Auteur Topic: Relatielegging  (gelezen 2759 keer)

Sofia89

• Nieuw lid
  • *
Relatielegging
« Gepost op: oktober 19, 2016, 20:24:28 pm »
Goedenavond,

Ik heb net een relatielegging gedaan. Dat het er niet best uitziet, dat is me wel duidelijk. Echter hoor ik graag wat jullie er in zien.

Tussen ons ligt: Zwaarden Aas o (o=omgekeerd)

Bij hem lag op zijn verstand: Magiër o/Oordeel
Op zijn gevoel:Zwaarden Ridder /Zwaarden 7 o
En op z'n lichaam: Pentakels Aas/Geliefden o

Bij mij op verstand: Zegewagen o/Bekers 7 o
Op mijn gevoel: Keizer/Duivel o
En op m'n lichaam: Bekers 9/Kluizenaar o

Ik begin de thread bewust blanco. Mochten er vragen zijn, dan mogen die natuurlijk gesteld worden!

Groet,

Soof

Gabriëlla

• Master lid
Re: Relatielegging
« Reactie #1 Gepost op: oktober 19, 2016, 21:56:35 pm »
Ik krijg bij Zwaarden Aas het gevoel dat het om een bittere strijd gaat tussen jullie.

De Magiër/Oordeel zegt mij dat hij iemand is die het liefst altijd zijn eigen zin wil doen. Echter, in een relatie met iemand gaat dat echter niet, dan moet je soms dingen/afspraken anders doen/regelen. Ik heb ook het gevoel dat hij zoals een oud gezegde luidt 'met zachte hand probeert te dwingen'.
Hij kan zijn gevoelens niet altijd op een directe manier uiten, juist waar directheid geboden is. Zoiets van als ik direct ben/handel dan leg ik mij vast en dat wil ik niet (Zwaarden Ridder/Zwaarden 7). Voelt hij zich sbnel gedomineerd door mensen?
Hij voelt zich gedwongen voor een keus staan. Hij wil wel de lusten maar niet de lasten, hij is weinig bereid om verantwoordelijkheid t dragen. Verder heb ik het idee dat zijn spijsverteringsorganen niet helemaal goed zijn, in bijzonder de gal en lever niet. Zijn gevoelens van woede en/of verdriet de laatste tijd bij hem toegenomen?

In tegenstelling tot hem, durf jij juist wel keuzes te maken, wel voor jullie te gaan. Ik denk echter dat jij nog steeds verwacht dat hij op een gegeven moment ook zover zal komen (Bekers 7). Ik denk juist je gevoel jou de verkeerde kant op stuurt (Keizer/De Duivel). Juist als hij zich terugtrekt krijg jij de neiging om hem juist achteraan te gaan. Dit wordt door hem dus als hinderlijk ervaren. De Duivel zegt mij dat deze situatie in ieder geval niet goed voor je is. Dat je eens even verder of anders moet gaan kijken dan je spreekwoordelijke neus lang is.
Ik denk dat jouw lichaam dat signaal al aangeeft!

Ik denk niet dat hij goed gegrond is en jij door te felle reacties soms juist datgene veroorzaakt wat hij niet wil.

GABRIELLA

Sofia89

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2016, 22:25:03 pm »
Hoi Gabriëlla,

Bedankt voor je reactie! Ja, er is een bittere strijd gaande inderdaad. Ik heb het idee dat het inderdaad allemaal op zijn manier moet, en ik ben het zat. Wat bedoel je met 'met zachte hand dwingen'?

Ik weet niet of hij zich zozeer snel gedomineerd voelt door anderen, maar hij hecht wel veel waarde aan zijn vrijheid. Tot op zekere hoogte begrijpelijk.

Verder weet ik niet of zijn woede en/of verdriet per se toegenomen is. Hij sluit zich van me af, dus ik heb geen idee. Hij doet wel alsof het heel goed met hem gaat.

Klopt dat ik achter hem aan wil als hij zich terugtrekt. Doe ik nu echter mooi niet! En ja, ik verwacht inderdaad dat hij op den duur wel de keuze voor ons zal maken. Maar twijfel daar de afgelopen paar dagen dus wel over. Dat kan ook mijn verlatingsangst zijn; de reden waardoor ik dus elke keer achter hem aan hol.

Soof

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: oktober 19, 2016, 22:38:30 pm »
Hoi Sofia,

Met zachte hand dwingen bedoel ik eigenlijk dat je het (vage) gevoel hebt dat je gemanipuleerd wordt. Hij hecht veel waarde aan zijn vrijheid maar aan jouw vrijheid? Gunt hij jou de ruimte om te ZIJN? Hij zal de keus wel maken schrijf jij maar wat wil JIJ?

Sofia89

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: oktober 19, 2016, 22:42:18 pm »
Ik wil dat hij zijn best doet. Je bent spot on. Echt niet leuk. :(

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: oktober 20, 2016, 16:37:52 pm »
De situatie waar jij in zit is nog minder leuk :'( Ik kan me voorstellen dat je wil dat hij zijn best doet maar knokken voor iets wat niet komt is vechten tegen de bierkaai. Bovendien zou het voor mij geen enkele waarde hebben als ik iemand moet dwingen om zijn best voor me te doen. Zoiets moet spontaan (het liefst als kakken!) uit jezelf komen!

Er zijn vast wel mannen die wel moeite voor je willen doen en misschien zelfs nog wel in aanzienlijke mate ook!

GABRIELLA

Sofia89

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #6 Gepost op: oktober 24, 2016, 23:26:37 pm »
Hoi Gabriëlla,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben gisteren naar hem toegegaan, spontaan, zonder na te denken. Het was zeer fijn. Ik besloot mijn angst door te gaan en te kijken wat er zou gebeuren. We hebben alleen niet gepraat. Net weer tarot gelegd, en de kaarten zijn nu wel iets anders geschud. Zou jij kunnen zeggen wat je er in ziet?

Tussen ons in: Pentakels Ridder

Hij
Verstand: Dood (o)/Bekers Ridder (o) (- lagen horizontaal, dus ik weet niet of ze rechtop of omgekeerd horen)
Gevoel: Keizer/Bekers 10
Lichaam: Maan/Rad van Fortuin o

Ik
Verstand: Matigheid o/Bekers Schildknaap
Gevoel: Bekers 8 o/Zwaarden Ridder
Lichaam: Bekers Koningin/Wereld

Ik ben zelf aan het oefenen met meditatie en op een andere manier naar dingen kijken. Is nogal een gevecht...

Groet,

Soof
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2016, 23:28:12 pm door Sofia89 »

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #7 Gepost op: oktober 25, 2016, 12:02:13 pm »
Hoi Sofia,

Het uiten van emoties blijft een moeilijk item (Pentakels Ridder). Als ik niet beter wist dan zou ik denken dat het hier meer om kameraadschap gaat dan om een relatie.

Ik denk dat hij niet flexibel genoeg is om de nodige veranderingen in zijn leven aan te brengen die een relatie met zich mee kunnen brengen. Zodoende kun je ook niet naar elkaar toe groeien. Ik heb daarbij het idee dat het hem meer om het veroveren gaat (Kelken Ridder) dan om het behoud van een relatie. Ik denk eerlijk gezegd dat hij daar de kracht en moed niet meer voor heeft.
De Keizer en Bekers 10 geven vreemd genoeg hoop op het vaderschap aan. Of gewezen vaderschap. Kan het hier ook om het verlies van een ideaal op dit vlak gaan of speelt er een ander groot verlies mee?
Iets in mij zegt me dat zijn lever maar ook zijn maag niet goed is. Heen en weer geslingerd worden door emoties, dan voelt hij zich zus, dan weer zo. Alleen hij is degene die daar voor zichzelf duidelijkheid in moet krijgen.

Je schrijft dat het zeer fijn was bij hem maar toch twijfel ik of je relatie met hem jou goed doet (Matigheid, Bekers Schildknaap). Je wordt geraakt door hem maar beslissingen nemen gaan je niet goed af (Matigheid). Enerzijds wil je zo lang en vaak mogelijk bij hem zijn maar anderzijds juist weer niet. Zo voel ik het althans hoor!
Jij bent iemand die voor meer dan honderd procent voor haar zaken gaat (Bekers 8/Zwaarden Ridder). Ik zie hierin een mega groot verschil tussen jou en hem. Ik denk dat jij eens bij jezelf moet nagaan waar bij jou de grenzen liggen.
Lichamelijk zit alles wel goed! Nu nog spirituele heelheid! Deze man kom jij tegen doordat er een oude spirituele wond nog niet geheeld is. Mogelijk heeft hij de spirituele taak om die wond te dichten maar ik vraag me af of dit een basis is om met hem een relatie te beginnen. Check goed je eigen grenzen!

GABRIELLA

Sofia89

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #8 Gepost op: oktober 27, 2016, 21:35:18 pm »
Hoi Gabriëlla,

Ik wil inderdaad graag vaak bij hem zijn, maar ik heb ook echt behoefte om alleen te zijn. Dat zit gewoon in mijn aard.

We hebben met elkaar gepraat, maar ik krijg mijn angst niet weg. Ik heb zitten lezen over het verschil tussen intuïtie en angst, en het lijkt toch echt angst te zijn. Wellicht ben ik zelfs degene die nu in bindingsangst zit. Ik durf me niet over te geven momenteel; angst voor intimiteit. Ik ben bang dat ik degene ben die de boel saboteert.

Vannacht lag Bekers Aas tussen ons in. Met Pentakels 7 omgekeerd en de Ster omgekeerd bij hem, wat voor mij duidt op dat hij ongeduldig is dat ik hem weer toe ga laten, in vertrouwen. De Dood op gevoel samen met Bekers Koningin omgekeerd duidt voor mij op (de behoefte aan) verandering. Bij mij lag op mijn verstand De Magiër met Zwaarden Ridder. Al met al wil ik denk ik éérst zijn zekerheid, voordat ik me kan geven. Terwijl het misschien niet zo werkt. Als ik ontspan, opent de energie zich namelijk altijd weer! Vandaag trok ik tevens Bekers 4... Duidt er voor mij ook op dat ik het geschenk van Bekers Aas niet aan durf te nemen.

Ik heb het gevoel dat ik voor een breaktrough sta in mijn spirituele ontwikkeling: kies ik liefde of angst?

Groet,

Soof
« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2016, 21:39:51 pm door Sofia89 »

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #9 Gepost op: oktober 27, 2016, 21:45:03 pm »
De angst regeert nu maar ik denk dat jij uiteindelijk liefde wil. Ik denk ook dat jij moet inzien dat er bij hem ook een brok bindingsangst zit maar alleen HIJ is daar verantwoordelijk voor! Jij hebt jouw aandeel in je angst, waar je ook zelf aan kunt werken.

Misschien een legging voor je vraag hoe jij je angst kwijtraakt?

GABRIELLA

Sofia89

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #10 Gepost op: oktober 27, 2016, 22:00:25 pm »
Zou jij die legging voor me willen doen?

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #11 Gepost op: oktober 27, 2016, 22:12:59 pm »
Die wil ik best voor jou doen Sofia! Ik ga nu een geschikte voor je uitzoeken, dan heb je hem vanavond nog of morgen!

GABRIELLA

Sofia89

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #12 Gepost op: oktober 27, 2016, 23:44:18 pm »
Graag! Ik zie 'm wel tegemoet!

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #13 Gepost op: oktober 28, 2016, 14:16:45 pm »
Hoi Sofia,

Ik heb eerst een kaart getrokken met de vraag wat jouw grootste angst is ten aanzien van relaties.
Ik trek Staven 2. Dit betekent dat je grote angst hebt voor vereenzaming. opgesloten zijn en (ook) gedomineerd te worden in relaties. De vraag is nu hoe jij die angst zoveel mogelijk de baas kunt worden.

1. Hoofdaspect                : Het Rad van Fortuin
2. Wat jou drijft               : De Zon
3. Invloeden van buitenaf: Kelken 8
4. Gevaar/risico               : Staven 7
5. Zo zal het lukken         : Kelken 7

1. Jij hebt grote angst voor overgeleverd zijn aan die ander (wat bij Staven 2 eigenlijk al zichtbaar is). Vooral bij types die niet of gemiddeld ondernemend zijn. Het Rad van Fortuin geeft voor mij aan dat jij een zeer ondernemend type nodig hebt. Niet ondernemend met woorden maar met daden!! Bij verveling word je al snel een soort van gek, heb je het idee dat je vast gaat zitten en het gevoel van opgesloten zijn beangstigt heel erg bij jou!! Iemand die structuur in je denken en doen kan aanbrengen.

2. Jouw drijfveer is namelijk laten zien dat je heel zelfstandig bent, je heus wel je eigen boontjes kunt doppen. Heb je zelf enig idee waar die bewijsdrang vandaan komt?

3. Als je geen aandacht meer krijgt dan ben je minder of niets waard?? Tegen negeren kun je heel slecht! Ik denk dat jouw huidige vriend daar op een slimme manier op inspeelt.

4. Ik denk dat jij te fanatieke bewijsdrang hebt om te laten zien dat je wel degelijk zelfstandig bent! Te fel omdat je wilt laten zien dat je niet met je laat sollen, vooral als je genegeerd wordt. In tegenstelling tot wat jij denkt, houdt dit mensen, in bijzonder je toekomstige partners, juist op afstand.

5. Het is aan te raden om nu eens verder te kijken dan je gewend bent. Maak voor jezelf de balans op: waar heb ik nu eigenlijk behoefte aan als het op een relatie aan komt en waaraan juist niet? Kader dit eerst goed uit voor jezelf!

GABRIELLA

Sofia89

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #14 Gepost op: oktober 28, 2016, 16:26:21 pm »
Hoi Gabriëlla,

Bedankt voor je legging!

Ik wil graag vrijheid in een relatie, aan beide kanten. Daarvoor is vertrouwen nodig. Dat is er momenteel niet. Niet bij mij in elk geval.

1. Ik ben inderdaad heel bang me afhankelijk te voelen van een ander. Het verleden toont me dat ik hier meestal gelijk in had, dat ik me inderdaad niet afhankelijk moet opstellen. Maar dat heeft ook tot gevolg dat ik me niet kan overgeven. Iemand die structuur in denken en doen kan aanbrengen zou fijn zijn, maar uiteindelijk is het iets wat ik zelf moet doen.

2. Ik weet dus niet of het om bewijsdrang gaat…

3. Ik kan inderdaad heel slecht tegen negeren. Dan ben ik alleen maar daar mee bezig. Kan het niet loslaten, en me op andere dingen richten. Ik wil gehoord worden. Dus: klopt! Kun je iets meer zeggen over dat inspelen op?

4. Het is misschien niet in tegenstelling tot wat ik denk, maar meer dat ik geen alternatieven ken. Wat zou ervoor zorgen dat ik minder afstand creëer dan?

5. Dit vind ik wel moeilijk, maar dat weet je al. Ik wil hem kunnen vertrouwen, maar dat doe ik niet momenteel.

Groet,

Soof