.

3. Ik denk dat jouw vriend jou weleens bewust negeert om zo zijn zin te krijgen c.q jou te krijgen waar hij je wil hebben. Ik heb het gevoel dat hij jou een beetje wil kneden, aanvoelt dat jij niet tegen negeren kan en dit daardoor juist doet als hij zijn zin niet krijgt. Hou eens even goed in de gate waar en wanneer hij dit gedrag vertoont!
Hou één ding goed voor ogen: als mensen zich niet naar je kunnen/willen voegen en/of je niet kunnen accepteren zoals je bent, dan ligt dat vaak NIET aan jou! Dan is de keus aan hen of ze met je om willen gaan of niet. Probeer dus NIET in een schuldgevoel of angst te vervallen als jou dit overkomt. Het kan namelijk ook zijn dat iemand dit bewust doet omdat jij iets in die ander 'raakt', hetgeen als een soort van bedreigend ervaren kan worden.

4. Ik denk dat als jij heel geëmotioneerd bent, jij dan laat merken hoe kwaad je bent. Wat mee indruk maakt, is te laten zien hoe gekwetst je bent! En in nette maar zeer duidelijke bewoording kenbaar maakt waarom! Laat ook gerust een keer merken dat je iets niet weet. Houdt iemand dan nog afstand dan kun je je afvragen of hij wel de juiste persoon voor je is. Zeker wanneer hij geen of een ontwijkend antwoord geeft.

Maar ja, als jij hem nu (nog) niet vertrouwt dan vraag ik me af waar 'het' heen moet. Want nogmaals: openheid en vertrouwen is een van de belangrijkste pijlers van een relatie.

GABRIELLA

Sofia89

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #16 Gepost op: oktober 29, 2016, 00:33:28 am »
Hoi Gabriëlla,

Ik schreef dat ik geen vertrouwen voel. Afgelopen ben ik namelijk volledig bevangen door angst. Ik heb echter twee opleidingen afgerond deze week, het contact tussen mij en mijn beste vriendin is door haar op een lager pitje gezet en ik kom mezelf volop tegen! Volgens mij is de juiste term 'Dark night of the soul'; ofwel het tussengebied Angst<Liefde, of Onbewust-<Bewustzijn. Ik voel geen vertrouwen in mezelf. Dat is in mijn jeugd keer op keer fundamenteel afgebroken. Dus ik denk dat het veel meer in mij zit dan in welke ander dan ook! Dat is wat ik deze week leer, althans. Wat vrijheid betreft: ik ben mezelf afgelopen jaar steeds meer vrijheid gaan geven, te zijn wie ik ben. Maar ik moet je ook zeggen dat ik voor het eerst echt liefde voel. In mezelf. Dat ik meditatie ontdekt heb, en tegenwoordig bij mezelf thuis kan komen. De relatie met mijn vriend is behoorlijk heftig geweest - en is dat nog steeds, daar niet van... maar als je zo verneuckt ben door je ouders als ik, dan moet je echt door veel shit heen om te leren vertrouwen. Vertrouwen dat ik goed ben zoals ik ben. En geen slaaf van de programmering die mijn ouders me meegegeven hebben! Hij is een enorme spiegel. Is er liefde voor mezelf; dan zie ik dat in de reflectie.

1. Vroeger maakte het geen bal uit of ik me uitte of niet. Ik werd toch niet gezien. Dat heb ik deze week ook weer teruggekregen bij mijn vrijwilligerswerk, op een heel liefdevolle manier. Waar ik nu ben in mijn leven, klopt exact! Dus dat je schrijft dat het een grotere rol heeft dan in aanvankelijk dacht... dat klopt helemaal! Ik denk ook niet dat ik deze zin eerder werkelijk begrepen had, dan nu. Zie je wel, alles komt op z'n tijd...

3. Ik zal erop letten! Ik herken het wel enigszins, maar ik weet niet of het kwaadwillend is, hoor... Maar het is ook wel zo dat ik erg veel in praat-modus kan zitten en alleen maar met woorden bezig ben, en niet de realiteit. Me soms in mijn sop laten gaar koken, wil wel eens beter werken dan met mij in gesprek gaan. Eerlijk is eerlijk, haha!

"Probeer dus NIET in een schuldgevoel of angst te vervallen als jou dit overkomt. Het kan namelijk ook zijn dat iemand dit bewust doet omdat jij iets in die ander 'raakt', hetgeen als een soort van bedreigend ervaren kan worden." = Dit resoneert wel! Ik voel me vaak te verantwoordelijk voor wat ik in anderen losmaak. Maar dat heb ik niet alleen met mijn vriend! Met wie niet, eigenlijk? Bedankt dat je dit aanwijst!

4. Hier heb je ook gelijk in! Wederom werd ik vroeger niet gezien, dus dan maar kwaad! Dat laten merken dat ik iets niet weet, dat doe ik tegenwoordig wel steeds meer.

Kortom, ik heb het idee dat ik wel goed zit nu. Op de goede weg. Ik dien mezelf vrijheid (van expressie) te geven. Ik dien mezelf te vertrouwen!

Gabriëlla, lieve schat, onwijs bedankt weer voor je spiegel!

Liefs,

Soof
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2016, 00:40:04 am door Sofia89 »

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #17 Gepost op: oktober 29, 2016, 13:05:29 pm »
Dank je Soof!!